Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laihdutus ja kalorit

ex-Alkoholisti laihduttaja
08.01.2020 |

Reilu nelikymppinen 110kg mies koki valaistuksen ja laittoi elämäntapansa remonttiin reilu sitten. Tämä ei siis ollut mikään uudenvuoden lupaus tms. vaikka tuohon ajankohtaan sattuikin vaan ihan oikea valaistuminen.
Nyt olen alkanut lueskella enemmän ennen niin vieraasta aiheesta kuin kaloreista ja laihduttamisesta vaimon tukemana joka näistä jo paljon tietääkin. Olen alkanut jopa pitämään kalorikirjanpitoa.

Huoli on lähinnä näissä 'liika laihduttaminen on riski terveydelle' artikkeleissa mihin olen törmännyt. Olen syönyt mielestäni terveellisesti ja yrittänyt pitää huolta ravintoainesuhteista prosentuaalisesti (hiilarit/rasva/proteiinit), mutta läninnä ongelma on että kun olin lihonut ja ottanut kalorini lähinnä alkoholin muodossa niin vatsalaukkuni on oikeasti melko pieni eikä isoja määriä ruokaa kertakaikkiaan mahdu.

Kalorit on siis päivätasolla jääneet n. tuhanteen päivässä (900-1100kcal/päivä), sisältäen real leipiä jollain kevyellä levitteellä, kalkkunaleikkeleitä, kananmunia kaikissa muodoissaan, porkkanaa, feta ja tonnikalasalaatteja, papupatoja jne vähäkalorisia ruokia.
Nutriletin patukat ja semmoiset jotkut juomat menee myös. Lisäproteiinina jotain melko pahanmakuista proteiinijauhoa mikä pitää sekoittaa veteen.
Tuntuu että syön huomattavan isoja määriä kun on sellainen olo että kokoajan pitäisi olla jotain laittamassa suuhun vaikkei oikeastaan ole edes nälkä että pääsee edes noihin kaloreihin mitä yllä mainitsin.

Kuntoilusta sen verran että tarkoitus on pitää tämä rytmi: sali (kuntopyörä) 3-4krt viikossa ja samanmoinen määrä n. tunnin kävelylenkkejä viikossa.

Olen myös lukenut tankkaus/mättöpäivistä, oletan sen olevan ihan hyvä ajatus? Hirvittää edes kuvitella ruokamäärää mikäli yrittää päästä tasolle mitä minun pitäisi nähtävästi päästä (n.3000kcal tankkauspäivänä) mikäli ei kuitenkaan mitään kovin epäterveellistä syö.

Palatakseni siis asiaan, onko syytä olla jostain huolissaan vai ei, onko näin pieni kalorimäärä epäterveellistä? Ainakin oloni on vallan mainio - toistaiseksi ainakin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"elämäntapansa remonttiin reilu viikko sitten."

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme