Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kesäiseen tiistaihin ELOkuiset***

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona käy pieni tuulenvire ja se sopii minulle oikein hyvin. Lämpötilat ovat sitä luokkaa, että hoitosukat eivät todellakaan pyöri jaloissa vaan liimautuvat ihoon sellaisella iilimadon tehokkuudella ettei väliin pääse lainkaan ilmaa...ihanaa...eikös kuulostakin houkuttelevalta...

Air: Minä olen niin onneton viherpeukalo, että kasvihuone ei tule kysymykseenkään. Olisi kyllä ihana hakea takapihalta ihan itse kasvattamia herkkuja, mutta minun on kyllä tyytyminen torin tarjoamiin tuotteisiin. Nostan kyllä sinulle hattua, kun sinulla on tuollainen viherpeukalo.

Eria: Olipa ihania kuvia Taatelista. Lapsetkin ihailivat suloista pikkumiestä.

Puuhapetet: Mukava kuulla sinusta ja loistojuttu, että alatte olla kunnossa.

Pubu: Tsemppiä viimeiseen työpäivään ja ihanaa loman alkua!

Ode: Olet sellainen komia nainen, niinkuin Pohjanmaalta kotoisin oleva isäni sanoisi: upean tukan omistava kaunis nainen ihan niin kuin olin ajatellutkin.

Juhannus lähestyy. Me vietämme miehen töiden takia juhannusta kotipihalla, isommat lapset lähtevät vaarin kanssa juhannusyön purjehdukselle. Taidan lipittää Pommacia ja nauttia uusia perunoita ja graavilohta.

Viikot käyvät osalla meistä vähiin. Pian alkaa pukata vauvauutisia tuutin täydeltä. Mitäs olette mieltä noista synnytyskertomuksista? Laitetaanko niille oma pino tuonne synnytyksiin vai kerrotaanko ne täällä normaalissa päiväpinossa? Minusta on ainakin mukava lueskella niitä.

Nyt lähden kahvin keittoon. Palaan taas...

Opemamma ja vimpula rv 30 !

Vierailija
2/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa sukupuolta....

Kaksi vauvaa istui pinnasängyissään, ja toinen huusi toiselle ,

" Hei olek sää pieni tyttö vai pieni poika ?"

" Emmää vaan tierä," toinen vauva vastasi kikattaen.

" Mitä sää oikei tarkotat, ettet sä tierä ?" ensimmäinen vauva sanoi.

" Mää tarkotan etten mää tierä mistä sen oikein voi erottaa," vastasi

toinen vauvoista.

" Mää tierän" sanoi ensimmäinen vauva ylpeänä, " Mää kiipeän sun

sänkyys ja tarkastan."

Hän onnistui kuin onnistuikin kiipeämään toisen vauvan

pinnasänkyyn, sitten hän nopeasti katosi peiton alle. Parin minuutin

kuluttua hän tuli takaisin näkyviin leveä virnistys kasvoillaan. " Sää olet

pikkuinen tyttö, ja mää olen pikkuinen poika," hän sanoi ylpeänä.

" Sää olet aina niin älykäs," imarteli tyttövauva, " mut mistä sää oikein

tierät?"

" Se on oikeesti ihan helppoa," vastasi poikavauva, " sulla on

vaaleanpunaiset sukat ja mulla on siniset."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUBULLE tosiaan hyvää viimeistä työpäivää ja erittäin nautinnollista lomaa!!! :), niin ne mammat vaan jää lomille!

Mie sain kauhukseni todeta että meitin tyttö tosiaan jää torstain jälkeen kotihoitoon!!! Siis mihin se aika on menny? Minun ku piti niin tehdä kaikkee mahdollista ennen tätä :P... nooooooh, sitten hypätään leikkikentällä ja yritetään keksiä kaikkee kivaa puuhaa tuolle...

SYNNYTYSJUTUT: toisaalta miusta ois mukavampi tulla päivän pinoon kertomaan lapsen syntymästä MUTTA entäs sitten ne viimeiset mammat jotka syyskuussa synnyttää eikä päivänpinoa välttämäti enään ole olemassakaan?.. eli oiskos se sitten tälle puolelle ihan erikseen pino minne vois tulla kertomaan vaiko synnytysjutut puolelle??... (itse harvemmin tuolla toises foorumis käyn)..

