Onko syrjäytyneen elämässä mitään järkeä? T. Ammattivalittaja
Monet syrjäytyneethän on alkoholisteja tms. Itse käytän ani harvoin alkoholia, huumeita en ole ikinä edes kokeillut kuten en tupakkaakaan. Teen vaan näitä kotitöitä ja käyn kaupassa.
Kommentit (49)
Et sä mikään syrjäytyny ole. Sulla on perhe.
Vierailija kirjoitti:
Olenhan mä yhteiskunnasta syrjäytynyt. Ei työtä eikä ammattia. T. Ap
Ammu kuula kalloon, niin ei tartte katella tollasta elämää. Tai hanki joku harrastus.
Elämä on lahja, minkä merkityksen tajuaa kun sen meinaa menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mummollanikaan, muurari-vaarin tuloilla elivät. Silti ei valittanut, vaan puuhaili iloisesti aamusta iltaan.
Syrjäytyneen elämässä ei ole järkeä siksi, että hän ei ole itse siihen järkeä luonut. Kaikki syrjäytyneet ovat syrjäytyneitä puutteellisen oma-aloitteisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopetit työsi? Sullahan on miehesi kanssa firma, jossa ainakin vielä jokin aika sitten olit töissä. Eli sulla oli sekä ammatti että työpaikka.
Minä haavelen syrjäytyneen elämästä. Olisi enemmän aikaa pelata videopelejä joissa se pelimaailma on niin valtava, ettei niiden pelaamisesta tule lähes normaalielämäisenä päivätyöläisenä mitään, kun ei aika riitä. Kenelle muille tuollaiset pelit on muka tarkoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mummollanikaan, muurari-vaarin tuloilla elivät. Silti ei valittanut, vaan puuhaili iloisesti aamusta iltaan.
Se oli sitä aikaa, kun moni muukin nainen oli kotona. Minusta sitä ei voi verrata, koska nykyään on naiset yleensä töissä ja elämiseen tarvittaisiin kahdet tulot. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopetit työsi? Sullahan on miehesi kanssa firma, jossa ainakin vielä jokin aika sitten olit töissä. Eli sulla oli sekä ammatti että työpaikka.
Onhan minulla vielä toistaiseksi se. Sitten ei ole mitään, kun mies ei enää jaksa töitä tehdä. Nyt jo todella kipeä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitä aikaa, kun moni muukin nainen oli kotona. Minusta sitä ei voi verrata, koska nykyään on naiset yleensä töissä ja elämiseen tarvittaisiin kahdet tulot. T. Ap
Se aika jatkui vielä juuri päättyneelle vuosikymmenelle.
Koskahan Ap tajuat hävetä näitä typeriä ruikutuksias? Omistat osan miehesi firmasta, teillä on terve lapsi, kaksi taloa ja kesämökki. Häpee jos osaat.
Pitäiisi olla sellaisia kursseja joissa pääsee testailemaan omia valmiuksiaan ja toteamaan että tämä ei ehkä ole minua varten/tämä voisi olla se minun jutttuni. Nykyään esim aikuisillle suunnatut ammatim vaihto kurssit ovat lähinnnä säälittäviä. Opintopisteitä suht vähän ja monet niistäkin suoritetaaan etänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haavelen syrjäytyneen elämästä. Olisi enemmän aikaa pelata videopelejä joissa se pelimaailma on niin valtava, ettei niiden pelaamisesta tule lähes normaalielämäisenä päivätyöläisenä mitään, kun ei aika riitä. Kenelle muille tuollaiset pelit on muka tarkoitettu?
Tämähän on ajankäyttökysymys. Eli haluatko pelata sitä yhtä peliä 300 tuntia vuodessa vai haluatko pelata mahdollisimman montaa peliä vuoden aikana, joihin kuitenkin menee yhteensä se 300 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Koskahan Ap tajuat hävetä näitä typeriä ruikutuksias? Omistat osan miehesi firmasta, teillä on terve lapsi, kaksi taloa ja kesämökki. Häpee jos osaat.
Mies oli niin sairas tänäkin aamuna että olisi ihme jos tämän vuoden jaksaisi vielä nykyisiä töitä tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäiisi olla sellaisia kursseja joissa pääsee testailemaan omia valmiuksiaan ja toteamaan että tämä ei ehkä ole minua varten/tämä voisi olla se minun jutttuni. Nykyään esim aikuisillle suunnatut ammatim vaihto kurssit ovat lähinnnä säälittäviä. Opintopisteitä suht vähän ja monet niistäkin suoritetaaan etänä.
Tai ei siis ammatin vaihto kursseja vaaan ihan kokonaisia koulutusohjelmia. Melkeen kättelyssä kysytään "milllaisia suhteita sinulla on".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ei siis ammatin vaihto kursseja vaaan ihan kokonaisia koulutusohjelmia. Melkeen kättelyssä kysytään "milllaisia suhteita sinulla on".
"tule tänne meillle 15 minuutin haaastatteluun ja ota mukaasi joku esine joka kuvaa parhaiten sitä miksi oliisit sopiva juuri tähän". Kuullostaa ihan vitsiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan minulla vielä toistaiseksi se. Sitten ei ole mitään, kun mies ei enää jaksa töitä tehdä. Nyt jo todella kipeä. Ap
Miksi sitten väitit, että sulla ei ole ammattia eikä töitä? Tulevaisuudessa ei ehkä töitä olekaan, mutta hei ei mullakaan ole vauvaa. Vauvani kasvoivat aikuisiksi ja menivät naimisiin. Nyt on nyt, myöhemmin on myöhemmin. Elä tässä hetkessä, älä menneisyydessä tai tulevaisuudessa.
Vastauksena otsikon kysymykseen: järjellä on hyvin vähän tekemistä ap:n elämässä. Hänelle on yritetty puhua sitä jo vuosia, mutta aina valuu kuin vesi hanhen selästä.
Et sinä mikään syrjäytynyt ole. Keksi jotain mielekkäämpää tekemistä sille ajalle, jonka nyt käytät näihin hyödyttömiin ruikutuksiin.