Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polysuhde ja iso riita, paljastammeko suhteen lapsille. Kaipais jotain vertaisnäkemystä

Vierailija
10.01.2020 |

Ehkä itsellä on taustalla vielä vanhaa katkeruutta asiasta. 20 vuotta oltiin yhdessä ihan tavallisessa suhteessa ainoastaan toisillemme. Mentiin naimisiin, saatiin 5 lasta. Sit mies muuttui etäiseksi ja lopulta paljasti tiukatessani kysymyksiä että on alkanut polysuhteeseen ja ero tulee jos en hyväksy asiaa. Siinä olin selkä seinää vasten kun kuitenkin rakastin enkä missään nimessä tahtonut rikkoa __meidän perhettä__.

Tuosta on pari vuotta ja lapset kasvaneet. Miehelle esitän olevani OK asian suhteen ja joskus jopa vedätän itsellänikin olevan vientiä sinne ja tänne vaikka omat poikanihan ne ainoa miesseurani on kun mies viilettää lukuisilla tyttöystävillään joiden lukumäärää en edes tiedä eikä kiinnosta. Joitakin heistä olen kyllä tavannut miehen painostuksesta. Väkisin mentiin keilaamaan ja kesällä mies toi mökille yhden. Mies yritti jo tuolloin vaatia olemaan lapsille rehellinen heidän suhteestaan mutta sen kielsin jyrkästi. Sitten nainen tietysti lopulta esiteltiin "isin ystävänä" jolle tietysti kohdakkain näytin iloista naamaa ja pidin sen perhesirkuksen pystyssä..

Tulipa jo pitkä avautuminen.. Kunpa täältä löytyis _edes yksi_ vertainen, perheellinen poly. Minun vanhempani erosivat ollessani lapsi. Äiti silti piti meidän lasten vuoksi tätä "casanova-iskää" lähellämme paljon. Koko perhe-elämä tuntui sairaalta ja väärältä vaikkemme edes oikeastaan ikinä tavanneet niitä isän naisia ja olivathan he jo eronneetkin! Mutta se tunne kun huomaa miten omien vanhempien välillä ei ole rahtustakaan rakkautta vaikka yhä leikitään kotia yhdessä. Se vaan tuntui kuvottavalta. Myöhemmin olen kuullut äidiltäni hänen ennen eroa pitkään sitkutelleen ja yritti kestää isän naisseikkauluja. En ole koskaan nähnyt omien vanhempieni sanovan toisilleen mitään rakkaudesta kertovaa, saati tehneen fyysisesti mitään hellää. Edes yhtä halausta en muista. En missään nimessä tahtoisi samoja tunteita omille lapsille.

Siksi haluaisin syvästi salata koko polykuvion. Mutta olisiko moinen emävalhe vielä pahempi? Tulisiko totuus joskus lopulta kuitenkin esille ja suuttuisivatko lapset sydänjuuriaan myöten valehtelusta? Kunpa vaan tietäisin! :'(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo ollut hyviä vastauksia, mutta sellainen kiinnitti huomiota, että ymmärrätkö tuota tekstiä lukiessasi miten toteutat uudelleen lapsuutesi kuviota? Sinä olet ottanut äitisi roolin kun mies liitelee menemään ja kehtaa vielä tuoda naisiaan teille sinun kestittäväksi. Tuo kuvio ei ole kyllä polya nähnytkään. Se perustuu kaikkien osapuolten suostumukseen ja tuo ei vaikuta yhtään siltä. Eroa tuosta miehestä. Se on parasta mitä voit itsellesi ja lapsillesi tehdä.

Vierailija
22/24 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa nyt uudestaan, mitä kirjoitit. 

Et halua omien lapsiesi näkevän rakkaudetonta liittoa. Miten se tilanne muuttuisi, vaikka lapsille paljastuisi miehesi naissuhteet? Sittenkö teillä mukamas alettaisiin rakastamaan avoimesti ja reilusti? 

Näkevätkö lapsesi nyt, asioiden ollessa piilossa, teidän suhteenne rakkauden?

Kumpaankin on vastauksena EI. 

Sinä olet onneton niin kauan kun miehesi pitää sivusuhteita, ja ihan yhtä kauan lapsesi näkevät sinut onnettomana. Eivät he nyt näe teitä onnellisena avioparina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teidän suhdetta ei voi kuvailla polysuhteeksi, koska sinä et ole polysuhteessa, miehelläsi siis vain on rinnakkaissuhteita.  Tai no… tietysti voi sellaisiakin polysuhteita olla, joissa yksi osapuoli on suhteessa vain yhden kanssa, kun toiset sitten keskenään toistensa kanssa, mutta ymmärtääkseni sitten tuossakin vaihtoehdossa pitää kaikkien hyväksyä tilanne ennen kuin voi ”oikeasti” puhua polysuhteesta.

Minä olen polyhenkinen, muttei ole mikään pakko olla polysuhteessa, voin siis elää ihan hyvin monosuhteessa siinä missä polysuhteessakin. Olen erittäin hetero, joten sekin  vähän rajoittaa omia mahdolisuuksiani olla polysuhteessa, kun suurimassa osassa ollaan hyvin bi-henkisiä.

Enpä tiedä voiko kukaan antaa sinulle mitään neuvoja… kun koet että tilanne stressaa sinua, niin eikös sitten sinulla ole tasan kaksi vaihtoehtoa: ero tai sitten löydät miehesi kanssa kompromissin. Sinun soisin kyllä ymmärtävän, että vastentahtoisesti ei pitäisi itseään pitää missään tilanteessa ja tapa, jolla miehesi kohtelee sinua ei ole ok. Valheessa ei ole hyvä elää, varsinkin, kun on lapsia mukana kuviossa.

Vierailija
24/24 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs Ap katosi? 😅🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän