Mitkä asiat (ravinto, elintavat, ulkoiset piirteet, vaatteet...) vanhentaa ulkonäköä?
Haluan pysyä nuoren näköisenä vielä jatkossakin, joten siksi olisi kiva kuulla ne asiat jotka ulkonäköä eniten vanhentaa?
Minun kokemuksen mukaan ne, jotka treenaa kovaa ja syö hyvin "fitness"-tyyppisesti, ovat huomattavasti vanhemman näköisiä naamasta. Onko siis kyse liian rasvattomasta kropasta? Lisäksi tietysti tätimäinen marimekko-pukeutuminen ja lyhyet hiukset naisella vanhentaa.
Kommentit (32)
Ei kannata miettiä, miltä näyttää, vaan antaa itsensä vanhentua ja elää. Ei sille mitään voi, että eletyt vuodet näkyy. Pukeutukaa ja meikatkaa naiset niin kuin haluatte. Rahan ja ajan hukkaa yrittää hullun lailla taistella luontoa vastaan.
Ylipaino. Pelkkä ryppyjen puute ei paljon auta, kun olemus on muuten kuin maatalon emännällä. Eli on aivan turha kehuskella "rypyttömillä kasvoilla", jos on kuitenkin pullukka.
Lyhyeksi kynityt mieshiukset tai "tehy-tukka" on myös tällainen. Keltaiset tai ruskeat hampaat. Huono ryhti. Alaspäin valuvat suupielet (hymy siis nuorentaa).
Vanhanaikaiset silmälasit. Ei niitä nyt joka vuosi tarvitse uusia, mutta jos lasit ovat selkeästi vuodelta 2005, niin kyllä se nyt vain saa ihmisen näyttämään vanhemmalta kuin onkaan. Sama koskee meikki-, vaate- ja hiustyylejä.
Kaikki mielialalääkkeet. Ylipaino. Siideri- ja viinipöhö. Tupakka. Raju laihdutuminen. Homsuinen ja epäsiisti olemus. Huono pukeutuminen. Sotkunen meikki. Tatuoinnit.
Juuri tänään oli Hesarissa aiheesta juttu. Liikunta ja ruokavalio ovat avaintekijät. Lisäksi siinä oli, että yksilöiden väliset erot ovat valtavia.
Vanheneminen on tosi paljon kiinni geeneistäkin. Mä en tee mitään sellaista, jonka tarkoituksena olisi näyttää nuoremmalta, mutta ilmeisesti mä näytän. Mun piti just yhdelle tutulle näyttää henkkaria, kun hän ei uskonut, että olen 40. Edellisenä päivänä toinen kaveri, jonka olen tuntenut kohta 20 vuotta, sanoi, että mä en ikäänny lainkaan.
Itse näen kyllä peilistä katsoessa ikääntymisen merkkejä, enkä omasta mielestäni näytä ikäistäni nuoremmalta, mutta näitä kommentteja kuulen sen verran paljon, että kai se on uskottava. En siis pyytele kommentteja ulkonäöstäni enkä muutenkaan ole mitenkään ulkonäköorientoitunut ihminen. En meikkaa juuri ollenkaan ja mulla on metri tukkaa, jota en värjää tai laita muuten kuin ponnarille, sykerölle tai letille. Luulen, että mun salaisuus on kollageeni, jota mulla on ihon alla paljon. Tästäkään en tiennyt ennen kuin kätilö ultratessa kertoi, että on helppo ultrata, kun on paljon kollageenia.
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen on tosi paljon kiinni geeneistäkin. Mä en tee mitään sellaista, jonka tarkoituksena olisi näyttää nuoremmalta, mutta ilmeisesti mä näytän. Mun piti just yhdelle tutulle näyttää henkkaria, kun hän ei uskonut, että olen 40. Edellisenä päivänä toinen kaveri, jonka olen tuntenut kohta 20 vuotta, sanoi, että mä en ikäänny lainkaan.
Itse näen kyllä peilistä katsoessa ikääntymisen merkkejä, enkä omasta mielestäni näytä ikäistäni nuoremmalta, mutta näitä kommentteja kuulen sen verran paljon, että kai se on uskottava. En siis pyytele kommentteja ulkonäöstäni enkä muutenkaan ole mitenkään ulkonäköorientoitunut ihminen. En meikkaa juuri ollenkaan ja mulla on metri tukkaa, jota en värjää tai laita muuten kuin ponnarille, sykerölle tai letille. Luulen, että mun salaisuus on kollageeni, jota mulla on ihon alla paljon. Tästäkään en tiennyt ennen kuin kätilö ultratessa kertoi, että on helppo ultrata, kun on paljon kollageenia.
Täällä on aina näitä MINÄ näytän nuoremmalle, se oma arvio ei vielä kerro yhtään mitään. Muutaman ryppy ei välttämättä vanhenna, jos muut palikat on kohdallaan, kokonaisuus päästä varpaisiin ratkaisee.
Minua vanhensi parin vuoden valvominen ja liiallinen laihuus. Näytin 100v vaikka ikää oli 35v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on aina näitä MINÄ näytän nuoremmalle, se oma arvio ei vielä kerro yhtään mitään. Muutaman ryppy ei välttämättä vanhenna, jos muut palikat on kohdallaan, kokonaisuus päästä varpaisiin ratkaisee.
Huom. kyseessä ei ollut oma arvio, minkä olisit huomannut, jos olisit lukenut viestin kokonaan.
mikroneulaus, parantaa vähäksi aiaka,mutta sitte se iskee muutaman vuoden päästä.
Pahimmat yksittäiset varmaan auringonotto ja tupakka.
Lihaskunto on merkittävä tekijä