Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten tiistai

20.06.2006 |

Huomenta!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen Brunolla, se oli mahtava kokemus! Kuvia tuli mukaan parisenkymmentä, sekä dvd, joka onneksi toimi kotonakin. Kaikki rakenteet olivat kunnossa, se kävi ilmi jo NKL:n rakenneultrasta aikaisemmin, mutta Bruno ei onneksi löytänyt mitään häikkää. Olipa hienoa, kun Doppler oli yhdistetty tutkimukseen, syke näkyi ruudulla ja kuului myös! Vauva laittoi kättä naaman eteen mutta saatiin hyviä kuvia kuitenkin kun siirsi käden pois. Sukupuolikin paljastui, kuten olimme toivoneet! =D

Mun pitää katsoa tarkemmin, että mässyt jää pois, nimittäin vauva oli yli 700 grammanen ja SF-mitta jo 24cm!!! Bruno laski, että jos sama vauhti jatkuu, synnytän 4,3 kiloisen vauvan. Nyt tarkkailen sitten mitä syön hieman tarkemmin.

Kokemus oli niin huima, että oltiin loppuilta pää pyörällä!

Patovahti 24+2

Vierailija
2/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Patovahdille ihanasta ultrakokemuksesta!

Alisa: Onneksi sait sairaslomaa, yritä nyt jaksaa lepäillä. Tiedän itse viime raskauden perusteella, että ei ole hääviä vain makoilla kotona, mutta kannattaa kuiteskin ottaa vauvan takia rauhallisesti. Muutaman päivän päästä sitten tiedät kohdunsuun tilanteenkin. Jaksuja!

Coe: Olispa mullakin samanlainen itsetunto kirjoittamisen/koulujuttujen suhteen. Mä olen aina tosi epävarma tuotoksistani, mutta vimpastakin mukamas paskasta esseestä sain 4 (asteikko 1-5). Ja sitä paitsi mulla nyt ei ole gradun arvosanalla niin väliä, mutta meidän laitos on lievästi sanottuna tutkimusorientoitunut, joten ohjaajat ei päästä ihan helpolla läpi mitään edes C:n graduja. No, ehkä ne ymmärtää mun tilanteen... Mä soitin juuri päivähoidon johtajalle ja otin elo- ja syyskuulle neidille täydet hoitopäivät (normaalin 16 sijaan). Jospa sitten tuo yksi päivä lisää viikossa toisi tulosta aikaan. Tsemppiä sullekin gradun tekoon, sitten kun saat sen työprojektin valmiiksi!

(.) kuuluu ihan hyvää, potkuja ja sen sellaista. Olen huomannut, että vettä täytyy juoda ihan älyttömät määrät, muuten tulee kipeitä kramppeja niin kuin eilen. Suppareita tulee harvakseltaan, mikä on niin ihanaa! Ei tarvi pelätä ennenaikaista synnytystä tällä kertaa :)

Aurinkoa,

S-I ja Lumikukka 25 tasan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patovahdille onnittelut hienosta ultrakokemuksesta:) Itse olen edelleen myöskin hieman pää pyörällä omasta kokemuksesta, oli se vaan _niin_HIENO!!! Tosin ei me saatu lähellekään noin paljon kuvia :(

Jopas jopas on iso vauva masussa :D Meillä poika painoi piirun alle 650g ja viikkoja oli tuolloin 24+3.

No, mutta jospa tuo teitin vauveli on ottanu kunnon pyrähdyksen kasvussa ja se tasoittuu....ettei nyt ihan 4.3 kiloiseksi asti kasvaisi ;)

Onko muuten lapsen syntymäpainolla MITÄÄN YHTEYTTÄ ISIN JA ÄIDIN SYNTYMÄPAINOIHIN???

Meillä itse olen painanut 2840g ja isukki tasan 4kg.

Mä odottelen täällä kuumeisesti, että kello kävisi vielä vähän ja pääsisin lähtemään sinne NEUVOLAAN :) Olen pettynyt hieman, jos painoa on kertynyt samalla viikkotahdilla (700g/vko). Olen meinaan nyt katsonut syömisiäni tarkemmin ja liikkunut 100% enemmän kuin aiemmin. Alkuraskauden liikuin ainoastaan pakolliset ja nyt ole lisännyt hyötyliikuntaa roimasti :)

MASUSSA kaikki ennallaan, kaveri pyörii ja hyörii innokkaasti koko päivän. Välillä on 1-2 tuntiakin täysin hiljaista ja sitten alkaa taas meno ja meininki. Eilen illalla taas isännän kanssa naureskeltiin masun hyppelyä, kun poju kääntyili miten sattuu. Mulla on sellanen kutina, että hän oleilee nyt siellä poikittain. Ainakaan nyt ei ole niin alhaalla, kun potkut tuntuvat sivuilla ja keskellä navan korkeudella taikka vähän ali, välillä myös yli navan :)

Saan ne KELAN PAPERIT tänään sitten mukaani, MUTTA: työkaveri oli eilen myöskin saanut nuo paperit ja toi ne sitten työnantajallemme täytettäväksi ja voin vaan kertoa, että mitä siitäkin tulee :( Siis eivätkö ne kelassa tosiaan näe sitä 2004 VEROTUSTA mistään suoraan??! Mä olen ollut silloin KOLMELLA eri työnantajalla töissä elikkä ei tää mun nykyinen työnantaja voi mun tuloja siltä vuodelta tietää??!!! Ja olenko tosiaan ymmärtänyt väärin, että työnantaja aina täyttää sen lapun? Ettekös te ole niitä itse täytellyt? En kyllä ymmärtänyt siitä hölkäsen pöläystä, kun vilkasin :/ Plaah!! Tarvii varmaan mennä Kelaan sen kanssa sitte....huoh!

Lämmintä on piisannut ainakin toistaiseksi, tosin jokusen verran on kyllä tuullut kuten nytkin. Hyvä se vaan on niin ei ole niin himputin kuuma!

Mulla on nyt pari vapaapäivää ja torstaina sitten iltaan töihin ja silloin alkaa väki saapua RaumanMeren Juhannusfestareillekin....!! Olisivat pian ohi, en niin välitä moisista massatapahtumista!

Jees, mutta nyt lopettelen ja tulen sitten kertoilemaan neuvolakuulumisia myöhemmin :)

Oikein ihanaa ja mukavaa ja lämmintä tiistaita kaikille ja voikaa hyvin masujenne kanssa :)

Haliterkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 25+2

Vierailija
4/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa kerranki nukkua hyvin. Heräsin vaan kerran viimeyönä.

Otin illalla Panacodin nukkumaan mennessä, se varmaan autto asiaa. Mulla oli tosi inhottavaa selkäjomotusta eilen koko illan ja sitten tunnin aikana tuli ihan oikeita supistuksiaki. HYI, nyt jo. Ajattelin pyytää maanantaina ultrassa, että lääkäri kattos samalla tuon kohdunsuun. Tuskin siellä mitään on tapahtunu, mutta tietäs sitte että voiko normaalisti jatkaa liikkumista vai pitäskö ottaa auto käyttöön.

Yks mun kaveri paljasti eilen, että odottaa marrasvauvaa. Ihanaa saada lisää masunkasvattajia, tähän asti kun minä oon ollu suunnilleen ainoa koko kaveripiirissä. Alan ilmeisesti lähestyä jotain keskimääräistä synnytysikää, kun mun ikäset alkaa nyt ilmottelemaan pikkuhiljaa vauvauutisia :D

Vauva on vilkas ja välillä potkii tuonne tosi alas, kuten Jeni tais joskus " valitella" . Viime yönä oli tyttövauvan vuor syntyä :) Heh, muita unia ei tuu enä paljo nähtyäkään.. Jotenki kyllä nuo tyttöunet tuntuu todellisimmilta kuin poikaunet :)

Täällä on pirun kuuma ja minä oon ihan hikinen.. jos lähtis vaihtamaan jotain puhdasta paitaa päälle.

Mianni 22+3

Vierailija
5/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs Patovahdille tosiaan onnittelut kivasta ultrakokemuksesta! Voi kun itsekin joskus pääsis..

Jeni: Kyllä mun mielestä Kelan pitäs nähdä ne verotustiedot ihan automaattisesti.. ainaki luulisin! Ei mulla ainakaan oo koskaan pitäny viedä sinne mitään verotustietoja tai palkkajuttuta, paitsi sillon kun hain ä-päivärahaa 6kk tulojen perusteella. Ja itse olen joka kerta täyttänyt. Kysypä kelasta vielä, mutta luulisin että pääset helpommalla kun täytät itse.

Syntymäpainosta: Mun käsittääkseni on sukuja, joissa syntyy vain isoja vauvoja tai vain pieniä vauvoja, mutta yleisestiottaen ei sillä oo merkitystä minkä painonen vanhempi on ollut syntyessään. Meillä minä olen painanut 3,6kg ja mies 3,7kg. Ja meidän lapset on ollu pienin tasan 3kg ja isoin 3410g.

Vierailija
6/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma syntymäpaino oli 3,5 kg ja miehen siinä 4 kg:n paikkeilla. Bruno kyllä sanoi, että vauvan suuri koko johtuu mun mässyttämästä sokerista ja hiilareista. Vielä on kuulemma jotain tehtävissä, eli hyötyliikuntaa tilalle ja sokerit, turhat rasvat ja liiat hiilarit pois, ettei tule sokerivauvaa ja ennenaikaista synnytystä. Säikähdin. Oma paino on noussut 8 kiloa tähän mennessä. Nyt on vaan jätettävä jätskit pois, ei mitenkään helppoa näillä helteillä.

Matkassa mukana kuitenkin maailman paras motivaattori, eli tärkeintä, että vauva pysyy terveenä.

Vierailija
7/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-asioista: Vuoden 2004 tulot Kela saa tietää suoraan verottajalta, siitä ei tarvitse huolehtia, eli voit täyttää neuvolasta saatavan kaksiosaisen paprun itse. Paitsi, jos haet äitiysrahaa sen viimeisen 6 kk perusteella, ja SILLOIN työnantaja/palkanlaskija täyttää sen yhden osuuden siinä kaksiosaisessa paprussa. Näin käsitin kun kyselin Kelassa niistä papruista. Sitten jos saat täyttä palkkaa joltain ajalta alkuun, niin Kelasta antoivat erillisen paperin täytettäväksi meidän palkanlaskijalle/työnantajalle. (meillä palkanlaskijalle, koska työnantaja ei varmasti tiedä mun palkka-asioistani mitään). Näin muistaakseni! Korjatkaa ihmeessä jos muistan/olen käsittänyt jotain väärin!!

Siis hirveä herätys oli meillä yöllä! Sain aivan JÄRKYTTÄVÄN suonenvedon! Pomppasin yllättävän ketterästi ylös ja kirosin kauheeseen ääneen, mies pelästyi ja pomppasi vähintään yhtä nopeasti ylös! Pelästyi varmaan ihan kauheasti että mitä nyt! Mä ähistelin jalkani kanssa siinä ja mies oli sekunnissa hieromassa pohjetta! Ihana! Siinä ähisteltiin ja mä kiroilin kun sattu ihan sairaasti! Mä olin jo ihan varma, että joku veritulppa on nyt jalassa! No, meni sitten ohi, mutta kyllä on vaan jalka edelleen kipeä! Syön kyllä tabletteja, joissa myös magnesiumia, mutta mikähän on se raja paljonko sitä magnesiumia saa syödä? Ajattelin, että sitä vois lisätä jos sitä ei nyt tule tarpeeksi. Juodakin vois enemmän, jos auttais! Mut kyllä vaan SATTUI!!

Oon onnistunut lepäileen tosi hyvin! Se alku on vaan stressi, kun miettii, että jäänkö pois töistä vai en, et onko se todella tarpeellista.. Mut kaikki oli ihan ok, työnantajakin oli puhelimessa ihan asiallinen, ei ilkeillyt tällä kertaa. Kävin sitten pissakokeessa ja otettiin streptokokki-näytekin, puhtaita olivat, sain tänään tietää. Nyt vaan lepoa sitten! Oon onnistunut tosi hyvin tyhjentään pääni turhilta stressiajatuksilta ja pötköttelen vaan sohvalla ja luen tosi hyvää kirjaa! En stressaa millään.. paitsi mietityttää tietty ne supparit.Eilen taas oli särkyjä illalla, mutta oli hyvä kun sai vaan löffäillä sitten, niitä oli kuitenkin vähän vähemmän kuin ennen.

Kaveri pyysi mua kaveriks käymään urheiluliikkeessä, se ehdotti mulle, että pyöräiltäis sinne!! Mä yritin sille selventää, että niin siis oon saikulla noiden supistuksien takia, et en taida lähteä pyöräileen. Se kuulosti vähän närkästyneeltä... Joo, järki päähän. En oo ihan kesälomalla niin kuin se kaveri.

Mutta näin täällä! Eipä muuta kuin iloista tiistaita kaikille!!

terveisin Alisa ja sätkyttelevä vauveli 24+1

Vierailija
8/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkoi kivasti kun sössin yhden työjutun ja meni tunti aikaa kun korjasin sen. Samalla 1v3kk löysi isänsä jättämän keksipussin sohvalta ja söi aamiaiseksi suklaakeksejä. Tuli todella " tehokas" olo... :(

ULTRA: Mun pitäisi aktivoitua varaamaan nyt se sukupuolen selvitysultra. Varsinkin kun on loma-ajat tulossa niin menee pian elo-syyskuulle se aika. Onko kellään tietoa että millä raskausviikoilla tuon sukupuolen näkisi kaikkein parhaiten? Siis ihan 2D-ultrasta nyt kyse.

NIMIMIETINTÄÄ: Mua huvittaisi kauheasti ruveta nyt miettimään nimiä, varmaan johtuu siitä kun olis paljon töitä tehtävänä niin aivot kaipaa tuuletusta :) Meillä on ne yhdet vakkarit ollut mielessä jo pitkään, mutta haluaisin niille kilpailijoita. Esikoisen odotuksessa oli myös pitkään vakkarisuosikit (Aino ja Onni), mutta ne osoittautuivat niin tavallisiksi näissä ikäluokissa että päätettiin vaihtaa harvinaisempiin suosikkeihin. Sitten löytyikin listalta mm. Elle ja Torsti :) Kumpaakaan ei otettu, vaikka Elleä mietin tosi pitkään. Se olisikin sopinut meidän tytölle hyvin, kun hän on useimpien ihmisten mukaan kovin kaunis tyttö. 3D-ultrassa oli tuo kauneus nähty ja haluttiin nimikin sen mukaisesti. " Kaunis" nimi hänellä on kyllä nytkin... :)

Nyt jotenkin haussa olisi jotain muuta. Mielissä on tytölle vähän " pippurisempi" nimi, erään mausteen nimestä johdettu. En viitsi paljastella nimiajatuksia kun joku tuttukin voi täällä surffailla :) Pojalle on mielessä raamatullinen ja mielestäni " taiteellinen" nimi, joka on erään parhaan ystäväni nimi myös, samoin edesmenneen isoisäni toinen nimi. Yleinen toisena nimenä mutta harvinaisempi etunimenä, samoin kuin tuo tytön nimi - ja myös esikoisen nimi.

En kuitenkaan haluaisi jumittua näihin yksiin suosikkeihin! Jossain vaiheessa aion tehdä kunnon listat suosikeista ja tarkastaa, että onko nämä kaksi nyt ne oikeat vaihtoehdot.

(.) - Nyt vaihdan kyllä tän ikonin, kun panin yökkärin housut parin viikon välin jälkeen jalkaan aamulla niin inhottavasti kiristävät lantiolta. Mulla lähti näillä viikoilla lantio levenemään 1. raskaudessa ja samalta näyttää nytkin. No, ajattelen että ehkä siinä kärsii vähän ulkonäössä mutta jospa se helpottaisi synnytystä :)

Mianni jutteli, että kaverit alkaa tulla lapsentekoikään. Mun omista kavereista vasta harvalla on edes varteenotettavaa elämänkumppania :) Toisaalta kaverit on monen ikäisiä, ja pari on kyllä jo naimisissa ja vauvatoiveissakin, parilla on omia lapsia. Siltä kannalta elän muuten jänniä murrospäiviä tällä hetkellä... yksi ystäväni on rv:lla 42, toiselta taas odotan uutisia että tuliko plussaa vai negaa. Samaan aikaan kaikki kolme olemme vauvantekoa aloitelleet, mutta niin elämä johdattaa eri poluille :/

Nyt taidan jatkaa työntekoa. Erityistsempit SIGNORINA-IIRIKSELLE! Ainakin täältä päätellen kirjoitat johdonmukaista ja järkevää tekstiä, eiköhän se näy asiakirjoittamisessakin :)

Hyvää tiistaita ja Sinkkuelämän odotusta itse kullekin!

