Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylähuulen karvoitus apua!!

liikaakarvoja
11.01.2020 |

Mikähän olisi tehokas ja fiksu tapa poistaa ylähuulen päältä ohkaista, mutta pitkää ja jonkin verran tummaakin karvaa? Karva ei ole niin paksua, että saisi nypittyä mutta ei myöskään mitään lyhkästä hahtuvaa.

Tämä on kauan jo vaivannut ja hävettänyt, mutta olen koittanut vain unohtaa näiden olemassa olon.
Ei karvoja näe, ellei kasvotusten istu ja kirkkassa valossa katso. Eikä kukaan ulkopuolinenkaan kyllä ole uskaltanut kommentoida mitään eli voi olla että ongelma on itselleni vain isompi.
Helpoin olisi jättää vaan asia pois mielestä, mutta ahdistus on suuri etenkin, jos miespuolinen tulisi asiaa kommentoimaan. Tuntuu, että Suomessa kaikki ovat niin vaaleaihoisia ja karvattomia.

Muutenkin ihoni on hyvin vaalea ja ehkä siksi näkyy helpommin kasvoilta karvat, herkkäkin ärsyyntymään. Muu karvoitus kovin tummaa ja paksua myöskin, ei ehkä tyypillisen suomalaista. Joten höylällä ajaminen kasvojen alueelta kuulostaa kauhealle, jos saan siitä kunnon näppylätkin puhumattakaan karheasta sängestä.

Kuinkahan moni kärsii samanlaisesta ongelmasta vai onko tämä vaan vaiettu aihe? Eikö monilla etelä-eurooppalaisilla tälläinen karvoitus ole ihan normaalia, mutta täällä sellainen vasta ahdistaakin. Mikä neuvoksi? Unohdanko vain ajelun, sillä olen varma etten erottuisi joukosta tuolla etelä-euroopassa, joissa geenit ovat tälläisiä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt Youtubessa videoihin, joissa testataan tuota ajelulaitetta. Osa sanoo, että tuli sänki, osa sanoo että ei tullut.

Vierailija
22/37 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin ärsyttävää, kun jonkun kanssa puhuessa se toinen tuijottaa ylähuultani. Parhaimmassa tapauksessa vielä samalla sipaisee omaa ylähuultaan. Aarrrggh. Tiedoksi vaan, että kyllä sen tuijotuksen huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks karvanaama. En ole uskaltanut tehdä niille mitään. Pisimmät ja tummemmat nypin pinseteillä pois. Mulla myös kaulalla paaaaljoon karvaa ja niistä kommenttia satelee ”pitäiskö sun ajaa parta” jne. Onneks talvella voi yrittää piilottaa kaulahuivilla tai poolopaidalla. Kerran nypin ne kaikki pois ja sain paiseen. En uskalla enää niin radikaalisti nyppiä.

Tuota pcos:ää epäilen ja aion ottaa asian esille gynetatarkastuksessa nyt tammikuussa.

T. 45v karvanaama

Vierailija
25/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yks karvanaama. En ole uskaltanut tehdä niille mitään. Pisimmät ja tummemmat nypin pinseteillä pois. Mulla myös kaulalla paaaaljoon karvaa ja niistä kommenttia satelee ”pitäiskö sun ajaa parta” jne. Onneks talvella voi yrittää piilottaa kaulahuivilla tai poolopaidalla. Kerran nypin ne kaikki pois ja sain paiseen. En uskalla enää niin radikaalisti nyppiä.

Tuota pcos:ää epäilen ja aion ottaa asian esille gynetatarkastuksessa nyt tammikuussa.

T. 45v karvanaama

Suosittelen sullekin diatermiaa/neulaepilaatiota. Saat karvat pysyvästi pois. Tuo huomauttelu on todella tökeröä.

Vierailija
26/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin sheivaamaan viiksikarvat veks ja nyt minulla on viiksien tilalla tummentuma eli sellainen maksaläiskän näköinen, mut ei oo maksaläiskä, vaan ihon tapa suojata herkkää aluetta, koska ne karvat oli siinä suojaamassa ihoa. Talvisin toi tumma läiskä ei näy, mutta tulee näkyviin aina kesäisin, kun iho saa aurinkoa. Tosi ruman näköistä!

Vierailija
27/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologille vahaukseen tai sokerointiin. Ei ole sen isompi juttu.

Vierailija
28/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologille vahaukseen tai sokerointiin. Ei ole sen isompi juttu.

Sitten niitä pitää vahata ja kasvatella sänkeä ikuisesti. Miksei poistaisi niitä pysyvästi?

Vierailija
29/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kyllä nyppinyt jo vuosia, pinseteillä saa kyllä pienetkin karvat pois. Eikä ole kasvu lisääntynyt.

