Onko täällä ketään, joka on pitänyt hääjuhlan VAIN KAVEREILLE, tai osallistunut sellaisiin juhliin?
Meillä on molemmilla useammastakin eri syystä sellaisia perhe- ja sukulaisuussuhteita, että ajatus häistä sukujuhlina saa aikaan kauhun irvistyksen. Sen sijaan kavereiden kanssa bileittäisimme tosi mielellämme. Onko kukaan palstalainen mennyt naimisiin pelkkien kavereiden läsnäollessa, tai ollut vieraana sellaisissa juhlissa? Meillä on vaihtoehtona joko se, että menemme naimisiin hiljaisesti maistraatissa tai sitten niin, että pidämme koreat pippalot isohkolle ystäväpiirille. Ensimmäinen versio olisi toki intiimi ja helposti selitettävissä läheisille, mutta toka kuulostaa niin paljon kivemmalta, vaikkakin vanhemmat ja sukulaiset suuttuvat aivan taatusti.
Syitä tällaiseen pohdiskeluun ovat mm. se, että minun vanhempani eivät vuosien takaisen eron jälkeen mahdu mielestään saman katon alle, miehen isä taas on alkoholisti, kuten myös todella monet hänen sukulaisensa ja ainoa veli. Minun siskot menisivät myös kaverikategoriaan, eli he saisivat olla ainoina suvun edustajina paikalla.
Onko ihan tuhoon tuomittu idea? Tällaisista juhlista ei oikein löydy netistä mitään kokemuksia, aina vain korostetaan suvun ensisijaisuutta kaverivieraisiin nähden.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut, ei eronneet mitenkään tavallisesta grillijuhlasta. Koreat pippalot ei jääneet mieleen muuten kuin siinä, että morsian oli todella humalassa loppuillasta ja petti sulhasta soutuveneessä. Pari erosi ennen kuin liitto täytti vuottakaan.
Okei, kurja (kai?) kuulla. Meillä on siis tarkoituksena pitää aivan "tavalliset" häät, eikä mitään ryyppäysbileitä. Juuri tuosta aloitusviestissä kuvatusta syystä hirveä örvellys ei ole lähellä sydäntä. Toinen on kuitenkin katsonut sitä koko lapsuutensa.
En ole koskaan muunlaisissa häissä ollutkaan. No vanhemmat tietysti ovat olleet paikalla jos ovat olleet hengissä ja väleissä hääparin kanssa, mutta en nyt keksi että ketä muita sukulaisia häihin pitäisi kutsua? Sisarukset ja serkukset lasken myös kavereihin, jos ovat kutsuvieraina olleet.
Oli meillä toki vanhemmat ja sisarukset, muuten vain ystäviä. Bileet oli hyvät ja hauskat :) äitini yritti painostaa aluksi kutsumaan sukulaisia, mutta tajusi lopulta, että ei onnistu. Haluttiin pienet ja kivat häät, ja sellaiset saimme :)
Järjestäkää juhlat kaveripiirille, mutta sanokaa suvulle, että menitte vain ihan hiljaisesti naimisiin maistraatissa. Eihän suvun tarvitse tietääkään minkään juhlien olemassaolosta, niin eivät voi suuttuakaan.
Olen ollut, ja olivat parhaat häät ikinä. Kukaan ei tiennyt, että kyseessä olivat häät. Osa luuli tulevansa puutarhajuhliin, osa synttäreille. Itse en tuntenut morsiamen lisäksi ketään, mutta vietin huippukivan illan uusien mukavien ihmisten kanssa.
Kuulostaa kivalta :) varmaan itekki pitäisin semmoset jos ois kavereita..
Olen ollut, ei eronneet mitenkään tavallisesta grillijuhlasta. Koreat pippalot ei jääneet mieleen muuten kuin siinä, että morsian oli todella humalassa loppuillasta ja petti sulhasta soutuveneessä. Pari erosi ennen kuin liitto täytti vuottakaan.