Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär lähti pois riidan yhteydessä ja sanoi ettei tule enää takaisin :(

Vierailija
08.01.2020 |

Olen kamalan surullinen tästä. Riitelin nuorimmaisen kanssa niin kuin tuhat kertaa ennenkin, ja tästä suivaantuneena esikoinen sitten pakkasi kamppeensa ja häipyi. Jätti avaimetkin pöydälle.
Meillä on kyllä riidelty paljon jo vuosia, yleensä joko mieheni vs minä, nuorin vs minä tai keskimmäinen vs mieheni ja minä. Esikoinen on ollut hiljainen ja pysynyt pois riidoistamme, mutta nyt hän lähti sitten pois. En olisi ikinä uskonut tätä.
En tiedä minne hän meni tai millä meinaa elättää itsensä, opintotuellaan varmaan. Puhelimeen hän ei vastaa vaan laittoi viestin että haluaa olla muutaman kuukauden nyt ihan rauhassa eikä häneen saa olla yhteydessä. Uskomatonta käytöstä.
Osaako joku neuvoa mitä meidän pitäisi tytölle nyt tehdä?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä on provo, alkaa uskoko aloittajaa. Ei kukaan voi noin tyhmä olla kuin ap itseään kuvailee.

Vierailija
62/69 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te aina räksytätte?

Tänään riideltiin tax free -tuotteiden varaamisesta. Komensin nuorimman auttamaan, mutta neiti oli menossa hengaamaan kavereiden kanssa ja sanoi, että "no kai mä nyt hetkeksi voin sitten jäädä auttamaan". Sanoin että ei tarvitse jos kerran kaverit ovat niin tärkeitä, jääköön tuotteet sitten tilaamatta. No, lopulta keskimmäinen yritti auttaa mutta onnistui saamaan koneen tilttiin, ja sitten vanhin otti ja lähti.

-ap

No niin eli haastoit itse riitaa. Jos "neiti" jo ilmoitti jäävänsä, niin miksi siihen piti vielä kuittailla? Keskimmäinen tuskin tahallaan laittoi konetta tilttiin, mutta sai siitä ilmeisesti huudot?

Sanoi sen narsistimaisella äänensävyllä, oikein silleen draamakuningatarmaisesti.

Keskimmäisen taas olisi pitänyt älytä olla puuttumatta asiaan kun ei mikään niistä tax-free tuotteista ollut hänelle eikä riita siis koskenut häntä. Ihan pyytämättä tunki siihen koneelle tekemään asiaa jota nyt ei selvästikään osannut.

-ap

Miten voi puhua omasta keskimmäisestä lapsestaan noin kun hän vain yrittää auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme että mies on vielä paikalla. Sinä voisit antaa muille vinkkejä, mitä teet että hän ei ole lähtenyt.

Ehkä ap:n miehet vaihtuvat tiuhaan, ja kohta on taas vaihdon paikka? Vai onko ollut sama mies koko ajan? Onko lapsilla sama isä?

Sama mies ollut jo vuodesta 1995 ja on kaikkien lasteni isä. Typerää kuittailua sinulta.

-ap

Oikeastaan ainoa, joka kuulostas typerältä on sinun miehesi, koska hän on sietänyt sinua näin kauan.

Vierailija
64/69 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juma....a! Et voi osata kasvattaa lapsia kun et ole koskaan itsekkään kasvanut. Haastat riitaa, kostat lapsillesi ja nyt olet marttyyri ja uhri! Katso ap peiliin ja pistä se oma ego syrjään hetkeksi. Ymmärrätkö edes että sinä olet epäonnistunut? Mihin se riitely mielestäsi auttaa? Teini voi riidellä ja riiteleekin, mutta aikuisein ei pidä taantua teinin tasolle, sitä et tosin tee, koska olet vielä henkisesti teinin tasolla.

