Pitäisikö minun suostua tähän. Käytännössä maksaisin itse ex mieheni asumisen.
Ex-mieheni veljen vaimo on työntekijäni. Koska mies on ex, haluaisin hänet jo pois kodistani. Hänellä ei kuitenkaan ole varaa asua missään muualla. Hän voisi mennä veljensä luo, mutta veli vaati vuokraa. Niinpä ajattelin lainata rahat äidiltäni, jotta ex-mies saa maksettua jonkin aikaa vuokraa. Hän maksaisi rahat joskus takaisin minulle ja minä sitten äidilleni. Ongelma on ettei mieheen voi luottaa niin paljon. Päätin että mies saa asua äitini luona jonkin aikaa ja annan rahat könttäsummana miehen veljelle ja tämän vaimolle. He maksavat ne sitten takaisin äidilleni. Ongelma on juurikin se että tuo nainen on työntekijäni. Eli jotta hän pystyisi maksamaan lainan takaisin, minun pitäisi antaa enemmän tunteja. Jos annan enemmän, hän maksaa sen nopeammin, jos vähemmän, hän maksaa hitaammin. Joka tapauksessa se on se tulonlähde. Eli käytännössä joka kerta kun päätän olla itse olematta työpaikalla ja käytän työvoimaa, tuleen maksaneeksi tämän lainan lyhennystä. Eli todellinen maksaja olen minä. En oikein näe tässä järkeä.
Kommentit (33)
Enpä ole ihan äsken törmännyt näin sekavaan stooriin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleppas kauppiasta. Se maksaa työntekijöilleen jotka ostavat sitten rahoillaan maitoa. Kauppiaan kannalta olisi helpompaa irtisanoa ne työntekijät ja pitää itse maitonsa.
Oisko ap:n ongelma siinä, että jos haluaa rahat nopeammin, niin sitten pitää ostaa siltä velalliselta enemmän työtä kuin muuten ostaisi eli vähän niin kuin "säälistä", velallista auttaakseen? Eli loppujen lopuksi ei OIKEASTI saa omaa rahaansa kokonaan takaisin, vaikka siltä näyttäisi paperilla.
Vaikuttaa nyt vähän siltä, että ap:n hyväntahtoisuutta käytetään hyväksi. Tai sitten meitä trollataan.
maksaisit exän veljelle rahaa että exä menisi äitisi luo asumaan. kerrohan mikä idea siinä on että veljen vaimo alkaisi velkaa sinulle maksamaan, kun hän ei oikeastaan millään tavalla liity tapaukseen.
Miksi sen exän asumisesta tarvitsee maksaa mitään? Tulee mieleen että on jotenkin holhottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole varaa? Siksi meillä on kela. Hakee asumistukea ja muuttaa jonnekin vuokralle. Että teitä varakkaita on helppo vetää höplästä kun ette tunne tukijärjestelmiä.
Ei saa asumistukea, koska asuu nyt luonani. Ei voi muuttaa luotani, koska ei ole vuokranmaksukykyinen. Uskokaa tai älkää, tällainen umpisolmu voi syntyä.
Älä naurata. Tietysti on vuokranmaksukykyinen. Jokainen Suomessa on. Siksi meillä on toimeentulotuki ja työttömyyskorvaukset. Ei kai sinun luonasi asumiseen tukea saakaan kun hakee siihen asuntoon sitä tukea minkä vuokraa! Ette voi olla noin jumalattoman yksinkertaisia! Hakee asuntoa vaikka kunnalta tai kaupungilta ja merkitsee itsensä asunnottomaksi eron vuoksi. Jos ei ole varaa maksaa vakuutta niin kela hoitaa vakuuden. Jos ei ole tuloja niin hakeutuu kortistoon ja hakee toimeentulotukea.
Ei hän voi hakea tukea mihinkään uuteen vuokrattavaan asuntoon, koska sellaista ei ole! Virallinen osoite on minun osoitteeni, eli kelan silmissä ei ole asunnoton. Ei ole maksanut minulle koskaan vuokraa joten kela katsoo ettei mitään tarvetta tukeen ole.
Jos mies ei kehottamalla muuta pois asunnostasi, anna hänelle häätöilmoitus. Silloin status muuttuu myös Kelam silmisdä. Googleta "avoliitto ja häätö". Keinoja sinulla on, kyse on siitä haluatko niitä käyttää.
Ei hän voi hakea tukea mihinkään uuteen vuokrattavaan asuntoon, koska sellaista ei ole! Virallinen osoite on minun osoitteeni, eli kelan silmissä ei ole asunnoton. Ei ole maksanut minulle koskaan vuokraa joten kela katsoo ettei mitään tarvetta tukeen ole.
Voi anttikristus, hommat saa liikkumaan about näin mikäli äijällä ei syystä tai toisesta ole pennin pyörylää:
1. Ukko listautuu kortistoon, jotta on oikeutettu työttömyyskorvaukseen & tarvittaessa toimeentulotukeen.
2. Kelaan työttömyyskorvaus + toimeentulotukilaput vetämään. Rastitkaa myös kohta "haen vuokravakuutta" hakemuksessa, avoimeen kenttään kerrotte että eron vuoksi mies puilla paljailla asunnon tarpeessa alkaen per heti. Muuttokustannuksiinkin voi hyvällä tsägällä irrota joko kelan toimeentulotukea tai kunnan harkinnanvaraista toimeentulotukea.
3. Asuntoa katselemaan. Huomioikaa että vuokravakuuspyyntö täytyy pistää kelaan ennen vuokrasopimuksen allekirjoittamista ja kämpän kelan koko- ja tukirahoihin mahtuva. https://www.kela.fi/toimeentulotuki-vuokravakuudet
4. Pari viikkoa odottelua, vuokravakuuden maksusitoumus vuokranantajalle, äijä kämppään ja son moro
Ei toi nyt mitään rakettitiedettä ole. Jos ei osaa niin hattu kouraan ja viraston tiskille pyytämään apua niin kertovat mitkä laput ukon tilanteessa täytetään ja miten täytetään tai täyttävät vaikka puolestanne jos ei itseltä onnistu.
Aivan ihana näkökulma & ratkaisu tilanteeseen 💞 ! Kannatetaan!