Jääkylmä suihku paransi lääkeresistentin masennukseni kerralla, eikä tämä ole palannut niin kauan kun olen jatkanut kylmiä suihkuja
Kommentit (19)
Joo, ei kuitenkaan kannata enemmän kuin 1 tai 2 minsaa kerralla.
Miten pystyit mennä kylmään suihkuun? Inhottaa ajatuskin. Kuinka usein käyt suihkussa?
Olen kuullut tästä.
Avantouinti varmaan ajais saman asian?
Hyvä, että olet saanut avun, vieläpä noin yksinkertaisen ja nopean.
Toimisipa sama kaikille. Eipä siinä ainakaan mitään häviä, jos kokeilee.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Viileä on hyväksi usein. Stressi laskee, mieli rauhoittuu.
Jos menee heti saunaan kylmän suihkun jälkeen niin pilaako se kaiken? Ajatus kylmästä suihkusta muuten on kauhea, palelen muutenkin koko ajan.
Kylmiä suihkuja kannattaa kokeilla. Esimerkiksi epävakaan persoonallisuuden hoitoonhan vastaavaa käytetään paljon. mm rahoittumiskeinona ja ahdistuksen hetkellisenä katkaisukeinona. Tämä on itsehoitoa, eli jos meinaa tehdä itselleen jotain, jääkylmä suihku ja pää on hetkeksi "selvä", jolloin osaakin sitten hakeutua päivystykseen. Ei ole välttämättä tarve edes olla suihku, riittää itseasiassa että upottaa naaman 7 sekunniksi vaikka lavuaarin veteen. Joillain riittää jopa pakastepussin pitäminen naamalla ja hengityksen pidättäminen samaan aikaan. Nämä kaikki laittavat kroppaan "sokkia", joka tosiaan muuttaa reaktiota aivoissa.
Harvemmilla kuitenkaan ikävä kyllä pelkät kylmät suihkut tai vastaavat antavat kuin sen hetkellisen helpotuksen, mutta onnekas olet jos sinulla toimii. Kannattaa iloita ja kaikkien kannattaa kokeilla!
Masennus seuraa liian rankoista kokemuksista.
Tulee traumoja ja menee voimat.
Jos tämän saisi taiottua kylmällä suihkulla
pois niin eiköhän masennus ja ahdistus olisi
hävinnyt maapallolta.
Vierailija kirjoitti:
Masennus seuraa liian rankoista kokemuksista.
Tulee traumoja ja menee voimat.Jos tämän saisi taiottua kylmällä suihkulla
pois niin eiköhän masennus ja ahdistus olisi
hävinnyt maapallolta.
Ei välttämättä kaikilla. Osalla masennus on aika puhtaasti aivokemiallinen juttu, jolloin tällainen keino saattaisi hyvinkin toimia.
Kyllä tässä ideaa on.
Itse harrastan 2-3 krt viikossa uinnin ohella tuota kylmäaltaassa käymistä.
Sen lisäksi muina päivinä harrastan kotona sitten kylmiä suihkuja.
Tuntuu hyvältä ja sen lisäksi olen huomannut myös sen että hiuspohja ei kuivu niin paljon kuin jos pesisi kuumalla vedellä.
lääkeresistentti masennus
Oli kyllä senverran hieno termi, että on pakko antaa 4/5.
Porvoossa on vielä toivoa.
Tuttu juttu. Vaikkei minulla masennusta ole, niin kylmällä suihkulla on massiivinen hyöty. Eritoten olotila on jotenkin uskomattoman hyvä sen jälkeen ja energiat ovat korkeat, siksi en ikinä edes ota kylmää suihkua ennen nukkumaanmenoa koska se piristää niin kovasti.
Ap on oikeassa, muuttaa näemmä aivokemiaa:
https://www.google.com/amp/s/www.psychologytoday.com/intl/blog/inner-so…