Mihinhän VAG-autojen suosio perustuu? Laatuvaikutelma on kyllä korkea
mutta uutisissa tuntuvat olevan usein teknisten murheiden vuoksi. Samoin keskustelupalstoilla puhutaan paljon vioista, vioista, vioista. Onko asia oikeasti noin?
Kommentit (30)
Neliveto ja ajo-ominaisuudet muutenkin?
minun mielestäni juuri tällä palstalla löytyy vastaus: Vag näyttää hyvältä, hyvyys on sitten kokonaan toinen juttu
VAGilla on kyllä ollut viime vuosina aivan törkeän paljon kriittisiä ongelmia suhteessa siihen laatuvaikutelmaan, mikä sillä mielletään monen mielestä olevan. On hieman huvittavaa kuunnella kivikovan audi-uskovaisen paasaamista sähkövikaisista ranskalaisista, kun hänen itsensä ajamassaan laatumerkissä moottori syö pönikän öljyä tuhannella kilometrillä, DSG-vaihteisto oikuttelee ja TSI-koneen jakoketju venyy sekä paukkuu iloisesti... Kaikki nuo useamman tuhannen hintaisia remppoja.
Vagginetta en ottas edes ilmatteeks. Tai no ehkä just sen kämäsen 2v takuun ajaksi.
Tiättekös muuten että ne dsgt on niin heikkoja, että.moottreista joudutaan keinotekoisesti softalla rajoittamaan vääntöä että kestäisivät edes sen 100 000 km??
Mutta kyllä lammas ostaa kun tm taas korruptiotestin järjestää.
Ed. Jatkaa naureskelin aina ku parkkipaikalla olevaan Audiin lisäili audisti öljyä säännöllisesti. Pari vuotta se sitä jakso tehä.
Nyt vaihto ihan toiseen merkkiin ja ei oo öljypurkkeja näkyny.
Se on mielikuvat tiukassa. Esim mun uudehkossa fiatissa on laatu aivan eri planeetalta kun joskus 80-luvulla. Ei sähkövikoja, ei mitään. No ehkä jonkun 30e koiranluun joutuu joskus vaihtaa mutta halpaa ajoa on. Ostohintaki 15000e ja suunnilleen vastaavan laatu en vaggine maksaa sen 30000 ja siihen tonnien remontit päälle niin ihmettelen kyllä että kansa pää märkänä näitä ostaa, päivittäkää tietonne tälle vuosituhannelle edes.
VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.
Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...).
Meillä on nyt 18v ollut talossa 2 VAG-talon autoa (3x VW ja 1x Audi). Toiset menossa kummallakin. Ei valittamista. Mutta näistä on yhtä monta mielipidettä kuin on merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.
Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...).
Itse en naureskele tai puhu sontaa Peugeotista tai mistään muusta automerkistä, ja seuraava autoni voisi ihan yhtä hyvin olla Peugeot tai jokin muu ei-VAG auto. Mutta ärsyttää kun väitetään että VAG-autot olisivat edelleen varustettu hajoavalla automaatilla ja venyvällä jakoketjulla, vaikka uusissa TSI-koneissa on itseasiassa jakohihna.
t.10
Öljyongelman tunnistan omassa vaggilaisessa. Harmi, ja lisäysöljyn ja öljynvaihtojen kanssa pitää olla tarkkana. Muuten soiva peli.
En ostaisi mitään laitetta missä on vw-konsernin tekniikkaa. Epäluotettavaa, kuluttajille puskettu keskeneräisinä. Opeli toimi 90-luvulla samalla tavalla.
Hyvin huonomaineiseen Lagunaan alkoi puolen miljoonan kilsan jälkeen kasaantumaan aika paljon kuluvia osia vaihdettavaksi, ja sain audista hyvän tarjouksen. Oli kyllä käsittämätön erehdys, tiesin kyllä että on ollut ongelmia mutta oletin että nettijutut on vähän liioittelua, mutta ei todellakaan. Siinä missä lagunassa piti vaihtaa jotain raidetangonpäitä 30 eur/kpl, audin viat on tulleet maksamaan käsittämättömiä summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.
Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...).
Itse en naureskele tai puhu sontaa Peugeotista tai mistään muusta automerkistä, ja seuraava autoni voisi ihan yhtä hyvin olla Peugeot tai jokin muu ei-VAG auto. Mutta ärsyttää kun väitetään että VAG-autot olisivat edelleen varustettu hajoavalla automaatilla ja venyvällä jakoketjulla, vaikka uusissa TSI-koneissa on itseasiassa jakohihna.
t.10
Ja niitä hihnoja katkeaa ennen vaihtoväliä niissä ihan jatkuvalla syötöllä. Ongelma ei ole poistunut mihinkään. Onhan tuo muutenkin naurettavaa ettei vw kokoinen firma saa tehtyä kestävää ketjua pommeihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan taksitolpilla niitä ei näy niin paljon kuin muita yleisiä merkkejä.
Hyvin usein näkyy Skodia...
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huonomaineiseen Lagunaan alkoi puolen miljoonan kilsan jälkeen kasaantumaan aika paljon kuluvia osia vaihdettavaksi, ja sain audista hyvän tarjouksen. Oli kyllä käsittämätön erehdys, tiesin kyllä että on ollut ongelmia mutta oletin että nettijutut on vähän liioittelua, mutta ei todellakaan. Siinä missä lagunassa piti vaihtaa jotain raidetangonpäitä 30 eur/kpl, audin viat on tulleet maksamaan käsittämättömiä summia.
Meiillä oli 5 vuotta vanha Renault Laguna käytössä 2000-luvun alkupuolella, ajettu noin 100 000 km. Oli kyllä vikalistojen malliesimerkki, aina oli jotain korjattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAG-konsernin autoissa tosiaan OLI ongelmia. Ongelmallisten TSI-koneiden sukupolvi poistui markkinoilta vuoden 2013 tienoilla, ja sen jälkeisissä koneissa ei ole ollut jakoketju- tai öljynsyöntiongelmia. (mitä tosin ei ole kaikissa ''ongelma-autoissakaan'', minulla vm. 2011 TSI-Polo jonka mittarissa 120tkm, ei ongelmia.) Myöskin DSG-ongelmat loppuivat samoihin aikoihin, kun uusi moottorisukupolvi tuli markkinoille.
Vitsi onkin siinä että VAG-uskovaiselle on vaan merkki lujasta laadusta kun vain muutaman vuoden ikäiset VAGit laukeilee katastrofaalisesti, mutta sen sijaan Pösön ostajille naureskellaan että haha onpas huono merkki kun autossa oli joskus 80-luvulla sähkövikoja (missähän autossa ei tuolloin ollut...).
Itse en naureskele tai puhu sontaa Peugeotista tai mistään muusta automerkistä, ja seuraava autoni voisi ihan yhtä hyvin olla Peugeot tai jokin muu ei-VAG auto. Mutta ärsyttää kun väitetään että VAG-autot olisivat edelleen varustettu hajoavalla automaatilla ja venyvällä jakoketjulla, vaikka uusissa TSI-koneissa on itseasiassa jakohihna.
t.10
Ja niitä hihnoja katkeaa ennen vaihtoväliä niissä ihan jatkuvalla syötöllä. Ongelma ei ole poistunut mihinkään. Onhan tuo muutenkin naurettavaa ettei vw kokoinen firma saa tehtyä kestävää ketjua pommeihinsa.
Mikäli käytät autoasi sännöllisissä vuosihuolloissa, niin hihnan kuntoa seurataan. Meillä hihna meni vaihtoon 120 000 km kohdalla, maahantuoja maksoi puolet vaihdon kustannuksista. Automaattilaatikon kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Autona Skoda Superb.
Ainakaan taksitolpilla niitä ei näy niin paljon kuin muita yleisiä merkkejä.