Oli elämäni suurin virhe muuttaa Raumalle!
Muutin tänne miehen perässä, elämäni suurin virhe! 8 vuotta enkä ole saanut yhtäkään ystävää, ihmiset täällä ovat sulkeutuneita, ilkeitä ja pahansuopia! Jos erehdyn juttelemaan vieraalle, katsovat murhaavasti ja kääntävät selkänsä. Haluan vain pois täältä mutta mies on tyypillinen Raumalainen, ei ole ikinä asunut muualla eikä suostu edes ajattelemaan poismuuttoa. Mitä teen??
Kommentit (60)
Kumma juttu, kun kuitenkin matkailukaupunki! Yleensä sellaisissa paikoissa, joissa porukka on nähnyt muitakin kuin toisiaan, ollaan suvaitsevaisempia muualta tulleita kohtaan. Ehkä muutama puuröttelö ja pitsien nysvääminen on saanut heidät luulemaan olevansa joku maailman napa!
Ex-mieheni oli raumalainen ja hänellä oli tosi vihamielinen ja ylenkatseellinen asenne muita kohtaan. Hänen sisarensa vaikutti suorastaan halveksivan minua. Olen aina ajatellut, että he vain olivat persoonaltaan ikäviä ihmisiä, mutta toisaalta muihin raumalaisiin en koskaan edes tutustunut. En kyllä koskaan olisi muuttanut sinne.
Samalla linjalla. Se oli sellainen negatiivisten kyräilijöiden ja kyttääjien taantuva kylä, joka kuvittelee olevansa joku kulttuurihistoriallinen kehto parin puutalon takia. Pari vuotta meni siellä röiden takia, mutta ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuulehan Raumalainen! Häipyisin Raumalta enemmän kuin mielelläni jos se olisikin niin yksinkertaista! Vaan kun on myös pienet lapset jotka tarvitsevat isäänsä ja mies ei voi työnsä puolesta edes muuttaa muualle. Olen onneton täällä mutta jos lähden, rikon lapsiltamme perheen ja asuinpaikasta huolimatta muuten hyvän, toimivan avioliiton. Miehessäni ei muuta vikaa ole kuin raumalaisuus.
AP
Sinussa on vika, ei raumalaisissa. Me kyllä näemme mistä ihminen on tehty. Meissä raumalaisissa on voimaa ja hyväksyntäämme ilmeisesti kaivataan kun noinkin moni katkerana sättii ja mäkättää kun ei meille kelvannut.
Ai. Opiskelin Raumalla aikoinaan pari vuotta ja suurin osa luokkalaisistani oli raumalaisia. Tosi mukavia kaikki ja jäi monta ystävää heistä niin, että jälkeenpäin pidettiin yhteyttä ja kyläiltiin toistemme luona, kun takaisin kotiseudulleni valmistumisen jälkeen palasin. Vähän ovat nyttemmin jo kuitenkin kunkin omat elämän kiireet ja välimatka yhteydenpitoa vähentäneet.
Raom o ain raom kirjoitti:
Minä olen raumalainen ja sanon teille että jos ette kestä kuumaa niin häipykää keittiöstä. Naurettavaa haukkua joku paikka kun Minä Mahtava Ihminen en saa sieltä kavereita. Mikä kenellekin sopii. Itse olen joutunut viettämään joskus muutaman päivän esim. Kouvolassa ja karmi se sikäläisten ihmisten zombimainen odottava tuijotus. 😖 Eikä niin kaukana merestä voi muutenkaan elää.
Tämä. Minä olen muuttanut miehen perässä rauman seudulle ja löysin henkisen kotini. Täällä ei höpötellä ja söpöstellä turhia, asiat sanotaan suoraan ja paikallista huumoria ei tyhmempi ymmärrä. Hyvin olen viihtynyt, vaikka alunperin olen Kuopiosta. Täällä olen kotonani.
Mieluummin kansainvälisen satama/Upm-jätti raumalaisen kanssa samassa kahvilassa, kuin wannabee kansainvälisen helsinkiläisen.
Raumalaisessa kahvilassa tuskin on yhtä todennäkösesti joku homo yrittelemässä puristaa viattoman asiakkaan persettä/suutelemassa, jos jotain uskaltaa ulosavautua.
Pori on kuulkaa paljon kamalampi paikka, itse joudun asumaan täällä työni vuoksi. Mutta ison osan elämästäni olen asunut Raumalla, ja he ovat todellisia ilopillereitä verrattuna porilaiseen pahansuopiin juntteihin. Sitäpaitsi Rauma on kaunis merenrantakaupunki ja kesällä todella vilkas ja iloinen paikka. Raumalainen huumori on älykästä mutta se ei ehkä aukea yksinkertaisemmalle väelle. Minulla on siellä suuri ystäväpiiri ja kaikki ovat mukavia ja hauskoja ihmisiä. Ja verrattuina vaikka umpikieroihin savolaisiin, Länsi-rannikolla noin yleensäkin tarkoitetaan mitä sanotaa eikä viännetä ja kiännettä, että saattaapi olla tai olla olemattahii...
Rauma on hieno kesäkaupunki. Poroholma ja Vanha Rauma ovat ehdottomasti näkemisen arvoisia. Ja tietty RMJ:)
Olen itse muuttanut Helsingistä Poriin ja sanoisin että on tämä mainettaan parempi kaupunki. Ehkä mä sitten oon itse vähän outo mutta mä kyllä tykkään satakuntalaisista ja niitten kierosta huumorista.
Rauma oli ihan kauhea paikka asua! Olen asunut 10 eri paikkakunnalla välillä Inari-Helsinki ja missään muualla en ole inhonnut asumista niin paljon kuin Raumalla. Vajaan vuoden siellä kestin, silloinkin kävin aina viikonloppuisin muualla ja itkien palasin takaisin sunnuntai-iltana.
Raumalaiset on rakkaudesta syntynyt.
Merimiehet joka puolelta maailmaa on käynyt nussimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuulehan Raumalainen! Häipyisin Raumalta enemmän kuin mielelläni jos se olisikin niin yksinkertaista! Vaan kun on myös pienet lapset jotka tarvitsevat isäänsä ja mies ei voi työnsä puolesta edes muuttaa muualle. Olen onneton täällä mutta jos lähden, rikon lapsiltamme perheen ja asuinpaikasta huolimatta muuten hyvän, toimivan avioliiton. Miehessäni ei muuta vikaa ole kuin raumalaisuus.
APMuuttakaa johonkin naapuripitäjään, josta voi käydä Raumalla töissä? Poriin sitä raumalaista ukkoa ei varmaan saa raahattua, mutta ehkä Eurajoelle, Euraan tai Kiukaisiin? Jos Satakunnan ulkopuolelle suostuu muuttamaan, niin joku Laitila tai Uusikaupunki?
Jaa-a, onkohan Uusikaupunki yhtään parempi paikka asua kuin Rauma?
Vierasta kulkijaa siellä käännytään kyllä oikein ympäri tuijottamaan, onko vaan niin pieni?
Olen paljasjalkainen raumalainen. Meidän raumalaisten pintaa pitää vähän raaputtaa, kuvainnollisesti, ajan kanssa pitää tutustua. Jos jaksaa tutustua, olemme uskollisia ja vieraanvaraisia ystäviä!
Kyllä me vähän parempaa väkeä ollaan. Omast miälest. Esi-isät kävi käskystä rakentamassa Helsingin, mutta takaisin lähtivät tänne kotikulmille.
Vastaan itse aina ystävällisesti, jos joku alkaa juttusille ja pyrin käyttämään ns. pitkää suomea silloin. Kyl lail muute paohatas omal kiälel, mnuul se on oikki asi.
Tästä ketjusta välittyy hyvin se mikä raumalaisissa tökkii.
Kun kerrot tamperelaiselle ettet viihdy heidän kaupungissaan, tamperelainen kysyy syytä siihen.
Kun kerrot saman raumalaiselle, vika on vain ja ainoastaan itsessäsi ja voit painua vi**uun Raumalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APMuuttakaa johonkin naapuripitäjään, josta voi käydä Raumalla töissä? Poriin sitä raumalaista ukkoa ei varmaan saa raahattua, mutta ehkä Eurajoelle, Euraan tai Kiukaisiin? Jos Satakunnan ulkopuolelle suostuu muuttamaan, niin joku Laitila tai Uusikaupunki?
En voi suositella Eurajokea.
olen joskus mietiny muuttaa raumalle,käyn siel kesäisin oon jotenkin ihastunu vanhaan raumaan.turisteille kyl ovat kohteliaita,mut oon kuullu raumalaisilta samaa, kaikel kauniil voi olla ikävä kääntöpuoli.
Vierailija kirjoitti:
En voi suositella Eurajokea.
Mitä vikaa on Eurajoessa?
Rauma on hyvä suomalainen pieni kaupunki, siinä missä Porvookin. Itse asiassa hain joskus Porvooseen töihin ja olin onnistunut jollakin tapaa ”hämäämään” työnantajaani. Hän luuli minut palkatessaan, että olin porvoolaisia. Saattoi tulla haastattelussa puukaupungista juttua. Rauma on kyllä vähän niinkuin Porvoo.
-nainen Raumalta
Pori on yhtä hirveä. Molemmista kokemusta, ja muualtakin Suomesta.