Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos istut julkisessa kulkuvälineessä käytäväpaikalla, ja ikkunapaikkalainen

Vierailija
06.01.2020 |

... haluaa jäädä hyvissä ajoin ennen seuraavas pysäkkiä pois. Olet itse jäämässä samalla pysäkillä pois. Sanotko jotain, vai nousetko ja päästätkö tyypun pois? Olikohan epäselvästi kysytty 😆

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan siinä on nousta ja päästää tyyppi pois, vaikka vit*****. Sit vaan istun takasin, koska en haluu mennä tungeksimaan ulko-ovelle 5 min ennen pysähdystä. Ärsyttävä piirre kyllä ihmisissä.

Vierailija
2/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanon, joskus en. Riippuu vähän vierustoverista ja omista fiiliksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sellaiseen asentoon että tyyppi tajuaa että olen nousemassa kun pysäkki tulee jos siitä huolimatta tyyppi viestii että haluaa nousta jo nyt niin sitten nousen pois tieltä.

Vierailija
4/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai annan tilaa, jos toinen pyytää. Hänellä voitolla hyvä syy lähteä liikkeelle aikaisin. Rykiminen tai hanskojen kiskominen tai loukkaantunut tuhina ei muuten ole sama asia. Arvostan verbaalista ilmoitusta.

Minulla on polvessa rasitusvamma, joka ei näy päällepäin mitenkään, mutta tällä hetkellä huonontaa tasapainoa ja hidastaa aika lailla. Joudun usein metrossa pyytämään, että käytävän puolella istuvat antaisivat enemmän tilaa pois noustessani. En halua kaatua kenenkään päälle.

Vierailija
5/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa tämä on erityisen ärsyttävää.Tykkään istua käytäväpaikalla, ja aina käy niin, että heti laskeutumisen jälkeen ne ikkunapaikkalaiset haluavat alkaa tunkea siihen käytävälle seisoskelemaan. Silloin nousen ja päästän ne ohi, ja istun itse takaisin. 

Vierailija
6/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sanon, joskus en. Riippuu vähän vierustoverista ja omista fiiliksistä.

Mitä sä sanot, jos sanot?

Vierailija
7/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis vieressä istuja sanoo minulle jotain tyyliin "Jäisin seuraavalla pysäkillä pois" ja osoittaa haluavansa nousta? Tottakai sanon, että niin minäkin. Jos hän silti haluaa jo ängetä ovelle niin kai minä hänet sinne päästän, en tiedä kun ei ole koskaan sellaista tapahtunut, meillä päin pysäkit ovat sen verran tiheässä että aika pian edellisen pysäkin jälkeen on syytäkin nousta, etenkin jos bussi on seisomapaikkoja myöten täynnä.

Vierailija
8/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan liity asiaan, mut kerran joku pyrki pois ikkunapaikalta tuppisuuna. Mua ärsytti, enkä tehny elettäkään noustakseni. Tyyppi vaan tunki, jolloin tiedustelin osaako hän kenties puhua. Ehkä ilkeää, mutta mun mielestä täytyy keski-ikäisen ihmisen saada suunsa ayki.

Vierailija
9/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen sellaiseen asentoon että tyyppi tajuaa että olen nousemassa kun pysäkki tulee jos siitä huolimatta tyyppi viestii että haluaa nousta jo nyt niin sitten nousen pois tieltä.

Mua vaan ärsyttää tollanen ihan hirveästi.

Vierailija
10/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon. Aina on toinen tyytynyt siihen. Sit ite toki nousen aikasemmin mitä normaalisti nousisin.

Vierailija
11/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jos tarkoitit sitä, ettei saa suutaan auki ja sano, että on itsekin jäämässä, vaan "menee sellaiseen asentoon". En kertakaikkiaan ymmärrä, miten jollekin voi olla vaikeaa sanoa että on jäämässä pois.

Vierailija
12/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis vieressä istuja sanoo minulle jotain tyyliin "Jäisin seuraavalla pysäkillä pois" ja osoittaa haluavansa nousta? Tottakai sanon, että niin minäkin. Jos hän silti haluaa jo ängetä ovelle niin kai minä hänet sinne päästän, en tiedä kun ei ole koskaan sellaista tapahtunut, meillä päin pysäkit ovat sen verran tiheässä että aika pian edellisen pysäkin jälkeen on syytäkin nousta, etenkin jos bussi on seisomapaikkoja myöten täynnä.

Joo se onkin enemmän ok, jos asiasta ilmoittaa. Mut sellaset mykät yrmynaamat on vaan niin rasittavia. Herää halu käyttäytyä itsekin rumasti.

Vierailija
13/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jos tarkoitit sitä, ettei saa suutaan auki ja sano, että on itsekin jäämässä, vaan "menee sellaiseen asentoon". En kertakaikkiaan ymmärrä, miten jollekin voi olla vaikeaa sanoa että on jäämässä pois.

Esimerkiksi änkyttäjille voi olla välillä tuottaa puhetta. Ymmärsitkö nyt?

Vierailija
14/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on rumaa käytöstä olla huomioimatta selviä nonverbaalisia viestejä kuten hanskojen pukemista ja tavaroiden kokoilua.

Vierailija
15/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on rumaa käytöstä olla huomioimatta selviä nonverbaalisia viestejä kuten hanskojen pukemista ja tavaroiden kokoilua.

Mistä se käytäväpaikalla istuva voi arvata, monennellako pysäkillä hanskojen pukemisen jälkeen olet jäämässä pois?

Vierailija
16/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en ainakaan sitoudu tarkkailemaan vierustoverin käytöstä. Olen välillä omissa ajatuksissani, en mitenkään jätä tahallaan huomioimatta toista.

Monet muuten pukevat hanskat jo monta pysäkkiä ennen omaansa. Pitäisikö jokaisen pysäkin kohdalla ponkaista käytävälle asentoon seisomaan?

On idiotismia ja egoismia luulla, että ruumiinkieli on yksiselitteistä, ja että juuri sinun ajatuksiasi jokainen osaa lukea.

Vierailija
17/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan liity asiaan, mut kerran joku pyrki pois ikkunapaikalta tuppisuuna. Mua ärsytti, enkä tehny elettäkään noustakseni. Tyyppi vaan tunki, jolloin tiedustelin osaako hän kenties puhua. Ehkä ilkeää, mutta mun mielestä täytyy keski-ikäisen ihmisen saada suunsa ayki.

Mua ärsyttää tämä myös suuresti, jos ei osata sanoa, että halutaan pois. Joskus annan henkilön vaan kiemurrella, vetää hanskoja käteen ja rykiä penkissään niin kauan kunnes suusta tulee ulos joku sana. Esitän, että olen muka keskittynyt täysin tuijottelemaan ajatuksissani ulos ikkunasta. Kun henkilö viimein jotain sanoo, niin nousen heti hymyillen.

Vierailija
18/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomioi sen takia koska ite teen noi toimet jo edeltävää edeltävällä pysäkillä (vakireitillä pysäkit sen verran lähekkäin). Monesti vierustoveri hyppiny seisoon ja ite vaan istunu tyynesti paikoillani.

Vierailija
19/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikea sanoa "anteeksi" kun haluaa pois.

Vierailija
20/45 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tämä myös suuresti, jos ei osata sanoa, että halutaan pois. Joskus annan henkilön vaan kiemurrella, vetää hanskoja käteen ja rykiä penkissään niin kauan kunnes suusta tulee ulos joku sana. Esitän, että olen muka keskittynyt täysin tuijottelemaan ajatuksissani ulos ikkunasta. Kun henkilö viimein jotain sanoo, niin nousen heti hymyillen.

Teen täsmälleen samaa 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän