Ylähuulen karvoitus apua!!
Mikähän olisi tehokas ja fiksu tapa poistaa ylähuulen päältä ohkaista, mutta pitkää ja jonkin verran tummaakin karvaa? Karva ei ole niin paksua, että saisi nypittyä mutta ei myöskään mitään lyhkästä hahtuvaa.
Tämä on kauan jo vaivannut ja hävettänyt, mutta olen koittanut vain unohtaa näiden olemassa olon.
Ei karvoja näe, ellei kasvotusten istu ja kirkkassa valossa katso. Eikä kukaan ulkopuolinenkaan kyllä ole uskaltanut kommentoida mitään eli voi olla että ongelma on itselleni vain isompi.
Helpoin olisi jättää vaan asia pois mielestä, mutta ahdistus on suuri etenkin, jos miespuolinen tulisi asiaa kommentoimaan. Tuntuu, että Suomessa kaikki ovat niin vaaleaihoisia ja karvattomia.
Muutenkin ihoni on hyvin vaalea ja ehkä siksi näkyy helpommin kasvoilta karvat, herkkäkin ärsyyntymään. Muu karvoitus kovin tummaa ja paksua myöskin, ei ehkä tyypillisen suomalaista. Joten höylällä ajaminen kasvojen alueelta kuulostaa kauhealle, jos saan siitä kunnon näppylätkin puhumattakaan karheasta sängestä.
Kuinkahan moni kärsii samanlaisesta ongelmasta vai onko tämä vaan vaiettu aihe? Eikö monilla etelä-eurooppalaisilla tälläinen karvoitus ole ihan normaalia, mutta täällä sellainen vasta ahdistaakin. Mikä neuvoksi? Unohdanko vain ajelun, sillä olen varma etten erottuisi joukosta tuolla etelä-euroopassa, joissa geenit ovat tälläisiä.
Kommentit (37)
Jättäisin varmaan suosiolla poistamatta karvat naaman alueelta, jos ei ole niin häritsevän paksua ettei saa nypittyä. Niinkuin itse epäilet, ettei muut siitä välitä niin todennäköisesti näin on. Keskity johonkin positiivisempaan. Elämässä on isompiakin murheita, mutta jos nyt vaihtoehtoisesti haluat jonkun ratkaisun saada asiaan niin olisin ehkä kosmetologiin yhteydessä?
Älä nypi. Se pahentaa asiaa. Kokemusta on! Pysyvä, mutta aikaa vievä keino on diatermia. Siinä tuhotaan karvatupet sähkövirralla yksitellen. Itse aloitin hoidot hiljattain. Varaudun noin vuoden prosessiin. Meneehän siihen rahaa, mutta VIHAAN näitä haituvia.
Laseria ei suositella naisten kasvoille. Se voi jopa lisätä karvankasvua kasvoissa.
No hyi jotkut viikset naisella, mutta kyllä mua häiritsisi myös sänki ja saatananmoinen kutina näppyineen.
Ajele varovasti tai sitten vaan leikkaa saksilla niin lyhyeksi kuin pystyt. Mulla on aika vaaleita karvat ja hyvin toimii, ei näy eikä tunnu sänki.
Voi kuule.. olen syntyperältäni eteläeurooppalainen, eli voit vain kuvitella. Karvaa on pitkin koko kehoa, enemmän kuin suomalaisella miehellä. Olen käynyt valohoidossa ottamassa enimmät pois. Kokonaan karvaton en haluakaan olla.
Esim käsivarsikarvat ovat mielestäni aika kivat.
Sheivaa pois.
Älytön maalaislegenda väittää karvan alkavan kasvaa enemmän kun sen ajelee pois, mutta tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa.
Oikean tiedon löytää kyllä Googlella jos epäilyttää, älä jää tänne kuuntelemaan noita hölmöyksiä.
Itse vetäisen ylähuulen sileäksi kerran kahdessa viikossa karvanpoistoliuskalla, ikään kuin vahaus. Avonilta tilaan niitä, edullisia ja tosi yksinkertainen ja nopea juttu.
Käy kosmetologilla poistattamassa. Vahalla ottavat ja alle minuutin kestää operaatio.
Vierailija kirjoitti:
No hyi jotkut viikset naisella, mutta kyllä mua häiritsisi myös sänki ja saatananmoinen kutina näppyineen.
Jos ei ole mitään viisasta sanottavaa, kannattaa olla hiljaa. Ihan vinkkinä vain.
Vierailija kirjoitti:
Sheivaa pois.
Älytön maalaislegenda väittää karvan alkavan kasvaa enemmän kun sen ajelee pois, mutta tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa.
Oikean tiedon löytää kyllä Googlella jos epäilyttää, älä jää tänne kuuntelemaan noita hölmöyksiä.
Mä sanon kyllä omalla 10 vuoden ajelu-kokemuksella, että kyllä mulla ainakin käy juuri noin! Karvaa kasvaa takaisin tummempina ja paksumpina eli ehdottomasti ei saa ajella vaan epilointi, nyppiminen pinseteillä tai vahaus.
Vierailija kirjoitti:
Älä nypi. Se pahentaa asiaa. Kokemusta on! Pysyvä, mutta aikaa vievä keino on diatermia. Siinä tuhotaan karvatupet sähkövirralla yksitellen. Itse aloitin hoidot hiljattain. Varaudun noin vuoden prosessiin. Meneehän siihen rahaa, mutta VIHAAN näitä haituvia.
Laseria ei suositella naisten kasvoille. Se voi jopa lisätä karvankasvua kasvoissa.
Ei pahenna. Ei se karva ala kasvamaan paksumpana tai laajemmalti. Tuokin ihan urbaani legendaa tuo laserijuttu.
Mulla kasvaa tummaa paksua karvaa pitkin kaulaa, rintakehää ja navan seutua. Pientä tummaa viikseäkin pukkaa, mutta niihin en ole uskaltanut koskea. Ei oo kiva olo, kun ihokin on vitivalkoinen, niin karvat oikein erottuu. ei mun kolmella siskolla ole tällaista ongelmaa, miksi mulla? :(
N26
Nypi pinseteillä, sheivaa tai vedä langan kietaisulla pois, helpoin ja halvin ratkaisu. Karvan kasvu lakkaa vasta sitten kun hengityskin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kasvaa tummaa paksua karvaa pitkin kaulaa, rintakehää ja navan seutua. Pientä tummaa viikseäkin pukkaa, mutta niihin en ole uskaltanut koskea. Ei oo kiva olo, kun ihokin on vitivalkoinen, niin karvat oikein erottuu. ei mun kolmella siskolla ole tällaista ongelmaa, miksi mulla? :(
N26
Sulle on siunaantunut geenien jaossa testoa enemmän kuin siskoillesi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sheivaa pois.
Mä sanon kyllä omalla 10 vuoden ajelu-kokemuksella, että kyllä mulla ainakin käy juuri noin! Karvaa kasvaa takaisin tummempina ja paksumpina eli ehdottomasti ei saa ajella vaan epilointi, nyppiminen pinseteillä tai vahaus.
Se on ihan se sama karva, joka sieltä jatkaa kasvuaan, kun sen leikkaa. Leikkauspinta on terävä ja tuntuu siksi. Nypitty karva tulee esiin ”tylppänä”. Siksi se ei niin tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laseria ei suositella naisten kasvoille. Se voi jopa lisätä karvankasvua kasvoissa.Ei pahenna. Ei se karva ala kasvamaan paksumpana tai laajemmalti. Tuokin ihan urbaani legendaa tuo laserijuttu.
Ei ole legendaa. Googlaa "laser induced hair growth". Hair tell - foorumilta voit lukea lisää!
Vierailija kirjoitti:
N26
Et ole yksin. Jos osaat enkkua, etsi Hair tell -foorumi. Siellä on paljon samasta pulmasta kärsiviä. Tsemppiä! Onko sinulla todettu PCO?
Vierailija kirjoitti:
Käy kosmetologilla poistattamassa. Vahalla ottavat ja alle minuutin kestää operaatio.
Ja voi vahata itsekin
Mä ostin sen flawless-koneen, mitä ne mainostaa tv-shopissa :DD En olisi ikinä tilannut sitä tv-shopista, mutta meidän lähi-cittarissa oli niitä laitteita myynnissä, joten sorruin. En ole vielä ladannut ja ottanut käyttöön, mutta huomenna ajattelin sen tehdä. Voin tulla kertomaan tänne, että kannattiko, kun olen kokeillut. Eniten mua vähän epäilyttää asiassa se, että kun sehän on oikeasti partakone, mutta vaan naisille, niin siitä todennäköisesti tulee sänki. Mutta olen niiiin kyllästynyt tuohon naamauntuvaan, jota on tullut iän myötä naamaan, niin olen varautunut sitten ajelemaan vaikka joka päivä. Aiemmin olen vahannut, mutta kun on herkkä iho, niin mulla tahtoo jäädä punaiset läiskät vahauksesta naamaan. Lisäksi tuntuu että pulisongit vaan valtaa naamaa enemmän ja enemmän, eikä niihin mikään vahaus tepsi. Et ap todellakaan ole yksin karvaongelman kanssa!
Ajelet vain pois, niin joutuvat tekemään melkein kaikki. Ennen asiaa hävettiin ja siitä vaiettiin, ja monet luulivatkin olevansa jotenkin erilaisia. Mitä vahvemmat hiukset, sitä runsaampi on yleensä muukin karvoitus.
Nykyisin on monenlaisaisia välineitä naamakarvojen poistoon.