Vaikea tilanne päällä mustasukkaisen exän kanssa
En tiedä miksi kirjoitan tästä vauva palstalle, mutta kirjoitan kuitenkin. Eli minä ja exä ollaan parikymppisiä nuoria mies vuoden yli 20. Asuttiin yhdessä yli vuosi ja seurustelua takana melkein 3 vuotta. Kävi kuitenkin niin, että ei ole ollut tunteita exää kohtaa ja sanoin exälle että haluan erota. Olin myös tavannut baarissa kiinnostavan miehen mikä puolsi päätöstä eroamisen kannalta. En ollut siis pettänyt exääni hänen kanssaan. Kun kerroin tästä exälle että haluan erota alkoi hirveä itku ja anelu exältä että en jättäisi häntä. Sanoin hänelle että päätös pysyy ja jomman kumman pitää muuttaa pois yhteisestä kodistamme. Tästä alkoi hirveä syyttely ja marttyyrimainen käytös esim miten paljon on eteemme tehnyt. Raivosi myös että ketä olen n ussinut, ja sanoi että tiesi sisimmissään että olen ”pettävä h uora”. Myöhemmin hän sai kuulla että olen alkanut tapailemaan tätä baarimiestä ja sain tästä taas hirveät haukut. Tilanne kärjistyi siihen että satuin samaan baariin tämän miehen seurassa, missä exäni oli ja tilanne kärjistyi siihen että exä hyökkäsi tämän miehen kimppuun ja lensi baarista portsarien avulla pihalle. Syytti tätä miestä elämänsä pilaamisesta ja miten aikoo kostaa hänelle. Miten saan tilanteen rauhoitettua exäni ja minun välillä, hän ei ikinä ollut suhteen aikana väkivaltainen ja kohteli hyvin, mutta oli aina erittäin mustasukkainen. Ollaan toistemme ensirakkaudet ja exä on kaikesta huolimatta tärkeä ihminen enkä halua hänelle mitään pahaa :(
Kommentit (20)
Baarissa kävijät on jotenkin säälittäviä.
Exällä on lapsellista uhoa, anna miehen olla. Älä tee mitään. Jatkatte tämän uuden kanssa ihan normaalia elämää.
Ne mustasukkaiset idiootit pitää jättää niille sijoilleen heti, kun mustasukkaisuutta esiintyy. Muuten ollaan sitten tällaisessa tilanteessa, ja pahimmassa tapauksessa joku päätyy hautaan.
Ap, poliisille kaikki miehen esittämät uhkaukset. Ja lähestymiskielto, jos sen saat.
Pistät estot kaikkiin viesteihin ja puheluihin, lähestymiskieltoa ei yhden baarissa tapaamisen perusteella saa, vaan näissä tapauksissa on kyse sellaisesta vainoamisesta, että tullaan vaikka kotiovelle häiriköimään... Ja rikosilmoituksen voi tehdä, jos siinä rähinässä ehti jotain vammoja tulla, portsari joutuu todistamaan...
Vierailija kirjoitti:
Ne mustasukkaiset idiootit pitää jättää niille sijoilleen heti, kun mustasukkaisuutta esiintyy. Muuten ollaan sitten tällaisessa tilanteessa, ja pahimmassa tapauksessa joku päätyy hautaan.
Ap, poliisille kaikki miehen esittämät uhkaukset. Ja lähestymiskielto, jos sen saat.
En tiedä saanko lähestymiskieltoa, koska exä ei ole kertaakaan minua uhkaillut vaan tätä miestä ainoastaan. En olisi kuitenkaan uskonut että exäni hyökkäisi tämän miehen kimppuun fyysisesti, hänellä oli ollut siis todella pelottava ja tyhjä katse baarissa kun hyökkäsi.
Ap
Vanha suhde on lopetettava ennen uuden aloittamista.
Mutta jos kulkee vain nahkakompassin viemänä, ei voi mitään. Tosin sellaisen perään ei kannata haikaillakaan.
Vanha suhde on lopetettava ennen uuden aloittamista.
Mutta jos kulkee vain nahkakompassin viemänä, ei voi mitään. Tosin sellaisen perään ei kannata haikaillakaan.
Miksei lähestymiskieltoa saa pelkästään pyytämällä? Miksi siihen pitää olla "painavat syyt"?
Vierailija kirjoitti:
Miksei lähestymiskieltoa saa pelkästään pyytämällä? Miksi siihen pitää olla "painavat syyt"?
No luojan kiitos ei saa. Oisko susta kiva että joudut oikein keskittymään siihen, ettet koskaan ole jotain ihmistä tätä ja tätä matkaa lähempänä vahingossakaan, jos hän on kiusallaan pyytänyt lähestymiskiellon?
/4
Vierailija kirjoitti:
Vuoden yli 20? Siis suomeksi 21?
Kyllä, täyttää 22 tänä vuonna. Mutta en ymmärrä exän käytöstä on kuitenkin komea mies ja saisi varmasti uuden naisen itselleen jos haluaisi.
Olet siis siirtynyt eteenpäin uuden miehen kanssa, mutta haluaisit vielä korjata välit eksään ?? Miksi ihmeessä :D kai nyt jo tuosta sen käytöksestä tajuat ettei häneen kannata olla enää missään yhteyksissä.. eikä mulle ainakaan olisi ok jos uusi kumppani haluaa vielä olla tekemisissä eksän kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, täyttää 22 tänä vuonna. Mutta en ymmärrä exän käytöstä on kuitenkin komea mies ja saisi varmasti uuden naisen itselleen jos haluaisi.
No ei kaikki halua eikä pysty vaihtamaan lennosta kumppania. Sinä olet jo työstänyt eron päässäsi, mies ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis siirtynyt eteenpäin uuden miehen kanssa, mutta haluaisit vielä korjata välit eksään ?? Miksi ihmeessä :D kai nyt jo tuosta sen käytöksestä tajuat ettei häneen kannata olla enää missään yhteyksissä.. eikä mulle ainakaan olisi ok jos uusi kumppani haluaa vielä olla tekemisissä eksän kanssa
En aio olla exäni kanssa enää tekemisissä, mutta en haluaisi kummankaan muistelevan pahalla oltiin kuitenkin melkein 3 vuotta yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli täyttää kolme vuotta alle 25.
Sinulla ei ollut tunteita miestä kohtaan, mutta olitte kuitenkin toistenne ensirakkaudet ja asuitte yhdessä? 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio olla exäni kanssa enää tekemisissä, mutta en haluaisi kummankaan muistelevan pahalla oltiin kuitenkin melkein 3 vuotta yhdessä
Vihan ja katkeruuden tunteet ovat aivan normaaleja tunteita, joita exälläsi on. Ne hyvät muistot tulevat takaisin mieleen kyllä myöhemmin, kun nuo päällimmäiset tunteet vähitellen poistuvat taka-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ollut tunteita miestä kohtaan, mutta olitte kuitenkin toistenne ensirakkaudet ja asuitte yhdessä? 💩
Oli ollut vahvat tunteet exää kohtaan jo pitkään, mutta tuntui että suhteemme muuttui vaan liian kaverilliseksi ja pikkuhiljaa tunteet hälvenivät.
Lähestymiskielto.
Joko hommaat sen tai et valita.