Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaantulijat vilkuttelevat jatkuvasti valoja, miksi?

Vierailija
11.01.2020 |

En tajua. Tarkistin äsken, normaalit xenon-ajovalot paloivat, automaattivalot eivät edes olleet arponeet päälle pelkkiä päivävaloja, jotka saattaisivat hämätä. Samaa tapahtuu myös pimeällä (tilanteissa, joissa ei ole kyse siitä, että pitkät olisi päällä).

Tarkistin auton pohjan, mitään ei roiku, mitään ei ole katolla ja auto ei ole lumessa tai mitään. Samaa tehdään myös puolisolleni minun autolla ajaessaan. Edessä ei ole ollut yhtään ratsiaa, tutkaa tai mitään, eikä hirviä/ peurojakaan luulisi olevan noin paljon.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valot suunnaattu oikein (ei taivaalle eikä vastaantulijan silmään)?

Vierailija
2/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla osoittaa valot liian ylös tai päin helvettiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee mieleen, että vastaantulija ajattelee sinulla olevan pitkät päällä.

Vierailija
4/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vaan niin kaunisss!

Vierailija
5/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko valot suunnaattu oikein (ei taivaalle eikä vastaantulijan silmään)?

Näissä on automaattisäätö, mutta testattiin tätäkin kerran kun mies ajoi vastaan ja ovat ihan ok. Nämä ovat kyllä todella tehokkaat, huomattavasti paremmat kuin mieheni auton xenonit, että osa varmaan on häikäisyä vaikka olisivatkin suunnattu ok.

Ap

Vierailija
6/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xenoneissa on kyllä automaattisuuntaus joten ei ne väärin voi olla suunnattu. Mutta voi olla että suuntaus-automatiikka ei toimi. Kannattaa huollossa tarkistuttaa.

Vierailija
7/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajat moottoritietä väärään suuntaan.

Vierailija
8/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosi katolla istuu bigfoot.

Vierailija
9/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vilkuttelijat ajaa itse vanhalla, heikkotehoiset valot omaavalla autolla, jolloin heille tulee tunne häikäisystä vastaantulijan paremmista valoista.

Vierailija
10/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman auton halogeenivalot ovat suunnattu merkkihuollon toimesta mutta silti vastaantulijat vilkuttelee jos valot ylimmässä aennossa (manuaalinen korkeussäätö). Siksi pidän yleensä toiseksi ylimmässä asennossa. Automaattisella korkeussäädöllä vähän hankalampi itse säätää, pitää varmaan jossain huollossa kalibrioda se automaattisäätö.

Tai joku edellinen omistaja laittanut laittomat tehopolttimot?

Vierailija
11/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi vilkuttelijat ajaa itse vanhalla, heikkotehoiset valot omaavalla autolla, jolloin heille tulee tunne häikäisystä vastaantulijan paremmista valoista.

Jos räpsyttelevät pimeän aikaan, epäilen vahvasti juuri tätä. Uudet Xenonit ja vastaavat ovat todella tehokkaita ja kirkkaita.

Vierailija
12/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskoilla autoila ajavilla on paskat valot ja sinun valosi häikäisee. Autokanta pitäisi saada uudistumaan.

Vierailija
13/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tästä kyse, ei tehokkaatkaan valot häikäise jos automaattisuuntaus toimii. Enemmän on kyllä kyse automaattisäädön väärin kalibroinnista/toimimattomuudesta.

Vierailija
14/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valonheitin, moni xenonautoilija on ihmeissään. Kyllä näkee.

Vierailija
15/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vastaan usein ajavilta sukulaisilta pikaisesti (yksi autoasentajakin) ja kukaan ei ole huomannut, että säätö olisi pielessä.

Nyt kun olen tässä samalla katsonut vastaantulijoita, niin uusissa autoissa on kyllä niin kirkkaat valot, että pöljempi tosiaankin voisi luulla niitä pitkiksi. Etenkin kun valo on kirkas, eikä sellainen kellertävä. Pimeälläkin saa vaihtaa lyhyet aivan naurettavan aikaisin kun vastaantulijoita häikäisee niin kaukaa, että lopulta väliin jää valtavan pitkä pimeä kaistale.

Valot ovat alkuperäiset, autovalmistajan omat.

Ap

Vierailija
16/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan valot suunnattuina päin persettä. Ei niiden kuulu tehdä vastaantulevia sokeiksi. Tarkistuttakaa ne suuntaukset eikä aina kannata luottaa mihkää automaatteihin.

Vierailija
17/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei toimi mitkään valot. Pojalleni oli autoilija huudellu että missä sun heijastin on, poika näytti heijastintaan ja huusi äijälle, että korjaa valos ku ykskää ei pala xD

Oli ollu ukko nolona ja menny takas autoonsa. Huomaa, että on autoasentajan vekara xD

Vierailija
18/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa vanha halogeenipolttimo häikäisee pahasti jos on väärin suunnattu, joten ei se uusien autojen valojen tehosta johdu vaan väärästä suuntauksesta. On paljon uusia autoja erittäin tehokkailla valoilla jotka ei häikäise ollenkaan koska automaattinen korkeussäätö tai matriisiledit toimii hyvin.

Suosittelen edelleen kalibroimaan ne valot seuraavassa huollossa.

Vierailija
19/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöhkö. Eihän se oma valoteho vaikuta siihen, mitä vastaantulijan valot on. Vai meinaakko että aurinkoon tuijottaminen ei sokaisisi, jos sinne katsoisi toisesta auringosta.

Vierailija
20/25 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna kun mä kaukodiagnosoin mun kristallipallolla...

Joo, sulla on siellä takakontissa 50 kg hiekkasäkki, joten keula osoittaa ylöspäin ja valot häikäisee vastaantulijoita.

Auttoiko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän