Mitä mieltä Muumi-vaatteista (esim. leggarit tai tunika) aikuisella naisella?
Kuosina siis Janssonin alkuperäiset piirustukset.
Onko ihan mahdoton ajatus? Rakastan niitä kirjoja ja sarjakuvia kuten 99% suomalaisista.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät niin käytä rauhassa, ei sun tarvitse ajatella sitä mitä muut ovat niistä mieltä. Aina on joku joka ei tykkää.
Tämä! Siitä vaan. Itse tulisin hyvälle tuulelle, jos aikuinen muumivaatteissa tulisi vastaan. 💗
Mulla pari muumi-tunikaa. Käytän niitä kotivaatteina. N 58
Päiväkodissa ok ja yöpaidoissa yms kotivaatteissa.
Eipä tarvitse käyttää ehkäisypillereitä kun pukee iltaisin muumipyjaman.
Mun miehellä on muumipappa-huppari, ja on opettaja.
Äitini (yli 50-v) on niihin hurahtanut. 20 vuotta sitten osti Marimekkoa (raitaa ja palloa) ja nyt vain Muumia tai Nansoa.
Joku tarhan täti voi töissä pitää
Okei, otsikossa on kysymys "mitä mieltä", joten tässä mielipide: Muumi-vaatteisiin, samaten muihin lastensa kanssa samanlaisiin trikoovaatteisiin pukeutuva aikuinen nainen näyttää epäseksikkäältä ja lapsenomaiselta. Tulee tosiaan mieleen joku lastentarhantäti, satutäti, Pikku Kakkosen juontaja tms.
No sitten, HAITTAAKO tämä mitään? Minulle on ainakin ihan sama, mitä kenelläkin on päällä. Itse asiassa minusta voisi olla hauskaa, jos joku pukeutuu Muumi-vaatteisiin. Lähinnä kysymys on siitä, mitä itse haluaa pukeutumisellaan viestittää. Tuollaisissa vaatteissa ei mielestäni voi näyttää esim. seksikkäältä taikka karismaattiselta. Sen sijaan voi näyttää hyvin söpöltä ja sympaattiselta ja sekin on monen mielestä kiva :)
Itse vaihdoin raitapaita + Converset -tyylin jakkupukutyyliin, koska koin että minulle lässytetään kuin lapselle. Tyylin vaihto toimi ja nyt minuun suhtaudutaan sillä tavalla kuin toivoinkin.
Huom. ei ole tarkoitus tuomita kenenkään tyyliä, pohdinpahan vain ääneen millä tavalla käsitykseni mukaan ihmiset suhtautuvat toisten ulkoasuun.
No, mitäs siitä. Mulle se on sama vaikka kulkis Pipsa Possu- mekossa.
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
En oikein ymmärrä tunikan käyttöä muutenkaan, oli siinä muumeja tai ei. Itselläni on Uniqlo x Moomin t-paitoja, joita olen käyttänyt julkisesti. Ihan hyvin voisin käyttää myös vaikkapa hupparia, pipoa tai tennareita, kunhan eivät näytä lastenmalliston vaatteilta.
Kyllähän ne kotivaatteina menee, tai jos olet päiväkodissa töissä.