Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oli elämäni suurin virhe muuttaa Raumalle!

Vierailija
07.01.2020 |

Muutin tänne miehen perässä, elämäni suurin virhe! 8 vuotta enkä ole saanut yhtäkään ystävää, ihmiset täällä ovat sulkeutuneita, ilkeitä ja pahansuopia! Jos erehdyn juttelemaan vieraalle, katsovat murhaavasti ja kääntävät selkänsä. Haluan vain pois täältä mutta mies on tyypillinen Raumalainen, ei ole ikinä asunut muualla eikä suostu edes ajattelemaan poismuuttoa. Mitä teen??

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raom o ain raom kirjoitti:

Minä olen raumalainen ja sanon teille että jos ette kestä kuumaa niin häipykää keittiöstä. Naurettavaa haukkua joku paikka kun Minä Mahtava Ihminen en saa sieltä kavereita. Mikä kenellekin sopii. Itse olen joutunut viettämään joskus muutaman päivän esim. Kouvolassa ja karmi se sikäläisten ihmisten zombimainen odottava tuijotus. 😖 Eikä niin kaukana merestä voi muutenkaan elää.

Oliko tää sitä aitoa raumalaisuutta, kun saa nenilleen pitää hutkia ja nyt sattui Kouvola olemaan lähimpänä.

Mulla on puoli sukua raumalaisia (ihan mukavaa sakkia) ja olen asunut Kouvolassa (oli ihan kiva paikka).

Vierailija
42/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta välittyy hyvin se mikä raumalaisissa tökkii.

Kun kerrot tamperelaiselle ettet viihdy heidän kaupungissaan, tamperelainen kysyy syytä siihen.

Kun kerrot saman raumalaiselle, vika on vain ja ainoastaan itsessäsi ja voit painua vi**uun Raumalta.

Niin. Raumalaiset ovat ”hiukan” sisäänpäin lämpiävää heimoa. Ystävilleen avaavat sydämensä, muut voivat painua sinne, missä pippuri kasvaa.

Jollet ole raumalainen kolmannessa polvessa, ei ole mitään asiaa piireihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari kuukautta sitten elämäni ensimmäistä kertaa raumalla, enkä voi lainkaan samaistua näihin kommentteihin. Paikka vaikutti herttaiselta ja ainakin tällaisen omissa oloissaan viihtyvän introvertin kokemukset asiakaspalvelijoista sun muista oli oikein moitteettomia.

Vierailija
44/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raumalaiset tosiaan noin kauheita?

Oletteko koskaan Hämeenlinnassa käyneet?

Vierailija
45/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma on sellai paikka mis pitää osata tapella. Josei osaa ni saa päihisä.

Tää oli täsä.

Vierailija
46/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä raumalaiset! Kyl Raum o ain Raum. Pitäkää lippu ja nokka pystyssä vaan. Ei haukku haavaa tee.

Pakko puolustaa vaikken tunne teitä yhtään. Vanha Rauma on niin kaunis paikka.

Vierailija
47/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raom o ain raom kirjoitti:

Minä olen raumalainen ja sanon teille että jos ette kestä kuumaa niin häipykää keittiöstä. Naurettavaa haukkua joku paikka kun Minä Mahtava Ihminen en saa sieltä kavereita. Mikä kenellekin sopii. Itse olen joutunut viettämään joskus muutaman päivän esim. Kouvolassa ja karmi se sikäläisten ihmisten zombimainen odottava tuijotus. 😖 Eikä niin kaukana merestä voi muutenkaan elää.

MOT

Vierailija
48/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tullista tullut, et todellakaan pääse raumalaiseen sisäpiiriin. Vanhempani yrittivät sitä 30 vuotta, minä 25 vuotta. Ei onnistunut. Muutettiin kaikki pois. Jos jotain kaipaan Raumasta, se on vanha kaupunki. Muuten ei ole ikävä.

Vierailija
49/60 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pori on yhtä hirveä. Molemmista kokemusta, ja muualtakin Suomesta.

Minun kokemukset päinvastaisia, olen asunut molemmissa. Porilaiset ovat pääosin sisältä hyvin lämpimiä, välittäviä ja reiluja, vaikka saattavat aluksi vaikuttaa juroilta ja töksähteleviltä. Lisäksi heidän puheestaan saa edes jotenkuten selvää. Siinä missä porilaisuutta tuntuu leimaavan jonkinlainen hyväntahtoinen rempseys ja suoruus, on Raumalla oikeasti ihme kyräilyä ja ajatellaan toisista aina ensiksi pahaa.

Riippuu toki missä porukoissa liikkuu, mutta kyllä Pori jätti minun (pata)sydämeeni lähtemättömän vaikutuksen :D

Vierailija
50/60 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porista muutin Raumalle, nimittäin Raumalla on töitä ja mielenkiintoisimpia töitä koko Satakunnasta. Raumalla kiva asua. Vuoden asunut nyt en muuttaisi minnekkään muualle tän perusteella. Asun Pohjois-Rauman alueella ja täällä rauhallista tai no armoton liikenne, mutta ei levotonta kuten tietyissä kaupunginosissa olen kuullut olevan.. Eli ei kannata yhden ap kommentin tähden epäröidä tänne muuttaa 👍

Vierailija
51/60 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo juttu. Tänne on kaikki tervetulleita ja otetaan mukavasti ja lämpimästi vastaan.

Vierailija
52/60 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raumassa on kieltämättä jotain hyvin outoa ja häiritsevää. Itse muutin taannoin Uuteenkaupunkiin, joka on vähän kuin Rauman kehitysvammainen serkku. Kyllä sille on syynsä, että osa ihmisistä on muuttanut asumaan sisämaahan.

Vierailija
53/60 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että joitakin niin ahdistaa muut ihmiset? Itselläni ei esim. ole asuinpaikalla väliä.

Menen sinne, missä on mielenkiintoisia työtehtäviä ja mistä saa vakituisen viran. Itse aloitin täällä monenlaista harrastusta eikä ihmiset mitenkään eroa merkittävästi. Harrastankin nyt laitesukeltamista, reserviläistoimintaa, vpk:ta jne.

Ihan normisakkia täällä on. Kyräilijöitä ja kyyliä on joka paikassa, ei vain täällä. 

Vierailija
54/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eigöst Raumalt tul maankuului hokipelaajii tai jotain?

Painu sinä v*ttuun, tätähän tässä keskustelussa meinattiin: raumalaiset pitävät itseään parempina.

Vierailija
55/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämän ainoa sisältö ei ole Raumalla Lukko tai Porissa asuessa Ässät niin eipä tuolla jaksa olla. Niillä ei ole mitään muuta aivotoimintaa kuin Lukko/Ässät. Sitten on se veemäinen besserwisser luonne kaikilla. Naiset on aivotoiminnaltaan just sellaisia persujen Huhtasaari luokan kanoja ja mikä se raumalainen sössöttäjä kotka on, hirveitä. Miehet on jääkiekkonönönöö juntteja.

Vierailija
56/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ystäväni otti raumalaisen miehen, veemäinen mulkero joka huusi öisin humalassa. Mies halusi että valitsee hänet tai ystävänsä. Valitsi miehen. 

Vierailija
57/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni oli raumalainen ja hänellä oli tosi vihamielinen ja ylenkatseellinen asenne muita kohtaan. Hänen sisarensa vaikutti suorastaan halveksivan minua. Olen aina ajatellut, että he vain olivat persoonaltaan ikäviä ihmisiä, mutta toisaalta muihin raumalaisiin en koskaan edes tutustunut. En kyllä koskaan olisi muuttanut sinne.

Tälläinen tyyppi löytyy työpaikaltani. Juuri nämä edellämainitut ominaisuudet jotka ovat jo monta kertaa hämmentäneet. 

Ei siitä sen enempää, mutta tämä ketju tipahti syliin kuin lahja. Kiitokset nauruista, helpottaa kun tietää että kyse on ehkä myös kulttuurista yksilön sijaan.

Vierailija
58/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma oli kyllä ihan kauhea paikka asua. Reilu puoli vuotta jaksoin, lopulta olin tosi masentunut ja itkua väänsin aina takaisin sinne palatessa. Useammassa kaupungissa olen asunut, mutta mikään ei ole ollut lähellekään noin kokonaisvaltaisen hirveä.

Vierailija
59/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauma oli kyllä ihan kauhea paikka asua. Reilu puoli vuotta jaksoin, lopulta olin tosi masentunut ja itkua väänsin aina takaisin sinne palatessa. Useammassa kaupungissa olen asunut, mutta mikään ei ole ollut lähellekään noin kokonaisvaltaisen hirveä.

Ai niin, ja Kouvolassa oleskelin muutaman kuukauden ajan, ja siitä jäi puolestaan ihan positiivinen kuva! Tutustuin jopa paikallisiin, jotka olivat ystävällisiä ja kivasti suositeltiin esim. paikkoja, joihin kannattaa tutustua ja en ollut vielä käynyt.

Vierailija
60/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se Danny asu Raumalla helvin kanssa?