Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi äitipuoli estää isän ja äidin yhteydenpidon

Vierailija
12.01.2020 |

Meillä on uusi tilanne, olemme siis vuosia toimineet yhteishuoltajuudessa ilman ns. Virallisia kumppaneita. lasten isä löytänyt uuden kumppanin, mutta tämä vaikuttaa nyt negatiivisesti yhteydenpitoon lasten vanhempien välillä. Uusi äitipuoli ei lasten isän mukaan usko, ettei 5v sitten eronneella äidillä&isällä ole ollut eron jälkeen suhdetta (ei siis ole ollut). Tätä vanhemmuutta on rakennettu lasten hyvinvoinnin takia ja olen äitinä antanut paljon ns. ”Anteeksi” ja tukenut häntä, ja nyttemmin olemme olleet jopa tietyllä tavalla ystäviä. Kaikki on mennyt todella helposti, lapsilla on ollut hyvä olla ja juhlat jne on voitu juhlia yhdessä. Nyt uuden naisen tultua kuvaan kaikki viestintä pitäisi kulkea 9-v lapsen kautta, ja silmitön riita on tullut siitä kun isä on pitänyt minuun yhteyttä hakuajoista tai hakenut lapsen ovelta tms. Nyt pelkää ja lasten edessä uhattu erollakin jos tällainen jatkuu. Mies selittää että rakentaa siellä rauhaa jotta saataisiin mahdollisuus hyvään yhteistyöhön, viestittää mulle, että odota vielä hetki ja pliis sano tytölle ettei sano että olen kuvakaappausviestillä lähettänyt ajo-ohjeet uuteen harrastukseen vaan aikoo kysyä ohjeet tytön kautta. Olen itse aivan kauhistunut tilanteesta, koska pelottaa mitä kaikkea tuo nainen voi rajata vielä häneltä ja mihin tämä johtaa. Lapsille on tosin kiva, mikä tietenkin tärkeää. Mutta ympäristö on rajaton, siellä riidellään ja muutokset ovat todella nopeatempoisia. Tämä siis uusi tilanne kaikille. Olen yrittänyt viestiä isän kautta, että tavataan vaikka kaikki aikuiset yhdessä, mutta hän ei uskalla viedä tätä toivetta eteenpäin koska pelkää että se aiheuttaa taas myrskyn eikä koe että vielä on siihen valmiutta. Itse näen että tilanne tulee vaan pahenemaan jos emme saa pian yhteisiä sääntöjä. En kuitenkaan halua hämmentää tilannetta siellä, jottei se heijastu lapsiin.

Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta niin että tilanne olisi parantunut myöhemmin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epätoivoiselta mieheltä, kun tuommoisen naaraan on taakakseen ottanut.

Vierailija
2/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies on suhteessa tuollaisen painajaisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi juuri noin. En viitsi purkaa sen tarkemmin, mutta kirjoituksesi on ihan kuin itseni suusta. Ja tilanne tosiaan paheni koko ajan, lapset alkoivat kärsiä, minä kärsin, lasten isä kärsi, lähipiiri kärsi. Lopulta heidän suhteensa kaatui omaan mahdottomuuteensa. Sen osaan sanoa, että teet sittenitä hyvänsä tai olet tekemättä mitään, sinut leimataan kuitenkin kaiken pahan lähtökohdaksi. Suosittelen tässä kohtaa ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan ja purkamaan tilanteen siellä.jos muuta hyötyä ei ole, niin saatte ainakin viralliset paperit ja jos jatkossa tilamne eskaloituu, on tiedossa jo valmiiksi mikä tilanne on isän luona.

Vierailija
4/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi juuri noin. En viitsi purkaa sen tarkemmin, mutta kirjoituksesi on ihan kuin itseni suusta. Ja tilanne tosiaan paheni koko ajan, lapset alkoivat kärsiä, minä kärsin, lasten isä kärsi, lähipiiri kärsi. Lopulta heidän suhteensa kaatui omaan mahdottomuuteensa. Sen osaan sanoa, että teet sittenitä hyvänsä tai olet tekemättä mitään, sinut leimataan kuitenkin kaiken pahan lähtökohdaksi. Suosittelen tässä kohtaa ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan ja purkamaan tilanteen siellä.jos muuta hyötyä ei ole, niin saatte ainakin viralliset paperit ja jos jatkossa tilamne eskaloituu, on tiedossa jo valmiiksi mikä tilanne on isän luona.

