Paljonko teillä menee rahaa alkoholiin kuukaudessa?
Kommentit (65)
0 € alkoholiin mut mättöön menee kyllä joku 30 € / vkonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 0e, miehellä vähintään 4x 25e (+tupakat, krapulamätöt ja -mehut). Olen huolissani.
No ei 25e juomisella kummoista krapulaa saa aikaiseksi.
Kotona silloin tällöin lasi viiniä/kaljaa/siideriä, lisäksi viiniä pari rkl joihinkin ruokiin. Varmaan kuukaudessa joku 10-20€.
Vierailija kirjoitti:
Etkoilla voi mennä rahaa alkoon, taksit tai mättöruuat taas ei ole alkoholiin rahan kuluttamista. Vastaan silti (hieman typerään kysymykseesi), että noin 60€ menee kuukaudessa alkoholiin rahaa, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Kysyjä lienee tarkoittanut baari-illan kokonaiskustannuksia; kännissä tarvii taksin ja tekee mieli rasvasta mättöä. selvinpäin voi aja omaa autoa, tosin nälkä voi olla silloinkin.
Koska kotona en yksiin juo, mun baari-ilta kerta viikossa, viinat mätöt ja taksit n 400 e kk
Riippuu vähän siitä missä käyn. 2,25-3,75 euroa, kun jaan kerran kahdessa kuukaudessa juomani yhden ison keskioluen hinnan kuukaudelle.
300 euroa suurinpiirtein ja ihan siihen alkoholiin.
Käyn baarissa muutaman kerran vuodessa. Normaalisti menee alkoholiin tasan nolla euroa kuussa, mutta baariin kun lähden, niin bileet jatkuvat aina seuraavaan aamuun saakka, eli rahaa menee jotain 150-600 euron välistä, riippuen lasketaanko tähän nyt ne taksit ja muille tarjoilut mukaan. Tosin mättöeväisiin ei tarvitse tuhlata, kun ei ole darraakaan.
Kerran kolmessa kuussa tilaan netistä 24 pullon olutsetin joka maksaa 80 euroa. Juon kotona joten eipä ole muita kuluja.
Riippuu ihan kuukaudesta. On kuukausia kun ei mene ollenkaan rahaa alkoholiin ja toisena kuukautena saattaa mennä jotain 80e jos käydään miehen kanssa pitkän kaavan mukaan syömässä ravintolassa ja otetaan ruoan kanssa viinipaketit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkoilla voi mennä rahaa alkoon, taksit tai mättöruuat taas ei ole alkoholiin rahan kuluttamista. Vastaan silti (hieman typerään kysymykseesi), että noin 60€ menee kuukaudessa alkoholiin rahaa, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Kysyjä lienee tarkoittanut baari-illan kokonaiskustannuksia; kännissä tarvii taksin ja tekee mieli rasvasta mättöä. selvinpäin voi aja omaa autoa, tosin nälkä voi olla silloinkin.
Koska kotona en yksiin juo, mun baari-ilta kerta viikossa, viinat mätöt ja taksit n 400 e kk
Sitten kannattais kysellä niitä baari-illan kokonaiskustannuksia eikä typeriä.
Jaa, katsotaanpas; tämä on oma ja vaimoni yhteissaldo (lapset ovat jo maailmalla), ja mitä joskus käy vieraita. Huom: emme asu Suomessa, vaan eräässä ns. 'halvemman viinan' maassa.
Vinkkua ehkä 20 pulloa kuussa, sanotaan vaikka keskimäärin 5e/pullo = 100e
Kuohuviiniä 5-10 pulloa = 50e
Olutta vaikka 50 pulloa = 50e
Viskiä 10 pulloa = 200e
Muuta viinaa 5 pulloa = 100e
== Eli 500e menee varmasti, jo pelkästään kotona.
Siihen sitten päälle ulkona syöminen (ehkä pari kertaa kuussa), ja silloin tällöin baareissa/pubeissa käynti. Yhteensä ehkä 100-200e juomiin.
Siis jos sanoisin että 700e meiltä kahdelta, niin voisi olla melko lähellä totuutta.
Eikä edes juoda mitenkään ylellisesti, eli kuohari on enimmäkseen cavaa tai proseccoa, ei shampanjaa, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 0e, miehellä vähintään 4x 25e (+tupakat, krapulamätöt ja -mehut). Olen huolissani.
No ei 25e juomisella kummoista krapulaa saa aikaiseksi.
Saahan sillä kuitenkin 3 litraa viiniä, että kyllä se tämmöisellä paatuneellakin tulis krapula, jos kaiken kerralla jois.
Paha sanoa. Jotain 0-500€/kk. Joulukuussa en tainnut ostaa kuin yhden oluen kaupasta ja tässä kuussa olen ostanut jo 200€ viskipullon.
Mitkäs kaikki kulut tähän sitten lasketaan? Olin kaverini kanssa syömässä ja viettämässä iltaa. Kulut suunnilleen näin:
- ruoka ravintolassa noin 90€, tästä alkoholia oli ehkä 40 euroa
- leffa 25€, tästä popcorn ja olut noin 10€
- pubissa leffan jälkeen olutta noin 50 eurolla
- mäkkäriateria noin 10 euroa
- taksi himaan 45 euroa.
0 euroa. Koko elämän aikana mennyt ehkä 50 e. Ikää 43 v.
Alkonarkeilla on alkonarkkien kulut.