Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihinhän VAG-autojen suosio perustuu? Laatuvaikutelma on kyllä korkea

Vierailija
10.01.2020 |

mutta uutisissa tuntuvat olevan usein teknisten murheiden vuoksi. Samoin keskustelupalstoilla puhutaan paljon vioista, vioista, vioista. Onko asia oikeasti noin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan taksitolpilla niitä ei näy niin paljon kuin muita yleisiä merkkejä.

Vierailija
2/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliveto ja ajo-ominaisuudet muutenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni juuri tällä palstalla löytyy vastaus: Vag näyttää hyvältä, hyvyys on sitten kokonaan toinen juttu

Vierailija
4/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAGilla on kyllä ollut viime vuosina aivan törkeän paljon kriittisiä ongelmia suhteessa siihen laatuvaikutelmaan, mikä sillä mielletään monen mielestä olevan. On hieman huvittavaa kuunnella kivikovan audi-uskovaisen paasaamista sähkövikaisista ranskalaisista, kun hänen itsensä ajamassaan laatumerkissä moottori syö pönikän öljyä tuhannella kilometrillä, DSG-vaihteisto oikuttelee ja TSI-koneen jakoketju venyy sekä paukkuu iloisesti... Kaikki nuo useamman tuhannen hintaisia remppoja.

Vierailija
5/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi se on joka kulkee!

Vierailija
6/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagginetta en ottas edes ilmatteeks. Tai no ehkä just sen kämäsen 2v takuun ajaksi.

Tiättekös muuten että ne dsgt on niin heikkoja, että.moottreista joudutaan keinotekoisesti softalla rajoittamaan vääntöä että kestäisivät edes sen 100 000 km??

Mutta kyllä lammas ostaa kun tm taas korruptiotestin järjestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed. Jatkaa naureskelin aina ku parkkipaikalla olevaan Audiin lisäili audisti öljyä säännöllisesti. Pari vuotta se sitä jakso tehä.

Nyt vaihto ihan toiseen merkkiin ja ei oo öljypurkkeja näkyny.

Vierailija
8/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielikuvat tiukassa. Esim mun uudehkossa fiatissa on laatu aivan eri planeetalta kun joskus 80-luvulla. Ei sähkövikoja, ei mitään. No ehkä jonkun 30e koiranluun joutuu joskus vaihtaa mutta halpaa ajoa on. Ostohintaki 15000e ja suunnilleen vastaavan laatu en vaggine maksaa sen 30000 ja siihen tonnien remontit päälle niin ihmettelen kyllä että kansa pää märkänä näitä ostaa, päivittäkää tietonne tälle vuosituhannelle edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.

Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...). 

Vierailija
12/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 18v ollut talossa 2 VAG-talon autoa (3x VW ja 1x Audi). Toiset menossa kummallakin. Ei valittamista. Mutta näistä on yhtä monta mielipidettä kuin on merkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.

Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...). 

Itse en naureskele tai puhu sontaa Peugeotista tai mistään muusta automerkistä, ja seuraava autoni voisi ihan yhtä hyvin olla Peugeot tai jokin muu ei-VAG auto. Mutta ärsyttää kun väitetään että VAG-autot olisivat edelleen varustettu hajoavalla automaatilla ja venyvällä jakoketjulla, vaikka uusissa TSI-koneissa on itseasiassa jakohihna.

t.10

Vierailija
14/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyongelman tunnistan omassa vaggilaisessa. Harmi, ja lisäysöljyn ja öljynvaihtojen kanssa pitää olla tarkkana. Muuten soiva peli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mitään laitetta missä on vw-konsernin tekniikkaa. Epäluotettavaa, kuluttajille puskettu keskeneräisinä. Opeli toimi 90-luvulla samalla tavalla.

Vierailija
16/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huonomaineiseen Lagunaan alkoi puolen miljoonan kilsan jälkeen kasaantumaan aika paljon kuluvia osia vaihdettavaksi, ja sain audista hyvän tarjouksen. Oli kyllä käsittämätön erehdys, tiesin kyllä että on ollut ongelmia mutta oletin että nettijutut on vähän liioittelua, mutta ei todellakaan. Siinä missä lagunassa piti vaihtaa jotain raidetangonpäitä 30 eur/kpl, audin viat on tulleet maksamaan käsittämättömiä summia.

Vierailija
17/30 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.

Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...). 

Itse en naureskele tai puhu sontaa Peugeotista tai mistään muusta automerkistä, ja seuraava autoni voisi ihan yhtä hyvin olla Peugeot tai jokin muu ei-VAG auto. Mutta ärsyttää kun väitetään että VAG-autot olisivat edelleen varustettu hajoavalla automaatilla ja venyvällä jakoketjulla, vaikka uusissa TSI-koneissa on itseasiassa jakohihna.

t.10

Ja niitä hihnoja katkeaa ennen vaihtoväliä niissä ihan jatkuvalla syötöllä. Ongelma ei ole poistunut mihinkään. Onhan tuo muutenkin naurettavaa ettei vw kokoinen firma saa tehtyä kestävää ketjua pommeihinsa.

Vierailija
18/30 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan taksitolpilla niitä ei näy niin paljon kuin muita yleisiä merkkejä.

Hyvin usein näkyy Skodia...

Vierailija
19/30 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huonomaineiseen Lagunaan alkoi puolen miljoonan kilsan jälkeen kasaantumaan aika paljon kuluvia osia vaihdettavaksi, ja sain audista hyvän tarjouksen. Oli kyllä käsittämätön erehdys, tiesin kyllä että on ollut ongelmia mutta oletin että nettijutut on vähän liioittelua, mutta ei todellakaan. Siinä missä lagunassa piti vaihtaa jotain raidetangonpäitä 30 eur/kpl, audin viat on tulleet maksamaan käsittämättömiä summia.

Meiillä oli 5 vuotta vanha Renault Laguna käytössä 2000-luvun alkupuolella, ajettu noin 100 000 km. Oli kyllä vikalistojen malliesimerkki, aina oli jotain korjattavaa.

Vierailija
20/30 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.

Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...). 

Itse en naureskele tai puhu sontaa Peugeotista tai mistään muusta automerkistä, ja seuraava autoni voisi ihan yhtä hyvin olla Peugeot tai jokin muu ei-VAG auto. Mutta ärsyttää kun väitetään että VAG-autot olisivat edelleen varustettu hajoavalla automaatilla ja venyvällä jakoketjulla, vaikka uusissa TSI-koneissa on itseasiassa jakohihna.

t.10

Ja niitä hihnoja katkeaa ennen vaihtoväliä niissä ihan jatkuvalla syötöllä. Ongelma ei ole poistunut mihinkään. Onhan tuo muutenkin naurettavaa ettei vw kokoinen firma saa tehtyä kestävää ketjua pommeihinsa.

Mikäli käytät autoasi sännöllisissä vuosihuolloissa, niin hihnan kuntoa seurataan. Meillä hihna meni vaihtoon 120 000 km kohdalla, maahantuoja maksoi puolet vaihdon kustannuksista. Automaattilaatikon kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Autona Skoda Superb.