Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa hoitovapaalla oleva nainen tarvitsee/ansaitsee omiin menoihinsa?

Vierailija
05.01.2020 |

Miehen kanssa asiasta erimielisyyttä. Meillä on rahasta tiukkaa, minä saan sen pari sataa nettona kotihoidon tukea, miehen palkka on melko pieni, asumistukea saadaan 200 euroa. Ensiksi maksetaan tietysti vuokra, ruoat, lapselle vaatteet, lääkkeet, vakuutukset, bensat ja sellaiset pakolliset. Mutta jäljelle jäävä raha pitää miehen mielestä laittaa säästöön uuden auton ostamista varten. Minun mielestä taas meille kelpaa nykyinen auto ihan hyvin ja minun pitää saada ostaa itselleni välillä uusia vaatteita, ripsiväriä, käydä kahvilla ja välillä ystävien kanssa vaikka lounaalla. Mies ei itse osta itselleen oikein koskaan mitään vaatteita, ainoa kosmetiikka on halpa marketin dödö eikä elektroniikkaakaan osta, ei ole ennen lastakaan ostellut oikein mitään itselleen eikä käy kahvilla ystäviensä kanssa, ei edes kaljalla. Niin siksi mittapuuksi ei käy, että molemmat saa käyttää kuussa saman verran itseensä. Koska silloin en saisi koskaan ostaa edes ripsiväriä. Mikä siis olisi mielestäsi summa, jonka nainen vähintään tarvii kuussa tuollaisiin omiin juttuihin kuten ripsarit ja kahvilakahvit?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt ihmiselle täytyy jotain omaa rahaakin jäädä jonka käyttöä ei tarvitse perustella eikä selitellä.

Joku kerran viikossa kahvilla käynti, kerran-pari kuussa ulkona syöminen ja joku ripsiväri ei teidän taloutta voi kaataa.

Pakkoko siihen autoon on sun hoitovapaan aikana säästää? Säästää ehditte kun olet palannut töihin. Auto on kyllä maailman huonoin säästökohde, jos ei sitten ole jotain keräilyharvinaisuutta hankkimassa.

Vierailija
42/42 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on ollut yhteinen projekti, tietysti mies maksaa puolet ansionmenetyksestä ja siitä voi vähentää kotihoidontuen ja sen on sun rahaa tai sitten yhteiset rahat ja loput kuukauden budjetin ylijäämä, jaatte molempien kesken, jolloin tpinen voi säästää autoa ja toinen laittaa ripsiväriin.

Lapsilisät menee lapsen kuluihin.

Ei kait naiset nykyään ole niin tyhmiä, että kantaisivat yksin taloudelliset vastuun lapsista.

Jos ei miehelle käy, voi silloin itse jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan