Aku Ankka lehdestä visailu
Kenen poika on Pikku-Pelle?
Kuka on Hertta?
Missä Milla Magia asuu?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Aku Ankan lempijuoma?
Kuuleman mukaan sihijuoma nykyään, mutta joskus kauan sitten kun olin kersa se oli sarsaparilla :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sihijuoma?
Tuurin kyläkaupan limppari :D
Aikoinaan nauratti lyhenteet LäPä 7 ja ToTa 12
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
olen kuullut huhun että että iines olisi oikeasti ankanpoikien äiti ja isä olisi roope. ovat sitten jollain tapaa päätyneet akun riesaksi. pitääkö tuo paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vesa Keskinen lukee Aku Ankkaa.
Akkari on muistaakseni Suomen luetuin aikakauslehti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankan koiran nimi?
Hämmentävän moni luuli että se oli Puliveivari :DDD
Siis oikea vastaus: PULIVARI
Tämä on Mandela-efekti. Olin täysin varma, että koiran nimi oli Puliveivari ja olen monen muunkin kuullut sanovan niin. Olin lisäksi lapsena hyvä lukemaan ja en uskonut, että olisin voinut lukea sen noin väärin.
Pulivari on suomennos nimestä Bolívar, viittaa siis venezuelalaiseen vallankumousjohtajaan Símon Bolívariin.
Mielenkiintoista. Mitenköhän Bolívarin nimi päätyi piirroskoiran nimeksi?
Hyvä kysymys. Ilmeisesti kukaan ei oikein tiedä sitä. USA:ssa Aku Ankkaa -sarjoja tehtiin 1930-luvulla (kun Bolivar tuli kuvioihin) sekä lyhyinä strippeinä sanomalehtiin että pidempinä tarinoina sarjakuvalehtiin, joten tekijöitä oli useita. Olisiko koiran ensiesiintymisessä käynyt niin että Aku itse olisi antanut sille nimen Bolivar?
Välillä sarjakuvantekijät yrittivät muuttaa nimeä, ettei tulisi poliittisia selkkauksia Venezuelan valtion kanssa, mutta Bolivar jäi yleisemmin käytetyksi nimeksi. Ja siitä sitten tuli suomenkieliseen version Pulivari, joka on aivan klassisen hauska käännös.
Olisiko Bolivar tullut ihan siitä että kun koiran rotu oli bernhardilainen, että olisi etsitty b:llä alkavaa nimeä? Muut vaihtoehtoiset nimet alkoivat kaikki englanniksi b:llä ja muissa maissa koiran nimi olikin usein Bernie tai vastaava. Eli ei ollenkaan suomalaisen Pulivarin tasoa koomisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Mac Ankan suku on kotoisin?
Skotlannista.
Vierailija kirjoitti:
Minkä palkinnon Aku Ankka lopulta valitsi voittaessaan tietokilpailun?
Kolmipyörän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eläimiä ovat karhukopla?
Koiria rotua en muista
Vierailija kirjoitti:
Missä Aku Ankassa tai taskukirjassa Mustakaapu hypnotisoi koko Ankkalinan hypnoosipyörällään? On jäänyt kaivelemaan toi lapsuudesta hyvin mieleen jäänyt sarjis.
Mustakaapu olikin Aku Ankka -lehden pelottavin rikollinen mun lapsuusmuistoissa. Hänhän oli Mikki Hiiren pahin vihollinen, joten kyse on jostain Mikki Hiiri -sarjasta. Oletan, että tuon tarinan on täytynyt ilmestyä Suomessa joskus 60-70-luvulla.
Matami Mimmi
Omien sanojensa mukaan varhaiskeskiajan Englannista Ankkalinnan lähistöllä sijaitsevaan ryteikköön piilopirttiin muuttanut mahtava velho,
sosiaalitoimen näkökulmasta syrjäytynyt ja harhainen kassialma, joka on vallannut autioituneen kesämökin.
Akun työpaikkana on ollut joskus "Kattivaaran Margariinitehdas".
Kuka vielä muistaa mistä tämä vitsi juontaa?
Kaikki henkilöt ovat tässä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aku_Ankan_sukupuu
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Aku_Ankka_-sarjakuvan_hahmot
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Mikki_Hiiri_-sarjakuvan_hahmot
Vierailija kirjoitti:
Mitä eläimiä ovat karhukopla?
Ovat beagle-koiria. Englanniksi heidän nimensä on teh Beagle Boys.
Vierailija kirjoitti:
Pepin vanhempien nimet?
Kaunotar ja Kulkuri.
Nuo sukulaissuhteet ovat sodan vuoksi aina sisaruksen tai veljen lapsia, kun oli orpoja niin paljon.