Joo, kyllä tuota hellettä riittää, valitettavasti vaan sitten juhannus näyttää vähän synkemmältä :(.

Nyt joensuu vaikenee (mutta vain hetkeksi ;))

hanneli ja natikka 33+2

Vierailija
4/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

SYNNYTYSJUTUT:

Laitetaan vaan synnytysjutut tonne synnytys palstan puolelle, kun siellä varmaan on hiljaisempaakin kuin täällä niin pysyy helpommin ylhäällä se meidän pino sitten. Ja muutenkin looginen paikka?

Päivän pinoon sitten kirjoitellaan, että hei menkää katsomaan mun synnytyskertomusta ;) Se on tosiaan totta, että tätä pinoa sitten loppukuusta ja syyskuussa ei varmaan moni ole enää lukemassa. Toisaalta taas osa saattaa jakautua jo heinäkuussa...

Hanneli: Mutta itä-suomeen jos siellä aiot jussia viettää niin on luvattu suomen parasta keliä elikkä oleppas tyytyväinen vaan :) Ainakin aamun hesarin mukaan siellä ei välttämättä sada ollenkaan !

Tiedättekö miten uimisen laita on jos on paikat auki? No sitä voi kysellä sitten viimeistään neuvolalääkärillä parin viikon kuluttua ja samalla tosiaan kuulee mikä on päivän tilanne kohdun suulla...

Liikelaskenta onnistuikin kivasti tänään meni ihan 5 minuutissa koko juttu. Lauloin yhtä kehtolaulua minkä olen opetellut niin johan alkoi vatsatanssi kiihtymään :)

Pia rv 34+0

Vierailija
5/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ilmeisesti terkka ei suositellut uimista, jos paikat on auki. Ja että ne on yleensä vielä kiinni tässä vaiheessa...

Hmm toivotaan, että ne tosiaan ovat kiinni vielä sitten heinäkuun alussakin tai sitten pitää vaan kahlata!

Pia

Vierailija
6/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) mie olen vaan yhden tiedotuksen nähny missä oli pilvee niin pirusti itäsuomen päällä... no toivottavasti ois selkeempää... vois grillatakkin eikä tyttö tylsistys pieneen mökkiin...

PIA: hyvä et onnistu liikkeitten laskeminen... välillä ne koittelee mamman hermoja ihan todella vaikka ois kuinka luvannu ettei hermostu pienistä..

Vierailija
7/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania aurinkoisia kelejä on pidellyt! Täytyy nyt nauttia niistä kun niitä vielä on. Ketuttaa vaan kun kun meillä on vaan yksi auto ja ukko kulkee sillä töissä. Olis kiva päästä lasten kanssa rantsuun mutta täällä kotosalla se on kökittävä kun ei ole autoa... Jos ei ukolla olis ollu mitään menoja paltsuihin muihin paikkoihin niin olis voinu mennä julkisilla mut olipa tietysti niitäkin :(

SYNNYTYSKERTOMUKSISTA: Kun se kertomuksen kerran kirjoittaa joko tänne tai Synnytykset puolelle niin sehän on helppo kopsata siitä sit jommallekummalle puolelle. Eli varmaan se pino Synnytykset puolelle on se ykkösvaihtoehto ja voihan ne tulla tännekin kertomaan, ainakin ensimmäiset synnyttäjät?

Kohta pitäis lähteä ostamaan sadettaja kun mokoma on hajonnut.. Ei kestänyt kuin yhden kesän. Onneks on rautakauppa sentään lähellä ;) Mukavampi käydä nyt aamupäivästä kun aurinko ei ihan täysillä vielä porota. Täällä on kyllä reipas tuuli joka vilvoittaa mukavasti.

