Pienet hämähäkit kotona
Onko teillä kotona pieniä hämähäkkejä? Mua kammottaa, kun täällä näkyy välillä pieniä mustia hämähäkkejä. Ei niitä näy kuin kerran tai pari kuussa, mutta araknofoobikolle se on liikaa. Pitääkö olla huolissaan, jos täällä on pian joku pesä?!
En mene googlettamaan, koska ruudulle lävähtää kuitenkin kuvia.
Kommentit (48)
Mulla ei ole kotona hämähäkkejä mut työpaikalla sitten senkin edestä, kyseessä siis iso vanha puutalo ja siellä ne tuntuu viihtyvän sankoin joukoin. isojakin näkee usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyväinen.
Hämähäkit syövät sokeritoukat, riisihäröt, punkit, hyttyset, turkiskuoriaiset ja kaikki muut ällöttävät tuholaiset, joista on konkreettista bakteerivaaraa jne.
Hämähäkeistä on vain hyötyä. Unohda ne ja anna niitten olla.
Jos ei ole se hämähäkki mikä puree ihmistä.
Höpö höpö.
Ei olese mikään höpöhöpö, vaan ihan totta. Kieltämällä tosiasiat ei pääse pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kuvailla, miltä näyttää tuo pilkkupavukki? En tosiaan uskalla googletta.
mustanruskea pikku hämähäkki, Pyöreä vartalo on kuin ison mustan nuppineulan pää, sellainen pyöreä, liitä siihen samanvärinen vähän pienempi pääksi ja kahdeksan jalkaa alle, niin saat pilkkupavukin.
Meillä oli just tänään tollanen, mutta ehkä vähän ruskeasävyinen, oli vähän kömpelön oloinen tyyppi :)
Ripustin sen kuuseen ja se sai siinä ehkä kyydin ulos jos ei hypänny matkalla pysyväksi vieraaksi.
Ne on ällöttäviä mitkä puree! Yök!
Suomessa on yksi hämähäkkilaji mikä voi käyttää ihmistä ravintonaan. Häijyn näköinen, mutta todellisuudessa tosi arka.
Jotkut ihmiset saavat puremista ihan fyysisiä oireitakin.
Hämähäkit syö pikkuelukoita, joten ne on hyödyllisiä. Ne ei myöskään viihdy huoneissa, joissa on hometta. Olen tyytyväinen kun näen hämähäkin talossani.
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkit syö pikkuelukoita, joten ne on hyödyllisiä. Ne ei myöskään viihdy huoneissa, joissa on hometta. Olen tyytyväinen kun näen hämähäkin talossani.
Tietenkin kun ei näe sellaista joka liikkuu pääsääntöisesti öisin ja piiloutuu kun havaitsee liikettä. Yöllä sitten hiipii ruokailemaan kuin lude konsanaan.
Miksi joku alapeukuttaa täällä, kun asia on ihan totinen tosi? Voistko perustella?
Oikeasti: Ei kai vesihämähäkki tule rakennuksiin sisälle?
Olen nähnyt niitä rannan kaislikossa, jos se majailee vedessä ilmakuplapesässä.
Kun lapsen apestiin mattoja rannalla ja jätettiin ne yöksi veteen likoamaan, piti vedestä nostaessa hätistellä ne mustat vesihämähäkit pois.
On myrkyllinen.
Ja mulla on fobia. Huonosti nukun samassa tilassa hämähäkin kanssa. Jompikumpi lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kuvailla, miltä näyttää tuo pilkkupavukki? En tosiaan uskalla googletta.
mustanruskea pikku hämähäkki, Pyöreä vartalo on kuin ison mustan nuppineulan pää, sellainen pyöreä, liitä siihen samanvärinen vähän pienempi pääksi ja kahdeksan jalkaa alle, niin saat pilkkupavukin.
Nämä hämähäkit on sitten varmaan juuri noita. Meinasin kirjoittaa kuvaukseen, että vartalo on kuin nuppineulan pää ja siinä pienempi pallo päänä. No ehkä nyt opin elämään näiden kavereiden kanssa, kun tiedän nimen.
Nämä verenimijähämähäkit tulevat kyllä ihan sisälle. Eivät ole ainakaan täällä missä minä asun edes kovinkaan harvinaisia.
Ne ruokailevat öisin ihmisen verellä. Yök.
Suomessa ihan ouluun asti on näitä veijareita. Tosiasiat tulee kuitenkin hyväksyä
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsen apestiin mattoja rannalla ja jätettiin ne yöksi veteen likoamaan, piti vedestä nostaessa hätistellä ne mustat vesihämähäkit pois.
On myrkyllinen.
Ja mulla on fobia. Huonosti nukun samassa tilassa hämähäkin kanssa. Jompikumpi lähtee.
Haluatko että kerron mikä tuo tarkoittamani verenimijähämähäkki on? Kamalan näköinen.
Anna hämyheikin olla, siellä se pyydystää sokeritoukkia ja kärpäsiä 👍 Ei niistä vaaraa ole ja voit tietty kantaa sanomalehdellä pihalle jos häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Anna hämyheikin olla, siellä se pyydystää sokeritoukkia ja kärpäsiä 👍 Ei niistä vaaraa ole ja voit tietty kantaa sanomalehdellä pihalle jos häiritsee.
Voi myös imeä verta yöllä kun nukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myrkyllinen.
Haluatko että kerron mikä tuo tarkoittamani verenimijähämähäkki on? Kamalan näköinen.
Ei tarvitse. Periaatteessa kaikki hämähäkit ovat samannäkösiä. Suomessa niitä verenimijöitä ei kuitenkaan ole.