Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mies ei kiinnostunut tässä tilanteessa?

Vierailija
06.01.2020 |

Jos kerran on tavannut miehen ja nainen ehdottaa myöhemmin näkemistä seuraavalle kerralle tietylle päivälle ja mies vastaa, katsotaan ja selityksen hommasta mikä pitäisi hoitaa samana päivänä. Eli onko selkokielellä merkki ettei halua enää tavata? Ei vaan kehtaa suoraan sanoa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies osaa tuossa tilanteessa aloittaa sitä viestiä "Olisi todella kiva tavata, mutta..." ettei naisen tarvitse arvuutella kiinnostaako vai ei? Tai ehdottaa jotain muuta aikaa joka sopii itselle varmasti?

Eikö nykyään saa sanoa niin kuin asia on. Pitääkö sitä liittää kaikkeen jotain korulauseita että aikuinen ihminen tajuaa mistä on kyse? Jos ei tiedä ehtiikö silloin tehdä kaikkea, ei tiedä. Tässähän on kyse siitä että jos mies ehtii hän haluaa nähdä. Jos taas ei ehdi, niin näkeminen ei onnistu. Että sieppaa kun joka asiasta pitää etsiä piilomerkityksiä, eikä voi vaan katsoa miten ne asiat etenee.

Treffailukulttuuri nyt on hiukan eri 😉 kuin vaikka työkulttuuri.

Piilomerkitys oli siinä sanassa "katsotaan" ja kun mies ei ehdottanut muuta ajankohtaa tai ollut isommin ilahtunut ylipäätään.

Jos aikoo olla naisten kanssa tekemisissä romanttisessa mielessä niin on vähän pieni pakko alkaa ymmärtää naisen logiikkaa. Tai logiikan puutetta, ihan miten vaan.

Vaikka se kuinka olisi erilaista kuin oma tai harmittaisi, niin neuvoisin, että silti.

Lopussa kiitos seisoo! 😊

Sulla on sitten vähän erilaisen naisen logiikka kuin esim minulla. Älä pliis yleistä noin. Ihmiset ei ole sukupuolensa perusteella mikään kollektiivisesti ajatteleva massa, vaan yksilöerot ratkaisevat.

Minä, naisenakin, kyllä ymmärrän, että muutakin elämää voi olla. Sanoisinhan itsekin, etten tiedä ehdinkö nähdä jonakin tiettynä päivänä, jos en tietäisi, ehdinkö nähdä sinä päivänä. Ei tuosta voi päätellä kiinnostusta mitenkään.

Juu, naisia on erilaisia, kerroin vain oman näkökulmani.

Minä olen sen ikäinen, että tajuan millaisen miehen kanssa tulen toimeen ja millaisen en. En tulisi töks töks- miehen kanssa.

Minä tykkään kertomani mukaisista, kohteliaista ja toista huomioivista miehistä.

Olen itsekin toista huomioiva, niin puheissa kuin teoissa.

Aikuisena naisena osaa jo vaatia käytöstapoja ja sosiaalisia taitoja.

Miksi olisin puupökkelön kanssa? Mieluummin ilman.

Vierailija
22/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon että katsotaan, se tarkoittaa täysin samaa kuin että ei kiinnosta. Tapaamista ei ole tulossa, piste. Useimmat tämän kai ovat ymmärtäneetkin. Tai mistäpä tiedän, vaikka joku vielä kuukausien-vuosienkin päästä odottaisi viestiä luuriin.

- Nainen

Vierailija
24/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka sanoo, että katsotaan ja sitten alkaa laajasti selittää kiireitä tai jonkun työn edistymistä pääseekö treffeille on epäkohtelias. Ja varsinkin jättää sitten treffiasian siihen. Ikäänkuin jättää naisen varoikisi epämääräiseen odotukseen. Jos miehen aika on näin kallisarvoista eikö naisen aika ole myöskin?

Mies on joko sosiaalisesti taitamaton, itsekäs tai pitää itseään jotenkin parempana tai sitten palkintona naiselle.

Ei niin, etteikö joskus ole pakko perua treffit kun on kiire, tottakai.

Tai sanoa ett nyt en ehdi. Tottakai. Mutta silloin kiitetään kutsusta, sovitaan joku toinen aika tai sovitaan, että mies tai nainen sitten ilmoittaa uudesta ajasta.

Ei katsotaan tai muuta epämääräistä.

Sanotaan suoraan, että olisi tosiaan kiva nähdä, jos ei nyt sovi niin myöhemmin. Sovitaan siitä tarkemmin, pidetään yhteyttä tms.

Ei jätetä toista epäselvyyteen tai jopa häpeämään, että mitäs pyysit kikkelis kokkelis.

Vierailija
25/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanon että katsotaan, se tarkoittaa täysin samaa kuin että ei kiinnosta. Tapaamista ei ole tulossa, piste. Useimmat tämän kai ovat ymmärtäneetkin. Tai mistäpä tiedän, vaikka joku vielä kuukausien-vuosienkin päästä odottaisi viestiä luuriin.

- Nainen

Nainen täälläkin, samaa mieltä.

Vierailija
26/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies osaa tuossa tilanteessa aloittaa sitä viestiä "Olisi todella kiva tavata, mutta..." ettei naisen tarvitse arvuutella kiinnostaako vai ei? Tai ehdottaa jotain muuta aikaa joka sopii itselle varmasti?

Eikö nykyään saa sanoa niin kuin asia on. Pitääkö sitä liittää kaikkeen jotain korulauseita että aikuinen ihminen tajuaa mistä on kyse? Jos ei tiedä ehtiikö silloin tehdä kaikkea, ei tiedä. Tässähän on kyse siitä että jos mies ehtii hän haluaa nähdä. Jos taas ei ehdi, niin näkeminen ei onnistu. Että sieppaa kun joka asiasta pitää etsiä piilomerkityksiä, eikä voi vaan katsoa miten ne asiat etenee.

Piilomerkitys oli siinä sanassa "katsotaan" ja kun mies ei ehdottanut muuta ajankohtaa tai ollut isommin ilahtunut ylipäätään.

Jos aikoo olla naisten kanssa tekemisissä romanttisessa mielessä niin on vähän pieni pakko alkaa ymmärtää naisen logiikkaa. Tai logiikan puutetta, ihan miten vaan.

Vaikka se kuinka olisi erilaista kuin oma tai harmittaisi, niin neuvoisin, että silti.

Lopussa kiitos seisoo! 😊

Sulla on sitten vähän erilaisen naisen logiikka kuin esim minulla. Älä pliis yleistä noin. Ihmiset ei ole sukupuolensa perusteella mikään kollektiivisesti ajatteleva massa, vaan yksilöerot ratkaisevat.

Minä, naisenakin, kyllä ymmärrän, että muutakin elämää voi olla. Sanoisinhan itsekin, etten tiedä ehdinkö nähdä jonakin tiettynä päivänä, jos en tietäisi, ehdinkö nähdä sinä päivänä. Ei tuosta voi päätellä kiinnostusta mitenkään.

Minä olen sen ikäinen, että tajuan millaisen miehen kanssa tulen toimeen ja millaisen en. En tulisi töks töks- miehen kanssa.

Minä tykkään kertomani mukaisista, kohteliaista ja toista huomioivista miehistä.

Älä myöskään ajattele olevasi vanhempi kuin muut kirjoittelijat, vaikka he olisivat kanssasi eri mieltä. Ihan aikuisena, naimisissa olevana naisena minäkin tässä kirjoittelen.

Oma mieheni esitti kaikki epäkiinnostuksen merkit aikoinaan tapaillessa. Vastasi viiveellä, hyvin lyhyesti ja muodollisesti, ei ikinä ehdottanut mitään. Syy: oli aivan käsittämättömän ujo ja pelkäsi mokaamista niin paljon, että oli monta kertaa jättää koko jutun sikseen siinä panikoidessaan. Kyseessä on kuitenkin maailman suloisin ihminen eikä ”puupökkelö”, joten onneksi en ollut mustavalkoinen ja uskonut stereotyyppeihin vaan sitkeästi jatkoin tavoittelua.

Ei voi tietää. Ota ap rohkeasti selvää, et voi hävitä mitään.

Vierailija
27/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka sanoo, että katsotaan ja sitten alkaa laajasti selittää kiireitä tai jonkun työn edistymistä pääseekö treffeille on epäkohtelias. Ja varsinkin jättää sitten treffiasian siihen. Ikäänkuin jättää naisen varoikisi epämääräiseen odotukseen. Jos miehen aika on näin kallisarvoista eikö naisen aika ole myöskin?

Mies on joko sosiaalisesti taitamaton, itsekäs tai pitää itseään jotenkin parempana tai sitten palkintona naiselle.

Ei niin, etteikö joskus ole pakko perua treffit kun on kiire, tottakai.

Tai sanoa ett nyt en ehdi. Tottakai. Mutta silloin kiitetään kutsusta, sovitaan joku toinen aika tai sovitaan, että mies tai nainen sitten ilmoittaa uudesta ajasta.

Ei katsotaan tai muuta epämääräistä.

Sanotaan suoraan, että olisi tosiaan kiva nähdä, jos ei nyt sovi niin myöhemmin. Sovitaan siitä tarkemmin, pidetään yhteyttä tms.

Ei jätetä toista epäselvyyteen tai jopa häpeämään, että mitäs pyysit kikkelis kokkelis.

"Katsotaan" ei ole lupaus mistään. Jos toinen ei asiaan melko pian palaa, hän ei sitä suurella todennäköisyydellä tule tekemään myöhemminkään eikä siis ole kiinnostunut. Tässäkin voisi kai käyttää maalaisjärkeä, mikäli sitä on. Ahdistelemaan en suosittele ryhtymään. Pallo on sillä, joka on kutsun saanut ja hänen päätöstään tulee kunnioittaa.

Vierailija
28/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopussa kiitos seisoo! 😊

Älä myöskään ajattele olevasi vanhempi kuin muut kirjoittelijat, vaikka he olisivat kanssasi eri mieltä. Ihan aikuisena, naimisissa olevana naisena minäkin tässä kirjoittelen.

Oma mieheni esitti kaikki epäkiinnostuksen merkit aikoinaan tapaillessa. Vastasi viiveellä, hyvin lyhyesti ja muodollisesti, ei ikinä ehdottanut mitään. Syy: oli aivan käsittämättömän ujo ja pelkäsi mokaamista niin paljon, että oli monta kertaa jättää koko jutun sikseen siinä panikoidessaan. Kyseessä on kuitenkin maailman suloisin ihminen eikä ”puupökkelö”, joten onneksi en ollut mustavalkoinen ja uskonut stereotyyppeihin vaan sitkeästi jatkoin tavoittelua.

Ei voi tietää. Ota ap rohkeasti selvää, et voi hävitä mitään.

Jos toinen osoittaa epäkiinnostuksen merkit, silloin pitää ymmärtää lopettaa. On äärimmäisen epätodennäköistä, että hän on tällöin kiinnostunut eikä vaan uskalla viedä asiaa eteenpäin. Jos ei tajua ajoissa luovuttaa, toinen voi kokea tilanteen häirintänä/suoranaisena ahdisteluna.

Vierailija
29/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo siitä, että jos mies on toivottoman ujo, panikoi (normaalia) kanssakäymistä ja viivyttelee vastausta hän ei ole minun tyyppiseni, oli sitten miten suloinen tahansa.

Tälle kyseiselle ihmiselle varmaan on ja hänelle myös sitkeä yrittäminen sopii, minulla ei.

Jatkossa tämä mies tuskin muuttuu avoimemmaksi tai sosiaalisemmaksi.

Ei ole mustavalkoisuutta tajuta omat ja toisen edellytykset tasavertaiseen suhteeseen.

Myöskin joillekin tosiaan toisen jatkuva yhteydenotto ja viestien lähettäminen vaikka itse on viileä tai vähäsanaine tuntuu ahdisteluina ja jopa merkkinä toisen tyhmyydestä.

Eikö se nyt ollenkaan ymmärrä etten ole kiinnostunut.

Aika harva suhde on alkanut sillä, että toinen vaan sinnikkäästi jatkaa ja jatkaa, tai sitten olen väärässä.

Mielestäni suhteen alun pitäisi olla sellainen, että molemmat olisivat likimain yhtä kiinnostuneita ja osottaisivat myös sen kiinnostuksen toiselle.

Muuten suhde jatkossakin helposti on epätasapainoinen. Toinen vie ja toinen vikisee.

Mutta toisille sekin sopii, vakka kantensa valitsee.

Vierailija
30/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo