Melkein sorruin pettämään - enkä edes kadu.
Meinasi hieman lipsahtaa yhden puolitutun miekkosen kanssa (alkoholilla oli vaikutusta asiaan). Olen ollut naimisissa 20 vuotta enkä ole ikinä ollut uskoton tai edes miettinyt pettämistä vaihtoehtona. Liitto on kaikin puolin hyvä. Jostain ihmeen syystä kuitenkin asia eteni tämän puolitutun(josta en varsinaisesti edes pidä) kanssa, mutta isossa seurueessa iltaa vietettiin ja jostain syystä juteltiin ja tanssittiin varsinkin loppuilta kahdestaan. Olisi halunut kanssani sänkyyn, edes nukkumaan mutta siitä onneksi kieltäydyin. Mutta hetken siis mietin että miltä se tuntuisi. Kuinka sen voisi vaan tehdä ja toivoa ettei kukaan saisi koskaan tietää. No, aina kai näistä jää kuitenkin kiinni. Ja syyllisyys varmasti kalvaisi. Mutta luulin että tuntisin syyllisyyttä tästäkin, aina on ollut periaate että en tee mitään sellaista mitä en voisi miehelleni kertoa. Nyt se raja ylittyi.
Huomaan hämmästyksekseni, että olen ollut paljon iloisempi tämän tapahtuneen jälkeen, jotenkin mahan pohjassa kipristää jännityksestä kun ajattelen tätä miestä (josta siis en edes pidä). Ja mietin millaista SE olisi ollut. Ja selaan instassa hänen kuviaan useita kertoja päivässä. En ymmärrä yhtään itseäni, mikä minuun on mennyt ja meneekö tämä pian ohi. Ehkä olen vain tylsistynyt, vaikka tykkään turvallisesta elämästäni, niin tämä toi jännitystä jota ehkä sitten kuitenkin olen kaivannut? Missään nimessä en aio pettää, mutta onhan tämäkin tietysti jo väärin kun olin sellaisessa tilanteessa jossa pettäminen olisi voinut tapahtua.
Mutta luulin ettei tällaista voisi sattua minulle, muille vaan. Enkä tiedä miksi kirjoitin, pakko kai vaan saada kerrottua jollekin..
Kommentit (41)
”Kukaan ei ole pettämisen yläpuolella” hah :D joo voihan sitä omaa törkeää käytöstä yrittää noinkin perustella itselleen, mutta kaikki ei todellakaan petä! Pettäjät ovat vaan niin heikkoja houkutukselle, itsekkäästi antaa vaan sen himon ottaa vallan.. ja järkevä, kumppaniaan rakastava ihminen joka tietää että alkoholi saattaa sumentaa näitä rajoja ei aseta itseään sitten tämmösiin tilanteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten luulit, ettei sinulle voisi sattua niin, että päätyisit pettämään? Ei kannata olettaa sellaista. Pettäminen on yleistä eikä kukaan ole automattisesta sellaisen yläpuolella. Tietysti on mahdollista, että tekee päätöksen olla pettämättä. Tunteitaan ei kuitenkaan voi päättää. Eli juuri se mitä tunnet, jännitystä, seksuaalista vetovoimaa. Niitä tunteita et voi kovin hyvin hallita, ainoastaan tietoisia päätöksiäsi. Tunteitaan voi hallita vain välillisesti. Esim. niin, että päättää olla menemättä sinne instaan katsomaan kuvia ja päättää olla näkemättä kyseistä ihmistä, vaikka haluaisi. Siten ajatukset vähitellen hiipuvat ja uskollisenä pysymisestä tulee helpompaa.
Suosittelen, että kerrot miehellesi asiasta, koska muuten olet jo valheiden tiellä ja etäännyt miehestäsi henkisesti koko ajan, kun et voi kertoa jotain hänelle. Se ei ole pettämistä, että sinulla on noita tunteita. Ainoastaan teot ovat pettämistä.
Niin, jotenkin olen luullut 20 vuotta että olen tällaisen yläpuolella. Että en petä ikinä edes tällä tasolla. Ja tosiaan kuvittelin että syyllisyys kalvaisi nyt, mutta ei. Miehelleni en halua aiheuttaa pahaa mieltä. Hänen päässä tapahtunut saisi aivan liian suuret mittasuhteet ja murentaisi hänet jollain tasolla ennemmin tai myöhemmin. Ja koska jatkossakin joudun tätä kyseistä "vahinkoani" tapaamaan niin sekin stressaisi miestäni aina jo etukäteen.
