Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin ulkomaille matkustelun, en todellakaan mistään ilmastosyistä, vaan koska matkustelu on tylsää

Vierailija
08.01.2020 |

Kotona on paras olla ja rahat säästyy.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaansa kutakin.

Vierailija
62/66 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://sittenmenihermot.blogspot.com/2019/10/lomamatka-ulkomailla-kiito…

Kaveri jakoi tän syksyllä Facebookissa, aiheeseen liittyen🙂

Hauskasti kirjoitettu, mutta kirjoittaja tekee kaikki amatoorivirheet mita voi vaan olla, eli en ihmettele etta matkustus on hanelle ollut yhta h*lvettia. :D 

- Matkakohteet ihan kliseisen turistisia (myos sesongin ulkopuolella, kylla). Barcelonaan ei oikeasti enaa pitaisi kenenkaan menna ikina, kysykaa vaikka paikallisvaestolta.

- Lippujen/lentojen varaus: pitaa katsoa varatessa etta ne lennot on semmoisiin aikoihin etta sinne paasee mukavasti julkisilla.

- Lentomatka: vahankin matkustanut tietaa etta sinne koneeseen EI menna pillifarkuissa, silla kroppa turpoaa jonkin verran paineitten vaihtelun seurauksena. Siella voi olla melua joo myoskin. Oma setti: boho-housut, lammin huppari, huivi, vastamelukuulokkeet/korvatulpat, lentosukat ja miniaspiriini puoli tuntia ennen lentoa. Ei alkoholia lennon aikana, ja mukaan Netflixista puhelimeen downloadattuja leffoja/sarjoja seka kirja. 

- Matkalaukkujen loputon odotus: itse olen ainakin parjannut ihan kasimatkatavaroilla, ei tarvi odottaa laukkua ruumasta. 

- Vuokra-auto: ei kannata ottaa sita halvinta josta kuulit ekaa kertaa vasta kun aloit googlettamaan, ne toimistot tosiaan sijaitsee aina jossain hevonpersiissa ja lisamaksut on vakio, ei poikkeus. Hertz, Avis, Europcar, siina sun jarkevat vaihtoehdot ja toimistot on lahella ja itse vuokraamiseen ei mene kahta tuntia. 

- Ei haittaa ettei viela paase huoneeseen kun sulla on matkatavarat mukana, eli voit kayda vessassa vaihtamassa ne kuumat pillifarkut johonkin +30 lampotilaan sopivampaan asuun. Fiksumpi tietysti pukeutuu jo kotimaassaan kerroksiin, joita voi sitten vahentaa eika tarvi koko asua sitten uusia.

- Loma on suorittamista vain, jos itse teet siita sellaista. Olen ollut lomilla, jossa ajettiin useampi sata kilometria paivassa lahes paivittain (3 viikon road trip Etela-Afrikassa), mutta myos lomilla, jossa vietin koko lomani kahden kilometrin sateella (asunto-ranta-lounasravintola-ruokakauppa-asunto-illallisravintola-asunto Turkin Muglassa). Luin ko. viikon lomalla seitseman kirjaa ja palasin levanneena ja ruskettuneena takaisin. 

- Aurinko. No jos oikeasti haluat lamminta aurinkoa huhti-toukokuussa ja takuun siita, ettei sada, niin ala jaa Eurooppaan. Mene vaikka Marokkoon tai Egyptiin niin a vot. 

- Ruoka. Tripadvisor etukateen, ja kysy neuvoa paikallisilta alaka mene niihin tyhjiin ravintoloihin, silla ne on huonoja ellei paikalliset kay niissa. Voi suunnitella etukateen ettei tarvi sitten hangryna tyytya siihen Burger Kingiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Minä vasta aloitin ja varasin ensimmäisen mannertenvälisen lennon ikinä.

Ehkä en vielä ensimmäisestä reissusta tylsisty, mutta katsotaan. Ja hyvähän se on, etteivät kaikki lähde samaan aikaan lentoon.

Nyt on minun vuoroni :)

Vierailija
64/66 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen, siis junailu, lentely, odottelu... on hemmetin tylsää. Parissa paikassa kun on käynyt niin on käynyt kaikkialla ellei millekään extreme-linjalle lähde, suurin osa ei muutenkaan lähde. Maailma on nykyään niin samanlainen kaikkialla. 

En jaksa matkustella huvikseen matkustelun vuoksi. Matkustan jos on jotain asiaa jonnekin tai kiinnostaa erityisesti joku museo, näyttely, messut jne. 

Vierailija
65/66 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa. Ei matkustelussa ole enää mitään ihmeellistä, kun kaiken pystyy näkemään netissäkin. Itsekin olen ollut moneen kohteeseen vain pettynyt, kun on odottanut jotain erityistä ja todellisuus onkin ruohoa puskevia haurastuneita monumentteja. Matkailussa on kyse vain ja ainoastaan statuksesta.

Jos sa lahdet sinne matkalle ensisijaisesti nahtavyyksia katselemaan, niin sitten joo on parempi vaan googlettaa ne netista. 

Itse en edes usein mielellaan mene turistirysiin tai katselemaan niita "kuuluisia nahtavyyksia" (kun just olen alynnyt etta ne nakee netissakin), vaan menen pienemmille, vahemman turistisille paikkakunnille ja yritan oppia uutta paikallisesta kulttuurista, jutella paikallisten kanssa ja tehda loytoja paikallisista kaupoista/markkinoilta jne. 

Haluan maistella mielettomia katuruokia tai kayda syomassa halvalla "muovituoliravintolassa" ja yllattya iloisesti naennaisesti halvan ruuan laadusta ja mausta. 

Tietysti jos kay vaan jossain pakettimatkoilla ja jarjestetyilla retkilla niin matkustelu voi tosiaan kayda tylsaksi, silla kaikki tommoiset on periaatteessa ihan samanlaisia.

En ole koskaan käynyt järjestetyillä matkoilla/retkillä, vaan aina itsekseni. Olen tavannut paikallisia ja tutustunut niin nähtävyyksiin kuin niihin pienempiinkin kulmiin. Siitä huolimatta kaikkeen tuohon voi tutustua ihan yhtä hyvin kotimaassa. 

Vierailija
66/66 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan matkustellut, en ole edes ollut lentokoneessa. Olen yli 50v, en edes ole kiinnostunut matkustamisesta. Minä matkustelen netin kautta googlailemalla, kirjoja lukemalla jne. Turistikohteisiin minua ei saa. Ainoat mihin ehkä haluaisin olisi esim. Cornwallin tai Devonin rannikko briteissä, upeat maisemat. Samoin Skotlanti. Pehmeät palmurannat ei kiinnosta.

Googlettamallako olet tullut johtopäätökseen, ettei Cornwallin tai Devonin rannikolla ole turisteja? Oletko tullut ajatelleeksi, että jos menisit sinne itse, olisit turisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan