Sinkkumies kysyy - pitääkö WC:ssä olla roskis naisvieraiden varalle?
Itselläni kun ei roskikselle ole tarvetta. Ei vaan huvittaisi ruveta joskus kesken illanvieton ratkomaan tamponin tukkimaa pönttöä.
Kommentit (82)
Ei tietystikkään pakollista mutta kyllä tekee itseeni ainakin hyvän vaikutelman jos miehellä on vessassa roskis. Mieluiten siisti kuten muukin vessa. Plussapisteitä ropisee ainakin multa.
Itse käytän kuukuppia, eli ei ole tarvetta roskikselle, siteille tai tamponeille. Kaikki löytyy kuitenkin vessan kaapista, joskus kuitenkin käy vieraita. En näe mitään syytä, miksi mieskin ei voisi varautua näin! Se olisi tosi huomaavaista ja pieni vaiva. Siteet ja tamponit ei vanhene, ja näitä hätätapauksia sattuu sen verran harvoin, että parin euron pakkauksella pärjää pitkään.
Meilläkin on. Sinne laitan ainostaan käytetyt wc-paperirullat (toinen wc naisten tarpeille). Nyt kun asiaa mietin, tyhjensin sen koko roskiksen paperinkeräykseen viimeksi, ei tullut kysyttyä, onko siellä muutakin kuin niitä rullia.
Ei. Jos sinne ei muuta roskaa tule, en halua, että rättini ovat yksinään muhimassa. Enkä halua selittää, miksi haluan viedä roskat. Enkä halua, että mies vie ne, etenkin jos roskis on unodettu pariksi viikoksi. Minulla on tällaisille vierailuille oma roskis ja hoidan asian huomaamattomasti.
Roskis käyttöön jos on juhlat tai muuten useampia vieraita vaikka yön yli.
Siis tottakai! Eihän siteet ja tamponit ole ainoa asia, mitä on tarve roskikseen laittaa vessassa. Esimerkiksi pumpulipuikot, laastarit, tyhjät saippuapullot yms.
Ei todellakaan ole mikään pakko. Naiset hoitakoon alapäätupponsa ihan itsekseen.
Ellei aloittajalla ole sitten tarkoitus myydä näitä netissä pervoille.
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai! Eihän siteet ja tamponit ole ainoa asia, mitä on tarve roskikseen laittaa vessassa. Esimerkiksi pumpulipuikot, laastarit, tyhjät saippuapullot yms.
Nämä roskat saa ihan sinne keittiönkin roskikseen. Huomaa kyllä, ketkä ovat se saastaisempi sukupuoli.
Tietysti vessassa pitää olla roskis! En käsitä varsinkaan naisia, joiden vessassa ei ole. Jos teillä ei ole kuukautisia, niin ettekö koskaan edes putsaa meikkejä, vaihda wc-paperirullaa tai saippuapulloa jne. Keittiöönkö roudaatte kaiken roskan? Miksi ihmeessä?
Mi Casa es no tu Casa kirjoitti:
Eiköhän naiset voi laittaa sen tulppansa vaikka vessapaperipalan sisään ja käsilaukkuun. Kotona sitten laittavat omaan roskiin. Jotenkin ei tunnu mukavalta että omassa roskiksessa on joku veritulppa. Johan se käy haisemaan siellä. En minäkään jätä runkkupapereita toisten koteihin.
Käärit vessapaperiin ja laitat laukkuun ja viet kotiin omaan roskikseen?
Pakko huomauttaa, että tamppoonit kyllä vanhenevat. Eivät ole hygieenisiä enää vanhoina. Kyseessä ei ole sama juttu kuin nenän pyyhkiminen 5 vuotta vanhalla nenäliinalla.
Ei mulla kotonakaan (olen nainen) ole roskista vessassa. Käärin tamponit ja siteet WC-paperiin ja vein keittiöön sekajäteroskikseen. Mikä ongelma? En tajua taaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla kotonakaan (olen nainen) ole roskista vessassa. Käärin tamponit ja siteet WC-paperiin ja vein keittiöön sekajäteroskikseen. Mikä ongelma? En tajua taaskaan.
Asut yksin ja koskaan ei käy vieraita?
Mulla on vessassa roskis, mutta kuukautisasiat vien keittiön roskikseen koska se viedään ulos melkein päivittäin. Inhoan kuukautisten hajua 🙄
Vierailija kirjoitti:
Pakko huomauttaa, että tamppoonit kyllä vanhenevat. Eivät ole hygieenisiä enää vanhoina. Kyseessä ei ole sama juttu kuin nenän pyyhkiminen 5 vuotta vanhalla nenäliinalla.
Siis vanhenevat pakkauksen sisällä? Mikä niissä vanhenee? En muista nähneeni parasta ennen -päiväystä tällaisissa tuotteissa.
Ei tarvitse. Kääräisen siteen tai tamponin vessapaperiin ja pistät herran toilettilaukkuun tai vaimon meikkipussiin. Jos sellaista ei löysy, niin kylpytakin tasku tai wc paperi vararullan hylsy tai lääkekaappi käy yhtä hyvin.
Yleensä en tuollaisen ääliön luona käy toiste. Enkä jää yöksi, postun veskikäynnin jälkeen.
Lapsuudenkodissani ei koskaan ollut. Siteet vein keittiön roskikseen. Äitini on sen verran vanha, että lopetti siteiden käytön varmaan ennen kuin minä aloitin.
Nykyään meillä on vessassa roskis, johon siivotaan ainoastaan kissojen hiekkalaatikko. Siteet, tamponit ja vauvan vaipat viedään keittiön roskikseen. Vanupuikot, meikin poistamiseen käytetyt kosteuspyyhkeet ja vanulaput laitan vanhaan vanupuikkorasiaan kaapissa, ja tyhjennän kun se on ylitäynnä. Ne tosin eivät vie tilaa, voisin yhtä hyvin laittaa vessan roskikseen, mutta en viitsi koskea siihen turhaan (se aukeaa huonosti polkimella) koska joutuisin pesemään käteni sen jälkeen. Ja olen niin laiska etten viitsi kumartuakaan kun vaihtoehtona on samassa kaapissa oleva rasia 😹
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kysytty palstalla ennenkin ja olin jo silloin sitä mieltä, että en aio hankkia jo valmiiksi ahtaaseen vessaani roskista pelkästään naisia varten. Itselläni ei olisi sille käyttöä. Alapeukuttakaa vapaasti.
Juu ei tarvi. Voin ihan hyvin jättää wc-paperiin kiedotun siteen ja kosteuspyyhkeet vaikka lavuaarin reunalle. Voit sitten siivota ne käyntini jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti pitää. Olin kerran Lapissa eräoppaana. Joukossa oli nainen, joka kysyi kolmantena vaelluspäivänä, saisiko hän kuukautissiteitä. Minulla ei silloin ollut, mutta onneksi eräällä toisella naisella oli. Myöhemmillä kerroilla olin hyvin varustautunut myös tässä suhteessa. Valitettavasti kukaan ei myöhemmin niitä kysellyt eli kannoin aina niitä viikon turhaan.
Tästä opin, että miehellä on aina velvollisuus huolehtia naisen kuukautistarpeista. Niinpä jos sinulle tulee nainen kylään, on oltava kuukautistarpeita (siteitä ja tamponeja) vessan peilikaapissa ja roska-astia niille, kun ne poistetaan.
Kun nainen menee vessaan, sinun tulee kertoa hänelle, missä kuukautistrpeet ovat, jos et ole laittanut lappua peilikaapin oveen, missä lukee "sisältää myös kuukautistarpeita".
Jos hän kysyy, miksi sinulla on naisten kuukautistarpeita tarjolla, sano, että mm. äitisi on vielä niin nuori.
Ihme uhriutumista siitä että asiakas on kysynyt oppaalta, olisiko tällä siteitä.
Uhriutuja on kokematon mies. Muuten hän tietäisi, että kuukautiset eivät kysy aikaa eikä paikkaa tullessaan. Mut on se toki outoa, ettei aikuinen nainen varaudu, liekö sitten vaihdevuosi-iässä, jolloin voi mennä vuosi ilman vuotoja.
Ymmärrän sinua täysin.
Myin just 4 päivää muhineet pil lukarvani hyvään hintaan.