Raskaus etenee normaalisti kaikkine vaivoineen. Eilen illalla kun katottiin miehen kanssa sohvalla futista, mies istui ja mä makasin jalat ukon sylissä niin pyysin kutittamaan jaloista (siis sillai hissukseen sääristä...) Sanoi ettei nyt jaksa. Mä sanoin sille sit että mä joudun kärsimään närästyksestä, peräpukamista, lonkkakivuista, häpyliitoskivuista ja turvonneista jaloista kantaessani hänen lastaan (ja vielä neljättä kertaa) niin johan alkoi tapahtumaan ;)

Jep, nyt pitää lähteä. Onkohan esittelypino muuten kuin vajonnu, en ole torstain jälkeen siihen kajonnut.

Peeveli rv 31+4

Vierailija
8/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä!

Ei passaa valittaa kun koko vuoden olen tätä odottanut mutta kyllä alkoi olla lämpötilat sellaisissa lukemissa viime yönä että nukkuminen kävi hankalaksi. Mutta en siis valita edelleenkään =)

Opemamma: huh, kunnioitettavaa että olet kurinalaisesti vetänyt hoitosukat jalkaan! Niin pitäis minunkin jos sillä voisi edes muutamaa suonikohjua estää tulemasta mutta mukavuudenhalu taitaa olla suurempi. Minä sitten harmittelen jälkeenpäin kun sinä voit kävellä kepein jaloin synnytyksen jälkeenkin =) =)

Eria: Minä myös kävin sivuillanne, olipa dramaattinen tarina ja ihanat kuvat! Pienestä se elämä lähtee mutta ihanaa että olette jo noin hyvässä vaiheessa Taatelin kanssa.

Synnytyskertomuksista: mun mielestäni ois ihan hyvä laittaa sinne synnytyspuolelle. Itselle kävi viimeksi niin että kuuluin lokamammoihin mutta synnytin vasta marraskuun puolella eikä kukaan enää oikeestaan käynyt lukemassa enää ' mattimyöhäisten' juttuja. Ei sen puoleen, niin taisi käydä vaikka jutun laittoi synnytyspuolellekin...

Juhannuksen vietosta: mies haluaisi mökille mutta siellä ei vesi juokse (paitsi jos kantaja pistää hölkäksi) eikä ole sähköäkään. Eli teettää aika paljon töitä mikä ei noin muuten minua haittaa mutta nyt yhdistelmä isomaha + vilkas puolitoistavuotias ei oikein houkuta. Mies kyllä auttaa ja osallistuu mutta tiedän että mulla saattaa vähän hermoa kiristää juosta pikkuisen perässä ja vahtia laiturilla. Summasummarum, olen ehdottanut kotijuhannusta. Sitä sitten tukisi hiukan tuo sääennuste jossa ei pelkkää aurinkoa luvattu. Mutta katsellaan nyt!

Kuopuksella valuu räkä nenästä. Toukokuussa oli korvatulehdus, toivon tosiaan että ei olisi samaa sorttia. Täytyy varailla tänään tuota jälkitarkastusta edelliselle taudille niin katsovat sitten ne korvat ovatko puhtaat.

Eipä muuta tällä haavaa, lähdemme mummin ja vaarin pihalle viettämään kesäistä päivää. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

t.tuuli72 + jumppatyttö rv30+6

Vierailija
9/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista haluaisin teiltä kysellä, että onko kukaan sairastanut vesirokkoa raskaana ollessaan?

Itse sairastin rv 23+

Mietityttää vain, että onko ollut sikiölle jotain haittaa.....

Lääkäri kyllä meinasi, että kun hoito aloitetaan heti, ei sellaista tarvitse murehtia.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä..

-SmiLe- rv 30+4

Vierailija
10/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen työpäivä käsillä. En olisi uskonut, että tämäkin päivä vielä koittaa. Pinna ollut sen verran tiukilla töissä, että työkaverit taitavat toivottaa minut hymyssä suin niiiin pitkälle kuin pippuri kasvaa ;)

Eilen illalla mummu oli vienyt pojan nukkumaan (oltiin miehen kanssa molemmat iltavuorossa) ja hän oli ajatellut laittaa pojan pinnasänkyyn maate. Poika sai vallan kiukun puuskan ja kiipesi uuteen " isojen poikien sänkyyn" . Arkajalka-Mummu oli nostanut kaverin pinnikseen kun hän oli nukahtanut. Saas nähdä kuin tänään käy. Voiko tuo uuteen sänkyyn siirtyminen noin helppoa? Tässähän jo odottaa iltaa, että pääsis kokeilemaan.

Opemamma: ihailen suoraselkäisyyttäsi. Itse olen jo lämpöhalvauksen partaalla saati jos tukisukkia joutuisin käyttämään (hmmm... tarvetta kyllä olisi :( ).

Juhannuksen vietosta: Kotosalla ollaan. Mies kovasti odottaa päätöstä kaupungilta, että pääsis terassia rakentamaan. Se on hieman venynyt. naapuri tuumasi ettei kai ne vielä voi lupaa antaa kun olisi liian hyvät kelit rakentaa... Eli me taidetaan päästä terassi-rojektin kimppuun joskus loka-marraskuussa hieman ennen ensi lumia.

Nyt valmistautumaan viimeiseen työvuoroon. Täytyy nauttia siitä täysin rinnoin kun seuraavaan voikin kulua hetki aikaa ;)

pubu ja Unski rv31+4

Vierailija
11/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lämmin joka paikassa...Yöllä piti siirtyä alakerran sohvalle nukkumaan kun siellä oli vähän viileämpi. Yläkerrassa oli nätit 30 astetta lämmintä...Ihmettelinkin, että miten pikkujannu pystyi nukkumaan (pitkästä aikaa) koko yön heräämättä. Ropeli kyllä pyöritti ilmaa mukavasti. Töissäkin päätteen ääressä pukkaa hikeä vaikka ei sen kummempaa tee kun näpyttelee takapuoli penkissä näppistä. En ole mikään kuuman ilman ystävä ollut koskaan, vähän viileämpi on sopinut mulle aina loistavasti, sen takia tässä vähän saa naristakin..!

Sijainen aloittaisi ensi maanantaina ja se olisi sitten viimeinen työviikko, jee! Selkää kyllä särkee tälläkin hetkellä, mies on päivittäin muistutellut että jos vaikka jäisit sairaslomalle...Ei anna luonto periksi sen takia jäädä pois kun pitää sijainenkin opastaa työhönsä.

Vali vali taasen, mutta kyllä se siitä helpottaa onneksi kohtapuoleen!

Asiasta toiseen, oletteko kuulleet radiosta spriten mainoksia? Itse nauran aina maha kippurassa niille mainioille mainoksille...Että jollakin on välähtänyt tehdä sellaiset!!! " hei baby, voit soittaa koska vaan...koska annoin väärän numeron..." heh :' )

Viime viikolla kerroin tutista luopumisesta, eilen oli vielä yrittänyt hoidossa saada tuttia verukkeella, että toisella hoitokaverilla on (vaikkei edes ole...) ja sillä että hänen tuleva sisko-vaava tarvitsee tuttia...Poitsi on vakaasti päättänyt, että meille tulee tyttö. Illalla ei enää kysellyt tutin perään, pupu ja rätti vaan kainaloon ja unta kuulaan!

Palaillaan taasen!

Muumu ja masumönkijä 32+6 (oho...vähiin menee ennenkun loppuu)

Vierailija
12/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) teillähän on fiksu tenava kun osaa hyvin perustella miksi pitäs tutti saada, että sisko-vauvalle.... :) kyllä ne keksii...

Vierailija
13/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään olen ollut pois, etten vielä ole kiitellyt piknik-porukkaa kivasta tapaamisesta! Oli kyllä hauska nähdä livenä tuttuja nimimerkkejä. Kaikkein eniten pieleen olin kyllä veikannut Elo22:n mielikuvissani. Minä tyhmä kun aina jotenkin ton numeron tuolla perässä yhdistän syntymävuoteen tai ikään (mäkin olin 27 kun aikanaan aloin palstailemaan), niin olin jotenkin ajatellut Elonkin 22-vuotiaaksi. Hah, ei edes tuo Elo-alkuosa saanut hoksottimia toimimaan, että kyse oli la:sta ;-)

Voi kuinka lämmitti mieltä, kun niin moni haikaili kakkuni perään ohjeen muodossa.Voin taata, että se maistuu vielä paremmalta, kun olette sen itse tehneet. Minä suhtaudun aina omiin leipomuksiini niin, että kiva jos joku tykkää, mutta toiset osais tehdä paremmin...itsetunto keittiösektorilla siis huipussaan!