Kiitos kokemuksesi jaosta. Perheneuvola tai sovittelu voisi toimia myös. Täytyy ehkä vielä hetken hengitellä ja odotella ja seurailla tilannetta. Uskon että mies ja varsinkin uusi rouva kokisi vain hyökkäyksenä jos otetaan ulkopuolista apua. Uskon siis itse ettei voi jatkua kovin kauaa sillä mies on todella henkisesti väsynyt tilanteeseen. On vain niin rakastunut ja all in, ettei pysty irtaantumaan.

Vierailija
5/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis yhteinen whatsapp ryhmä, jossa kaikki aikuiset. Miehen uus näkis myös kaikki viestit ja naisen uus myös halutessaan.

Meillä mies sanoo suhteensa exään ja lapsiin parantuneen mun tultua kuvioihin. En halua muuttaa yhteen miehen kanssa, joten ei tarvitse ryhtyä uusperheelliseksi. Aikuiset ehtii tavata lapsivapailla.

Vierailija
6/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo ajattelu ap:llä tilanne kauhistuttaa, pelottaa ja Itse näen että tilanne tulee vaan pahenemaan jos emme saa pian yhteisiä sääntöjä. Mieskin on henkisesti todella väsynyt. Mutta sitten täytyy ehkä vielä hetken hengitellä ja odotella ja seurailla tilannetta.

Miksi ajattelee noin vai etsitkö tarinoita iltapäivälehtiin?

Vierailija
7/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ja teille kaikille aikuisille harvinaisen ikävä tilanne tuollainen. Tarkemmin henkilöitä tuntematta tulee mieleen parikin syytä mistä tuo johtuu. Joko nyxä on harvinaisen heikolla itsetunnolla varustettu, TAI sulla ja exälläs on aidosti "liian läheiset" välit. Tuo jälkimmäinen tuli mieleen lähinnä omista vanhemmista jotka aikoinaan harkitsivat eroa, asuivatkin erillään hyvän aikaa mutta lopulta palasivat yhteen. Olivat siis vakavissaan eroaikeissa, mutta avioliittoa oli takana jo useampi vuosikymmen, tietynlainen ystävyys ja välittömyys säilyi erosta huolimatta. Eivät itse sitä edes huomanneet kun hyvässä yhteisymmärryksessä erilleen lähtivät, mutta ympäristölle heidän hyvät välinsä lähettivät viestiä siitä että olisivat hyvinkin tiiviisti vielä yhdessä.

Vierailija
8/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi outo ajattelu ap:llä tilanne kauhistuttaa, pelottaa ja Itse näen että tilanne tulee vaan pahenemaan jos emme saa pian yhteisiä sääntöjä. Mieskin on henkisesti todella väsynyt. Mutta sitten täytyy ehkä vielä hetken hengitellä ja odotella ja seurailla tilannetta.

Miksi ajattelee noin vai etsitkö tarinoita iltapäivälehtiin?

Ehkäpä nuo termit olivat hieman vahvoja.

Henkisesti väsynyt ns. Kahden tulen välissä oloon kuten itse sanoo. Uskon että lapset turvassa. Tuo huoli syntyy vaan siitä, että tilanne pahenee vanhempien väleissä.

Vierailija
9/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Ja selvästi päässyt kehittymään pahaksi. Nostan hattua exälleni, koska jo aika varhaisessa vaiheessa uuden suhteensa alussa hän kerran kysyi multa, voisiko ottaa uuden naisystävänsä mukaan. Sanoin, että mulle sopii. Tulivat, vietettiin kiva kahvihetki meillä ja kaikki oli ihan ok. Tulivat toisenkin kerran yhdessä ja silloin tämä uusi naisystävä sanoi, että hänen tekisi niin mielensä lähteä tanssimaan. Mietin hetken ja kysyin exältä, jäisikö tämä lapsenvahdiksi. Lupautui jäämään ja niin minä sekä exän uusi naisystävä lähdettiin baariin. Ensimmäisen alkoholilasillisen (varmaan vähän nk rohkaisuryyppy) nainen kertoi, että on tuntenut kovasti mustasukkaisuutta ja ihmetellyt, miksi mulla ja exälläni oikeasti on niin hyvät välit. Hänellä kun oli varsin hankalat välit omaan exäänsä. Ei me ehditty tanssimaan koko iltana, mutta tuli juteltua ja puhdistettua kaikki epäilyt, mitä hänellä oli. Sen jälkeen hän on exäni kanssa osallistunut mm mun sukuni sukujuhliinkin ja olen pitänyt yhteyttä ihan suoraan häneenkin enkä vain exäni kautta. 

Vierailija
10/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiintoisaa kuulla muidenkin (uuden rouvan) osapuolien näkemys tähän.

Mutta olisiko tuo aikuisten whatsapp-ryhmä tosiaan ratkaisu? Kaikki kommunikointi olisi siten läpinäkyvää, eikä kenenkään tarvitsisi maalailla mielessään mitään uhkakuvia.

Vierailija
11/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaathan ap, että lastenvalvojaan voit olla yhteydessä myös yksin, ilman että lasten isä tai kukaan muukaan tietää. Silloin on ainakin virallisella taholla mustaa valkoisella tilanteesta. Mikäli tilanne muuttuu oikeasti painajaiseksi, on sinulla jo virallinen taho tukenasi.

Vierailija
12/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tykkäisi, että mieheni kaveeraa eksänsä kanssa. Eikä mieheni tykkäisi, jos minä tekisin samoin.

Lasten asiat ovat ok ilman kaveraamistakin. Kun kerran asiat sovitaan, ei tavi olla yhteydessä.

Vierailija
13/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille ajatuksista.

Tuo whatsapp ryhmä on todellakin loistava idea! Sitä ehdotan :) Ehkä tämä tästä sitten kun turhat epäilykset häipyvät.

Ap

Vierailija
14/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä pönttöön. Meilläkin exvaimo itkisi tuollaista virttä omiaan mukaan laskien, ja tämä johtuu siitä että mieheni on tehnyt eron jälkeen kaiken ja juuri niin kuin exä on käskenyt(exän mielestä "yhdessä päätetty"), ja kun sama meno ei enää jatkunutkaan kun aloimme mieheni kanssa olemaan yhdessä, niin kyllä tuli iso parku exälle. Nyt hänellä ei olisi enää miestä joka hyppäisi hänen oikkeujnsa mukaan, ja entinen suhde jatkuisi siltä osin, vaan pitäisi ihan oikeasti ihan lopullisesti erota, ja vieläpä niin ettei saa enää käskyttää exmiestä(exvaimon mielestä kukaan ei käskyttänyt, vaan heillä oli "ihanteellinen" ero ja sen jälkeinen vanhempien suhde toisiinsa). Kun muutimme yhteen, niin alkoi lisäelareiden ruinaaminen, kun eihän vain rahat mene minun ja mieheni yhteiseen elämään plus tottakai lapsiin, sama kun menimme kihloihin, ja kun menimme naimisiin. Sovittelusta piti hakea vauhtia siihen että exä vihdoin ymmärsi että HÄN ei voi sanella milloin lapset meille tulee, vaan ne päätetään yhdessä sen mukaan mikä on järkevintä niin, että lapset tapaavat isäänsä mahdollisimman paljon. 

Tälläista ap:n itkuvirttä hänkin veivasi, miten minä olen paha äitipuoli ja pilaan hänen lastensa elämän, kun exmies ei minun takiani enää hyppää hänen pillinsä mukaan, vaan tekee päätökset elämässä vaimonsa, ei exvaimonsa kanssa.

Vierailija
15/15 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiintoisaa kuulla muidenkin (uuden rouvan) osapuolien näkemys tähän.

Mutta olisiko tuo aikuisten whatsapp-ryhmä tosiaan ratkaisu? Kaikki kommunikointi olisi siten läpinäkyvää, eikä kenenkään tarvitsisi maalailla mielessään mitään uhkakuvia.

Ei se auta, jos ex -vaimo ei suostu ymmärtämään että hänen matriarkka-aikansa suhteessa ex -mieheen on nyt lopullisesti ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä