Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: kuinka hyvä olet shakissa?

Vierailija
10.01.2020 |

Samalla leikkimielinen kilpailu: kuka on palstan vahvin shakinpelaaja? :)

Kysyn mielenkiinnosta koska kerholla porukka on niin miesvoittoista.

Nainen: kuinka hyvä olet shakissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni opetti minulle shakin perussäännöt kun olin 12. Sen jälkeen pelattiin muutaman kerran kuukaudessa. Joskus voitinkin. Luin myös joitakin shakkikirjoja. Kun muutin kotoa en pelannut vuosiin, mutta tavattuani nykyisen aviomieheni aloimme pelata hänen kanssaan. Ei pelata kovin usein ajanpuutteen takia, mutta kun pelataan, on minusta kivaa. Tykkään siitä miten voi suunnitella eteenpäin ja pelin logiikasta.

Minullekin isä yritti opettaa aikoinaan shakkia. En ymmärtänyt mitään koko pelin päälle. Olin ihan tyytyväinen omien nappuloideni kanssa omalla puolellani lautaa, enkä nähnyt mitään syytä lähteä saalistamaan toisen nappuloita tai ajamaan hänen kuningastaan ahdinkoon.

Vierailija
22/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona lapsena isäni pelasi veljeni kanssa. Joku upseeriharrastus kai, siirto päivässä jne. Itse aloin opettaa poikaani, kun hän oli 5 v ja innostui. Nyt poika 8 ja voittaa minut. No olen tosi surkea, mutta kuitenkin.

Tekee hyvää aivoille. Täytyypä taas muistuttaa poikaa pelaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan mieheni kanssa joskus. Olen voittanut hänet peräti kolme kertaa jos pelaamme ihan oikeilla säännöillä... Omaa vahvuustasoani en tiedä, mutta miehellä se on jotain 2000 jossain äpissä. :)

Vierailija
24/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista enemmistö inhoaa shakkipeliä.

En ole varma mikä siinä niin triggeröi.

Se kun eivät osaa sitä. Shakki vaatii älyä ja hahmottamiskykyä joka naisilla on heikko

Vierailija
25/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisista enemmistö inhoaa shakkipeliä.

En ole varma mikä siinä niin triggeröi.

Se kun eivät osaa sitä. Shakki vaatii älyä ja hahmottamiskykyä joka naisilla on heikko

Itse asiassa shakki ei vaadi paljonkaan älyä. Shakin mestarit ovat yleensä aina ihan normaaliälyisiä heeboja, jotka ovat vaan pelanneet shakkia ihan v-tusti.

Vierailija
26/27 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ensimmäisissä kotitietokoneissa oli shakki joskus 80-luvun lopulla, voitin koneen pari kertaa. Olin tuolloin alle 10. Nyt en ole pelannut noin 25 vuoteen, joten en osaa sanoa. Muistan kyllä edelleen säännöt.

Vierailija
27/27 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakki on liian vaativaa naisille.

Tammi tai ristinolla on naisille sopiva peli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi