Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psyk. polin loppulausunto

Vierailija
11.01.2020 |

Osaaks kukaa vastata siihen et jos vaihdan psyk. polilta yksiköstä toiseen niin onks edellisest yksiköst _pakko_ lähettää loppulausunto sinne mihi on siirtymäs? Kysyin mut en saanu suoraa vastausta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Saavat paremman käsityksen psyk. Anamneesista, eikä hoito lähde nollasta. Kaikkien kannalta parempi.

Vierailija
2/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Saavat paremman käsityksen psyk. Anamneesista, eikä hoito lähde nollasta. Kaikkien kannalta parempi.

Haluaisin alottaa puhtaalta pöydältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta tuleeko Kantaan joku potilaskertomus, kun olin pari yötä psykan osastolla, polin lähetteellä. Ja sitten psykiatrin juttusilla muutaman kerran. Sain häneltä suoraan myös vähän lääkkeitä, minulla ei ole mitään lääkereseptejä.

Siis saanko itse mistään nähdä selvitystä omasta tilastani hoitavan osapuolen arvioimana?

Vierailija
4/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilaan kannalta ei välttis ollenkaan parempi. Kun on halunnut vaihtaa juuti sen takia, ettei ole tyytyväinen kohteluun.

Vierailija
5/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kuntien välillä tieto kulje. Kunpa kulkisikin. Sairas ihminen muuttaessaan lähtee nollapisteestä, etenkin jos hänellä ei ole sairaudentuntoa.

Vierailija
6/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman sairaanhoitopiirin sisällä kaikki kirjaukset näkyvät kyllä ilman mitään erityistä lähettämistä. Lääkäri tekee lähetteen uudelle polille, mutta luultavasti tuleva vadtuuhoitajasi lukee muutkin kirjaukset ainakin pääpiirteittäin läpi.

Vierailija
7/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta tuleeko Kantaan joku potilaskertomus, kun olin pari yötä psykan osastolla, polin lähetteellä. Ja sitten psykiatrin juttusilla muutaman kerran. Sain häneltä suoraan myös vähän lääkkeitä, minulla ei ole mitään lääkereseptejä.

Siis saanko itse mistään nähdä selvitystä omasta tilastani hoitavan osapuolen arvioimana?

Kirjoitin tuon ylläolevan. Vastaisiko joku tietävä!

(Miksi alapeukku, minähän vain kysyn?!)

Vierailija
8/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantaan pitäisi tulla näkyville osastohoidon aikainen epikriisi, eli osastonlääkärin "loppulausunto" osastohoidosta.  Voit kysyä sen perään, jos ei esim. joidenkin viikkojen kuluessa näy.

Vierailija
9/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin alottaa puhtaalta pöydältä

Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten niin haluat aloittaa puhtaalta pöydältä? Siis haluat kertoa tarinoita vai mitä ihmettä? Miten muka psyykkisen sairauden kanssa voi aloittaa puhtaalta pöydältä? Jos olis syöpä, niin haluaisitko aloittaa puhtaalta pöydältä siirtyessäso eri hoitopaikkaan? Ihan pimeetä touhua taas.

Vierailija
10/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tiedot ei näy potilaalle, esim, pakkohoitopäätös tehdään lomakkeelle eikä tule omakantaan, mutta niihin mitä sinne on kirjattu tekstimuotoisesti näkymään, voi käydä ruksittamassa luovutuskiellon, tosin tuskin siitä mitään apua tuohon tyhjältä pöydältä aloittamisen ongelmaan jos saman tuottajan yksiköstä siirtyy toiseen, pitäisi mennä jollekin yksityiselle. 

Vierailija
11/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suostua tietojen antamiseen. Saa parempaa hoitoa, josta itse hyötyy.

Vierailija
12/20 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi tulla kirjaukset omakantaan. Etkö ole käynyt katsomassa sieltä?

Vierailija
13/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaan kannalta ei välttis ollenkaan parempi. Kun on halunnut vaihtaa juuti sen takia, ettei ole tyytyväinen kohteluun.

Tämäpä juuri

Ap

Vierailija
14/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta ja meiltä kaikilta pyydetään allekirjoittamaan suostumus tietojen siirtämisestä Kantaan. Jos tietosi siirtyvät hoitoyksiköiden välillä, niin sitten olet itse antanut suostumuksen omalla allekirjoituksellasi. Varmasti pkl:lle mennessäsi pkl/osastonsihteenri on sulle sellaisen tarjonnut. Ja sen allekirjoituksen yhteydessä on sulle myös esitetty tiedonsiirron merkitys kirjallisesti. 

Tämä on ihan lakisääteinen juttu. Potilasasiakirjat ovat salaisia, sinä itse annat kertakuittauksella luvan omien tietojesi luovuttamiseen terveydenhuoltoyksiköiden välillä.  

Vierailija
15/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaavan tapauksen. Haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä eli. Ettei oikeasti olisi koskaan ollutkaan pdyk.hoidon tarpeessa. Sitä se sairaus teettää. Ei vaan millään voi itselle myöntää, että mielikin voi sairastua.

Vierailija
16/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta ja meiltä kaikilta pyydetään allekirjoittamaan suostumus tietojen siirtämisestä Kantaan. Jos tietosi siirtyvät hoitoyksiköiden välillä, niin sitten olet itse antanut suostumuksen omalla allekirjoituksellasi. Varmasti pkl:lle mennessäsi pkl/osastonsihteenri on sulle sellaisen tarjonnut. Ja sen allekirjoituksen yhteydessä on sulle myös esitetty tiedonsiirron merkitys kirjallisesti. 

Tämä on ihan lakisääteinen juttu. Potilasasiakirjat ovat salaisia, sinä itse annat kertakuittauksella luvan omien tietojesi luovuttamiseen terveydenhuoltoyksiköiden välillä.  

Eli mun ei ole pakko kirjoittaa sitä? Nähdäänkö uudessa yksikössä tietoni vaikka olen salannut ne? Kunta ei vaihdu, siirryn vain entisen yksikön yläkertaan.

Vierailija
17/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakanta ja ne tiedot mitkä näkyvät hoitohenkilökunnalle ovat eri asia. Kaikki potilastiedot ei tosiaan näy potilaalle. 

Vierailija
18/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mun ei ole pakko kirjoittaa sitä? Nähdäänkö uudessa yksikössä tietoni vaikka olen salannut ne? Kunta ei vaihdu, siirryn vain entisen yksikön yläkertaan.

Tähä ois jees saada vastaus

Vierailija
19/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vastaavan tapauksen. Haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä eli. Ettei oikeasti olisi koskaan ollutkaan pdyk.hoidon tarpeessa. Sitä se sairaus teettää. Ei vaan millään voi itselle myöntää, että mielikin voi sairastua.

Kirjoitusasusta päätellen sunkaan sairaus ei ole kunnollisessa hoitotasapainossa.

Vierailija
20/20 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siirryt yksikön sisällä eri "osastolle"? No sitten ne näkee kaikki korjaukset muutenkin.