Coe rv 22+2

9/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä eilisen nla kuulumisia.

Ensin huonot: th ei antanutkaan lähetettä ultraan, vaikka viimeksi niin lupaili:( Oli sf mitta niin korkea, että meinas, ettei vauvalla varmastikaan mitään kasvuongelmia ole tai muutakaan. Että jos loppua kohti alkaa mitta taas pienentyä niin sitten laitetaan ultraan lähete. Ja minä ku oottelin jo ihan innoissani että pääsen sinne ultraan pianki! :( Tyhmä th! Pilasi mun päivän:( :( vaikka hyvähän se on jos vauvalla ei oo mitää vikaa, mutta ois nyt laittanu " varalta" sinne tarkistukseen.

Mutta hyvät: vauva liikku vilkkaasti, sydänäänet huiteli 147-160 välillä (ehkä se sitteki on tyttö, vaikka oon ihan asennoitunu että meille tulossa poika. No samapa se kunhan nyt jompi kumpi syntyy.Molempi parempi.)

Paino oli noussu 260g/vko eli ihan sopivasti. Onneksi näin. Pissa puhas, hemppa oli laskenu 141-> 124, eli siitä johtuu varmaan mun väsymys kun on nuinki paljo laskenu. Rr oli pitkästä aikaa ihan ok ja tosiaan- se sf mitta oli 21cm! Kamala! Ja vkoja vasta 21. Katoin just että esikoista odottaessa mulla oli sf mitta 16 näillä vkoilla. Eli nyt 5cm isompi..iik! Mutta ei tuo th ollu ollenka siitä huolissaan, sano vaan että kyllä se siitä tasottuu. Entä jos ei tasotu? Esikoista odottaessa mun maha oli kyllä tosi pieni, vauvaki oli sitte pieni, mutta siis nyt tulossa varmaan normaalikokonen vauva. :)

Nämä helteet ottaa jo tosissaan aivoon- eilinen päivä chillailtiin kaupungilla tyttelin kanssa ja oli tuskaa. Mutta ku oli asioita hoidettavana niin ei auttanu. Tänään tulossa viel kuumempi päivä, auts.

Liitoskipuja? oli sitte tänään eilisen 6h kävelyn jäliltä. Luulen että ne oli liitoskipuja, tuossa heti häpyluun päällä tai siinä kohalla. Ilkeelle tuntuu. Onneksi ne menee kuitenki ohi.

Mulla alkanu tulla paha olo tässä ku istuu koneella, joten taidan nytki suosiolla lähtä vaihtaan yökkärin pois ja petaamaan sängyn.

aurinkoista päivää!

Jääsydän rv 21

Vierailija
10/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jo siivottu monta tuntia. Hirmuisen huono olo ollut mulla pari päivää, meinaa oksennus tulla =P Pitäis vissiin juoda vähän enemmän..Muurahaiset oli vallannut meidän olkkarin ja keittiön, jaiks:/ Kammottavia, nyt pitää mennä kauppaan etsimään myrkkyjä...

Ihanalta kuulostaa nuo ultrat. Itse kun olen päässyt ultraan vain silloin alussa...

Mielessä oli paljon mihin kommentoida, mutta nyt sitten en muistakaan mitään...pöh...

Sellasta piti kysymäni teiltä, joilla jo lapsia...Vinkiksi vaikka nyt ensimmäistä odottaville :)

Eli mikä ollut turhin ostos vauvalle?

Ja paras ostos vauvalle?

Me osteltiin vaikka mitä silloin kun tuota esikoista odotettiin...Turhimmaksi meidän perheelle osoittautui hoitopöytä. Meillä oli lipaston mallinen, jossa siinä päällä sellainen pöytä. Vaihdettiin vaipat aina sängyllä tai muualla...Toinen turhake meillä oli kantoreppu, jolle käyttökertoja tuli ehkä kaikki kaksi kertaa =O

Parhaat ostokset on tietysti vaunut(vaikkakin ihan ekat vaunut jouduttiinkin vaihtamaan isompiin muutaman kuukauden päästä). Poika nukkui niissä melkein 2-vuotiaaksi asti ja muutenkin liikuttiin paljon vaunuilla. Sitteriä käytettiin kans paljon.

Mutta nyt petivaatteet takaisin sisälle ja sitten ruuan laittoon. Mummulaan suunnataan pojan kanssa kun mies menee iltaa töihin =)

Mukavan lämpöistä tiistaita!

Terkuin,

Camelot 22+5

Vierailija
11/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhainen on olo, mutta parempi jo kuin eilen. Kun pää tuntuu muutenkin kovin vähäjärkiseltä, niin kylläpä tuntuu kamalalta kun se on täynnä räkää! Jonkun sortin aivosolukato vaivaa kun unohtelen jatkuvasti kaikki tärkeätkin asiat! Alkaa taas aivotoiminta kääntymään sisäänpäin ja keskittymään vauvan saamiseen. Niin kävi ekallakin kerralla. Lopussa ei enää edes välitä, mutta nyt vielä tajuaa sen verran että älyää kauhistella omaa pöllöyttään! Onko muilla samoja lahopäisyyden merkkejä?????

Meillä taas esikoisen kohdalla tuo hoitopöytä on ollut tosi hyvä hankinta. Ollaan kumpikin tosi pitkiä ja huono selkäisiä ja hoitopöytä oli siihen erittäin hyvä. Sängylläkin tuntui hankalalta hoitaa vauvaa kun joutu olemaan selkä kyyryssä. Parhaita hankintoja on ollut kantoliina ja reppuakin käytettiin aikapaljon. Nuo on usein niin kalliita ostoksia että kannattaa lainata hetkeksi kokeiluun joltain ja sitten ostaa vasta. Vaikka liinailu varsinkin tarvii usein kyllä aika paljon harjoittelua kunnes alkaa sujua, mutta meillä se oli pelastava juttu monessa tilanteessa. Saattoi lähteä pikaisesti kauppaankin nukkuvan pikkuvauvan kanssa ilman vaunuja ja ne iltaitkuttelut alussa helpottuivat huomattavasti kantoliinan avulla. Pystyi itsekin tekemään vaikka mitä kun lapsi oli sidottuna itseen. Rintapumppu oli ykkösjuttu jo valmiiksi ostettuna, sillä tosi moni on joutunut lähtemään pikaisesti pumppuostoksille jos sitä ei ole valmiina ollut. Siinä sitten yrittää käsilypsyllä...ai kamalaa!! :)

Turhia juttuja ei niin paljoa ollutkaan. Sattui menemään meillä aika sopivasti kaikki hankinnat. Myöhemmin on tripptrapp tuoli ollut aivan käsittämättömän hyvä ja sen sai melko aikaisin käyttöönkin kun sen saa säädettyä pieneksi. Meillä poika tosi jäntevä ja halusi istumaan varhain, joten otettiin syöttäri osakäyttöön jo 5 kk ikäisenä. Mutta noillahan ei niin kiire ole kun on niin kiinni vauvasta miten nopeasti mitäkin haluaa ja pystyy.

Ja jos kestovaippailua harkitsee niin kannattaa ottaa ajoissa selvää kaikesta, sillä meillä se jäi juuri sen vuoksi etten sitten enää vauvan tultua vaan saanut aikaiseksi ruveta ruotimaan sitä valtavaa tieto- ja tuotemäärää mitä kestoilusta on saatavilla. Nyt olisi vähän enemmänkin kuin harkinnassa.

Kohta lähetään ultraan...jänskättää!!!