Kuules nyt, minä olen jo viisikymppinen joten olen nähnyt elämää huomattavasti enemmän kuin suurin osa muista av-mammoista. Olen myös vuosikymmenien ajan työskennellyt teinien parissa aineenopettajana, joten osaan kyllä olla vajoamatta heidän tasolleen.

Jos teini alkaa soittaa suutaan, laitan sille välittömästi stopin. Sinä voit sanoa sitä kostamiseksi, uhriutumiseksi ja marttyyriksi heittäytymiseksi, mutta minä sanon sitä kasvattamiseksi. Aikuiselle puhutaan aina kunnioittavaan sävyyn vaikka olisi mikä murkkudraama meneillään.

-ap

Kunnioitus ansaitaan, ei saada sillä että ollaan satuttu tekemään lapsia ja tehty niiden elämästä helvettiä kuten sinä olet tehnyt. 

Sitäpaitsi miksi tyttäresi olisi pitänyt teidän kanssa neuvotella pätkääkään tuosta pois muuttamisesta? Aikuinen ihminen ei oo teille missään tilivelvollisuudessa saati velvollinen neuvottelemaan teidän kanssa yhtään mistään omaan elämäänsä liittyvästä. 

Sitä eivät teinit päätä kuka aikuinen ansaitsee kunnioituksen ja kuka ei. Aikuista kunnioitetaan, piste.

Tyttären olisi pitänyt puhua muuttohaluistaan minun ja mieheni kanssa, niin olisimme yhdessä voineet sopia että esim. syksyllä saa muuttaa lähistön opiskelija-asuntoon jos sellainen löytyy halvalla. Nyt emme tiedä missä hän on, minne hän muuttaa tai käykö hän edes koulussa.

-ap

Sait mitä tilasit. Ei neuvotellut. Et tiedä missä on ja mitä tekee. MIKSIKÖHÄN?

Älä myt tax freet jäi tilaamatta ja ne ovat kyllä maailman tärkein asia.... Et taida olla onnellinen kuin noin myrkytät perhettäsi.

Vierailija
65/69 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ajanut routa porsasta kotiin ainakaan vielä tänään. Koko aamun olen yrittänyt saada tytärtäni kiinni puhelimitse ja isänsä lähti etsimään kaupungilta, mutta ei ole saatu häneen yhteyttä.

Keskimmäinen tosin näytti Instagramista että tämä esikoinen on päivittänyt Instagram-tarinaansa 11h ja 2h sitten. Ekassa kävelee kadulla (kuvasi jalkojaan, sijainti ei pääteltävissä) ja uusimmassa leipoo mokkapaloja jonkun kanssa. Eli kaipa hän sitten on kunnossa.

-ap

Vierailija
66/69 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ajanut routa porsasta kotiin ainakaan vielä tänään. Koko aamun olen yrittänyt saada tytärtäni kiinni puhelimitse ja isänsä lähti etsimään kaupungilta, mutta ei ole saatu häneen yhteyttä.

Keskimmäinen tosin näytti Instagramista että tämä esikoinen on päivittänyt Instagram-tarinaansa 11h ja 2h sitten. Ekassa kävelee kadulla (kuvasi jalkojaan, sijainti ei pääteltävissä) ja uusimmassa leipoo mokkapaloja jonkun kanssa. Eli kaipa hän sitten on kunnossa.

-ap

Jättäkää se nyt vaan oikeasti rauhaan. Älkää soitelko tai varsinkaan lähtekö etsimään (!). Ehkä saatte välit korjattua vielä, mutta nyt ei ole sen aika.

Vierailija
67/69 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus olisi voinut mennä läpi, mutta tarinan kehittely epäuskottavaa. Olen pettynyt.

Vierailija
68/69 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys: ei ole tytöstä kuulunut vieläkään mitään. Eli taitaa olla turha odottaa häntä enää takaisin kotiin.

-ap

Vierailija
69/69 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa AP olla pikemminkin aineidenopettelija (glug glug, tax free kutsuu), kuin aineopettaja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme