Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: kuinka hyvä olet shakissa?

Vierailija
10.01.2020 |

Samalla leikkimielinen kilpailu: kuka on palstan vahvin shakinpelaaja? :)

Kysyn mielenkiinnosta koska kerholla porukka on niin miesvoittoista.

Nainen: kuinka hyvä olet shakissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten kovin moni äänestää tittelipelaaja, suhtaudun siihen skeptisesti. Naispuolisia tittelipelaajia kun taitaa olla Suomessa 5 kpl ;)

Yhden kanssa olen pelannutkin turnauksessa, ennen kuin sai tittelin. Sittemmin toinen meistä on edistynyt pelaajana kun taas toinen ei :(

-ap

Vierailija
2/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvä kuin sinä pitsinnypläyksessä ja poikkihuilun soittajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta miesten miellyttäminen vapaa-ajan viettomuotona.

Vierailija
4/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt edes shakkilautaa muuten kuin kuvissa.

Vierailija
5/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kait pelaamisesta ihan tykätäkin?

t. nainen

Vierailija
6/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuten kovin moni äänestää tittelipelaaja, suhtaudun siihen skeptisesti. Naispuolisia tittelipelaajia kun taitaa olla Suomessa 5 kpl ;)

Yhden kanssa olen pelannutkin turnauksessa, ennen kuin sai tittelin. Sittemmin toinen meistä on edistynyt pelaajana kun taas toinen ei :(

-ap

Miksi alapeukkuja tälle?

Onhan se epätodennäköistä jos hirveän moni Suomen viidestä naispuolisesta tittelipelaajasta olisi eksynyt tänne...

-eri

Vierailija
7/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään, kenen kanssa pelata, joten en osaa kunnolla sääntöjä. Joskus nuorena tietsikan kanssa olen pelannut, mutta se voitti aina.

Vierailija
8/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikko. Vaarivainaa yritti joskus opettaa. Tiedän ne nappulat ja nappuloiden siirrot, mutta ei ole yhtään pelisilmää, eikä suunnittelukykyä, eikä pitkäjännitteisyyttä.

En pelaa ollenkaan.

Vierailija
9/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kait pelaamisesta ihan tykätäkin?

t. nainen

Voi toki, esim hyvä ystäväni tykkää kovastikin. Itse en, joten ei kiinnosta valita harrastuksia sen mukaan mitä joku mies pitää parempina.

Vierailija
10/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pelannut, enkä koe mitään vetoa kyseiseen peliin. 

Muita kysymyksiä? Tahdoitko sanoa, että uli uli naiset ovat tyhmiä?

Vierailija
11/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista enemmistö inhoaa shakkipeliä.

En ole varma mikä siinä niin triggeröi.

Vierailija
12/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, tuota...?

Mitä, täh? :D

-ap

Vierailija
13/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes sääntöjä, mutta kovasti haluaisin oppia pelaamaan. Missäs voisi opetella? Pääkaupunkiseudulla asun, kun sitä kuitenkin joku kysyy.

T: Nainen

Vierailija
14/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan juuri ja juuri säännöt. Mieheni vahvuusluku on yli 2000, joten hänen kanssaan ei ole mitään järkeä yrittää pelata. Pidän enemmän esim. sudokuista, joita voi ratkoa yksin silloin kun huvittaa.

Vierailija
15/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa edes sääntöjä, mutta kovasti haluaisin oppia pelaamaan. Missäs voisi opetella? Pääkaupunkiseudulla asun, kun sitä kuitenkin joku kysyy.

T: Nainen

Shakkikerho on hyvä paikka. Jäsenyyttä ei tarvita ensi alkuun, ja vasta-alkajatkin ovat tervetulleita. Ei kannata arastella turhaan, ovat iloisia kun saavat uutta porukkaa.

https://www.shakkiliitto.fi/shakkiliitto/jasenseurat/shakkikerhot-karta…

Tässä on hyvä ja ilmainen opas peliin itseopiskelua varten:

http://www.koulushakki.fi/wp-content/uploads/2017/02/aakkoset.pdf

-ap

Vierailija
16/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, tuota...?

Mitä, täh? :D

-ap

Ap taitaa olla uusi täällä.

Tiedoksi: jokaista miehen kirjoittamaa viestiä luetaan aina kuin piru raamattua. Viimeistään 10 viestiä ja alkaa "u.li u.li u.li" päättymättömällä toistolla.

Vierailija
17/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, mitähän sitä vastaisi... tunnen useimmat säännöt, mutta en muista jotain linnoittautumista ja ohestalyöntiä. Onko se silloin ensimmäinen vai toinen vaihtoehto? Ei kiinnosta pelata, en jaksa miettiä strategiaa päässä.

Vierailija
18/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triggeröi?

Eikös niin voisi sanoa, jos olisin sitä mieltä, että kyseessä on ihan tyhmä peli jota harrastavat vain ääliöt?

Mutta en ole sitä mieltä. Minun puolestani harrastakoot shakkia ihan vapaasti ne, joita se kiinnostaa. Itse pidän toisenlaisista tehtävistä ja älypähkinöistä enemmän.

Itseäni shakki kiehtoo suunnilleen saman verran kuin päässälaskeminen, sillä sitähän se oikeastaan on. Ei huvita yrittää tehdä päässä sellaista, minkä mieluummin teen kynää ja paperia tai vaikka tietokonetta käyttäen. Rasittaa liiaksi ulkomuistia, mikä ei tunnu kivalta. Tykkään enemmän tehtävistä, jotka voivat ratketa äkillisellä oivalluksella. 

Vierailija
19/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triggeröi?

Eikös niin voisi sanoa, jos olisin sitä mieltä, että kyseessä on ihan tyhmä peli jota harrastavat vain ääliöt?

Mutta en ole sitä mieltä. Minun puolestani harrastakoot shakkia ihan vapaasti ne, joita se kiinnostaa. Itse pidän toisenlaisista tehtävistä ja älypähkinöistä enemmän.

Itseäni shakki kiehtoo suunnilleen saman verran kuin päässälaskeminen, sillä sitähän se oikeastaan on. Ei huvita yrittää tehdä päässä sellaista, minkä mieluummin teen kynää ja paperia tai vaikka tietokonetta käyttäen. Rasittaa liiaksi ulkomuistia, mikä ei tunnu kivalta. Tykkään enemmän tehtävistä, jotka voivat ratketa äkillisellä oivalluksella. 

Selvästikään et tajua koko pelistä yhtään mitään.

On syynsä miksi tietokoneet hävisivät ihmisille vielä silloin kun ne pystyivät laskemaan satoja miljoonia siirtoja, siinä missä parhaat shakkimestarit laskivat ehkä kymmeniä. Vasta nyt kun koneille on onnistuttu opettamaan ihmismäisempää ajattelua, ovat ne nousseet ihmisiä vahvemmiksi.

Shakissa siis juurikin ratkaisee asemallinen ymmärtäminen ja oivallukset. Mahdollisia siirtoja on enemmän kuin atomeja universumissa, pelkällä laskemisella ei pitkälle pötki.

Vierailija
20/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni opetti minulle shakin perussäännöt kun olin 12. Sen jälkeen pelattiin muutaman kerran kuukaudessa. Joskus voitinkin. Luin myös joitakin shakkikirjoja. Kun muutin kotoa en pelannut vuosiin, mutta tavattuani nykyisen aviomieheni aloimme pelata hänen kanssaan. Ei pelata kovin usein ajanpuutteen takia, mutta kun pelataan, on minusta kivaa. Tykkään siitä miten voi suunnitella eteenpäin ja pelin logiikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme