Voi järkytys! Jo joillakin teinitytöillä on kengännumero 50!
Uutinen on jo lähes 5 vuoden takaa vuodelta 2015, mutta tuskinpa tilanne on tuosta, ainakaan normaalimpaan suuntaan juurikaan muuttunut:
https://www.is.fi/mystyle/art-2000000918522.html
"Suomalaisten pituuskasvu näkyy myös kenkäkaupoissa: ”Jotkut teinitytöt käyttävät jo kokoa 50”"
"– Jotkut teini-ikäiset tytöt käyttävät jo kokoa 49 tai 50"
Siis joillakin suomalaisilla naispuolisilla henkilöillä on kengänkoko... JAIKS!... 50! 😱
Siis aivan järkkyä!
Jos jalka on noin järkyttävän iso, niin onko pituuttakin sitten järkyn paljon? Mahtuuko kulkemaan edes ovesta suorana? Järkkyä! 😱
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isojalkaisuus ja kovin pitkät naiset eivät ole kovin hyvännäköisiä. Minä haluan naisellisen naisen.
M37
Ilmeisesti ne naiselliset eivät halua sinua.
Naiselliset naiset ovat kaikki varattuja ja todella harvinaisia nykyään. Varsinkin Suomessa naiset ovat todella miehekkäitä. Jotkut geeneiltään naiselliset naiset menevät pilaamaan itsensä tatuoinneilla ja miehekkäällä pukeutumisella. Oikea nainen on korkeintaan 170cm, jalan koko on alle 40, heillä on tiimalasivartalo, naisellinen ääni ja pukeutuminen, ei tatuointeja tai lävistyksiä, kauniit naiselliset kasvot, naisellinen käytös, alistuva jne. sellaisia naisia ei vaan täältä Suomesta ainakaan löydy. Todella surullista.
Alistuva? Et hae ihmistä vaan reikää. Mene nussimaan vaikka aidanrakoa. Sen saatat löytää 90cm mittaisena ja alistuvana.
Käsiylöskuka teistä on valinnut pituutensa ohella myös kenkiensä koon?
T. 173cm pitkä ja 45 koon kenkiä suosiva.
Mun käy vähän sääliksi, kun oman 42-koon jalkaan ei enää meinaa löytyä asiallisia naisten kenkiä. Juoksukengissä mennään samoin miesten lestille jo tässä koossa ja lesti on niissä turhan leveä. Voin vaan kuvitella, mitä kenkien etsiminen on jollekin, jolla on koon 50 jalka.
Avokilla 47 ja se taas alkaa olla miesten koko puolella sellainen, johon ei enää välttämättä koot kaikissa malleissa jatku. Eli meillä molemmilla on osaltamme "sama" ongelma. Ollaan kyllä myös pitkiä ihmisiä, joten ei meidän jalkaterät mitenkään suhteettomilta näytä muuhun vartaloon verrattuna :D
Mistä nämä teinit ostavat kenkiä? Drag Queenien ja transihmisten kaupoistako?
Varmasti todella marginaalinen ryhmä tuon kokoisilla jaloilla siunatut naiset, joista aloitus tehty. Ainahan jollakulla tässä maailmassa jokin erityinen piirre on.
Suomesta löytyy kyllä ihmisiä ihan kaikenmittaisina. Joka päivä kadulla tulee vastaan 150 -200 senttisiä aikuisia. Ihmettelen miksi joidenkin tuntemattomien pituus tai lyhyys ahdistaa niin paljon, että siitä pitää koko ajan tänne kirjoitella. Jos oma mieltymys on lyhyt, niin keskittyy sitten lyhyisiin jne. Itse pidän pitkistä miehistä enkä ymmärrä miksi alkaisin mollaamaan lyhyitä, he eivät vain ole minua varten.
Naiset ovat isoja nykyään ja miehet pieniä. Mistä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta nuoret naiset nykyään ovat pitkiä amatsooneja, ylipainoisia. Nuoret miehet lyhyitä, naismaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta nuoret naiset nykyään ovat pitkiä amatsooneja, ylipainoisia. Nuoret miehet lyhyitä, naismaisia.
Tilastot eivät mutuanne tue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoviyhdisteissä on aineita jotka matkivat naishormoneja, siitä tämä miesten naismaisuus.
Naisten ylipainon syy on tietenkin ylimääräinen energia.
Kaikki hormonitoimintaan vaikuttavat kemikaalit muovissa, kosmetiikassa jne. sekä hormonaalinen ehkäisy ovat saaneet tämän aikaan, sanokaa minun sanoneen. Se synteettinen estrogeenintapainen ei vaikuta kehossa kuin luonnollinen naishormoni, päinvastoin lamaa omaa estrogeenituotantoa.
Täh?!
Mä oon 183cm ja mun jalka 42 ja mun on vaikee löytää naisten kenkiä kun koot loppuu siihen..
Voi niitä teinirukkia, tiedän kuin ahistavaa on teininä käyttää poikien kenkiä ku tyttöjen kengät ei mahdu jalkaan ja sama vaatteissa, että housujen pituudet oli väärät.
Mutta uskon kyllä, oon aina luullut olevani sika pitkä naiseksi, mutta täällä mini kaupungissa oon törmännyt 4 kertaa mua pitempään, plus YKSI oli teinityttö.
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki varmaan päätetään minkä pituisiksi tai leveäharteisiksi synnytään. Inhoan sitä, miten minua pidetään maskuliinisena lesbona kroppani perusteella. Koska satun olemaan isokokoinen nainen (leveät hartiat ja pituutta löytyy keskivertoa enemmän) niin tästä syystä minua automaattisesti pidetään miehekkäänä, vaikka haluaisin olla naisellinen nainen. Ja täysin hetero olen.
N20
Meillä isojalkaisella perheellä on kenkäongelmaa ja sen on ratkaissut zalando.
Siellä on lapsillekin aina kokoon 42 kenkiä - ja kivoja, on adidasta sun muuta.
Naisille näyttäis olevan kokoon 51.5.
https://www.zalando.fi/naiset-kengat/
Pelkästään naisille koossa 42 kaikkia kenkiä on tarjolla lähes 9000 erilaista.
https://www.zalando.fi/naiset-kengat/__koko-42/
Zalandon nettikauppa on myös kätevä, hyvät hakukriteerit kengille (voit rajata pelkät lenkkarit, korkokengät tai ihan mitä vain jne.) ja ilmaiset toimitukset ja palautukset.
Me isojalkaiset ei enää muualta ostetakaan.
"– Kengännumero voi mennä hyvinkin nuorena yli koon 42. Kokeilemaan saattaa tulla 8-vuotiaita tyttöjä, joiden koko on 44
– Isokenkäisiä on ollut aina, mutta nykyään määrä on lisääntynyt
Suomalaisten jalkojen koosta ei tiettävästi ole tehty tieteellistä tutkimusta. Ihmisten keskipituus on kuitenkin kasvanut vuosikymmenten mittaan, kun esimerkiksi ravitsemus on parantunut ja sairastelu vähentynyt.
Myös kengännumerot ovat todennäköisesti kasvaneet samaa tahtia.
– Äidit kyselivät jo 90-luvulla numeron 46 kaunoluistimia. Veljensä jääkiekkoluistimilla luistelleet tytöt ovat tulleet itkien kotiin, kun heitä on pilkattu
Käsitys, että etenkin naisen pitäisi olla siro ja pienijalkainen, on edelleen voimissaan.
harvinaista kokoa olevia kenkiä on kuitenkin helpompi löytää kuin ennen. Myymälöiden lisäksi kenkiä voi etsiä verkkokaupoista"
Zalandossa paras ja laajin valikoima isojalkaisille.
Vierailija kirjoitti:
Zalandossa paras ja laajin valikoima isojalkaisille.
Tuleeko tämä vielä jollekin herran vuonna 2020 yllätyksenä ? Ei kai kukaan ole valovuosiin käynyt missään kivijalkakaupoissa kuuntelemassa ei oota kun ei ole kuin sitä yhtä mallia sinun koossa kaksi paria jotka on mennyt jo aikoja sitten ja saadaan ehkä ensi viiikoksi tilattua.
Ihan sama melkein missä tavarassa tahansa, netistä kannattaa aina tilata. Kun oppii mitkä koot eri merkeissä sopii yleensä itselle niin harvoin tulee hutejakaan enää ja sitä varten on ilmainen palautus.
Kaikkea sitä kuulee. Lyhyys on rumaa. Pitää olla vähintään 175cm pitkä naisenkin. Miksi pidät rumista ihmisistä? Onko se jokin fetish tykätä vajaakasvuisista?