Onko syrjäytyneen elämässä mitään järkeä? T. Ammattivalittaja
Monet syrjäytyneethän on alkoholisteja tms. Itse käytän ani harvoin alkoholia, huumeita en ole ikinä edes kokeillut kuten en tupakkaakaan. Teen vaan näitä kotitöitä ja käyn kaupassa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä missään on??
Masennus teettäää sitä että mielenkiinto lopahtaa. Pitää alkaa tehdä jotain ja yrittää selättää masennus niin alkaa taas näkyä valoa tunnelin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haavelen syrjäytyneen elämästä. Olisi enemmän aikaa pelata videopelejä joissa se pelimaailma on niin valtava, ettei niiden pelaamisesta tule lähes normaalielämäisenä päivätyöläisenä mitään, kun ei aika riitä. Kenelle muille tuollaiset pelit on muka tarkoitettu?
Tämähän on ajankäyttökysymys. Eli haluatko pelata sitä yhtä peliä 300 tuntia vuodessa vai haluatko pelata mahdollisimman montaa peliä vuoden aikana, joihin kuitenkin menee yhteensä se 300 tuntia?
Onhan siinä kuitenkin se pienoinen ero, että lyhyemmät pelit saa pelattua jopa läpi astikin ja ne voi niin pyyhkiä pois päiväjärjestyksestä, eikä niihin kokemukseni perusteella muutenkaan uppoudu niin syvällisesti kuin suurempiin peleihin, missä on valtavasti kaikkea tekemistä. Siinä alkaa tulemaan ainakin omalla kohdallani se ongelma, että muu elämä alkaa haitata sitä pelaamista.
Elämässä on järkeä, jos ei ole elämää, sitten ei ole järkeä.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä missään on??
Masennus teettäää sitä että mielenkiinto lopahtaa. Pitää alkaa tehdä jotain ja yrittää selättää masennus niin alkaa taas näkyä valoa tunnelin päässä.
Alku on aina hankalaaa ja varsinkin jos on pitkään ollut jouten saada sysättyä itsensä taas liikkeelle. Esim kun onsaanut itsensä liikkeelle ja masennusta selätetttyä ja pääsee takaisin hevosen selkään niin uteliausuus alkaa taas herätä ja sitä kauttta alkaa pulputa uusia kysymyksiä ja haalia niihin vastauksia. Siiinäkin sitä kehitystä tapahtuu kokoaika. Täytyy vain anataa mahdollisuus sen tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä mikään syrjäytyny ole. Sulla on perhe.
Olenhan mä yhteiskunnasta syrjäytynyt. Ei työtä eikä ammattia. T. Ap
Miksi lopetit työsi? Sullahan on miehesi kanssa firma, jossa ainakin vielä jokin aika sitten olit töissä. Eli sulla oli sekä ammatti että työpaikka.
Onhan minulla vielä toistaiseksi se. Sitten ei ole mitään, kun mies ei enää jaksa töitä tehdä. Nyt jo todella kipeä. Ap
Miksi sitten väitit, että sulla ei ole ammattia eikä töitä? Tulevaisuudessa ei ehkä töitä olekaan, mutta hei ei mullakaan ole vauvaa. Vauvani kasvoivat aikuisiksi ja menivät naimisiin. Nyt on nyt, myöhemmin on myöhemmin. Elä tässä hetkessä, älä menneisyydessä tai tulevaisuudessa.
Minä luulen, että kaikki työt loppuu tänä vuonna. Ap
Mitä sitten? Nyt sulla on ammatti ja töitä. Mäkin luulen, että tällä vuosikymmenellä pääsen eläkkeelle, mutta en ajattele eläkepäiviäni vielä nyt. Voi olla, että kuolenkin jo tänä vuonna. En silti suunnittele enkä murehdi hautajaisiani.
Olen lukenut kirjoituksiasi jo vuosia. Tunnut elävän aina joko menneisyydessä tai tulevaisuudessa. Just sen vuoksi sun elämäsi on valunut hukkaan. Ei olosuhteiden vuoksi vaan siksi, että et elä koskaan tätä hetkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopetit työsi? Sullahan on miehesi kanssa firma, jossa ainakin vielä jokin aika sitten olit töissä. Eli sulla oli sekä ammatti että työpaikka.
Onhan minulla vielä toistaiseksi se. Sitten ei ole mitään, kun mies ei enää jaksa töitä tehdä. Nyt jo todella kipeä. Ap
Miksi sitten väitit, että sulla ei ole ammattia eikä töitä? Tulevaisuudessa ei ehkä töitä olekaan, mutta hei ei mullakaan ole vauvaa. Vauvani kasvoivat aikuisiksi ja menivät naimisiin. Nyt on nyt, myöhemmin on myöhemmin. Elä tässä hetkessä, älä menneisyydessä tai tulevaisuudessa.
Mitä sitten? Nyt sulla on ammatti ja töitä. Mäkin luulen, että tällä vuosikymmenellä pääsen eläkkeelle, mutta en ajattele eläkepäiviäni vielä nyt. Voi olla, että kuolenkin jo tänä vuonna. En silti suunnittele enkä murehdi hautajaisiani.
Olen lukenut kirjoituksiasi jo vuosia. Tunnut elävän aina joko menneisyydessä tai tulevaisuudessa. Just sen vuoksi sun elämäsi on valunut hukkaan. Ei olosuhteiden vuoksi vaan siksi, että et elä koskaan tätä hetkeä.
Kyllä mua vaan pelottaa tuo miehen huono kunto ja nuo sairaudet. Siitä riippuu kaikki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä missään on??
Jos on riippuvuuksia, mainitaan nyt netissä pyöriminen tässä erikseen, kun se on niin monen elämässä tiedostamaton ongelma nykyään, niin ensisijainen tehtävä olisi päästä niistä eroon. Aivokemiat eivät voi palata normaalitasolle ennen sitä.
Maailma on täynnä näitä ammattivalittajia, jotka haluaisivat olla menestyneitä, opiskelleita, hyvän työpaikan saaneita, kirjan kirjoittaneita, ystäviä hankkineita, verkostoituneita, jne, jne, jne. Mutta eivät ole koska joku, jos ei muu niin yhteiskunta, on sen julmasti estänyt. Ja enää ei tietenkään voi mitään aloittaa koska se on liian työlästä ja elämä on joka tapauksessa ohi.
Ja mä olen jotenkin niin väsynyt tuohon raihnaseen mieheeni? Mietin, että miksi juuri minulle piti taas tulla tuollainen mies? Enkö ansaitse tervettä ja paremituloista miestä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua vaan pelottaa tuo miehen huono kunto ja nuo sairaudet. Siitä riippuu kaikki. Ap
No sepä just, että sä olet koko elämäsi joko pelännyt jotain tai katunut jotain. Tai sitten silloin, kun sun elämässäsi nyt kuitenkin on ollut katto pään päällä, leipää pöydässä, lapsellasi harrastuksia jne, sä olet ollut silti kaikkeen tyytymätön. Mullakin kaikki riippuu ihan siitä, miten pitkään pystyn tekemään lukuisten sairauksieni vuoksi töitä. Ei ole edes miestä, jonka varaan olisin voinut kaiken laskea. Mutta en murehdi nyt sitä päivää, kun en enää pääse edes sängystä ylös. Tiedän, että se päivä voi olla tänä vuonna tai 10 vuoden päästä. Elän elämääni nyt, koska nyt on vielä mahdollista. Vuoden päästä ei ehkä enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä olen jotenkin niin väsynyt tuohon raihnaseen mieheeni? Mietin, että miksi juuri minulle piti taas tulla tuollainen mies? Enkö ansaitse tervettä ja paremituloista miestä? Ap
Sun miehesi on todennäköisesti ollut väsynyt raihnaiseen vaimoonsa jo 10 vuoden ajan. Mitä oikein odotit? Että joku rikas timmi mies olisi ottanut sun kaltaisesi raihnaisen akan itselleen? Ja ei, et todellakaan ansaitse tervettä ja parempituloista miestä, koska et ole itsekään terve ja parempituloinen nainen. Terveillä ja parempituloisilla miehillä on sen verran valinnanvaraa, ettei kukaan huoli jotain monisairasta ylipainoista saamatonta ikivalittajaa. Kas kun ne miehet saavat paljon näpsäkämmänkin vaimon.
Ajattele asiaa toisinpäin: millainen mies ansaitsee sun kaltaisesi vaimon? Ole tyytyväinen, että olet edes jollekin kelvannut.
Saako ap sun mies fysioterapiaa tai muuta apua niihin selkä ym vaivoihinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun miehesi on todennäköisesti ollut väsynyt raihnaiseen vaimoonsa jo 10 vuoden ajan. Mitä oikein odotit? Että joku rikas timmi mies olisi ottanut sun kaltaisesi raihnaisen akan itselleen? Ja ei, et todellakaan ansaitse tervettä ja parempituloista miestä, koska et ole itsekään terve ja parempituloinen nainen. Terveillä ja parempituloisilla miehillä on sen verran valinnanvaraa, ettei kukaan huoli jotain monisairasta ylipainoista saamatonta ikivalittajaa. Kas kun ne miehet saavat paljon näpsäkämmänkin vaimon.
Ajattele asiaa toisinpäin: millainen mies ansaitsee sun kaltaisesi vaimon? Ole tyytyväinen, että olet edes jollekin kelvannut.
Miehenihän oli insinöörin töissä tavatessamme. En tosiaankaan olisi häntä ottanut, jos oliai tehnyt noita töitä silloin mitä nykyään tekee, enemmin olisin ollut yksin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saako ap sun mies fysioterapiaa tai muuta apua niihin selkä ym vaivoihinsa?
Ei saa mutta hieronnassa käy aina välillä ja kiropraktikolla on käynyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenihän oli insinöörin töissä tavatessamme. En tosiaankaan olisi häntä ottanut, jos oliai tehnyt noita töitä silloin mitä nykyään tekee, enemmin olisin ollut yksin. T. Ap
Ei jumalauta miten oksettavasti sinunlaisesi ylipainoinen, heikkolahjainen, kaikkeen tyytymätön kanttura puhuu miehestä, jota ilman olisit kadulla!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta miten oksettavasti sinunlaisesi ylipainoinen, heikkolahjainen, kaikkeen tyytymätön kanttura puhuu miehestä, jota ilman olisit kadulla!!!
Ei kukaan Suomessa kadulle joudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Sun edellinen miehesi oli väkivaltainen omaishoidettava, nykyinen on kultakimpale siihen verrattuna. Häpeisit, aikuinen akka muuta osaa kuin valittaa.
Ei ainakaan minun ole.( rukoilen joka ilta sydäriä tms.nopeasti vievää...on ollut kyllä paljon muutakin ongelmia kun syrjäytyneisyys mutta sehän niistä vaikeuksista just seurasi ja nyt on vaan tyhjyys jäljellä