En jaksa tätä maailmaa jossa vain rahalla on väliä
Miksi nykypäivänä kaikkien pitäisi tähdätä urakiitoon ja oppia sijoittamaan, kaikessa on päämääränä haalia lisää rahaa. Jotta eläkkeellä voisi elellä leveästi? Yleensä vielä sellaiset pihtailee joilla sitä rahaa on. Olen niin kyllästynyt tähän rahamaailmaan jossa ei voi olla onnellinen hetkessä, vaan täytyy tähdätä koko ajan johonkin parempaan ja parempaan.
Kommentit (14)
Miksi se ärsyttää sinua, jos toiset pihtailee ja tähtää korkeampaan taloudelliseen tilaan? Kun eivät suostu olemaan laillasi köyhiä?
Toki jos valitset toisen tien, saatat joutua tietynlaiseen ylikuljettavan hylkiön asemaan. Ihmisluonto tuntuu olevan sellainen.
Mutta jos materia ei todellakaan tuo muuta kuin tyhjyydentunteen, välitätkö tästä?
-1
Joka tuutistahan sitä tulee, säästä ja sijoita! Kurotelkaa korkealle, muuten ette ole mitään! Tosiasiassa keskituloisia on enemmistö, ja keskituloisina pysyy. Pitäisi osata olla onnellinen nykyisestä tilastaan eikä jatkuvana pyrkiä kohti parempia tuloja ja ylennyksiä. Toki jotkut haluaakin, mutta me jotka ollaan onnellisia tässäkin asemassa, koetaan ahdistusta kun tämä ei saisi riittää. Sijoita hyvä ihminen, jotta saat sadan vuoden päästä nauttia! Ap
Vierailija kirjoitti:
Joka tuutistahan sitä tulee, säästä ja sijoita! Kurotelkaa korkealle, muuten ette ole mitään! Tosiasiassa keskituloisia on enemmistö, ja keskituloisina pysyy. Pitäisi osata olla onnellinen nykyisestä tilastaan eikä jatkuvana pyrkiä kohti parempia tuloja ja ylennyksiä. Toki jotkut haluaakin, mutta me jotka ollaan onnellisia tässäkin asemassa, koetaan ahdistusta kun tämä ei saisi riittää. Sijoita hyvä ihminen, jotta saat sadan vuoden päästä nauttia! Ap
Minä nautin jo nyt sijoitusten tuotosta. Minulle se tarkoittaa, juuri sitä että saan tehdä sitä mitä huvittaa ja mistä nautin. Vielä ei tule niin paljoa että palkkatyöt voisi kokonaan lopettaa, mutta vapaata voi jo lisätä reilusti. Ja ennenkaikkea ei tarvi raportoida millekään taholle, kuten kelalle mitään, Rahaa tarvii kuitenkin elääkseen.
Voithan sinä jatkaa elämääsi aivan miten itse haluat, miksi välittää vaikka muut fanittaisikin mammonaa.
Jos on täysin pa, on turvaton. Täytyy kerätä pesämuna, joka alkaa tuottamaan. Jos tuhlaa kaiken, ei pääse helpomman elämän alkuun. Turhan omistaminen sitoo vain voimavaroja. Kannattaa panostaa terveyteen ja ihmissuhteisiin. Ei pidä säästää vääristä paikoista.
Minulle taas raha ja vaurastuminen ovat elämäni tärkeimmät asiat. YEL-eläkkeeni on jäämässä todella pieneksi (1600 €/kk jos jään 70 v.), joten varallisuutta on pakko hankkia jotta voi elää huolettomia eläkepäiviä. Säästän yli puolet tuloistani osakkeisiin ja oman asunnon aion hankkia tänä vuonna. Sijoitusasuntoja aion myös ostella, ekan jo ensi vuonna jos rahatilanne sen sallii. Haaveissani siintää myös perheen perustaminen joten lapsille olisi armeliasta jättää perintöä. Itse en tule perimään muuta kuin arvottoman rivarikolmion böndeltä, kun omista vanhemmistani aika jättää.
Miksi se häiritsee sinua? Voithan itse elää kuten tahdot...
Ei Suomessa kannata tienata. Kyllä yhteiskunta kustantaa kaiken tarvittavan. Hoitokotiinkin pääsee vanhana ilmaiseksi ja naapurihuoneessa ikänsä säästänyt maksaa samasta hoidosta 4000/kk.
En minäkään, synnyin köyhään perheeseen ja köyhänä näytän pysyvän koko ikäni ja siten muiden halveksimana pummina joka joutaisi k**lla vaan pois. Sairauden takia vielä vaikeampaa yrittää nousta köyhyydestä, ei näytä onnistuvan. Kaiken olen yrittänyt tehdä "oikein"opiskeeluissa ym.ja ratanut aina yli voimienikin, mutta ei riitä, Ympärilläni mennään naimisiin,perustetaan perheitä, tehdään laskettleureissuja ja kaukomatkoja, syödään ravintoloissa, edetään uralla. Its ehomehdun vuokrayksiössäni ja mietin söiskö tänään kaurapuuroa vai perunoita ja kaikki elämän teneminen ja saavutukset ym.huvitukset on yhtä utopiaa
Voi kuule. Suomessa on pilvin pimein down-shiftaajia, elämäntapatyöttömiä ja syrjäytyneitä. Luottotiedottomiakin on puolimiljoonaa. Hakeudut vain kaltaistesi joukkoon.
Mikään estä sua elämästä toisenlaista elämää.
Kuolema lähipiirissä ( mulla ollut useinkin tää tilanne) on aina muistutus siitä, ettei mitään saa mukaan.