Vierailija
30/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiemmin poistin karvanpoistoaineella, ei tule niin terävää sänkeä, mutta lopulta tuntui, että se aine ärsytti ihoa, ylläri eli ei kovin ratkaisu. Pari kertaa sheivasin ja totesin huonoksi ratkaisuksi, juurikin tuon terävän sängen ja mielestäni tuli helposti myös näppyjä eli karvatupentulehduksia höylättäessä. Lopulta päädyin nyppimään pahimpia karvoja ja vaalensin loput. Se oli parhain ratkaisu, lopputulos oli luonnollisin ja ei tullut sänkeä. Nykyään karvankasvu on luultavasti nyppimisen tuloksena heikentynyt, joten en enää värjäile, kun eivät juuri näy.

Vierailija
31/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaaleat, mutta pitkät huulikarvat. Joskus kävin vahauttamassa, mutta iho ärtyi, tuli punaiseksi ja näppyläiseksi ja se vähän sattuikin. Eksyin kampaamoon, missä ystävällinen maahanmuuttajanainen hirveän näppärästi langalla poisti huulikarvat. Lopuksi suihkautti ruusuvettä kasvoille. Iho oli kaunis ja sileä, minulla kuningatarolo. Myöhemmin olen välillä poistattanut langalla karvoja koko naamasta. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
32/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä langalla poistetaan karvoja?

Itse nypin pinseteillä. Omani eivät onneksi ole tummia. Nypin pois ne vahvimmat ja pisimmät karvat, pienemmät ja hennommat jätän. Jotenkin ajattelen, että kyllähän tällaisella melkein viisikymppisellä rouvalla pitää jonkinlaiset viikset olla :-D Poskihaituviin en ole vielä koskenut. Joskus raskausaikana taisin niitäkin ajella, kun partaa tuntui olevan liiankin kanssa.

Vierailija
33/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaus = threading. Googlaa.

Vierailija
34/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokarvojen kasvu vaihtelee aika paljon iän ja hormonitilanteeen mukaan. Kun olin lihava, minulla oli säärissä ja käsivarsissakin pitkiä karvoja, mutta laihduttuani ei ole pitkään aikaan ollut häiritsevää karvoitusta. Vaihdevuosien jälkeen karvojen kasvu väheni huomattavasti ja nyt vanhana kun aloin käyttämään hiusten ohenemisen  takia lisäravinteita, niin naamaan alkaa kasvaa karvoja jopa sellaista untuvaa poskiin. On tää yhtä meininkiä, nyt pitää valita olisiko kalju vai viiksekäs. Taidan nyppiä ja sheivata jonkin aikaa.

Vierailija
35/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten gillette mach3 sopii viiksivallulle 👍

Vierailija
36/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivaamaan en ryhtyisi. Saa muuten sheivata hamaan hautaan asti.

Vierailija
37/37 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni alkoi e-pillerien lopettamisen jälkeen vaivata leuanseudun pidemmät vaaleat karvat sekä muutamat tummemmat tulokkaat. Tutkitutin itseni PCO:n varalta, mutta kaikki oli kunnossa. Kasvoni ovat aina olleet melko nukkaiset ihan perinnöllisesti, mutta noi pidentyneet ja tummemmat karvat alkoivat vaivata uudella tavalla. Mulla ratkaisu karvoihin oli neulaepilaatio, jossa kävin noin vuoden verran kerran 6-8 viikossa. Tämä oli hieman kivuliasta, mutta täysin siedettävää. Iho näytti normaalilta operaation jälkeen 30-60 min jälkeen ja ei jättänyt arpia. Ainakin 60% karvoista on kadonnut kokonaan ja loput ovat muuttuneet lyhyiksi, vaaleiksi ja pehmeiksi eli samanlaisiksi mitä kasvoillani on aiemminkin ollut. Kukaan ei varmasti enää kiinnittäisi naamakarvoihini huomiota eli olen tyytyväinen. : )

Ennen neulaepilaatiota nypin muutamia leukakarvojani, mutta se oli virhe! Kauhukseni osa pidemmistä vaaleista karvoista muuttui muutaman nyppimiskerran jälkeen todella tummaksi ja vahvaksi! Aiemmin en ollut tuntenut osaa karvoista sormellani, mutta nyppimisen jälkeen pitkäksi kasvaneet karvat tuntuivat sormeen todella karheina. Kun tutkin asiaa löysin tietoa siitä, että laserin ja karvojen nyppiminen voivat toisinaan jopa stimuloida karvatupen verenkiertoa vahvistaen niiden kasvua. Tätä voi tapahtua kai erityisesti hormoneille herkillä alueilla eli paikoissa, mihin esimerkiksi PCO:n seurauksena saattaa ilmestyä miestyyppistä karvoitusta. Kaverini on poistattanut viiksikarvansa vahalla jo vuosia ja ilmeisesti tämä ei ole pahentanut eikä parantanut kasrvoituksen tilannetta. Miinuksena oon se, että hetkellistä ihottumaa tulee kuulemma helposti. Selvittämäni perusteella karvojen poisto langalla (threading) voisi olla hyvä tapa poistaa karvoja itse, mutta itse en ole kokeillut. E-pillerien käyttö myös auttaa monilla liikakarvoitukseen, mutta jos lopetat pillerit niin tilanne todennäköisesti palautuu ennalleen. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi