Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”En mä sun kaa nyt mitään perhettä ole perustamassa”

Vierailija
06.01.2020 |

Näin sanoi hän, kun puhuttiin suhteen vakavuudesta.. en siis itsekään ole tällaista edes miettinyt lähitulevaisuuteen, mutta ei tuo silti kauhean kivaltakaan kuulostanut.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "sun kaa" oli sen verran paha, että sinuna miettisin, kannattaako suhdetta edes jatkaa. Jos olisi sanonut, ettei ole vielä valmis lapsen tuloon, voisi ajatella, että ehkä myöhemmin sitten. Mutta jos kerran sinä olet se syy haluttomuudelle perustaa perhe, niin laita mies kiertoon, niin teistä kumpikin on vapaa hankkimaan perheen jonkun toisen kanssa.

Onks tässä joku isompi ero miesten ja naisten välillä? Mies etsii jotain jonka kanssa haluaa perustaa perheen, ja nainen haluaa perustaa perheen ja etsii siihen sopivaa tahoa?

Vierailija
22/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua itse lapsia lähitulevaisuudessa tuon miehen kanssa mutta entä 10 vuoden päästä? Sanoiko mies ettei "nyt" tai "vielä" halua lapsia jne kanssasi vai ei ollenkaan, mutta lapset kuitenkin kuuluu noin muuten hänen suunnitelmiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "sun kaa" oli sen verran paha, että sinuna miettisin, kannattaako suhdetta edes jatkaa. Jos olisi sanonut, ettei ole vielä valmis lapsen tuloon, voisi ajatella, että ehkä myöhemmin sitten. Mutta jos kerran sinä olet se syy haluttomuudelle perustaa perhe, niin laita mies kiertoon, niin teistä kumpikin on vapaa hankkimaan perheen jonkun toisen kanssa.

Onks tässä joku isompi ero miesten ja naisten välillä? Mies etsii jotain jonka kanssa haluaa perustaa perheen, ja nainen haluaa perustaa perheen ja etsii siihen sopivaa tahoa?

Miten nämä eroaa toisistaan?

Vierailija
24/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä sitten hänen kanssaan mahdollisesti perheen tulevaisuudessa, vai riittääkö sinulle jos olette väliaikaisesti yhdessä? Eli koetko itsekin, että olette toistaiseksi yhdessä mutta vakavat suhteet perustatte joidenkin toisten kanssa?

En todellakaan ketään tapailisi vain huvin vuoksi, ja olen tämän hänelle sanonut. Hän vain haluaisi ottaa päivä kerrallaan eli todellakin tuntuu että on vain epävarmat fiilikset musta eikä halua miettiä tulevaisuutta kyllä tässä alkaa ajatukset kirkastumaan :(

Vierailija
25/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä sitten hänen kanssaan mahdollisesti perheen tulevaisuudessa, vai riittääkö sinulle jos olette väliaikaisesti yhdessä? Eli koetko itsekin, että olette toistaiseksi yhdessä mutta vakavat suhteet perustatte joidenkin toisten kanssa?

En todellakaan ketään tapailisi vain huvin vuoksi, ja olen tämän hänelle sanonut. Hän vain haluaisi ottaa päivä kerrallaan eli todellakin tuntuu että on vain epävarmat fiilikset musta eikä halua miettiä tulevaisuutta kyllä tässä alkaa ajatukset kirkastumaan :(

Parempi kuitenkin tietää tuo ennemmin eikä myöhemmin. Olen ollut itse vuodenkin miehen kanssa ennen kuin kävi ilmi ettei hän halua mitään vakavaa..

Vierailija
26/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysyä mitä mies tarkemmin ottaen tarkoitti- ei vielä näe suhdettanne sellaisena, jossa voitaisiin perustaa perhe, mutta näkeekö hän mahdollisuutta, sille että sihteedta voisi tulla sellainen?

Vierailija
27/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kaa hän voisi perheen perustaa? Ei sun kaa ainakaan.

28/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakastunut ihminen sano toiselle noin.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
29/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, mitäpä tuhlaat aikaa. Kommentista huokuu halveksunta. Anna suhteen hiipua vähin äänin.

Tsot tsot. Ei tuossa välttämättä sanota muuta kuin että sanoja ei suunnittele ylipäätään perustaa perhettä. Ei siis ap:n, mutta ei kenenkään muunkaan kanssa, ainakaan juuri silloin.

Kaikkea ei kannata suoraan ja kysymättä lisätietoja tulkita loukkaukseksi. Tuossa kannattaa kysyä rauhallisesti, mitä toinen tarkoittaa. Että haluaako ylipäätään perustaa perhettä, ja jos ei juuri silloin niin koska.

Jos ap ei tyrmistykseltään älynnyt kysyä asiaa, kannattaa ottaa asia puheeksi. Että olen jäänyt miettimään kommenttiasi, voisinko kysyä siitä lisää...

Voihan olla, että ap:lle asia on ihan ok eli että hänkään ei juuri noilla kintailla halua naimisiin ja vauvan hankintaan. Toinen vain ilmaisi itseään turhan niukasti ja vähän tylysti.

Vierailija
30/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kanssasi sen aikaa, kunnes parempaa ilmaantuu.

Vierailija
31/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä eroaa toisistaan?

Ajatteleeko miehet että perhe perustetaan vain jonkun tosi sopivan kanssa, ja naiset ensisijaisesti perustaa perheen ja sitten ihmettelee miksi se kumppani onkin tosi sopimaton siihen hommaan?

Vierailija
32/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän tuo on, että ilmaisee ajatuksensa varhaisessa vaiheessa. Voit ottaa ja lähteä etsimään jonkun, joka haluaa sun kanssa sen perheen. Jos siis itse sitä haluaa. Tosin en kyllä jäisi tuohon suhteeseen vaikka en itse perhettä haluaisikaan, koska tyyppi ilmaisi sen noin, että "_sun_ kanssasi en ole perhettä perustamassa". Eli kun löytää jonkun muun, niin sitten perustaa sen kanssa. En tykkää roikkua sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole sitoutunut minuun.

Ei ole siis mullekaan missään lähitulevaisuuden suunnitelmissa. Sanoo että kyllä on sitoutunut, mutta ei tällä hetkellä perhettä halua. En vain ymmärrä miksi siitä piti erikseen mainita kun en itsekään sellaista nyt todellakaan halua

Miten asia tuli puheeksi?

Vierailija
33/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma varmaan se että nainen kuvittelee miehen tuntevan itsensä ja sen mihin on ryhtymässä, eli perheen perustaminen. Ehei, ei se välttämättä mitään tiedä.

Vierailija
34/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän tuo on, että ilmaisee ajatuksensa varhaisessa vaiheessa. Voit ottaa ja lähteä etsimään jonkun, joka haluaa sun kanssa sen perheen. Jos siis itse sitä haluaa. Tosin en kyllä jäisi tuohon suhteeseen vaikka en itse perhettä haluaisikaan, koska tyyppi ilmaisi sen noin, että "_sun_ kanssasi en ole perhettä perustamassa". Eli kun löytää jonkun muun, niin sitten perustaa sen kanssa. En tykkää roikkua sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole sitoutunut minuun.

Ei ole siis mullekaan missään lähitulevaisuuden suunnitelmissa. Sanoo että kyllä on sitoutunut, mutta ei tällä hetkellä perhettä halua. En vain ymmärrä miksi siitä piti erikseen mainita kun en itsekään sellaista nyt todellakaan halua

Itse sanoit, että puhuitte silloin suhteen vakavuudesta. Eikös se mahdollinen loppuelämäksi sitoutuminen siihen liity aika elimellisesti?

Ja mistä hän tiesi, että et halua perustaa perhettä nyt? Oletko kertonut?

Kysyitkö edes häneltä, tarkoittiko hän nykyvaihetta vai ylipäätään koskaan sinun kanssasi perheen perustamista? Eli puhuiko hän enemmänkin siitä, ettei halua kenenkään kanssa perhettä perustaa juuri nyt, vai ettei halua nimenomaan sinun kanssasi perustaa perhettä?

Kuulostat kyllä anteeksi vaan sen verran neurottiselta keskustelukumppanilta, että en haluaisi minään tuollaista kumppania. Ei saa suutaan auki kysyäkseen, mutta sen sijaan pähkii selän takana somessa että "mitä se nyt tarkotti ja pitääkö mun nyt erota?" Meinasitko laskea keskiarvon anonyymien nettikommentoijien vastauksista ja sitten sen perusteella päätät, miten miesparan käy? 😂

Vierailija
35/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin sanoi, kannattaa kysyä mitä tuolla tarkoitti.

Oma mieskin totesi meidän ensitreffeillä ettei kyllä todellakaan ole vaimoa etsimässä, vähän särähti korvaan ja panikoin asiaa. Jälkikäteen kysyin että mitäköhän hän tällä tarkoitti, niin hän oli vain halunnut kertoa että ei etsi ns. väkipakolla ketään itselleen.

Lähinnä jos miehesi oli tarkoittanut ettei NYT aio mitään perhettä perustaa, ehkä myöhemmin? Kannattaa kysyä asiaa ennen lopullisia johtopäätöksiä :)

Vierailija
36/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jännä ristiriita. Ap ei halua perustaa perhettä tuon miehen kanssa, mutta hänen tapauksessaan kyse on elämäntilanteesta eli siitä, että juuri nyt hän ei ole varailemassa kirkkoa ja jättämässä ehkäisyä pois.

Mutta kun mies sanoo saman asian, se on yhtäkkiä halventava loukkaus ja merkitsee av-mammojen mielestä, että "en pidä sinusta tarpeeksi, että IKINÄ perustaisin kanssasi perhettä"! Mitä hitsiä? Missä se mies niin sanoo? Miksi tulkinta on ehdotomasti miehen kohdalla kielteinen, vaikka ap sanoo aivan samaa.

Vierailija
37/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoit, että puhuitte silloin suhteen vakavuudesta. Eikös se mahdollinen loppuelämäksi sitoutuminen siihen liity aika elimellisesti?

Kysyitkö edes häneltä, tarkoittiko hän nykyvaihetta vai ylipäätään koskaan sinun kanssasi perheen perustamista? Eli puhuiko hän enemmänkin siitä, ettei halua kenenkään kanssa perhettä perustaa juuri nyt, vai ettei halua nimenomaan sinun kanssasi perustaa perhettä?

Kuulostat kyllä anteeksi vaan sen verran neurottiselta keskustelukumppanilta, että en haluaisi minään tuollaista kumppania. Ei saa suutaan auki kysyäkseen, mutta sen sijaan pähkii selän takana somessa että "mitä se nyt tarkotti ja pitääkö mun nyt erota?" Meinasitko laskea keskiarvon anonyymien nettikommentoijien vastauksista ja sitten sen perusteella päätät, miten miesparan käy? 😂

Niin, onhan siinä ero sanoiko mies että on sitoutunut muttei halua tällä hetkellä perhettä kenenkään kanssa, vai että on sitoutunut, muttei näe sillä ainakaan vielä pidempää tulevaisuutta vaan haluaa katsella miten käy. Tai sanoiko hän että missään nimessä hän ei koskaan halua ap:n kanssa perhettä, vaikka jonkun muun kanssa haluaakin. Jolloin voi kysyä, että mihin hän sitten on sitoutunut.

Vierailija
38/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on jännä ristiriita. Ap ei halua perustaa perhettä tuon miehen kanssa, mutta hänen tapauksessaan kyse on elämäntilanteesta eli siitä, että juuri nyt hän ei ole varailemassa kirkkoa ja jättämässä ehkäisyä pois.

Mutta kun mies sanoo saman asian, se on yhtäkkiä halventava loukkaus ja merkitsee av-mammojen mielestä, että "en pidä sinusta tarpeeksi, että IKINÄ perustaisin kanssasi perhettä"! Mitä hitsiä? Missä se mies niin sanoo? Miksi tulkinta on ehdotomasti miehen kohdalla kielteinen, vaikka ap sanoo aivan samaa.

Kirjoitetun tekstin välityksellä on niin vaikea sanoa mitä joku tuntematon tyyppi tarkoittaa. Että sanoiko mies tuhahtaen "ai meidän suhteen tulevaisuus, no en mä nyt sun kanssa mitään perhettä aio perustaa", vai "en mä juuri NYT aio sun kanssasi perhettä perustaa mutta katsellaan".

Eli kannattaa kysyä mieheltä kumpaa tarkoitti. Eli onko kuten ap ja jättää mahdollisuuden sille että perhe perustetaan.

Vierailija
39/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh joo ja sinähän se kuulostatkin ihannekumppanilta kun rupeat arvostelemaan tuntematonta ihmistä seurustelukumppanina muutaman vastauksen perusteella. En tietenkään täällä rupea kaikkia seurusteluaikamme asioita vuodattamaan. Ennemminkin halusin vain ajatuksia tuosta kommentista. Ja kyllä, perheen perustaminen voi kuulua myös parisuhteen vakavuudesta keskusteluun, mutta meidän suhteemme on vielä suht alussa niin siksi ihmettelin miksi hän heitti tuollaisen kommentin.

Vierailija
40/40 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi muotoiltu. Saa sen vaikutelman, ettei välitä ylipäätään kovin paljoa.

Se tuossa eniten särähtää korvaan. Oli sitten perheen perustaminen ajankohtaista tai ei.