Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan niin, ettei Nordean nettipankkia jatkossa pysty käyttämään pöytäkoneelta?

Vierailija
09.01.2020 |

Nyt kun Nordea tosiaan lopulta lakkauttaa tunnuslukukortit, niin enkö oikeasti pysty käyttämään nettipankkia kuin vain mobiililaitteilla (kännykät, ipadit jne)? Muutenkin tuo tunnuslukusovellus on syvältä sieltä jostain. Itse en pääse tunnuslukusovelluksella puhelimella läheskään kaikkiin ohjelmiin kirjautumaan, vaan puhelin jää vaan miettimään ja pyörittämään kirjautumista. Eli toimii koko sovellus kuin junan vessa muutenkin. Ja onpa mukavaa jatkossa maksaa laskuja tihrustaen kännykän pieneltä näytöltä. Hienoa Nordea!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa joutuu käyttämään katto- tai seinäkonetta laskujen maksuun. 

Vierailija
42/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisesta alkaen Nordea aukeaa pöytäkoneissa vain lankapuhelimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt joku väärä ymmärrys siitä miten systeemi toimii. 

Tunnuslukusovellusta ei ladata koneelle, ei siitä ole sellaista versiota, vaan sitä tosiaan käytetään mobiililaitteesta.

Kiitos vastauksestasi. Mutta tuo lainaamani lausehan nimenomaan oman järkeni mukaan viittaa siihen, ettei nettipankkia pysty käyttämään pöytäkoneelta? Vaan toimii ainoastaan mobiililaitteilla. 

Siis mit vit? Trollaatko sinä ihan vain, vai oletko ihan tosissasi? Nordean sivuilla on useampi kirjautumisvaihtoehto (siis ihan tietokoneen selaiversiossa). Ja jos käytät esimerkiksi tunnuslukusovellusta, niin valitset sen vaihteohdon. Anna käyttäjätunnus ja avaa tunnuslukusovelus, mihin sitten näpyttelet pinkoodisi. Sen jälkeen aukeaa pankin sivu.

Taidat olla nordean asiakaspalvelussa töissä, kun homma on noin hyvin hanskassa. KIva että teillä panostetaan palveluun myös somessa.

En todellakaan ole ja lopetan Nordean asiakkuuteni kohta, koska pankin muu palvelu on täyttä roskaa. Mutta tuon tunnuslukusovelluksen otin heti alkuun käyttöön, koska itseäni tympii sen paperilapun kanssa pelleily. Ja varsinkin op:lla on nyt kryptinen tekstiviestihässäkkä kirjautumisessa.  Täytyy perehtyä asiaan tarkemmin, koska uskon heiltäkin löytyvän fiksumman vaihtoehdon.

Vierailija
44/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten ottaa puhelimen akunsäästöominaisuus pois kun käyttää tunnuslukusovellusta.

Heti toimii!!

Toimii ihan hyvin muutenkin vaikka olisi päällä. Riippuu varmaan puhelinmallista.

Vierailija
45/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt joku väärä ymmärrys siitä miten systeemi toimii. 

Tunnuslukusovellusta ei ladata koneelle, ei siitä ole sellaista versiota, vaan sitä tosiaan käytetään mobiililaitteesta.

Kiitos vastauksestasi. Mutta tuo lainaamani lausehan nimenomaan oman järkeni mukaan viittaa siihen, ettei nettipankkia pysty käyttämään pöytäkoneelta? Vaan toimii ainoastaan mobiililaitteilla. 

No ei. Se tunnuslukusovellus vastaa sitä entistä paperilappusta, josta otit koodin kerrallaan. Ethän ilman sitäkään voinut käyttää verkkopankkia koneelta etkä puhelimeltakaan. 

Joo, aivan. Mutta olin jotenkin ajatellut, että pöytäkoneella se toimisi niin, että syötän ensin käyttäjätunnukseni ja sitten pöytäkone pyytää sen pin-koodin. Ei tullut mieleenkään, että se sovellus pitäisi puhelimella avata ja siihen se pin-koodi syöttää. Kokeilin nyt myös tällä tyylillä kirjautua noille sivuille pöytäkoneen kautta, joihin en puhelimella päässyt ja tällä ohjeistuksella pääsin myös noille sivuille kirjautumaan. 

Ehkä olen vähän tyhmä. Mutta hurraa vauva-foorumi, nyt osaan minäkin käyttää taas verkkopankkia. :D

Olet epäilemättä

Vierailija
46/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole Nordean puhelinta? Vain Nordea-merkkisillä puhelimilla pääsee jatkossa maksamaan laskuja. Soita Nordeaan ja kysy sitä puhelinta ja sen hintaa.

Vierailija
47/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole jäänyt sovellus jumiin koskaan. Kerran tuli ongelmia, kun koko puhelin meni tilttiin, mutta siitä selvisin soitolla Nordeaan ja tunnuslukulaitteen avulla. Tuota laitetta en ole sen koommin käyttänyt, mutta hyvä kun näin tämän aloituksen niin ehkä muistan ottaa laitteen mukaan reissuun. 

Olen itse kokenut Nordean mobiilisovelluksen tosi helppona ja toimivana. Latasin myös Wallet-appin ja kadun sitä rankasti, koska sieltä näkee esim. koska olen viimeksi käynyt Burger Kingissa ja kuinka paljon keskimäärin käytän rahaa tähän paikkaan. Ja korttiostosta tulee ilmoitus "olet käyttänyt tässä kuussa 179€ palveluihin ja ostoksiin". ;D 

Vierailija
48/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos tunnusluku tai mobiilisovellus jää miettimään/jumittamaan kesken kirjautumisen, niin paina kännykästä sitä näppäintä joka palaa edelliseen sivuun, en tiedä näppäimen nimeä 😅 itsellä ainakin tämä auttaa ja jumitus laukee sitä näppäintä painamalla. Samsungin känny.

Vierailija
49/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi nyt eilen jumiin ensimmäisen kerran. Hlusin siis mennä erään yrityksen verkkosivuille katsomaan omia tietojani.

Kun pyysi sen kuusinumeroiswn koodin niin sitten jäi jumiin, pyöritti vain samassa kohdassa. Peruutin ohjeen mukaan ja syötin taas, jäi jumiin. Kolmannen kerran jälkeen ilmoitti, että on samaan aikaa liian monta yritystä, ei päässyt mihinkään.

Soitin Nordean asiaan kun ei ole toimipistettä paikkakunnalla.

Ihme kyllä pääsin melko nopeasti läpi. Olikin sitten auennut sillä välin. Asiakaspalvelussa sanottiin, että jos tulee tämä ilmoitus, että on samaan aikaan liian monta yritystä niin pitää odottaa hetken aikaa tai sulkea virrat ja avattava uudelleen.

Kun kysyin miksi jäi siihen toiseen paikkaa alunalkaen jumittamaan ei osannut sanoa mistä johtui.

No nyt selvisi, että on muillakin ollut näitä joihinkin paikkoihin mentäessä jumittamista.

Eli kyllä joskus jumittaa.

Mulla on siis tabletissa tunnuslukusovellus.