Lopetin ulkomaille matkustelun, en todellakaan mistään ilmastosyistä, vaan koska matkustelu on tylsää
Kommentit (66)
kun tilaa nuohoojan siinä sitä eksotiikkaa tarpeeksi. nämä murjaanit osaavat jopa käyttäytyä
Ap on oikeassa samasta syystä en ole käynyt suomessa kuuteen vuoteen.
N 44
Bangkok
Matkustan vain 5 tähden hotelleihin..siksi harvoin
elikkä paratiisin omainen ympäristö, hemmotteluhoidot ja ihana hymyilevä palveluskunta=tylsää
Sanoisin että lutikoita kuhisevat saastaiset hotellihuoneet ovat saaneet sinut "kyllästymään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotosalla saa todellakin olla kivaa tekemistä ennen kuin se voittaa matkailun ainakin etelään, turkoosimeressä uiminen, nähtävyyksien katselu, retkikohteet yleensä, upea ruoka, lämpö, lämmin tuuli, iltaohjelmat, jonkin urheilulajin koitos, shoppailu ja muistot. Upeaa.
Niiin nähty nuo kaikki, turistirysiä, tuhahduttavan kuumaa ja outoja ruokia, josta on saatu jopa ruokamyrkytyksiä. Kaikenlaiset myyjät ja tyrkyttäjät kokoajan kimpussa.
Aurinkoa en voi ottaa, koska iho menee vesikelloille ja se on sitäpaitsi tylsää.
Ei kiinnosta enää, onneksi - muutenkin miltei joka kohteessa jo toisena päivänä on jo koti-ikävä ja ihmetelemme, miksi tulimmekaan. Booooring. Ap
Tuli mieleen Juha Vainion biisi Seiväsmatkat:
Härmän jätkät saapuu tänne maasta mämmin
Ruoka outoa on, muusi liian lämmin :DMutta olen kyylä totta puhuen kyllästynyt itsekin, enkä paljoa edes matkustellut. Jotenkin elämykset haalenee ajan kanssa ja rasitukset korostuvat.
Heh, Junnun biisi on kieltämättä aika osuva kuvaus monista suomalaisista edelleenkin - ollaan kai monet aika pilalle lellittyjä ylellisessä maassamme.
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Ei matkustelussa ole enää mitään ihmeellistä, kun kaiken pystyy näkemään netissäkin. Itsekin olen ollut moneen kohteeseen vain pettynyt, kun on odottanut jotain erityistä ja todellisuus onkin ruohoa puskevia haurastuneita monumentteja. Matkailussa on kyse vain ja ainoastaan statuksesta.
Jos sa lahdet sinne matkalle ensisijaisesti nahtavyyksia katselemaan, niin sitten joo on parempi vaan googlettaa ne netista.
Itse en edes usein mielellaan mene turistirysiin tai katselemaan niita "kuuluisia nahtavyyksia" (kun just olen alynnyt etta ne nakee netissakin), vaan menen pienemmille, vahemman turistisille paikkakunnille ja yritan oppia uutta paikallisesta kulttuurista, jutella paikallisten kanssa ja tehda loytoja paikallisista kaupoista/markkinoilta jne.
Haluan maistella mielettomia katuruokia tai kayda syomassa halvalla "muovituoliravintolassa" ja yllattya iloisesti naennaisesti halvan ruuan laadusta ja mausta.
Tietysti jos kay vaan jossain pakettimatkoilla ja jarjestetyilla retkilla niin matkustelu voi tosiaan kayda tylsaksi, silla kaikki tommoiset on periaatteessa ihan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan vain 5 tähden hotelleihin..siksi harvoin
elikkä paratiisin omainen ympäristö, hemmotteluhoidot ja ihana hymyilevä palveluskunta=tylsää
Sanoisin että lutikoita kuhisevat saastaiset hotellihuoneet ovat saaneet sinut "kyllästymään"
Ei toki, ei todellakaan - olemme jo sen verran matkustusveteraaneja olleet, että meillä on ollut jo yli 20 vuotta aina 4 - 5 tähden hotellit täysi- tai puolihoitoineen.
Sillä mikä on ikävämpää ulkomailla, kun nälkä kurnien etsiä sopivaa hotellia, eikä tiedä minkä tason sapuskaa saa.
Emme nuorina ja köyhempinä ikinä "onnistuneet" muuten saamaan lutikoita kuhisevaa hotellihuonetta, vaikkei tähtiä niin monia ollutkaan. Ap.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Ei matkustelussa ole enää mitään ihmeellistä, kun kaiken pystyy näkemään netissäkin. Itsekin olen ollut moneen kohteeseen vain pettynyt, kun on odottanut jotain erityistä ja todellisuus onkin ruohoa puskevia haurastuneita monumentteja. Matkailussa on kyse vain ja ainoastaan statuksesta.
Jos sa lahdet sinne matkalle ensisijaisesti nahtavyyksia katselemaan, niin sitten joo on parempi vaan googlettaa ne netista.
Itse en edes usein mielellaan mene turistirysiin tai katselemaan niita "kuuluisia nahtavyyksia" (kun just olen alynnyt etta ne nakee netissakin), vaan menen pienemmille, vahemman turistisille paikkakunnille ja yritan oppia uutta paikallisesta kulttuurista, jutella paikallisten kanssa ja tehda loytoja paikallisista kaupoista/markkinoilta jne.
Haluan maistella mielettomia katuruokia tai kayda syomassa halvalla "muovituoliravintolassa" ja yllattya iloisesti naennaisesti halvan ruuan laadusta ja mausta.
Tietysti jos kay vaan jossain pakettimatkoilla ja jarjestetyilla retkilla niin matkustelu voi tosiaan kayda tylsaksi, silla kaikki tommoiset on periaatteessa ihan samanlaisia.
Olemme olleet omatoimi- ja ryhmämatkoilla ja itseasiassa ryhmämatkat ovat kivempia, kun näkee juuri ne sen maan parhaat kohteet ja itse voi sitten ajella prätkällä tai autolla kauemmaksi maaseudulle. Mutta ei ne serpentiinitiet hirveästi houkuta enää, ne on niin nähty ja koettu. Ap.
Onko aloituksen tarkoitus kertoa, että jos se jostakusta on tylsää, niin se on sitä muistakin? Minä olen käynyt kerran oopperassa ja se oli helvetin tylsää. Jos sanon, etten ymmärrä, miksi joku käy siellä useamminkin, tekeekö se minusta vai muista kävijöistä hölmön oloisia?
Matkailussa on parasta uudenlaiseen kulttuuriin tutustuminen ja uusien ihmisten tapaaminen. Mitä kaikkea eri paikoista tulevilta ihmisiltä voikaan oppia, jos uskaltaa rohkeasti ottaa heihin kontaktia. Se on se matkailun idea. Totta kai jossain turistihelvetissä on tylsää, etenkin jos ei ota mitään kontaktia paikallisiin/kulttuuriin. Kukin tyylillään, itselläni matkat on suurinta antia elämässä.
Kyllä kotona saa monesti parempaa ruokaa kuin reissussa. Tripadvisorin suositukset ovat monesti menneet mönkään tai sitten ihmiset vaan tykkää huonosta ruuasta. Myös majoituspaikkojen laatu on aina arvoitus, vaikka miten tutkisi kuvia ja arvosteluja etukäteen. Jonkun kehuma herkkuaamiainen sisältää todellisuudessa laihaa kahvia, tiivistemehua, sokerimuroja ja kakkua.
Matkajutuissa harvemmin mainitaan turistimassoista. Ne kyllä riivaavat jo monia pienempiäkin paikkakuntia ja luontokohteita. Etsi siinä sitten sitä aitoa paikallista tunnelmaa :D Esim eräässäkin Chilen kansallispuistossa kävi melkoinen bussiralli. Luontoa aidoimmillaan :p
Itse en matkustele kovin usein. Ehkä kerran 3 vuodessa. Mutta kyllä se on vaan aina yhtä ihanaa. Vaikka pelkästään johonkin turisti-heelvettiin, esim. Playa de Ingles.
Se irtautuminen arjesta. Lämpö. Hotellin aamupala. Ei tarvitse tehdä töitä. Voi vaan laiskotella koko päivän. Saa välillä hemmotella itseään ja oikeasti nauttia elämästä.
Voi kun voisi vaan lähteä ...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotona saa monesti parempaa ruokaa kuin reissussa. Tripadvisorin suositukset ovat monesti menneet mönkään tai sitten ihmiset vaan tykkää huonosta ruuasta. Myös majoituspaikkojen laatu on aina arvoitus, vaikka miten tutkisi kuvia ja arvosteluja etukäteen. Jonkun kehuma herkkuaamiainen sisältää todellisuudessa laihaa kahvia, tiivistemehua, sokerimuroja ja kakkua.
