Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä kieltäytyy eroamasta

...
06.01.2020 |

Haluaisin lopettaa muutaman kuukauden kestäneen seksisuhteen / seurustelun, mutta mies kieltäytyy eroamasta! Hänen mukaansa kuulumme yhteen ja rakastan häntä, ja odottaa että muutamme yhteen jolloin ongelmat poistuu... Mitä ajattelet tästä, mitä tekisit tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, jos ottaa yhteyttä, soitan poliisille.

Vierailija
2/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista, blokkaisin miehen kaikista viestintävälineistä. Jos ilmestyisi oven taakse kitisemään eikä lähtisi, soittaisin poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvavakaa molemmat aikuisiksi.

Vierailija
4/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin miten sujuu yhdessä asuminen.

Vierailija
5/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Heti.

Vierailija
6/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenisin vielä kun voisin.

Vierailija
7/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin rauhallisesti mutta jämäkästi vielä kerran, että en halua olla hänen kanssaan enkä halua hänen enää ottavan yhteyttä. Kertoisin, että en aio lukea hänen viestejään enkä vastata hänen puheluihinsa. Tarvittaessa olen valmis blokkaamaan hänet kaikista viestintäkanavista.

Vierailija
8/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko molemmat 17v??

Vierailija
9/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaisin rauhallisesti mutta jämäkästi vielä kerran, että en halua olla hänen kanssaan enkä halua hänen enää ottavan yhteyttä. Kertoisin, että en aio lukea hänen viestejään enkä vastata hänen puheluihinsa. Tarvittaessa olen valmis blokkaamaan hänet kaikista viestintäkanavista.

Lisään vielä: avoliittoon muutetaan ihmisen kanssa, jota ilman ei enää haluta elää ja arkea viettää. Sen pitää olla harkittu ratkaisu, johon ryhdytään vasta, kun tunnetaan toisensa hyvin eikä kyse ole enää alkuhuumasta vaan syventyneestä rakkaudesta. Ennen avoliiton solmimista on lukuisia asioita, jotka pitää keskustella: halutaanko lapsia, mennäänkö naimisiin, miten sovitaan omaisuudesta ja mahdollisista lainoista ja ylipäänsä rahankäytöstä, millaiset siisteyskäsitykset kummallakin on, miten suhtaudutaan sukulaisiin ja ystäviin ja muihin vieraisiin jne jne. En ole ikinä kuullut hullumpaa kuin että mentäisiin avoliittoon siinä vaiheessa, kun ei vielä kunnolla edes tunneta ja toinen on jo ymmärtänyt, ettei ole edes rakastumassa toiseen!

Vierailija
10/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallinen hyypiö!

Vierailija
11/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse muuttaa ulkomaille vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
12/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh, pyrin välttämään tuollaisia hyypiöitä. Eihän toista voi mihinkään pakottaa. Pahimpia on sellaiset miehet jotka ovat eka mielinkielin suhteen alussa ja sitten kun suhdetta ei halutakkaan jatkaa niin rupevat haukkumaan ja uhkailemaan... miksi alun perin aloittivat suhteen naisen kanssa jos kerran on niin kamala muija kun haluaa eron? Miksi erot otetaan niin raskaasti? Ei kaikkien kanssa voi onnistua, se nyt vaan on elämää.

Vierailija
13/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko molemmat 17v??

Mä olen 18 mutta mies jo 19.

Ap

Vierailija
14/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä: avoliittoon muutetaan ihmisen kanssa, jota ilman ei enää haluta elää ja arkea viettää. Sen pitää olla harkittu ratkaisu, johon ryhdytään vasta, kun tunnetaan toisensa hyvin eikä kyse ole enää alkuhuumasta vaan syventyneestä rakkaudesta. Ennen avoliiton solmimista on lukuisia asioita, jotka pitää keskustella: halutaanko lapsia, mennäänkö naimisiin, miten sovitaan omaisuudesta ja mahdollisista lainoista ja ylipäänsä rahankäytöstä, millaiset siisteyskäsitykset kummallakin on, miten suhtaudutaan sukulaisiin ja ystäviin ja muihin vieraisiin jne jne. En ole ikinä kuullut hullumpaa kuin että mentäisiin avoliittoon siinä vaiheessa, kun ei vielä kunnolla edes tunneta ja toinen on jo ymmärtänyt, ettei ole edes rakastumassa toiseen!

millaiset siisteyskäsitykset... kontrollifriikin lista, kai takuustakin sovitaan? Vai annetaanko siinä vaiheessa jo elämän kantaa?

