Mitä kirjoja 2-luokkalaisen pojan kiinnostaisi itse lukea? Poika on huono lukemaan ja tarvitsee harjoitusta.
Kommentit (31)
Kalle Veirron kirjasarja "Etsivätoimisto Henkka ja Kivimutka". Elokuvaa työstetään parhaillaan.
Edellinen lisää vielä että myös että jos lukuinnostus tuosta lähtee kasvamaan, ehdottomasti kannattaa suositella lapselle Harry Pottereita ja Neropatin päiväkirjoja lukutaidon kehittyessä. Nykyään on hyvä tarjonta myös selkokielisistä kirjoista, nekin ovat kokeilemisen arvoisia.
Lapsen suosikki on Otavan ällö eläinkirja
Mikä lasta kiinnostaa? Urheilu, robotit, hevoset, hirviöt, Pokemon, Minegraft, vampyyrit, koirat, matkailu, historia, laivat, taide, musiikki, erätaidot...? Sieltä löytyy vastaus kysymykseesi. Tietokirjat ja Tatu ja Patu -tyyppiset kirjat on siitä hyviä että "palkinto" tulee jo lauseen, parin lukemisella, ei tarvitse sinnitellä koko kirjaa ennen kuin saa jotain irti.
Vierailija kirjoitti:
Parin vuoden päästä Potterit
Se pelkurimainen h u o r a, joka alapeukitti mun kommenttia saa nyt tulla esiin ja perustella ja esittää julkisen anteeksipyynnön😠
Kirjaston työntekijöiden asiantuntemus ja aineistohaut kannattaa hyödyntää. Meillä on esim. kysytty että olisiko teillä kirjaa pissaamisesta (tämä lähti läpästä kun kapsi ilmoitti että häntä kiinnostaa vain pissa ja kakka), työntekijä kysyi että huumorikirja vai ihmisen biologia -näkökulmasta, ja etsi lapselle kirjan Seepra pissaa. Se oli lapsesta niin häkellyttävää että arvostus kirjaston aarreaittaa kohtaan kasvoi kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Risto Räppääjä
Miks tätä on negapeukutettu? Liian helppo, vaikea, lapsellinen, vai mitä?
En siis ole ehdottaja, vaan minun tokaluokkalaiseni lukee niitä.
Koiramäet ovat olleet meillä myös pojan suosiossa! Lukuintoa on herätelty esim. siten, että mieleisestä kirjasta joka toinen sivu luetaan pojalle, joka toisen lukee itse ensin ääneen, myöhemmin hiljaa.