Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki tarjoiluni oli illanistujaisissa vegaanista, eikä kukaan edes huomannut

Vierailija
08.01.2020 |

En itse asiassa ole vegaani, mutta näin nyt vain oli, kun porukassa oli munalle, kalalle ja maidolle allergisia ja itse en syö punaista lihaa.

Tarjolla oli
- patonkia, sinistä keijua ja oliivi-aurinkokuivattutomaatti levitettä
- vihreää salaattia (jäävuorisalaatti, paprika, tomaatti, oliivi, punasipuli)
- kauralastuja
- mustikkapiirakkaa
- aleksanterin leivoksia
- espressosuklaakeksejä
- porkkanatikkuja, kukkakaalia, kurkkutikkuja, perunalastuja ja kasvispohjaisia dippejä

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
2/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vege-viinakset puuttuivat listalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi huomata?

Vierailija
4/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyviltä tarjottavilta. Olisinpa ollut näissä bileissä :D

Meillä porukka jo tietää, että teen kaiken vegaanisina ja aina tulee kehuja ja pyydetään reseptejä. Jotkut kavereista ovat siirtyneet enemmän vegaaniseen leivontaan koska se on helpompaa ja lopputulokset vähintäänkin yhtä hyviä. Ja yhdet kaverit sanoivat, että tekevän nykyisin aina dipin Oatlyn fraicheen koska se on tosi hyvää.

Vierailija
5/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiju on aivan hirveää kuraa.

Olisin poistunut syömättä mitään ja suunnannut kotiin syömään.

Vierailija
6/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tällä aloituksella? Suuret hurraa-huudot, julistamiset jumalasta seuraavaksi tai vähintään maailmaa järisyttävät selkääntaputukset? Vau. Upeaa. Kuinka ennen kuulumatonta. Kyllä tämä on muisto, jota voit vaalia koko loppuelämäsi.

Vierailija
7/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keiju on aivan hirveää kuraa.

Olisin poistunut syömättä mitään ja suunnannut kotiin syömään.

Jos vielä ihmettelet, miksi sinua ei kutsuta mihinkään juhliin niin voin kertoa.

Vierailija
8/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noista ruoista yleensä on lihaa?

Vierailija
9/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet viitsinyt panostaa😊

Vierailija
10/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ei myöskään syö maitoa tai kananmunaa. 

Vierailija
11/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se pitäisi huomata? Olen usein tarjoillut ruokaa, jossa ei ole jotakin tiettyä ainetta. Esimerkiksi porkkanaa. Tai kesäkurpitsaa. Pitäisikö näiden aineiden puuttuminen "huomata" jotenkin? Vai onko vain lihan ja eläinperäisten aineiden puuttuminen sellainen, joka pitää huomata? En tajua tätä koko vänkäämistä aiheesta.

Vierailija
12/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmasto kiittää, koska tuossa tarjoilussa on huomattavasti suurempi hiilijalanjälki kuin sekasyöjien tarjoilussa. Tarjottavat on lentäneet yhdessä enemmän kuin minä 40 ikävuoteeni mennessä.

Suurin osa perunalastuista ei muuten ole vegaanisia.

Vierailija
13/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP

Vierailija
14/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä porukka jo tietää, että teen kaiken vegaanisina ja aina tulee kehuja ja pyydetään reseptejä. Jotkut kavereista ovat siirtyneet enemmän vegaaniseen leivontaan koska se on helpompaa ja lopputulokset vähintäänkin yhtä hyviä. Ja yhdet kaverit sanoivat, että tekevän nykyisin aina dipin Oatlyn fraicheen koska se on tosi hyvää.

Itse en maksaisi kolminkertaista hintaa kauraliejusta kermaviiliin verrattuna. Ihan kiva störy noin muuten 

Vierailija
15/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ilmasto kiittää, koska tuossa tarjoilussa on huomattavasti suurempi hiilijalanjälki kuin sekasyöjien tarjoilussa. Tarjottavat on lentäneet yhdessä enemmän kuin minä 40 ikävuoteeni mennessä.

Nyt olisi hyvä saada linkkejä tutkimuksiin. Koska kaikkien tutkimusten mukaan vegaaniset tuotteet ovat eläintuotteita ekologisempia, vaikka ne olisi kuljetettu kauempaa. Miksi? Kuljetuksen osuus tuotteen hiilijalanjäljestä on vain muutamia prosentteja.

Erimieltä saa olla, mutta huuhaatietoa jakamalla tekee vaan itsestään pellen.

Vierailija
16/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, kun nuo tarjottavat ovat ihan normaaleita tarjottavia eikä mitään prosessoitua, lihaa muistuttavaa keinoainemössöä.

Kommnetoija 5:lla on hyväkäytöksisiä kavereita. Kuuluu tapoihin kehua tarjottavia. Suurin osa vegaanisista tuotteista on hyviä, mutta monet kyllä maistuvat oudolle - ihan niin kuin kaikessa muussakin ruoassa.

Vierailija
17/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en maksaisi kolminkertaista hintaa kauraliejusta kermaviiliin verrattuna. Ihan kiva störy noin muuten 

Kaverini eivät olekaan köyhiä.

Vierailija
18/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei jotkut sour cream-maustetut olekaan. Katsoin vegaaniliiton sivuilta ohjeet, niin sain varmasti maidotonta ja munatonta. En itse asiassa huomannut asiaa itsekään vasta kuin jälkikäteen. En itse asiassa tiedä miltä keiju maistuu, sillä en käytä leivän päällä itse mitään levitteitä. Kysyin maitoallergiselta, mikä käy. 

Vierailija
19/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkudrinkit olibat ilmeisen onnistuneet ja riittävät. Olivatko nekin vegaaneja?

Vierailija
20/49 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kasvisruokien idea ole, että tehdään liharuokia joillain korvikkeilla. Järkevintähän on syödä luontaisesti lihattomia ruokia. Niitä on maailma täynnä.

Ap:lle sen verran, että eikö olisi voinut vaikka heittää kikherneitä salaattiin tai jotain, että olisi ollut edes vähän proteiinia? Ja kyllä ne vieraat huomasivat, eivät vain nähneet syytä nostaa asiaa esille. Ja miksi olisi pitänytkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan