Paljonko teillä menee rahaa alkoholiin kuukaudessa?
Kommentit (65)
Mies ja minä vuorotellaan lähes joka vkloppu . Minä baarissa, hän kavereilla tai "kalassa" Taksiin menee 50 e kun asun kauempana pubeista. Oisko 400 yhteensä... Liikaa siis. Voishan senkin käyttää vaikka säästämällä matkakassaa
Käytännössä nykyään nolla euroa.
Juon joskus ulkomailla kuoharia ja muut viinat ei maistu enää.
Tullut pari lasta kännäilyn seurauksena, eli mitä noi lapset maksaa... 🤪
Juon neljä pulloa viiniä viikossa, eli noin 30 e viikossa, 120 e kuukaudessa. Mies juo ehkä pari pulloa. Satunnaiset oluet tai ravintolat päälle. Ehkä 250 kuukaudessa.
Normaalisti 0€/kk
Kesälomalla heinäkuussa juon n. 10 siideriä mökillä a 3-4€/kpl. Pari askia tupakkaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tullut pari lasta kännäilyn seurauksena, eli mitä noi lapset maksaa... 🤪
LOL :))
Eikös joku viisas laskenut, että lasten ylläpito maksaa keskimäärin n. 450e/kk (tai jotain sitä luokkaa, keskiarvo 0-18 ikävuosille). Eli sanotaan sinun (ja minun) tapauksessa pyöreä tonni kuussa.
On se viinanjuonti hiton kallista!
Kuukausina kun en käy baarissa menee jotain 60 euroa kalsarikännäilyssä (haen Virosta juomat)
Baarikäynneissä sitten rahaa palaakin. Yleensä syödään ja juodaan jotain n. 50-70 egee, sitten notkumaan johonkin raflaan, missä vedetään kännit 50-100 euroo, sen jälkeen rahaa alkaa aina palamaan kun frendit tahtoo tissibaariin, siellä menee yleensä noin 200-500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mä dokailen kotona, ei ole etkoja ja takseja, mutta mättöruokaa teen sitten itse.
Mutta rahaa menee 300 euroa.
Melkoista dokailua kyllä. Dokailullahan ei voi viitata esim. 300 euron viskipulloon, vaan se tarkoittaa aina halvinta mahdollista hinta-/humalasuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 0e, miehellä vähintään 4x 25e (+tupakat, krapulamätöt ja -mehut). Olen huolissani.
No ei 25e juomisella kummoista krapulaa saa aikaiseksi.
Saa olla kyllä olla jo ammattilainen jos 2 litraa viiniä ja pari kaljaa päälle ei aiheuta krapulaa. Oletan että tuo 25 euroa menee yhdessä illassa, koska krapulasta puhutaan.
Takkiin ei mene kun asun keskustassa ja pääsen kävellen, grillimättöä en yleensä syö kun siitä tulee vain huono olo mutta alkoholiin menee suunnilleen 200€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Takkiin ei mene kun asun keskustassa ja pääsen kävellen, grillimättöä en yleensä syö kun siitä tulee vain huono olo mutta alkoholiin menee suunnilleen 200€/kk.
Siis taksiin 😅
Noin 30€. Alkoholinkäyttööni ei liity taksit eikä mättöruoka.
Tissuttelen kotosalla 2-3 kertaa kuukaudessa. Kuukauden aikana menee 2-3 viinipulloa ja 2-6 tsekkiläistä olutta. Yhteensä noihin kuluu 50-70 euroa/kuukausi. Välillä on kokonaan kuivia kuukausia. Tuorein krapula on vuodelta 2010 ja edellisen kerran olen yrjönnyt alkoholin vuoksi v. 2008. Baarissa olen juonut alkoholia viimeksi v. 2012. Mies, 43 v.
120 e ilman baareiluja. Halvinta mahdollista. Iso lovi tulee työttömän kukkaroon... Kyllä, olen alkkis.
4-5 x 30-35e viinipönkkä = 120-175 euroa. En tosin harrasta mitään muuta.