Tekisi mieli syödä silakoita ja perunamuusia, mutta en osaa tehdä silakoita
Löytyykö jostain kaupasta hyviä valmiiksi paistettuja, jotka on oikeasti maukkaita?
Kommentit (24)
Kasvata itse! Kaupasta valmiit on pahoja. Pyydät vain kalatistiskiltä silakan siemeniä (en nyt muista kilohintaa) ja laitat kotona 5 litran astiaan (viileähköön veteen) noin 0,4 dl siemeniä. Jo parissa viikossa sinulle on itänyt silakoita, jotka saavuttavat lopullisen mittansa n. 1 kk kohdalla ja ovat siis valmiita pannulle.
Saa ihan päteviä valmiita kaupan lihatiskistäkin. Välillä niitä itselleni ostan, kun muu perhe ei tykkää.
Olin viikonlopun yksin joulunalla ja väkersin kahdesta kilosta silakkaa pihvejä. Peratut fileet pöydälle, suolat ja pippurit kumminkin puolin. Kaksi filettä päällekäin ja uuniin. Puolet melkein tuli napsittua heti ja osa muusin kanssa ruuaksi ja sain mä tehtyä muutaman lounassatsinkin pakkaseen.
Hölmönä vielä halusin verestellä perkuu taitojani. Saakeli, että touhussa kesti, kun kahdesta kilosta näkersin. Ensi kerralla ostan fileitä.
Oon ostanut valmiita silakkapihvejä Prisman kalatiskistä. Kun syön yksin ja vain muutaman kerralla, tämä systeemi on hyvä. Välillä ostan savustettuja silakoita.
Silakoita voi paistaa. Ostat silakkafileitä ja laitat öljyä paistinpannulle ja sitten paistat silakkafileet. Voit myös ostaa valmiita purkillisia maustesilakoita ja syödä niitä muusin kanssa.