Prisma: ylipainodokkari, hengenvaarallisesti lihava, olet mitä syöt jne.
Siis ihan oikeasti miten nämä lääkärit saa potilaat laihtumaan 8-20 kiloa 8 viikossa? Mikä on näiden salaisuus.
Miksi ei meille taviksille ole missään terveydenhuollossa olemassa näitä palveluita?! Saisi sitä henkistä tukea ja ei tarttis yksin yrittää ikuisesti.
Haaveilen itse semmosesta jossa joku viittis joka viikko tarkistaa että olen laihtunut.
Tulisi paljon halvemmaksi yhteiskunnalle ja olisi tehokasta.
Kommentit (5)
Lykkyä tyköön ketoosin kanssa. Minä aion syödä monipuolisesti ja kohtuudella.
Onhan terveyskeskuksilla laihdutusryhmiä. Oon itsekin laihduttanut sellaisessa pussikuurilla 30 kg. Sai myös ohjeet ja tuen uuteen ruokavalioon pussikuurin jälkeen.
Sellaiselta joka ei ole koskaan laihduttanut ja jolla on mitä tiputtaa paino tippuu helpommin. Mutta ei meiltä joilla painon ylläpitäminen on vaikeaa ja ollaan jojoiltu ikämme.
Mene ravintoterapeutille. Sieltä saat tarvittavan tuen ja ohjauksen. Meillä tuo kuuluu työterveyshuollon sopimukseen. Itse opettelin uuden ruokarytmin ja laihdutin 12 kg neljässä kuukaudessa 800 kcal dieetillä käyttäen ravintoa (ei siis vlcd-pusseja) ja nyt opettelen painon ylläpitoa.
Jos yliapainoa on riittävän paljon, se 20 kiloakin tippuu aika helposti, suunnilleen ekat 5 kiloa on nesteitä, jotka lähtee ihan tosta vaan.
Ketoosi. Sillä laihtuu, eikä tarvi olla nälässä.
Tiputin kahdessa kuukaudessa 16kg. Enkä ole palannu hiilarimässäykseen, enkä aio.