Ap
Aiotko kertoa kun "vain päädytte" sen miehen kanssa sänkyyn nukkumaan, ja asiat "vain tapahtuvat"?
En suoraan sanottuna tiedä enää mistään mitään. Vältän tietysti joutumasta enää samaan tilanteeseen. Tai siis yritän. Ehkä tämä menee pian ohi, sain hetken jännitystä ja joudun pohtimaan.millaisia seurauksia teoillani olisi. Mieheni ei ikinä antaisi anteeksi jos makaisin toisen miehen kanssa, joten pettämisen hinta on rikkoutunut avioliitto. Koska en usko että pystyisin salaamaan jos menisin sänkyyn toisen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
”Kukaan ei ole pettämisen yläpuolella” hah :D joo voihan sitä omaa törkeää käytöstä yrittää noinkin perustella itselleen, mutta kaikki ei todellakaan petä! Pettäjät ovat vaan niin heikkoja houkutukselle, itsekkäästi antaa vaan sen himon ottaa vallan.. ja järkevä, kumppaniaan rakastava ihminen joka tietää että alkoholi saattaa sumentaa näitä rajoja ei aseta itseään sitten tämmösiin tilanteisiin
Noin minäkin sanoin vielä pari viikkoa sitten. Yksi syy miksi tämän kyseisen miehen kanssa tanssin oli juuri se etten varsinaisesti edes pidä hänestä, tai siis ei ole mitään tunteita tai ihastumista taustalla.
Joo, tämä on sekavaa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko puolituttu ap:n miestä sosiaalisempi ja aloitteellisempi seuramies? Kenties vähän pelimiesmäinen mies joka kehuu sopivan siirappisesti naisia?
Tietysti.
Ei ajatuksista tarvikaan tuntea syyllisyyttä. Pikku flirtti piristää ja ihastumisetkin on normaalia pitkässä suhteessa. Tunteille ei voi mitään, teoille voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten luulit, ettei sinulle voisi sattua niin, että päätyisit pettämään? Ei kannata olettaa sellaista. Pettäminen on yleistä eikä kukaan ole automattisesta sellaisen yläpuolella. Tietysti on mahdollista, että tekee päätöksen olla pettämättä. Tunteitaan ei kuitenkaan voi päättää. Eli juuri se mitä tunnet, jännitystä, seksuaalista vetovoimaa. Niitä tunteita et voi kovin hyvin hallita, ainoastaan tietoisia päätöksiäsi. Tunteitaan voi hallita vain välillisesti. Esim. niin, että päättää olla menemättä sinne instaan katsomaan kuvia ja päättää olla näkemättä kyseistä ihmistä, vaikka haluaisi. Siten ajatukset vähitellen hiipuvat ja uskollisenä pysymisestä tulee helpompaa.
Suosittelen, että kerrot miehellesi asiasta, koska muuten olet jo valheiden tiellä ja etäännyt miehestäsi henkisesti koko ajan, kun et voi kertoa jotain hänelle. Se ei ole pettämistä, että sinulla on noita tunteita. Ainoastaan teot ovat pettämistä.
Niin, jotenkin olen luullut 20 vuotta että olen tällaisen yläpuolella. Että en petä ikinä edes tällä tasolla. Ja tosiaan kuvittelin että syyllisyys kalvaisi nyt, mutta ei. Miehelleni en halua aiheuttaa pahaa mieltä. Hänen päässä tapahtunut saisi aivan liian suuret mittasuhteet ja murentaisi hänet jollain tasolla ennemmin tai myöhemmin. Ja koska jatkossakin joudun tätä kyseistä "vahinkoani" tapaamaan niin sekin stressaisi miestäni aina jo etukäteen.
Ap
Aiotko kertoa kun "vain päädytte" sen miehen kanssa sänkyyn nukkumaan, ja asiat "vain tapahtuvat"?
En suoraan sanottuna tiedä enää mistään mitään. Vältän tietysti joutumasta enää samaan tilanteeseen. Tai siis yritän. Ehkä tämä menee pian ohi, sain hetken jännitystä ja joudun pohtimaan.millaisia seurauksia teoillani olisi. Mieheni ei ikinä antaisi anteeksi jos makaisin toisen miehen kanssa, joten pettämisen hinta on rikkoutunut avioliitto. Koska en usko että pystyisin salaamaan jos menisin sänkyyn toisen kanssa.
