Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En laita enää lahjaksi lahjakortteja

Vierailija
07.01.2020 |

Yritin aiemmin vähentää tavaralahjojen antamista, koska kaikki aina valittavat, että jouluna saa vain turhaa tavaraa. Tänä vuonna palasin tavaralahjoihin takaisin, koska

- Ravintolalahjakortti pariskunnalle, joka tahtoi käydä enemmän ulkona (oli myös ravintola, josta olivat tykännneet) - JÄI KÄYTTÄMÄTTÄ

- Lahjakortti elokuva/pelinettikauppaan henkilölle, joka pitää elokuvista ja peleistä - EI MUISTANUT KÄYTTÄÄ AJOISSA

- Lahjaliput elokuvateatteriin pariskunnalle, jotka tykkäsivät käydä leffoissa silloin kun harvoin oli yhteistä vapaa aikaa - JÄI KÄYTTÄMÄTTÄ

Ihan hukkaan mennyttä rahaa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri muutti ja järjesti tuparit johon kutsui kaikki työkaverit. Suurin osa pääsi ja kerättiin lahjakortti Stockmannille, ajateltiin että sieltä voisi löytyä jotain uuteen kotiin ja jos ei löydy niin muutakin on tarjolla. Vuosi tai kaksi tupareiden jälkeen samainen työkaveri selitti kuinka oli löytänyt kotoaan Stockmannin lahjakortin "keneltä lienee olen senkin saanut" ja antanut sen miniälleen koska itse ei tykkää Stockmannista ollenkaan. Opinpa tästä ettei kannata lahjakortteja ostaa kuin ihan lähimmille ihmisille että varmasti on jotain hyötyä.

Vierailija
42/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein törkeää jättää käyttämättä...

No hyvä tietää, av-totuus.

Saihan ravintoloitsija kivaa joulubonusta, ei mennyt hukkaan. Kovaa työtä keittiöhommat ainakin tietääkseni.

Olen jättänyt käyttämättä ravintelin lahjakortin, enkä tietenkään antajalle maininnut mitään.

Etkö sanonut äidillesi mitään?

On kyllä törkeää jättää lahjakortti käyttämättä. Antaisi vaikka sen takaisin antajalleen jos huomaa ettei ole käyttöä.

Itseä ärsytti jo se että mies antoi mennä virikesetelit vanhaksi nyt vuodenvaihteessa. Olisi ollut käyttöä vaikka leffalipuille. Ticketmasterilta olisi voinut sarjaliput ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri muutti ja järjesti tuparit johon kutsui kaikki työkaverit. Suurin osa pääsi ja kerättiin lahjakortti Stockmannille, ajateltiin että sieltä voisi löytyä jotain uuteen kotiin ja jos ei löydy niin muutakin on tarjolla. Vuosi tai kaksi tupareiden jälkeen samainen työkaveri selitti kuinka oli löytänyt kotoaan Stockmannin lahjakortin "keneltä lienee olen senkin saanut" ja antanut sen miniälleen koska itse ei tykkää Stockmannista ollenkaan. Opinpa tästä ettei kannata lahjakortteja ostaa kuin ihan lähimmille ihmisille että varmasti on jotain hyötyä.

Olihan siitä hyötyä, vaikka juuri sinä et päässyt määrämään miten.

Montako ropoa meni hukkaan nyt sinun rahaasi?

Vierailija
44/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno esimerkki siitä miten turhaa aikuisten väliset lahjat ovat. Kyllä se vaan on niin että lahjoja ostaa lähinnä aikuiset lapsilleen ja esimerkiksi kummilapselle. Ei muille. Ehkä hyvälle ystävälle, mutta ne lahjat on tasoa konvehtirasia.

Vierailija
45/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama huomio, että jäävät käyttämättä. Koetaan kai väkinäiseksi tai ei arvosteta, koska ei tarvitse itse maksaa. Esimerkkinä myös tällainen... Äitini (silloin 60v) mankui ja miltei itki kuinka tuttavansa lapsi oli ostanut vanhemmilleen kylpyläloman joululahjaksi. Kateus tästä tuntui lähes pohjattomalta. No ajattelin sitten, että ostetaan nyt se *** kylpyläloma, niin on kerrankin tyytyväinen. No mitä tekee äitini... Onkin todella pettynyt, koska; "Eihän me missään kylpylöissä käydä!". Kiukutteli asiasta pari kuukautta ja sanoi sitten myyneensä lahjakortin todella halvalle jollekin joka sinne halusi mennä.

On kyllä törkeää jättää lahjakortti käyttämättä. Antaisi vaikka sen takaisin antajalleen jos huomaa ettei ole käyttöä.

Itseä ärsytti jo se että mies antoi mennä virikesetelit vanhaksi nyt vuodenvaihteessa. Olisi ollut käyttöä vaikka leffalipuille. Ticketmasterilta olisi voinut sarjaliput ostaa.

Tietenkin sanoin, että hänhän halusi, että ostan heille sellaisen. Jankkasi sitä koko vuoden. Itse hän kielsi olleensa kateellinen moisesta ja riitaahan siitä vain tuli. Olen aiemmin joutunut myös vaihtamaan hänelle antamiani lahjoja, ja hän on palauttanut myös isälleni ostamiani lahjoja, koska hän ei ole pitänyt niistä. Esim. jokin tuoksu ei ole ollut äidin mieleen, vaan hänelle on tullut kuulemma siitä pää kipeäksi, niin isäni ei voi sitä käyttää. Eli ei paljo puhuminen ole auttanut...

Apua mun äiti on vähän samanlainen. Vaihtaa aina kaikki isän hänelle ostamat lahjat. Meidän lasten ostamia lahjoja ei sentään, mutta mankuu aina "Oltais kyllä tarvittu ennemmin sitä tätä ja tuota." Mutta silloin kun kysyy että mitä tarvitset, niin ei voi kertoa ja on vaan ettei tarvitse mitään.😩 ärsyttävää.

Vierailija
46/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin on jäänyt käyttämättä työnantajan lahjakortit, koska ne on ihan turhiin paikkoihin.

Vierailija
47/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama huomio, että jäävät käyttämättä. Koetaan kai väkinäiseksi tai ei arvosteta, koska ei tarvitse itse maksaa. Esimerkkinä myös tällainen... Äitini (silloin 60v) mankui ja miltei itki kuinka tuttavansa lapsi oli ostanut vanhemmilleen kylpyläloman joululahjaksi. Kateus tästä tuntui lähes pohjattomalta. No ajattelin sitten, että ostetaan nyt se *** kylpyläloma, niin on kerrankin tyytyväinen. No mitä tekee äitini... Onkin todella pettynyt, koska; "Eihän me missään kylpylöissä käydä!". Kiukutteli asiasta pari kuukautta ja sanoi sitten myyneensä lahjakortin todella halvalle jollekin joka sinne halusi mennä.

Tietenkin sanoin, että hänhän halusi, että ostan heille sellaisen. Jankkasi sitä koko vuoden. Itse hän kielsi olleensa kateellinen moisesta ja riitaahan siitä vain tuli. Olen aiemmin joutunut myös vaihtamaan hänelle antamiani lahjoja, ja hän on palauttanut myös isälleni ostamiani lahjoja, koska hän ei ole pitänyt niistä. Esim. jokin tuoksu ei ole ollut äidin mieleen, vaan hänelle on tullut kuulemma siitä pää kipeäksi, niin isäni ei voi sitä käyttää. Eli ei paljo puhuminen ole auttanut...

Apua mun äiti on vähän samanlainen. Vaihtaa aina kaikki isän hänelle ostamat lahjat. Meidän lasten ostamia lahjoja ei sentään, mutta mankuu aina "Oltais kyllä tarvittu ennemmin sitä tätä ja tuota." Mutta silloin kun kysyy että mitä tarvitset, niin ei voi kertoa ja on vaan ettei tarvitse mitään.😩 ärsyttävää.

Ensi vuonna sanot että nyt äidin lahja on vuohena afrikassa.

Vierailija
48/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai työkavereilta lahjaksi arvokkaan lahjakortin hieronta-, jalka- ym hoitoihin ja jätti sen käyttämättä! Muistan kun tiuski juhlien jälkeen että "tommonen lahja". Oli myöhemmin nakannut lahjakortin menemään ja olin ihan järkyttynyt, koska olisihan voinut antaa sen jollekin toiselle (vaikka minulle) työkavereiden sitä tietämättä! Vaihdevuosiangstit teettää kaikenlaista...

Vierailija
49/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama antaa suoraan rahaa kuin sen rahan arvoisia lahjakortteja. Ei jää ainakaan käyttämättä, se on varma.

Vierailija
50/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahneenpaskat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan siitä hyötyä, vaikka juuri sinä et päässyt määrämään miten.

Montako ropoa meni hukkaan nyt sinun rahaasi?

Ei mennyt montaa ropoa hukkaan, opetti vain sen että lahjakortteja kannattaa antaa henkilöille jotka tuntee hyvin.

Vierailija
51/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti on lahja kauppiaaalle. Saaja  v ituttaa ja näköjään antajiakin.

Vierailija
52/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa kertoa, että lahjakortti jäi käyttämättä?

Vierailija
53/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi saada lahjakortteja. Parempi olisi antaa pelkkä seteli ja liittää mukaan kortti, jossa lukee: "Tällä voit ostaa itsellesi uusia vaatteita" tai mistä sitten kukakin tykkää. Voi käyttää myös ruokakaupassa tai missä vaan.

Joo. Oikein hyvä idea ohjeistaa lahjan saajaa siitä, että rahalla voi ostaa esim vaatteita tai ruokaa. Sitä ei kukaan ole varmasti aiemmin tiennytkään.

Ahhah ha, hyvää sarkasmia (alapeukuttajat eivät sitten tajunneet?).

Ja kiitos nauruista.

😊

Äniweis, jumalaahan ne haluavat leikkiä, jotka niiiiin pahoittavat mielensä, kun hikiset roposensa menivät hukkaan.

Ettekö ymmärrä tehdä niitä "lahjoituksianne" oman varallisuutenne mukaan.

Vai haluatteko vain esittää jotain... parempaa?

Tietenkin on mukavampi sitten, että kortti menee kiertoon jollekin tarvitsevalle, en minä sillä.

Mutta jäähän se pien?yrittäjää ainakin lämmittämään jos ei muuta.

Tuskin isojen tavaratalojen kortit kokonaan käyttämättä jäävätkään, luulen.

Vierailija
54/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S tai K ryhmän lahjakortilla voi ostaa vaikka ruokaa. Ne ovat hyviä lahjakortteja ja olen sellaisen saanutkin. Lapsi sai Finnkinon lahjakortteja ja oli mielissään, kun tykkää käydä leffoissa. En kuitenkaan ikinä osta jotain spesiaalilahjakorttia muille, koska se voi olla epämieluisa.

Vierailija
55/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun äitisi on vastenmielinen sika.

Vierailija
56/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi,jos jatkossa lahjoittaisitte aineettomia lahjoja, siis kanoja ja vuohia ym. kehitysmaihin.

Mikä järki on siinä, että Sirpa maksaa vuohen afrikkaan ja antaa siitä kirjekuoressa todisteen Kaijalle, ja ajatuksena vielä että "tässä Kaijalle lahja" kun ei liity fakin Kaijaan mitenkään. Sama kuin lähtisin läskin kaverini puolesta lenkille ja kirjoittaisin sille tekstarin että "hyvää joulua, kävit tavallaan lenkillä vaika minä se olinkin".

Se vuohi on lahja maksajalta afrikkaan, ei lahja maksajalta kellekään muulle.

Vierailija
57/60 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/60 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloittajalla sen lahjan tarkoitus edes antaa lahjaa vaiko vaan arvostella jälkeenpäin? Mitä se sinulle kuuluu mitä kukin saamallaan lahjalla tekee? Miksi sitä pitää kytätä/siitä loukkaantua? Sinunlaiseltasi en ottaisi lahjaa edes vastaan jos tiedossa olisi että on jotenkin velvollinen sinulle selvittämään jälkikäteen milloin/miten tuli käytettyä.

Vierailija
59/60 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mieheltä s-ryhmän lahjakortin. Vaikka se oli voimassa aika pitkään niin unohtui käyttää. Sanoin että älä enää osta lahjakortteja (en kertonut että unohdin) mutta eikös tuo ostanut toisenkin. Sen muistin käyttää pari viikkoa ennen kuin se vanheni, johonkin mihin lie-ostokseen. Jälleen sanoin että älä osta lahjakortteja eikä onneksi ole enää ostanut. Leffalippuja on jäänyt käyttämättä useita, samoin uimahallilippuja, jopa kerran unohtui mennä teatteriin. Naisystäviltä sain 50v lahjaksi kortin kauneushoitolaan, sen käytin viimeisellä viikolla ennen kuin meni vanhaksi. Saisi olla pidemmät voimassaoloajat noilla lahjakorteilla.

Vierailija
60/60 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä; ennen vanhaan kun plussa-pisteet tulivat paperisia lippuina niin eikös nekin unohtuneet jonnekin piironginlaatikkoon. Onneksi nykyään ovat sähköisinä.