Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En laita enää lahjaksi lahjakortteja

Vierailija
07.01.2020 |

Yritin aiemmin vähentää tavaralahjojen antamista, koska kaikki aina valittavat, että jouluna saa vain turhaa tavaraa. Tänä vuonna palasin tavaralahjoihin takaisin, koska

- Ravintolalahjakortti pariskunnalle, joka tahtoi käydä enemmän ulkona (oli myös ravintola, josta olivat tykännneet) - JÄI KÄYTTÄMÄTTÄ

- Lahjakortti elokuva/pelinettikauppaan henkilölle, joka pitää elokuvista ja peleistä - EI MUISTANUT KÄYTTÄÄ AJOISSA

- Lahjaliput elokuvateatteriin pariskunnalle, jotka tykkäsivät käydä leffoissa silloin kun harvoin oli yhteistä vapaa aikaa - JÄI KÄYTTÄMÄTTÄ

Ihan hukkaan mennyttä rahaa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanut vaan pari ja unohtanut käyttää, arvokkaan kosmetologin lahjakortin, joka oli vaan muutaman kk voimassa ja olin kotona vauvan kanssa ja työt alkoi. Siinä hötäkässä se unohtui.... sujuvasti valehtelin käyttäneeni sen ja kiitin kovasti. Viime jouluna tuli parturiin lahjakortti, joka unohtui laatikon pohjalle ja vanheni.... samoten on käynyt vaatekaupan lahjakorteille.... eli mieluummin mulle rahaa kuin lahjakortteja.

Lasten saamat kyllä muistaa käyttää, tyyliin hoplop yms.

Meillä on mennyt SuperParkin lahjakorttiin vanhaksi, vaikka sain siihen soittamalla sovittua vuoden lisää aikaa. Superpark on kuitenkin meiltä 30 km:n päässä ja en mene ikinä sinne suuntaan.

Sain joskus pään ja niskan alueen hierontaan kalliiseen paikkaan kahden kerran lahjakortin, mutta sekin paikka oli meiltä niin kaukana, että en halunnut mennä. Lahjoitin lahjakortin anopille ja hän tykkäsi kovasti siitä.

Leffalippuja on jäänyt käyttämättä, mutta kerran kävimme mieheni kanssa yhtenä iltana kahdessa eri leffassa peräkkäin, että saimme seuraavana päivänä vanhaksi menevät sarjaliput käytettyä.

Riihikuiva raha on parempi kuin lahjakortti, aina.

Vierailija
22/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuitenkaan osta tavaralahjoja, jos vastaanottajat eivät niitä halua. Hukkaamista sekin on. Eikö suklaarasia riittäisi, tai jotain muuta kuluvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paras lahja, saa itse valita mitä sillä ostaa. Saimme tänä vuonna siskon perheeltä S-ketjun kortin jouluksi, meillä on tiukkaa. Pelasti joulun.

Vierailija
24/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, astmaatikko ja koira-allerginen, sain lahjakortin jalkahoitolaan, jossa majaili aina omistajan koira. En edes harkinnut meneväni.

Vierailija
25/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ovat hankalia. Käytän vanhaksi menneetkin kuitenkin. Yksikään liike ei ole vielä käännyttänyt ettei kävisi lahjakortti joka vaikka kuukausi sitten menny vanhaksi.

Sain joskus jäätelökahvilaan lahjakortin ja se olisi ollut mieluinen. Lahjakortin käyttöaika taisi olla 2 kk. Kun sinne olin menossa lahjakorttia käyttämään, niin putiiki olikin kiinni ilmeisesti sairaustapauksen takia. Kun pääsin sinne seuraavan kerran, oli lahjakortti mennyt vanhaksi edellisenä päivänä ja myyjä ilmoitti, että sorry, vanha mikä vanha.

Vierailija
26/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi saada lahjakortteja. Parempi olisi antaa pelkkä seteli ja liittää mukaan kortti, jossa lukee: "Tällä voit ostaa itsellesi uusia vaatteita" tai mistä sitten kukakin tykkää. Voi käyttää myös ruokakaupassa tai missä vaan.

Vierailija
27/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ovat hankalia. Käytän vanhaksi menneetkin kuitenkin. Yksikään liike ei ole vielä käännyttänyt ettei kävisi lahjakortti joka vaikka kuukausi sitten menny vanhaksi.

Sain joskus jäätelökahvilaan lahjakortin ja se olisi ollut mieluinen. Lahjakortin käyttöaika taisi olla 2 kk. Kun sinne olin menossa lahjakorttia käyttämään, niin putiiki olikin kiinni ilmeisesti sairaustapauksen takia. Kun pääsin sinne seuraavan kerran, oli lahjakortti mennyt vanhaksi edellisenä päivänä ja myyjä ilmoitti, että sorry, vanha mikä vanha.

Aika mälsää asiakaspalvelua. Mikä yritys?

Vierailija
28/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Ei lahjoja aikuisille eikä lahjakortteja lapsillekaan. Vain lapsille ostetaan lahja, joku mikä on toiveissa ja sopii lahjan antajan budjettiin. Ja Vain yksi tai Korkeintaan muutama lahja riittää. Lopettakaa se tavaran ja elämysten kanssa hössääminen, ei sitä oikeasti kukaan tarvitse.

Vierailija
29/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ne sen enempää arvostaa sun tavaralahjojasikaan. Kaiken kaikkiaan typerää hankkia lahjoja aikuisille ihmisille, jotka pystyvät itse ostamaan tarvitsemansa ja mieleisensä tavarat ja palvelut.

Vierailija
30/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut kummilapsille (veljen lapsia, ikää 18- ja 19-vuotta) lahjakortit verkkokauppaan (CDON.com). Hyvin ovat kelvanneet ja heti tulleet käytetyiksi. Oma lapsi saa S-ryhmän lahjakortin ja ostaa Prismasta ja Sokkarilta joulun jälkeen alesta perusvaatteita.

Lahjakortin saaja voi siis itse valita, mitä ostaa.

Vierailija
31/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaksi verraton - konvehtirasia.

Vierailija
32/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää aina kaikki saamani leffaliput käyttämättä. En ymmärrä miksi mulle edes sellaisia hankkivatkaan kun olen tällainen kotikissa. Joskus muistan antaa ajoissa toisille, ennen kuin menevät vanhaksi ja toisinaan jäävät unholaan laatikon pohjalle. 

Vierailija
33/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi saada lahjakortteja. Parempi olisi antaa pelkkä seteli ja liittää mukaan kortti, jossa lukee: "Tällä voit ostaa itsellesi uusia vaatteita" tai mistä sitten kukakin tykkää. Voi käyttää myös ruokakaupassa tai missä vaan.

Joo. Oikein hyvä idea ohjeistaa lahjan saajaa siitä, että rahalla voi ostaa esim vaatteita tai ruokaa. Sitä ei kukaan ole varmasti aiemmin tiennytkään.

Vierailija
34/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt käyttämättä vain sen takia, että on mennyt vanhaksi nopeammin kun osaisi ajatella/muistaa. Nimenomaan esimerkiksi leffalipuissa on nykyään melko lyhyt aika, varsinkin, jos niitä on saanut useita. Toinen on tuo kaukainen sijainti - sain aktiviteettialahjan, mutta firma muuttikin Helsingistä Jyväskylään; en vaivautunut 15 min ohjelman vuoksi. Kylpylä/hoito-lahjakortit taas ovat erittäin mieleisiä mistä päin vaan.

Vierailija
35/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi,jos jatkossa lahjoittaisitte aineettomia lahjoja, siis kanoja ja vuohia ym. kehitysmaihin.

Vierailija
36/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kyllä hankalia, jos ovat johonkin ns. erityispaikkaan johon on sitten lähdettävä oikein varatun ajan kanssa ja mahdollisesti saada jostain lapsille hoitopaikka. Kaikilla ei hoitopaikkaa ole, joten siinä jää moni iltameno käymättä.

Monilla on se oma kampaaja jolla käydään, ei välttämättä uskalla uutta kokeilla. Leffalipuissakin on sellainen, että jos kyseessä ei ole henkilö joka käy ihan harrastuksenaan katsomassa useamman leffan vuodessa, niin kyllä ne voi ns. normaalilla henkilöllä jäädä käyttämättä, jos ei löydy sellaista leffaa joka kiinnostaisi. 

Joku sokos tms. isomman ketjun lahjakortti niinkin on varmasti jokaiselle sopiva, kunhan sellainen ketju omalta paikkakunnalta löytyy. Sellaisen voi vaikka loppuviimein käyttää ruokaostoksiin jos ei muuta.

Vierailija
37/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakorttien ongelmana on se, että ne aina häviää johonkin ja poissa silmistä on poissa mielestä. Lisäksi lahjakortit eivät aina ole kunnolla ajateltuja. Saatiin kiipeilylahjakortti mutta ei omalle paikkakunnalle vaan yli 100 km päähän. Autottomalle aika vaikea käyttää. Lisäksi tuohon ajankohtaan osui häiden järjestelyt, eikä vapaa-aikaa juuri ollut. Harmittaa mutta ei voi minkään. Tuohon 2 km päähän oltaisiin ehditty. Jotkin lahjakortit ovat myös liian vähän aikaa voimassa. Toisaalta taas mikään ei harmita niin paljoa kuin löytää pari vuotta voimassa ollut lahjakortti laatikon pohjalta juuri kun se on mennyt umpeen.

Jos niitä voisi kantaa lompakossa, niin tulisi käytettyä ehkä paremmin. Tänä keväänä pitäisi käydä kahdessa hieronnassa, kukkakaupassa, kellunnassa, kirjakaupassa... Ihania lahjoja kaikki.

Vierailija
38/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kun lahjanantaja päättää mihin ja minne sen lahjakortin saa käyttää. Rahaa kun antaa niin siinä saa itse päättää käyttöpaikan ja mahdollisuuksia on rajaton määrä.

Vierailija
39/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi,jos jatkossa lahjoittaisitte aineettomia lahjoja, siis kanoja ja vuohia ym. kehitysmaihin.

Niin että pääsisivät taas lisääntymään kun ruokaa riittää. :(

Vierailija
40/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käynyt viime vuosina lahjakorttien antamisen kanssa samoin ap ja päädyin tänä jouluna samaan ratkaisuun