Vierailija
15/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta päivää.

Vierailija
16/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

millaiset siisteyskäsitykset... kontrollifriikin lista, kai takuustakin sovitaan? Vai annetaanko siinä vaiheessa jo elämän kantaa?

Et ole koskaan kuullut, että siivoaminen ja erilaiset siisteyskäsitykset ovat yksi suomalaisten yleisimmistä riidanaiheista parisuhteessa? Jos oma miesystäväni olisi hyvin pedanttinen ja vaatisi, että paikat ovat tiptop-kunnossa, en usko että olisimme muuttaneet yhteen, koska itse olen paljon huolettomampi.

Vierailija
17/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoosta päivää.

Minäkin arvelen ap:n olevan porvoolaisia, mutta kokemuksista voi tietysti olla jollekin muulle hyötyä. Itse olen ikäväkseni törmännyt tähän ap:n kuvailemaan miestyyppiin. Ihan kiva mies, mutta en ollut välittömästi head over heels hänet tavatessani. Aloimme kuitenkin tapailla. Hän alkoi hyvin pian pienillä asioilla "osoittaa minulle paikkani", esim. koska en itse ole suomenruotsalainen, niin hän arveli, etten viihtyisi heidän uuden vuoden juhlissaan eli minun ei kannattaisi haluta tulla mukaan. Hän arvosteli myös pukeutumistani. Samaan aikaan hän oli niin mustasukkainen, että kun meillä oli ollut treffit niin hän vaati saada tuoda minut autollaan kotiini ja olisi halunnut tulla sisälle saakka. Kun en halunnut pyytää häntä sisälle, hän halusi, että vilkutan hänelle sisälle päästyäni ikkunasta, jotta hän tietää minun oikeasti menneen kotiini eikä jonkun muun luokse. Ihan älytöntä, kun sitä näin jälkeen päin muistelee :-DDD

Siispä parin kuukauden jälkeen sainkin tarpeekseni ja ilmoitin hänelle, että eiköhän tämä ollut tässä. Ja siinä vaiheessa hän toimi aivan kuten ap:n keksimä miesystävä: ehdotti, että eroamisen sijaan muuttaisimme yhteen. Silloin hänen mukaansa meidän suhteemme toimisi paremmin (lue: hän voisi vahtia minua entistä enemmän.

Eli provo tai ei, nopea yhteenmuuton ehdottaminen voi sisältää myös sairaalloisen mustasukkaisuuden ja halun vartioida.

Vierailija
18/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko molemmat 17v??

Ap

Okei tämä selittää.

Suhteessa on kaksi osapuolta, eikä toinen voi sitä yksipuolisesti jatkaa.

Kun kerran haluat erota, se on ilmoitusasia. Asutko vielä vanhempiesi luona? Soitat miehelle ja sanot että olet pahoillasi, mutta parempi että molemmat jatkavat omiin suuntiinsa. Sitten kerrot perheellesi että teille on tullut ero.

Jos sinulla on esim tavaroita miehen luona, eropuhelun yhteydessä sovit jonkun ajan milloin haet tavarat. Ota ystävä tai sisarus mukaan.

Se että mies tuolla tavalla ilmoittaa että suhde jatkuu edelleen on tietysti epätavallista, mutta sen voi laskea nuoruuden/ kokemattomuuden/ suurten tunteiden piikkiin. Neuvoisin olemaan kärsivällinen, mutta tiukka. Kavereiden läsnäolo em. kaltaisissa tilanteissa auttaa pitämään rajat. Kuuntele myös omia tunteitasi. Jos mies ei jätä sinua rauhaan, blokkaaminen on oikea vaihtoehto. En sitä kuitenkaan tekisi heti, vaan koettaisin ensin hoitaa asian asiallisesti, esim. sanomalla että olisi parempi jos ei enää soittelisi.

Vierailija
19/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko molemmat 17v??

Ap

Sano että et halua tuhlata nuoruuttasi tuollaisen vanhemman hopeketun leluna.

Vierailija
20/21 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän on nyt vaan pakko mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Sori, ei vaan ole muuta vaihtoehtoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme