Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä on ne 400 000 suomalaista, joilla on maksuhäiriömerkintä?

Vierailija
07.01.2020 |

Joukossa on varmaan erilaisia pahasti syrjäytyneitä ja pummeja muutama, mutta jos merkintä on lähes 15 %:lla suomalaisista, niin joukossa on suurin osa ihan tavallisia ihmisiä. Millaisilla ihmisillä merkintöjä on? Masentuneilla vai laiskoilla vai työttömillä vai kenellä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työssäkäyvillä on. Varmaan ikärakenne painottuu nuoriin ja nuoriin aikuisiin. Syrjäytyneitä lienee paljon joukossa.

Vierailija
2/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nämä nyt sitten suomalaisia vai "suomalaisia"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat jotka äänestää Mestarin puoluetta

Vierailija
4/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon hyvätuloisia nuorehkoja ihmisiä joukossa. Onko syy pikavippien vai rahanhallinnan puutteen, en tiedä.

Vierailija
5/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskity omaan elämääsi kirjoitti:

Miksi kysyt? Mihin tää tieto tulee? Pitäisikö sulle laittaa joku yksityiskohtainen lista nimistä ja osoitteista, vai?

No kysyn koska olen utelias ihminen ja vauvani on päiväunilla ja minulla on tylsää ja roikun netissä. Tieto ei tule mihinkään paitsi itselleni. Minua nyt vain uteliaisuuttani kiinnostaa millaisessa elämäntilanteessa tai millaiselle ihmiselle tuo merkintä tulee, johtuuko esim. masennuksesta vai mistä, kun kuitenkin niitä varoituksia tulee useita ennen merkintää. Ap

Vierailija
6/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasalaisia on kyllä mukana

Vierailija
7/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntemani ulosotossa oleva on tällainen: Takana työuraa nelisenkymmentä vuotta, asuntolainaa. Sitten työttömäksi, välillä pätkiä töissä.

Paha sanoa onko masentunut, mutta töissä ahkera jos niitä on.

Minä on laiska, masentunut ja syrjäytynyt mt-ongelmainen pummi, mutta toistaiseksi olen asuntolainanikin onnistunut hoitamaan.

Vierailija
8/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden joka sai parikymppisenä (10 v sitten) maksuhäiriömerkinnän. Ensi silmäykseltä ihan tavallisen oloinen kaveri, tosin paremmin kun tutustuu niin selviää että on yleisesti aika saamaton. Siitä tuo maksuhäiriömerkintäkin johtui, ei vaan saanut aikaiseksi hoitaa asioitaan eikä osannut hoitaa taloutta. Rahaa ja apuja kyllä olisi ollut.

Nykyään kolmekymppisenä ei vieläkään kunnon työpaikkaa kun hankkii aina itselleen potkut myöhästelemällä ja jättämällä tulematta töihin. En tiedä onko tullut uusia maksuhäiriömerkintöjä.

Vierailija
9/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä tunnen ovat lastensuojelun piirissä eli elämänhallinta hukassa monella tapaa.

Päihteet on yksi syy ja mt ongelmat, tosin niistä syntyy kolminaisuus mistä vaikea sanoa mikä aiheuttaa mitäkin.

Toinen ryhmä on nämä pitkäaikaistyöttömät jotka asuu vuokralla eikä ole saanut kerättyä säästöjä.

Vierailija
10/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen missä tyyppi oli ison firman toimitusjohtaja ja kämmäsi jotain siellä, niin lensi pihalle ja samalla tuli avioero.

Silti tyyppi jatkoi varakkaan ihmisen elämää ja nyt on vuosia ollut kaikki laskut perinnässä eikä loppua näy, mutta edelleen Facebookissa näyttää elämää johon ei olisi varaa.

Eli eletään yli varojen on yleisin syy

Vierailija
11/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksiä ja varsinkin kivijalkaliikkeitä on mennyt konkurssiin enemmän kuin 90-luvun laman aikaan. Mietippä sitä. 

Vierailija
12/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvuus, alkoholi- tai huumeriippuvuus, masennus, pätkätyöt... syitä on monta.

Vierailija
13/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasalaisia on kyllä mukana

Vaasalaisia maan pienin prosenttiosuus.

Ohis

Vierailija
14/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo esim tämän naisen huonetta niiin en yhtäään ihmettele :)

Vierailija
15/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana ollessani huomasi että ihan hyvätuloisetkin saivat kirjeitä perintätoimistoilta ja ulosotosta. Asioita ei vaan hoideta, ehkä ne unohtuvat tai ei vaan ehdi?

Tuohon lukuun mahtuu kaikenlaisia ihmisiä.

Vierailija
16/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia, koska ovat maksaneet (jättäneet maksamatta) itse omat laskunsa. Käytä aivojasi...

Vierailija
17/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30-vuotias mielenterveyskuntoutuja, ikuinen yliopisto-opiskelija, laiska ja saamaton luuseri, lapseton ikisinkku, päihteetön, yksinäinen.

Vierailija
18/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne luottotiedot menee aika helposti ja hyvinkin pienillä summilla, kun ei vaan pysty maksamaan jotain laskua. Maksukyvyttömyys voi johtua ymmärtämättömyydestä, sairaudesta, huijatuksi tulemisesta, työttömyydestä tai se voi olla täysin tahallista tms. syistä.

Vierailija
19/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoo esim tämän naisen huonetta niiin en yhtäään ihmettele :)

Ehkä kaikkea ei vaaan tarvitse ymmärtää.

Vierailija
20/50 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvuus velkaannuttaa ihmisiä, hyvätuloisiakin. Nimenomaan pikavipit.