Kakkutaikina:

200g taloussuklaata

200g margariinia

4munaa

2dl sokeria

4rkl tummaa kaakaota

1 ½dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Muna ja sokeri vatkataan vaahdoksi. MArgariini sulatetaan (itse laitan vähän vähemmän margariinia) ja suklaapalat sulatetaan rasvaan juoksevaksi. Kuivat aineet sötkötetään sekasin, lisätään munasokerivaahtoon ja lopuksi suklaa lirutetaan joukkoon. Uuniin 175 astetta ja 45min.

Päälle:

1dl kermaa

150g taloussuklaata

1rkl voita

Kuumenna kerma ja sulata suklaapalat joukkoon. Lopuksi loraus rasvaa antamaan kiilota ja juoksevuutta. Sula suklaa kaadetaan kakun päälle.

Pari käytännön vinkkiä vielä. Minä olen tehnyt kakun irtopohjavuokaan, helppoa niin. Päälle tulevaan suklaaseen laitan aina koko kuohukerman, koska muuten se jäisi helposti käytämättä. Samoin paloittelen päälle koko taloussuklaan, enkä vain 150g. Koska kakun päälle tuleva suklaa leviää laitettaessa joka puolelle alustaa, kannattaa " hienoille vieraille" tarjottaessa päällystää kakku eri alustalla ja hetken päästä siirtää tarjoilualustalle.

Sitten muihin juttuihin. Me oltiin eilen Muumimaailmassa ekaa kertaa. Reissu meni hienosti, saaressa kävi leppoisa tuuli ja kaikenkaikkiaan oltiin erittäin tyytyväisiä. Olin etukäteen stressannut lähes kaikesta, sillä olin esim. tuolla taapero-puolella käynyt lukemassa muden kokemuksia. Kaikki puhuivat vain rattaiden soveltuvuudesta luontopoluille ja omista eväistä. Pöh, poluthan eivät olleetkaan mitään juurakkoisia kinttupolkuja vaan ihan laudotettuja leveitä reittejä, joilla olis päässy menemään vaikka tuplarattailla. Toisekseen mun valmistamat jättieväät oli melko turhia mukana, hyvin oltais pärjätty pienellä välipalalla ja tietty juomat oli tärkeitä olla mukana. Osuimme tietty hyvää aikaan, ettei ollut vielä ruuhka-aika, joten ehkä noi eväät välttäisi ruuhka-aikoina pitkiltä jonottamisilta. Me kävimme sitten poislähtiessä Naantalissa syömässä ennen ajomatkaa kotiin. Ainoa mulle tarpeellinen vinkki, jota kukaan ei tajunnut mainita, olis ollu, että ÄLÄ OSTA YHTÄKÄÄN MUUMI-LELUA MUISTOKSI. Voi prkl tänään on tämän äidin hermot olleet koetuksella, kun molemmat pojat haluaa leikkiä just samalla hahmolla ja mikään muu hamo ei tietenkään kelpaa. Aamupäivä oli yhtä tappelua ulkoilua lukuunottamatta. Toivotaan, että uutuudenviehätys pian katoaa ja tilanne normalisoituu.

JUHANNUKSESTA. Etenkin juuri kertomieni nujakoiden jälkeen odotan torstaita kuin kuuta nousevaa. Mun vanhemmat tulee hoitamaan poikia ja me lähdemme miehen kanssa kaveriporukalla mökkeilemään perinteiseen tapaan. Samalla seurueella olemme mökkeilleet jo vuosikausia ja onkohan tämä jo viides kerta samassa mökissä. Se onkin sitten tämän äidin viimeinen irtiotto arjesta ennen vauvelin syntymää.

SYNNYTYSTARINAT. Voitais tehdä oma pino tuonne synnytys-puolelle ja sinne sitten käydä kirjaamassa omat tarinat.

Ja nyt jäi taas kommentoimatta muiden jutut, kun velvollisuudet kutsuu. Palaan taas!

Pumpuli

Vierailija
14/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuh hellettä riittää,meillä on töissäkin yli 28 astetta ett saadaan onneks 10min ylimääräsiä taukoja.

mulla oli kyllä tukalat oltavat eilen,tuntu että joka piakka turpoaa ja räjähtää vaikka kuinka juon ja juon. onneksi on enään tämäviikko ja sitten alkaa kesäloma ja mammaloma putkeen :)

niin mun piti siitä kysästä että kun me kaikki aletaan lisääntyy niin menäänkö me sitten toiseen pinoon tonne syntyneiden juttuun vai mitä? ois kummiskin kiva jatkossakin kuulumisia lukasta ja jos tulee jotain tapaamisia niin ei kadottas kaikkia :)?!

nyt tarttee mennä tekee eväät että jaksaa töissä.. moikkista vaan..

k.h.p ja tärppi 30+2

Vierailija
15/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus nukkuu päiväunia ja isommat leikkivät sisällä legoilla kun ulkona on liian kuuma olla. Tohon pihaan paistaa suoraa aurinko ei yhtään varjo paikkaa jossa vois olla.

Aamusta toi piha onkin puoliksi varjossa ja sitten myöhemmin iltapäivällä/alku illasta pääsee taas pihaan leikkimään näin keskipäivällä lapsetkaan eivät pihassa viihdy.

Synnytyskertomuksia olis varmaan järkevin laittaa synnytys osioon niin kuin moni on sanonut. Ja tosiaan kun sen kerran kirjoittaa niin voihan sen tännekin kopsata.

Kiitos pumpulille kakun ohjeesta. kirjoitin sen heti ylös ja huomenna olis kauppa päivä niin täytyy ostaa ainekset kun nyt niitä ei kaapista löytynyt.

Juhannusta juhlitaan ihan kotona. Mies kun tekee vuorotöitä niin on juhannuksen töissä. Grillataan jotain tossa taloyhtiön grillikatoksessa jos siellä tilaa on. Voipi olla vähän ruuhkaa kun kaikki ovat suunnitelleet grillaavansa. Eipä se juhannus ole mulla koskaan ollut viikonloppua kummempi. Kotona aikanaan tuttava perhe tuli meille grillaamaan kun asuivat kerrostalossa ja me omakotitalossa.

Turvotusta on täälläkin iltaisin hieman havaittavissa. Muissa raskauksissa en moisesta vaivasta ole kärsinyt. Kai se on tää kesä ja kuumuus joka sen turvotuksen tekee. Kuopus kun on syntynyt tammikuussa kun sitä aikaa miettii niin on kivempi kyllä olla kesällä viimeisillään kun talvella. Kun piti yrittää löytää tarpeeksi isoja toppavaatteita että pysty oleen isompien kanssa ulkona.

Nyt keittämään kahvia ja syömään jotain kun kerrankin ruoka maistuisi.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 31+5

Vierailija
16/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiä sitten mistä poitsi on nämä perustelutaitonsa perinyt...On kuitenkin vasta 2 v ja 4 kk vanha, todella sanavalmis joka paikkaan, äiti ihmettelee välillä että mistä se keksii niitä juttuja. Aurinkorasvaakin kun laitan sellaisesta suihkupullon näköisestä, niin hänen käteen pitää kanssa suhauttaa vähäsen että saa levittää sitä vihreätä. Kerran sitten vain laitoin " leikisti" , suhautin itse äänen, niin toinen toteaa että hei oikeesti äiti...

Kiitoksia ohjeesta, kopsasin sen heti ja tulostin :)

sen verran luin muitten kehuja kakusta vesi kielellä...täytyy kokeilla vaikka juhannuskakkuna!! Ja me vietetään juhannusta kotosalla, ensimmäinen juhannus omakotitalossa ja isolla pihalla täytyy kokea! Lauantaina saadaan vieraita, perjantaina taidetaan olla ihan omalla porukalla.

Miten tää työnteko ei taas oikein suju...

Muumu

Vierailija
17/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain aikaiseksi kirjautua käyttäjäksi, tai oikeastaan tämä tapahtui mieheni painostuksesta... jaa että mitä? Siis tunnustan, olen käynyt lukemassa teidän juttuja jo plussasta asti melkein päivittäin. (kuulin sivuista ystävältäni). Ja seurannut suurella mielenkiinnolla teidän raskauksien etenemistä ja kasvatellut samalla omaa mahaa. Odotan ensimmäistä ja olen päivittäin kertonut miehelle mitä uutta olen " oppinut" ja lukenut täältä, mutta eilen illalla tuli stoppi! Mieheni UHKASI KATKAISTA NETTILIITTYMÄN jos en ala itse kirjoittelemaan tänne vaan käyn ainoastaan lukemassa muitten juttuja! Eli tällainen tarina.

Minulla on la 6.8 ja kyseessä on ensimmäinen raskaus. Kaikki on nii-in uutta, jännittävää ja hienoa. Raskaus on sujunut ennenaikaisia supisteluja lukuunottamatta hienosti. Jouduin sairaslomalle niiden takia jo reilu kuukausi sitten ja nyt vietän kesälomaa (kuten ilmoista huomaa... hih) Oma mieli on loistava ja tunnen eläväni elämäni parasta aikaa.

Oikein mukavaa päivän jatkoa teille kaikille! Toivotaan viileää yötä, jotta saisimme nukuttua!

Vierailija
18/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tulin pikaisesti pinoutumaan, kun tuo tyttökin vielä on unilla (on nukkunut jo 2,5 tuntia), väsyttää helle varmaan¿

Kivalta kuulosti tapamisenne, harmittaa todella, etten päässyt mukaan. Kahdentoista aikaan lauantaina ajeltiin lääkäriin saamaan lääkitystä poskiontelotulehdukseeni, ja mietin, että siellä ne ¿mahakkaat¿ Kaivarissa pyörivät. Olisin tullut pistäytymään, mikäli olo olisi ollut edes hiukan parempi. Ehdottomasti on järjestettävä toinen tapaaminen viimeistään sitten kääröjen kera!

Viikon antibiottikuurin lääkäri sitten kirjoitti. Elämäni ensimmäinen poskiontelotulehdus, sairaslomalle jatkoa huomiseen. Loma alkoi eilen, joten saa nähdä korvataanko minulle nämä kolme ensimmäistä lomapäivää¿Ja lauantaina olleet ystävien juhlatkin jäivät sairastelun takia väliin. Lastenhoitopulmakin oli saatu ratkaistua, joten muita esteitä ei olisi ollut¿ei voi muuta todeta kuin että sellaista elämä on¿onneksi lääkekuuri puree ja olo paranee koko ajan.

Eilen kävin kaikesta huolimatta (en jaksanut aikaa enää siirtää) vihdoin viimein istukkakontrollissa Kättärillä, ja onneksi kaikki on kunnossa: istukka on kohdun kasvaessa vetäytynyt ylemmäksi, eikä alatiesynnytykselle ole mitään estettä. Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni ja kaulaakin on jäljellä vielä 2,5 cm. Eli kaikki siltäkin osin kunnossa. Ultrassa näkyi kovasti liikehtivä vauvelli, painoarvioksi saatiin 1860g, joka vastaa hyvin viikkoja (eilen 30+5). Sukupuolikin saatiin selville: meille odotellaan toista tyttöä! Jalkoväli oli hyvin näkyvillä ja lääkäri varma asiasta, mutta totesi vielä, että yllätyksiä toki sattuu. Itselläni on nyt varma tunne tytöstä ja siitä, että näin tämän pitikin mennä. Tätä uutista on täällä miehen kanssa sulateltu ja innoissamme ollaan. Laajemmalle joukolle tieto paljastettaneen vasta syntymän jälkeen.

Kävin muutama viikko siiten synnytyspelkokeskustelussakin Kättärillä kätilön kanssa edellisen synnytyksen johdosta ja nyt tälläkin käynnillä lääkäri halusi vielä keskutella asiasta ja varmistaa, että tuo yksi käynti oli riittävä jne. Tuo eilinen käynti vielä vahvisti pelkokeskustelun lisäksi tunnettani siitä, että selviydyn tästä tulevasta synnytyksestä hyvin.