Matkajutuissa harvemmin mainitaan turistimassoista. Ne kyllä riivaavat jo monia pienempiäkin paikkakuntia ja luontokohteita. Etsi siinä sitten sitä aitoa paikallista tunnelmaa :D Esim eräässäkin Chilen kansallispuistossa kävi melkoinen bussiralli. Luontoa aidoimmillaan :p
Jos ei halua nähdä muita turisteja, niin kuka hullu menee kansallispuistoon? Olisit mennyt paikalliselle kaatopaikalle tai vaikka jollekin tehdasalueelle, jos haluat nähdä vain paikallisia.
vervvrevr kirjoitti:
Itse en matkustele kovin usein. Ehkä kerran 3 vuodessa. Mutta kyllä se on vaan aina yhtä ihanaa. Vaikka pelkästään johonkin turisti-heelvettiin, esim. Playa de Ingles.
Se irtautuminen arjesta. Lämpö. Hotellin aamupala. Ei tarvitse tehdä töitä. Voi vaan laiskotella koko päivän. Saa välillä hemmotella itseään ja oikeasti nauttia elämästä.
Voi kun voisi vaan lähteä ...
Et sä voi, kun kaikki ei halua.
Meillä oli kaksi vaihtoehtoa jouluksi, lähteä perheen kanssa jonnekin lämpimään tai lähteä lappiin. Äänestimme ja Lappi voitti 5-0.
Olemme asuneet ulkomailla monta vuotta ja matkustelleet paljon. Mies oli myös aikoinaan matkstöissä ja joutui lyhyelläkin varoitusajalla lähtemään ties minne päin maailmaa. Nykyään matkustelu ulkomaille ei enää nappaa yhtään ja en ole enää edes kiinnostunut näkemään kaikkia paikkoja omin silmin, minun ei tarvitse ja en saa siitä mitään ihmeempää iloa. Inhoan lentokenttiä, lentämistä, huonosti nukuttuja öitä, turistina oloa ja esimerkiksi vaikka uiminen, hiekkarannat, viidakot, aavikot ja muut on nähty.
Olen lentänyt viimeksi kymmenisen vuotta sitten Lontoon reissulla ja ikävä ei sitä puuhaa ole. Mielummin lähden hiihtämään lappiin, kajakilla Saimaalle tai purjehtimaan Saaristomerelle kuin jonnekin Mallorcalle. Kotonakin on aivan ihanaa, sitä ei voita mikään.
Voisiko joku lehti kirjoittaa hieman rehellisemmin aiheesta? Vai pitääkö tässä perustaa itse joku blogi? Sinne vaan rehelliset kuvat turistilaumoista, likaisista kaduista, huonoista ruoka-annoksista, lentämisen ihanuudesta jne! Sponsoreita en kyllä varmaan saisi.
En ole koskaan matkustellut, en ole edes ollut lentokoneessa. Olen yli 50v, en edes ole kiinnostunut matkustamisesta. Minä matkustelen netin kautta googlailemalla, kirjoja lukemalla jne. Turistikohteisiin minua ei saa. Ainoat mihin ehkä haluaisin olisi esim. Cornwallin tai Devonin rannikko briteissä, upeat maisemat. Samoin Skotlanti. Pehmeät palmurannat ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todella paljon näkemättömiä paikkoja, joten päätimme aloittaa kotimaamatkailun - on kiinnostavampaakin kuin ulkomaat.
Juurikin tämä, ihmetyttää kun aina mennään ulkomaille vaikka suomessa on paljon nähtävää vaikkei sitä uskoisi. Toinen on oman kulttuurin väheksyminen vaikka meillä on todella mielenkiintoinen kulttuuri kun siihen tutstuu kunnolla. Hävettää kun suomalaiset yrittävät olla jotain muuta kuin ovat, kummeksuttaa munmuassa kun suomessa palveluita on englanninkielen nimellä, annetaan ulkomaalaisia nimiä ja nimetään firmoja englanniksi. Ihan hyvä tietysti ulkomaan bisneksen kannalta mutta nimi pitäisi ja tittelit suomeksi ja englanniksi vain jos on tarve.
http://sittenmenihermot.blogspot.com/2019/10/lomamatka-ulkomailla-kiito…
Kaveri jakoi tän syksyllä Facebookissa, aiheeseen liittyen🙂
Sama täällä. Ei voisi vähempää enää kiinnostaa lentokentillä tungeksiminen ja laukkujen raahaaminen... Hankimme viimevuonna purjeveneen, tulevana kesänä käydään retkillä saaristossa.
Siis kyllä, ei kyylä