Autolla ajettu yli 170 000 km
laittaisitko vielä vaihtoon vai ajaisitko loppuun? Ei tällä hetkellä vikoja, suuremmat rempat tehty ja hyvin huollettu.
Kommentit (22)
Vaihtoon. Nykyautot on vikapommeja, kun 100000 tulee mittariin. Niitä ei ole tarkoituksella tehty kestämään.
No nykyautoon saa ajaa vielä toisen mokoman huoletta lisää. Dieseliin vielä enemmän.
Jos auto kunnossa, kohtalaisen siisti ja vastaa käyttötarkoitustaan niin itse en vaihtaisi
Kirppu pärisee paaliin 100 000 km.
Autolla ajetaan helposti 500 000 km.
Aja loppuun. Mulla kaksi autoa, toisessa 280 000 ja toisessa yli 330 000. Paalin asti ajattelin ajaa.
"laittaisitko vielä vaihtoon vai ajaisitko loppuun? Ei tällä hetkellä vikoja, suuremmat rempat tehty ja hyvin huollettu."
ei kannata vaihtaa. jos ei ole vikoja niin jatkaa vain käyttämistä... halvinta autoilua
Vierailija kirjoitti:
Päätä itse.
Paskin neuvo ikinä. Miksi pitäisi, kun av:lta saa päätöksen eikä tarvitse itse vaivautua miettimään. Ajatteleminen on raskasta.
Se hajoo heti huomispäivänä ja tulee kalliit remontit.
Tätä itse pelkään.
Tosin paaliin taidan ajaa.
Päivitellyt kosketusnäyttö/navigointi radion perutustutkalla. Merkkihuollossa LL.
Kunnon TDI ilman pissan kanssa lirittelyä.
Itse teen periaatteesta niin, että ostan hyvän auton ja ajan sillä kymmenen vuotta ainakin, mieluummin kuin että ostan halvan/huonon ja vaihdan kolmen vuoden välein. Tällä hetkellä alla E-luokan Mersu, 7 vuotta ollut ja kohtapuoliin tulee 200 000 täyteen, joka ei mielestäni dieselkoneelle ole vielä mitään. Auto toimii kaikin puolin kuin uusi, mitä nyt on kuskin penkki vähän perseen alla kulunut.
Itselläni on vm 2003 Saab, ajettu 270.000 km. Miehellä vm 2004 Ford, ajettu 290.000 km. Ei olla vaihtamassa. Halpoja kilometrejä, autot toimivat hyvin ja molemmilla on mukava ajaa. Jos jompikumpi auto hajoaa eikä kannata korjata saadaan sukulaiselta pieni auto lainaksi siksi aikaa että ehditään ostaa tilalle joku 2000-5000 maksava, todennäköisesti Saab. Hyvä jos löytyisi bio-fuel joka tulee edulliseksi ja on ympäristöystävällinen. Ajamme molemmat vajaa 20.000 km vuodessa jos joku sitä miettii. Kilometrimäärät ovat olleet laskusuunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen periaatteesta niin, että ostan hyvän auton ja ajan sillä kymmenen vuotta ainakin, mieluummin kuin että ostan halvan/huonon ja vaihdan kolmen vuoden välein. Tällä hetkellä alla E-luokan Mersu, 7 vuotta ollut ja kohtapuoliin tulee 200 000 täyteen, joka ei mielestäni dieselkoneelle ole vielä mitään. Auto toimii kaikin puolin kuin uusi, mitä nyt on kuskin penkki vähän perseen alla kulunut.
Tämä on itselleni sopiva tapa myös.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. Jos ei vikoja ole, niin nuo ovat halvimpia kilometrejä. Ja muistelen lukeneeni jostain, että jos autoilu voi olla koskaan mikään ekoteko, niin juuri tuo että ajaa auton 'loppuun' eikä ole jatkuvasti vaihtamassa uuteen. Tietysti kun auto alkaa olla niin vanha että se saastuttaa kuin valtamerilaiva, niin täytyyhän siitä lopulta luopua, mutta tuo 7v ja 200t ei ole lähelläkään vielä.
Mulla 210t ajettu ford fiesta bensakone. Ajan loppuun. Täähän on järkevintä. Katsastuksista päässyt läpi. Tuttu onneksi korjaa, muutoin toki olisi kallista.
Pidä jos japski. Heitä kolikkoa jos eurooppalainen. Myy tai anna pois jos jenkki. Sillä korjauksiin menee enemmän kuin uuten osamaksuun.
Riippuu ihan täysin merkistä paljonko kestää ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut jo 30 vuoden ajan kaikki autoni ja korjannut ne murto-osalla siitä hinnasta, jonka olet tuosta autosta maksanut.
Ei paljon ajetusta oikein mitään enää maksetakaa. Ainakin 300 000 suunnittelin itse tällä ajelevani. Pari vuotta vielä menee, ja ehkä sitten saa jo sähköautoja tms. halvemmalla
Siinä miljoonan kohdalla on tullut laitettua kiertoon.
Jos se on joku landcruiseri, niin sehän on melkein uus vielä.
Päätä itse.