Menin vielä Kättäri-käynnin päälle työpaikalle hoitamaan loppuun kesken jääneet asiat, koska loman jälkeen jään sitten suoraan äippälomalle. En usko vointini ainakaan paranevan, enkä myöskään voi nauttia lomasta, ennen kuin asiat siellä ovat järjestyksessä. Raskas reissu ja kotona olin vasta kuuden maissa illalla rättiväsyneenä.

JUSSINA olemme kotosalla ja saamme vieraiksi miehen veljen perheen. Esikoiset ovat samanikäiset (2v.) ja heille syntyi pääsiäisenä pieni poika, jonka kummeja olemme. Mukavaa seuraa siis tiedossa!

Erialle kiitokset aivan liikuttavista kuvista ja synnytystarinasta ja voimia koko perheelle!

Mukavaa helteisen päivän jatkoa teille! Ja tervetuloa joukkoon mukaan vipukka74!

emali 30+6

Vierailija
19/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvin äsken pinon ja yritin kovasti käydä kirjottamaan ja ihmettelin miksei se onnistu...en ollu kirjautunu ollenkaan :).

Kuumaa päivää on vietetty mm. lääkärissä. Sain viimein tilattua esikoiselle ajan, kun sillä on ollu mahavaivoja jo jonkin aikaa. Otettiin verikokeet ja tyttö ressu meinas pyörtyä :(. Huomenna pitäis pyydystää ulostenäyte..ällöä puuhaa :(. Epäili jotain allergiaa esim. laktoosi-intoleranssia niinkuin miekin. Mälsää, mut oishan se hyvä saada selville. Ei oo kivaa kattoa mahakipuista tyttöä, joka juoksee vessassa yhtenään.

Kohta meinasin tarttua imurin varteen, kun muuten ei oo vielä tarpeeks hiki! Meillä on huoneesta riippuen 26-30 astetta! Sit suunnistetaan taas virkistäytymään johonkin rannalle. Terkkarin mukaan uimisesta on se haitta, jos paikat on alkanu aukeemaan et se aiheuttaa herkästi tulehduksen. Miun kohdunsuun tilannetta ei oo vähään aikaan katottu, mut luotan sen olevan kiinni. Mie oon nimittäin uinu ekan kerran jo pari viikkoa sitten ja kyllä kai mahd. tulehduskin ois jo tässä ajassa oireillu?!?

Ihana suklaakakun ohje (muisti tosiaan pätkii, kun unohdin kuka sen kirjotti) sai veden kielelle..slurps! Pitänee viimeistään huomenna kokeilla.

Tervetuloa uudelle elokuiselle (oliks se Vipukka?)! Jännä juttu,että siun mies painostaa siut kirjottamaan. Meillä ainakin tapellaan koneella olosta miehen ja lasten kesken ja kukaan ei varmasti yllytä toisia kirjottelemaan tai pelaamaan ym.

Hipsuhiiri ja Pipana 33+2

Vierailija
20/25 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä käyn kyl lukemassa teiän juttuja mut en jaksa kirjautua sisään ja kirjottaa ite. Laiska mikä laiska ;)

KUUMUUS

Aamuisin jaksan hyvin esikoisen kanssa ulkoilla mut iltapäivästä en jaksais enää mitenkään. Varjossakin on kuuma ja hiki virtaa! Tissinalukset ja kainalot heti märkinä.

MAHAA

Vauva liikkuu jo vähemmin kun ennen. Rytmi on jo löytynyt. Sf-mitta on pieni (26cm).

JUHANNUS

Ollaan kaksin neidin kanssa, koska isi pääsee kotiin vasta juhannuksen jälkeen maanantaina. Ei siis tehdä mitään erityistä, kunhan vaan ollaan. Sitten heinäkuun 11. päivä ois tarkoitus mennä käymään Korkeasaaressa, mutta kattoo nyt millainen ilma on. Tällaisilla helteillä en kyllä lähde minnekään!

Nyt mennään saunaan neidin kanssa :) Niin, rv ois jo 30+6