Ap
Huvittavaa että jo tässä vaiheessa selittelet tulevaa pettämistä ja kirjoitat kuin asiat vain tapahtuisivat itsekseen etkä voi niille itse mitään jos "ajaudut" tilanteeseen jossa olette kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitusta on yläpeukutettu?
No minusta ainakin on hyvä ettei vieraaseen sänkyyn päädytty. Olisipa muillakin tahtotila pysyä uskollisena varsinkin pitkässä liitossa.
Se on vain ajan kysymys. Ihastusta pidetään aktiivisesti yllä haaveilevalle ja katsomalla kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Onko puolituttu ap:n miestä sosiaalisempi ja aloitteellisempi seuramies? Kenties vähän pelimiesmäinen mies joka kehuu sopivan siirappisesti naisia?
En ole ap. Mutta ei se tuota vaadi. Minulla sama tilanne kuin ap:llä. Ja mies söpösti ja samalla rasittavasti ujo ja hiljainen, kaiken saa nyhtämällä nyhtää. Mutta kroppa on aivan ihana ja käyn kuumana. Mutta en voisi tuntea niin, jos ei olisi jotain henkistäkin kunnioitusta mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap. Mutta ei se tuota vaadi. Minulla sama tilanne kuin ap:llä. Ja mies söpösti ja samalla rasittavasti ujo ja hiljainen, kaiken saa nyhtämällä nyhtää. Mutta kroppa on aivan ihana ja käyn kuumana. Mutta en voisi tuntea niin, jos ei olisi jotain henkistäkin kunnioitusta mukana.
Kunnioitatko myös puolisoasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Huvittavaa että jo tässä vaiheessa selittelet tulevaa pettämistä ja kirjoitat kuin asiat vain tapahtuisivat itsekseen etkä voi niille itse mitään jos "ajaudut" tilanteeseen jossa olette kahdestaan.
Totta kai hallitsen tekoni. Ja olen niistä vastuussa. Jos joskus päätyisin sänkyyn kyseisen miehen kanssa niin tietysti se on tietoinen valinta. Pointtini tässä sekavassa selostuksessa oli että tämä tuli itselle ihan puskista, en olisi koskaan uskonut että olen päästänyt itseni tilanteeseen jossa vieras mies sanoo haluavansa seksiä kanssani ja minä en vedä häntä avarilla poskelle (no, vähän liioittelua) vaan mietin millaista SE olisi.
Ajatuksille en tosiaan voi mitään, teoilleni voin. Ja tarkennus vielä: en ole ihastunut, en varsinaisesti edes pidä tästä miehestä.
Ap
Et siis kadu edes sitä, ettet pettänyt?
Vierailija kirjoitti:
Et siis kadu edes sitä, ettet pettänyt?
Olen äärimmäisen helpottunut etten edes suudellut miestä. Hämmästynyt siitä etten tunne syyllisyyttä. Pystyn katsomaan aviomiestäni silmiin enkä pidä tätä hirveän vakavana asiana, mutta en kuitenkaan pysty kertomaan tapahtuneesta hänelle.
Eli olen sekaisin ja mietin mitä minulle on tapahtunut kun sallin tämän tilanteen kehittyä näin.
Ap
Empatiakyvyssä on vikaa, jos ei katumusta toisen selän takana toimimisesta tunne. Ei mikään rehentelyn aihe.
Minua ihmetytti ajatus keski-ikäisestä miehestä (ja naisesta) Instagramissa.
Vierailija kirjoitti:
Empatiakyvyssä on vikaa, jos ei katumusta toisen selän takana toimimisesta tunne. Ei mikään rehentelyn aihe.
Älä nyt järkyty, mutta instassa on jopa yli viiskymppisiä 🤣
Eli 20 vuotta uskollisena, ei edes suutelua vaan kaikki tämä "pettäminen" on tapahtunut ajatuksissa ja mammat lynkkaa huo.raksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt järkyty, mutta instassa on jopa yli viiskymppisiä 🤣
Onko ne todella siirtyneet Iltalehden kommenttiosioista Instagramin?
Vierailija kirjoitti:
Eli 20 vuotta uskollisena, ei edes suutelua vaan kaikki tämä "pettäminen" on tapahtunut ajatuksissa ja mammat lynkkaa huo.raksi?
Siinäpä se tiivistettynä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitatko myös puolisoasi?
Totta kai kunnioitan. Muutenhan olisin pettänyt.