Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia vilauttelet pitkiä kun ajan kelin mukaan

Vierailija
05.01.2020 |

Jäinen tie huonot renkaat luuletko että alan kaahaamaan kun vilattelet pitkiä, en todellakaan max40 pikkutiellä ajan, isommilla teillä max60, ONKO TÄMÄ SELVÄ.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Vilautan kun vituttaa toilailu liikaa. Toivottavasti saat sakot renkaistasi. Nopeutesi, oli se sitten 40 tai 60, riittää vaarantamaan liikenteen jos pitoa ei ole. Kävele tai köröttele onnikalla.

Vierailija
2/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoilla renkailla ei saa ajaa, ONKO TÄMÄ SELVÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja vaan. Älä kuitenkaan tule moottoritielle ajamaan sitä max 60km/h nopeutta. ONKO TÄMÄ SELVÄ?

Vierailija
4/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kenties ajovalokin palanut?

Hanki uudet renkaat ettei tarvitse pelätä kolaria takiasi, ONKO TÄMÄ SELVÄ

Vierailija
5/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kunnollisessa kunnossa olevat renkaat niin lopetan vilauttelun ONKO TÄMÄ SELVÄ!

Vierailija
6/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin eteläisessä Suomessa on jatkuvasti peuroja tiellä, joiden takia joutuu jarruttamaan nopeasti. Ei paljon naurata, kun takaloosi on täynnä lapsia, ja perässä huristelee tällainen pölhö-ap pelkillä vanteilla. Vaarannathan jatkossa vain itsesi, kiitos.

Vierailija
7/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sakkorenkaat. VAAN KITKAT NE EI PIDÄ JÄÄLLÄ.

AP

Vierailija
8/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana ajava yleensä vilauttaa pitkiä merkiksi aikeestaan ohittaa...

Vierailija
9/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joutaisi takaisin autokouluun ja monelta saisi ottaa kortin pois.

Jaksetaan kitistä kameroista, "alinopeutta" ajavista, ei ymmärretä mikä on turvaväli, tehdään äkkijarrutuksia kameran kohtaa, vaikka sen kameran näkee kauempaakin, eikä siinä ole vaarana ajaa kameran päälle.

Ei huomioda muuta liikennettä jne. Siinä kun itse joudut pysähtymään tai jopa äkkijarrutuksen tekemään, niin se otetaan vittuiluna vaikka syy olisi tielle juossut hirvi tai ihminen.

Tehdään vaarallisia ohituksia ja syytetään muita vaikka se on täysin oma valinta lähteä tekemään niitä vaarallisia ohituksia.

Ja jos joku väläyttää pitkiä, niin otetaan sekin vittuiluna. Harvemmin niitä kukaan huvikseen vilaittelee. Tarkoitus on vaeoittaa esim aikeesta lähteä ohittamaan, varoittaa lähellä juoksevasta hirvestä/peurasta/hevosesta. Jotkut varoittelee poliisista. Tai ettei sulla ole autossa ajovalot päällä

Vierailija
10/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä 40 tiellä pakko ole 60 ajaa, vaikka joku vilkuttaisi valoja. Ei ensimmäisenä tulisi itsekle mieleen että liian hiljaa ajaisin. Ja ne kitkat kannattaa vaihtaa nastarenkaisiin, jos kitkoilla ajo tuottaa ongelmia.

Oliko sulla ajovalot päällä?

Vierailija
11/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkat on ihan turhat. Näkeehän sen tästäkin ketjusta - ei voi ajaa rajoitusten mukaan edes, kun ei uskalla kitkoilla. 

Vilautan kyllä pitkiä, jos tulet liukkaalla kelillä risteyksestä eteen tiukkaan väliin, kun itse ajan sitä sallittua kahdeksaakymppiä.

Vierailija
12/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilauttelijan päässä viilaa, se on liikenneraivoa, pitäisi ottaa kortti pois.

Vierailija
13/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilauttelijan päässä viilaa, se on liikenneraivoa, pitäisi ottaa kortti pois.

Juuri näin, minä minä minä.

Vierailija
14/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeän aikaan on ihan yleinen tapa vilauttaa pitkiä edessäajavalle ohittamaan lähtiessä merkiksi siitä, että takanatulija aikoo tulla ohi.

Vierailija
15/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeän aikaan on ihan yleinen tapa vilauttaa pitkiä edessäajavalle ohittamaan lähtiessä merkiksi siitä, että takanatulija aikoo tulla ohi.

Ohittaessa pitäisi käyttää vilkkua, eikä vilautella valoja. Unohtakaa tuo paska tapa.

Vierailija
16/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välkytän, koska takavalosi eivät pala. Sulla on varmaan automaattivalot päällä, mutta suomen keleissä ne ei toimi, vaan täytyy ihan manuaalisesti laittaa ne takavalot päälle.

Vierailija
17/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon kitkat - tai mieluummin ehkä nastat ja käy liukkaan kelin ajoharjoittelussa. Kitkat toimii, kun niillä osaa ajaa eikä osta paskoja (kannattaa lukea testejä ennen ostoa). Itse ajanut 18 vuotta kitkoilla sekä Suomessa että ulkomailla (mm. Alpeilla ja Kalliovuorilla) eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia, ei edes pahimmilla keleillä. Enemmän on saanut katsella luistelua nastarengasajajilta ja etenkin nelivetoon luottavilta, varsinkin Coloradon talvissa nauratti jatkuva ihmettely: kuin mä ojaan ajauduin, vaikka mulla on neliveto??

Vierailija
18/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kusjpiä enkä tajua ja välitä jos joku kuolee.

Vierailija
19/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vilkutan raivokkaasti pitkiä niille idareille, jotka ajavat pimeällä tai muuten huonon näkyvyyden aikaan auton perä pimeänä.

Yllättävää kyllä jotkut vähiten idiootit jopa tajuavat laittaa takavalot palamaan tällaisen vilkuttelun ansiosta.

Vierailija
20/28 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vattuilua, vaan merkki siitä, että toinen on aikeissa ohittaa. Pimeällä pikkutiellä homma sujuu helpommin yhteispelillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän