Nainen: kuinka hyvä olet shakissa?
Samalla leikkimielinen kilpailu: kuka on palstan vahvin shakinpelaaja? :)
Kysyn mielenkiinnosta koska kerholla porukka on niin miesvoittoista.
Kommentit (27)
Kotona lapsena isäni pelasi veljeni kanssa. Joku upseeriharrastus kai, siirto päivässä jne. Itse aloin opettaa poikaani, kun hän oli 5 v ja innostui. Nyt poika 8 ja voittaa minut. No olen tosi surkea, mutta kuitenkin.
Tekee hyvää aivoille. Täytyypä taas muistuttaa poikaa pelaamaan.
Pelaan mieheni kanssa joskus. Olen voittanut hänet peräti kolme kertaa jos pelaamme ihan oikeilla säännöillä... Omaa vahvuustasoani en tiedä, mutta miehellä se on jotain 2000 jossain äpissä. :)
Vierailija kirjoitti:
Naisista enemmistö inhoaa shakkipeliä.
En ole varma mikä siinä niin triggeröi.
Se kun eivät osaa sitä. Shakki vaatii älyä ja hahmottamiskykyä joka naisilla on heikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista enemmistö inhoaa shakkipeliä.
En ole varma mikä siinä niin triggeröi.
Se kun eivät osaa sitä. Shakki vaatii älyä ja hahmottamiskykyä joka naisilla on heikko
Itse asiassa shakki ei vaadi paljonkaan älyä. Shakin mestarit ovat yleensä aina ihan normaaliälyisiä heeboja, jotka ovat vaan pelanneet shakkia ihan v-tusti.
Silloin kun ensimmäisissä kotitietokoneissa oli shakki joskus 80-luvun lopulla, voitin koneen pari kertaa. Olin tuolloin alle 10. Nyt en ole pelannut noin 25 vuoteen, joten en osaa sanoa. Muistan kyllä edelleen säännöt.
Shakki on liian vaativaa naisille.
Tammi tai ristinolla on naisille sopiva peli.
Minullekin isä yritti opettaa aikoinaan shakkia. En ymmärtänyt mitään koko pelin päälle. Olin ihan tyytyväinen omien nappuloideni kanssa omalla puolellani lautaa, enkä nähnyt mitään syytä lähteä saalistamaan toisen nappuloita tai ajamaan hänen kuningastaan ahdinkoon.