G: otatteko joulukoristeet pois loppiaisena vai nuutinpäivänö vai muulloin?
Joulukoristeilla Tarkoitan sellaisia, jotka itse koette joulukoristeiksi. Esim joulukuusi, joulukuvioiset verhot tms.
Jouluvalot on yleensä ihan pimeydenajan koriste. Ne moni ottaa pois vasta pidemmän ajan päästä.
Kommentit (31)
Elisabet riisuu joulun isänsä kuolinpäivänä 6. 2.
Kynttilänpäivä on 2.2.
kynttilänpäivä. Sen perinteinen ajankohta on 2. helmikuuta, mutta jollei silloin ole sunnuntai, kynttilänpäivää vietetään Suomessa luterilaisessa kirkossa päivämäärää seuraavana sunnuntaina.
En koskaan. Ja saan kyllä kuulla siitä lähimmäisiltäni.
(Ap, unohdit tämän vaihtoehdon!)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koristeita. Eli ei tarvitse miettiä koko asiaa.
Vastata piti kuitenkin, vaikkei aloitus edes suhun liittynyt..😂😂😂hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Tapaninpäivänä!
Sulla ei taida paljoa koristeita olla. Mitä järkeä olisi pistää ne esille, kun jo kohta purkaa pois.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Ja saan kyllä kuulla siitä lähimmäisiltäni.
(Ap, unohdit tämän vaihtoehdon!)
Juu, taisin unohtaa. Mitkä koristeet sulla on ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaninpäivänä!
Sulla ei taida paljoa koristeita olla. Mitä järkeä olisi pistää ne esille, kun jo kohta purkaa pois.
Noin viikon ajan pidän. Olen kärsimätön luonne. Ulkoa otetaan yhdessä vasta uuden vuoden päivänä valot pois. Ärsyttää naapurit, joilla on valot kesälläkin vielä.
Tänään.
Olen riisunut jo kuusen ja laittanut muutkin koristeet pussiin.
Vielä on kuusen parvekkeelta alas heittäminen tekemättä, teen sen jahka teini lähdössä ulos, saa raahata kuusiparan roskakatokseen.
Ulkona roikkuvat vilkkuvalot tai kirjavat bordellivalot ovat kamalia keväällä. Joulusesonki on ohi ja ulkona pitäisi olla korkeintaan lämminsävyisiä tavallisia valoja. Joulukamat on jo kaapissa. On tässä vietetty jo yli kuukausi joulukoristeiden kanssa.
Ei ole koristeita. Eli ei tarvitse miettiä koko asiaa.