Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ihmeen takia sterilisaatio tehtäisi parisuhteessa NAISELLE?

Vierailija
12.01.2020 |

Miehelle huomattavasti pienempi operaatio, halvempi, vähemmän riskejä. Ei sivuvaikutuksia. Varmempi keino, naisten sterilisaatio ei ole niin luotettava.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja kaiken lisäksi gynekologi.

Minulle tehtiin aikanaan sterilisaatio siitä syystä, että tiesin, että en enää halua/voi olla raskaana (terveydentilani vuoksi). Olin 31-vuotias, ja kahden lapsen äiti. Tein sterilisaation suojatakseni itseäni raskaudelta, varjellakseni omaa terveyttäni (jotta voin olla äiti kahdelle syntyneelle lapsilleni) sekä myös rakkaudesta mieheeni. Olimme vielä nuoria, mitä tahansa olisi voinut tapahtua. Jos vaikka kuolisin, mies voisi mennä uusiin naimisiin, ehkä naisen kanssa jonka kanssa vielä haluaa lapsia. 

Vierailija
22/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle se oli ainakin ihan itsestäänselvää, sellaista miestä ei ole, jonka kanssa haluaisin lisää lapsia --> menen sterilisaatioon. Kumppani saattaa joskus vaihtua, päätös lapsiluvusta pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on pentunsa siittänyt eikä halua lisää tai ei halua niitä ollenkaan, niin vasektomia on oiva vaihtoehto. Sit jos vähän käy vieraan leipomon piparia testaamassa, niin on turha alkaa väittää että "susta tulee isä", kun ei tasan tule. Tai jos alkaa kimppaan vauvakuumeisen muijan kaa niin voi täysillä "yrittää" lasta.

Eli mies ottaa vasektomian ainoastaan voidakseen valehdella ja pettää. Melkoisen selkärangatonta menoa.

Miten tämä poikkeaa siitä, että nainen käyttää miestä lisääntymiseen, vaikka antaa ymmärtää jotain muuta?

Vierailija
24/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vasektomiassa. En tiedä miksi vaimoni pitäisi steriloida. Ei ollut kauhean kivan tuntuista. Miehet voivat puristella palleja melko kovakouraisesti niin saa käsityksen toimenpiteestä. Noin vuoden verran oli kassit kipeänä. Nyt on alapää kunnossa.

Vierailija
25/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia, mutta itse miehenä en mene steriloitavaksi. Se on minun päätökseni. Enkä mihinkään muihinkaan operaatiohin tai leikkauksiin joihin ei ole aivan välttämätöntä mennä. Vaimoni taas päättää itse omalta osaltaan.

Vierailija
26/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vasektomiassa. En tiedä miksi vaimoni pitäisi steriloida. Ei ollut kauhean kivan tuntuista. Miehet voivat puristella palleja melko kovakouraisesti niin saa käsityksen toimenpiteestä. Noin vuoden verran oli kassit kipeänä. Nyt on alapää kunnossa.

Aijjaa. Ja mun mies halus heti koeajaa, kun pääsi sairaalasta pois. Eikä valittanut kipuja viikkoa kauempaa.

Vierailija
27/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on pentunsa siittänyt eikä halua lisää tai ei halua niitä ollenkaan, niin vasektomia on oiva vaihtoehto. Sit jos vähän käy vieraan leipomon piparia testaamassa, niin on turha alkaa väittää että "susta tulee isä", kun ei tasan tule. Tai jos alkaa kimppaan vauvakuumeisen muijan kaa niin voi täysillä "yrittää" lasta.

Eli mies ottaa vasektomian ainoastaan voidakseen valehdella ja pettää. Melkoisen selkärangatonta menoa.

Miten tämä poikkeaa siitä, että nainen käyttää miestä lisääntymiseen, vaikka antaa ymmärtää jotain muuta?

Mikä on se tilanne jossa "nainen käyttää miestä lisääntymiseen"?

Parisuhde ei voi olla, koska kyllähän aikuinen mies osaa huolehtia omasta ehkäisystään ja keskustella toiveistaan lapsiluvun suhteen.

Yhden yön suhde? No ei voi olla sekään, koska kyllähän aikuinen mies osaa huolehtia omasta ehkäisystään.

Nainen hankkii lapsen yksin, käyttämällä luovutettua spermaa? Ei voi olla sekään, koska mieshän on vapaaehtoisesti käynyt itse luovuttamassa ja allekirjoittanut paperit.

Hmmm....

Vierailija
28/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M2020 kirjoitti:

Jokaisen oma asia, mutta itse miehenä en mene steriloitavaksi. Se on minun päätökseni. Enkä mihinkään muihinkaan operaatiohin tai leikkauksiin joihin ei ole aivan välttämätöntä mennä. Vaimoni taas päättää itse omalta osaltaan.

Sulle ei ilmeisesti auennut aloituksen kysymys lainkaan.

Siis jos sinä ja vaimosi ette halua (enää) lapsia tai raskaus vaarantaisi vaimosi hengen, mitä tekisitte? Asiahan koskee tasapuolisesti teitä kumpaakin.

Vierailija
29/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen polyamoriassa kolmen miehen kanssa.

Vierailija
30/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei voi olla, koska kyllähän aikuinen mies osaa huolehtia omasta ehkäisystään ja keskustella toiveistaan lapsiluvun suhteen.

Yhden yön suhde? No ei voi olla sekään, koska kyllähän aikuinen mies osaa huolehtia omasta ehkäisystään.

Nainen hankkii lapsen yksin, käyttämällä luovutettua spermaa? Ei voi olla sekään, koska mieshän on vapaaehtoisesti käynyt itse luovuttamassa ja allekirjoittanut paperit.

Hmmm....

Naisen ystävillä on lapsia ja kuuluakseen joukkoon alkaa naisella yhtäkkiä vauvakuume, biologinen kello, hormonit hyrrää jne. ja jos kieltäydyt siitoshommista se on ERO.

Ja yhden yön jutuissa tyypillinen lisääntymishimoinen jännänainen väittää ehkäisyn olevan kunnossa, syön pillereitä, no niin minäkin D-vitamiinia ainakin.

Vierailija
31/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei halua lapsia enempää, on naisen huolehdittava 100% varmasta ehkäisystään. 

Naisen sterilisaatio ei ole 100% ehkäisy vain miehen on. Sterilisaatiota tehokkaampia on hormonikierukka ja ehkäisykapseli. Jos haluaa parisuhteessa 100% ehkäisyn niin kun nainen steriloidaan niin mies yhä käyttää kondomia.

Vierailija
32/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sterilisaatiossa heti täytettyäni 30, koska tiesin että en halua lisää lapsia enää missään tilanteessa. Ajattelin että mikäli joskus tulee ero, mies saattaa niitä vielä haluta. Oli siis ihan oma päätökseni. Ei mieskään olisi kieltäytynyt menemästä jos olisin sitä vaatinut.

Vierailija
33/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päädyin sterilisatioon koska en halua käyttää ehkäisyä ja lapsiluku täynnä. Miesystävä on alle 30 vuotias ja lapseton joten hänen olisi ollut mahdotonta saada lähetettä vasektomiaan. Operaationa sterilisaatio oli kivuton ja toipuminen nopeaa. Arvet jäivät hyvin huomaamattomiksi eikä ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Minulta katkaistiin ja poltettiin piuhat, klipsuja en halunnut.

Vierailija
34/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on hyvin todennäköistä että parisuhde päättyy ja sen jälkeen on taas mietittävä seuraavan miehen kanssa asia uusiksi. Suurin osa pareista eroaa. Lisäksi eihän se ole mahdotonta että päätyy joskus sänkyyn jonkun toisen kanssa vaikka olisi nykyisessä suhteessa edelleen ja sitten ei tarvitse kondomin tehoon pelkästään luottaa vaikka sitä muuten sitten käyttäisikin. Toki jos varma ettei eroa tule ennen lisääntymisiän päättymistä niin sitten kannattaa miestä siihen aina vaatia. Kun on itse steriloitu ei tarvitse enää jokaisen parisuhteen aikana samaa lisääntymiskeskustelua vääntää. 

Vierailija
35/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm....

Naisen ystävillä on lapsia ja kuuluakseen joukkoon alkaa naisella yhtäkkiä vauvakuume, biologinen kello, hormonit hyrrää jne. ja jos kieltäydyt siitoshommista se on ERO.

Ja yhden yön jutuissa tyypillinen lisääntymishimoinen jännänainen väittää ehkäisyn olevan kunnossa, syön pillereitä, no niin minäkin D-vitamiinia ainakin.

Mikä sinua miehenä on estänyt sopimasta parisuhteessanne ettette hanki lapsia? Mikä sinua estää ottamasta eroa, jos vaimosi haluaakin lapsia?

Ja mikä sinua estää huolehtimasta ehkäisystäsi itse?

Vierailija
36/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä operaatio vie vain lisääntymiskyvyn, nainen taas saa sterilisaatiosta muitakin hyötyjä, esim. Vähentyneen taipumuksen hysteriaan.

Sulla taitaa olla biologian tietämys hukassa.

Vierailija
37/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on hyvin todennäköistä että parisuhde päättyy ja sen jälkeen on taas mietittävä seuraavan miehen kanssa asia uusiksi. Suurin osa pareista eroaa. Lisäksi eihän se ole mahdotonta että päätyy joskus sänkyyn jonkun toisen kanssa vaikka olisi nykyisessä suhteessa edelleen ja sitten ei tarvitse kondomin tehoon pelkästään luottaa vaikka sitä muuten sitten käyttäisikin. Toki jos varma ettei eroa tule ennen lisääntymisiän päättymistä niin sitten kannattaa miestä siihen aina vaatia. Kun on itse steriloitu ei tarvitse enää jokaisen parisuhteen aikana samaa lisääntymiskeskustelua vääntää. 

Kuule ei se sterilisaatio ole mikään mieskohtainen vaan on kyse omasta kehosta ja päätöksestä että lapsia ei hanki enää ikinä. Ei ihmekään että sitä on vaikea saada kun lääkärit tietää että on niin tyhmiä naisia että jotkut ei tajua miksi se sterilisaatio hankitaan.

Vierailija
38/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm....

Mikä sinua miehenä on estänyt sopimasta parisuhteessanne ettette hanki lapsia? Mikä sinua estää ottamasta eroa, jos vaimosi haluaakin lapsia?

Naiseni väitti olevansa vela, kunnes ystävänsä paksuuntuivat. Mutta naisillahan on oikeus muuttaa mieltään koska tunteet.

Vierailija
39/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi oikein hyvin olla ilman seksiäkin. Yhdelläkään naisella ei ole oikeutta pakottaa mies mutiloimaan kehoaan. Miehen keho, miehen päätös. 

Millainen ihminen alapeukuttaa miehen päätöksestä omasta kehostaan? Mielenvikaisten palsta. 

Koska sinä tollo et tajua, että jos pariskunnan pitää päättää sterilisaatiosta ja mies ei suostu, vedoten oikeuteen päättää omasta kehostaan, silloinhan nainen joutuu ottamaan sen sterilisaation - eli sinusta on okei, ettei naisella ole oikeuksia ja hän joutuu kärsimään enemmän. Ei väliä, kunhan miehellä on oikeutensa.

Just joo. Ja vielä ihmettelet alapeukutusta. Kukakohan on tekopyhä ja mielenvikainen?

Se ehkäisee, joka ei halua lapsia. Sinä voit aina ottaa eron miehestä ja olla harrastamasta seksiä ollenkaan. Sinä et  päätä kenenkään muun kehosta kuin omastasi. 

On mielisairasta, että sinä käsket toista ihmistä mutiloimaan kehoaan. 

Vierailija
40/54 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm....

Naiseni väitti olevansa vela, kunnes ystävänsä paksuuntuivat. Mutta naisillahan on oikeus muuttaa mieltään koska tunteet.

No mikä esti sinua eroamasta tai käyttämästä ehkäisyä?