-Namaste 25+3

Vierailija
12/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas on käyty kuulostelemassa vauvan sydämen jumpsutusta ja tää poju herjasi terkkaria oikein kunnolla :D Luikki pakoon minkä kerkesi tai sitten monotteli oikein kunnolla siihen doppleriin, heh :) Saatiinhan sieltä totta kai myös syke ja minä TYHMÄ en muistanut kysästä paljonko syke oli :( Höh!

Sf mitta on 22-23 cm eli ihan kiitettävän masun on pukannut tännekin:D Terkkari niin kehui, että kun mulla ei ole grammaakaan ylimäärästä tuossa masussa niin on niin kaunis masu ja vauvaakin on kiva tunnustella *kiitosta vaan*

Ei kyllä oikein osannut sanoa miten päin vauva on masussa, mutta luulenpa kyllä, että poikittain siellä tällä hetkellä oleilee.

Hemppa oli piru vie laskenut ja siitä olin yllättynyt!! Viimeksi 126-nyt 120 ja rautaahan(Spartocine) se lykkäs mulle kopallisen mukaan :( Sanoi kyllä, että ei mitenkään täysin säännölllisesti sitä tarvii nappailla. Että ei se väsymys aina tarkota, että hermppa laskussa on-mulla ainakin on energiaa mielin määrin ja eihän tuo 120 nyt vielä oikeestaan HUONO ole.

Verenpaine oli 110//60 ja pulssi 68. Mulla ei noin alhasta verenpainetta oo ennen ollutkaan ja terkkari sanoi, että raskaus näyttää sopivan mulle:) Olen samaa mieltä, olo on niin todella hyvä!!

Painoa oli tullut 420g/vko lisää ja se on nyt noussut 8.1 kg kaikkiaan. Juuri sopivasti kuulemma :)

Pissakin oli puhdas, hyvä :)

KIITOS teille, jotka selvensitte tuota KELA-asiaa, näin mä myöskin olin ymmärtänyt asian. Terkkari tosin sanoi, että kannattaa (mikäli vähänkin epäilee) niin toimittaa myöskin palkkatodistus sen viimeisen puolen vuoden ajalta niin katsovat sitten kumpi on " mun eduksi" ...tai ainakin lupaavat katsoa :D

11.7 on sitten lääkäriaika, jossa tehdään gyn. tutkimus eli katotaan kohdunsuun ja-kaulan tilanne. Hyvä homma, kun tosiaan se on katsottu np-ultrassa viimeksi :)

Että näin...ei tässä nyt muuta taas:) Taidan oikaista hetkeksi, söin masun täyteen juuri.

Päivänjatkoja kaikille!!!

T.Je_Ni

Vierailija
13/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka eilen toivotti jaksamista, ihana että joku edes lukee minun tekstejä ja vielä ihan välittää :)

Minulla on nyt yksi samanikäinen kaveri joka odottaa esikoista, ja toinen joka yrittää esikoista. Toivon että tulisi pidettyä enemmän yhteyttä ja saisin heistä ihan ystäviä, niitä kun ei juuri minulla ole.

Juttelin kummankin kanssa tänään puhelimessa ja kyllä piristi!

Jännittää vähän mennä huomenna sinne psykologille vai oliko se psykiatri, jos se antaa minulle ihan hullun paperit ;D

Tulen sitten tietysti heti raportoimaan tänne kun minulla ei ole muuta elämää :)

Coella oli nättejä nimivaihtoehtoja! Täällä edelleen plärätään nimiä, että mikä laitetaan. Kyllä se täytyy päättää ennen vauvan syntymää, ettei tule taas tehtyä hormonihöyryissä pöllöjä päätöksiä kuten viimeksi... Kaduttaa kovasti pojan toinen nimi, harmi kun laitettiin juuri se!

Kummit, tai siis kummi on tällä kertaa valittu ja suostunut jo hommaan :)

-lurppa 25+2

Vierailija
14/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhimmat ostokset oli kantoliina ja rintareppu, ei olla käytetty kertaakaan kumpaakaan!

Muita turhia ostoksia ei onneksi ole tullut, paitsi amme kun ostettiin sellainen pieni. Piti sitten siirtyä pikimmiten siihen isompaan.

Tarpeellisimmat on ollut sitteri, pinnasänky, hoitopöytä ja vaunut joissa on se kääntyvä työntöaisa, huippu!

Kannattaa muuten ostaa kunnollinen, ILMATIIVIS vaipparoskis, ihan oikeasti uskokaa minua! Kakkavaippa haisee sikamaisen pahalle ja koko vauvan huone haisee jos roskis ei ole ilmatiivis!

Leluista tarpeellisin oli kahden viikon iästä sinne 3-4 kk ikään sellainen jumppamatto-nimikkeellä kulkeva hökötys, siis sellainen teline josta roikkuu kirkkaita leluja että vauva voi niitä tavoitella käsillään.

Maksoi 20 euroa Prismassa ja hankki hintansa heti takaisin!

Nyt aion ostaa sellaisen sitterin joka kiikuttaa vauvaa ja soi ja kaikkea hienoa. Tietääkö kukaan mistä niitä saa? Muistelen nähneeni mainoksen jossain....

Vierailija
15/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä uutta masunautilla, joten siirryn suoraan kyselyihin.

...joita en sitten muita muistakkaan, kuin paras/turhin ostos. Parhaita olivat kantoliina, vauvan mielestä vaunut eivät olleet ihmislapsen paikka ja karjui vain vaunuissa. Vaunuissa suostui nukkumaan vasta noin 3kk ikäisenä. Leluista jumppamatto oli tosi suosittu ja hintansa väärti. Lähes käyttämättä meillä jäi pinnasänky. Toisaalta sitä en pidä ns. turhana, koska vauvelin isä teki sen itse ja se säilyy nyt ns. perintösänkynä toivottavasti tuleville sukupolville.

Joku taisi eilisessä pinossa kysellä, että koska on toinen lääkäri ja se on rv 26.

Aurinkoa kaikille mieliin;

K&T&masunautti la 16.10

Vierailija
16/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut _ainootakaan_ lääkäriaikaa ja nyt sain lääkärille ajan ja se on rv 28 täällä päin eli vaihtelee ilmeisesti myös paikkakunnittain..Niin ja tuo lääkäriaika koskee täällä vain ensisynnyttäjiä.

Kohdunsuun ja -kaulan tilanne on katsottu yksityisellä rv 8+4 ja myös np-ultra tehtiin samaisella yksityisellä 12+1, mutta kohdunsuusta ei ole merkintää sillä kerralta, mutta kaippa tuo sen silloinkin katsoi :)

T.Je_Ni

Vierailija
17/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyntejä sekä äitiys- että lastenneuvolassa on ihan minimimäärä.

Onneksi sekin muuttuu nyt kun muutamme isompaan kuntaan, ihanaa! Kunnon terveydenhoitoa osaa arvostaa vasta kun sen menettää :)

Vierailija
18/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla tännekin hehkuttamaan, kun mulla on viimeinkin alkanut kesäloma mikä kestää kylläkin vain vajaa kolme viikkoa. Kuiteski aivan ihanaa, kun on ensimmäinen oikea kesäloma ja mies on yhtäaikaa lomalla. Ollaan kummatkin valmistuttu yliopistolta viime syksynä ja nyt työelämässä oikeasti mukana, joten kesälomakin kuuluu asiaan. Tämä on vielä siksi harvinainen asia, että nyt on ensimmäinen kesäloma yhdessä. Ollaan seuruteltu kuusi vuotta, joten jo oli aikakin. Aikaisemmat kesät on menny kesätöissä.

Olipas ihana lukea teidän 4D-ultrakokemuksia. Haluaisin itsekin, mutta mies sanoi, että höpöhöpö ollaanhan jo käyty kahdessa ultrassa. Toisaalta Oulussa ei taida olla mahdollisuuttakaan tällaiseen ylellisyyteen.

Lupicaille (sorry jos nimimerkki meni väärin) paljon voimia ja jaksamista pelkoasioiden kanssa. Mielestäni pelkojen esiintuominen ensimmäisellä kerralla kuuluu ns. terapiaan, jotta näitä asioita voidaan lähteä hoitamaan. Olen opiskellut pääaineena kasvatuspsykologiaa ja kävimme läpi myös erilaisia terapiamuotoja ja muistelisin, että haavojen aukaiseminen on välttämätöntä ja terapian kipein vaihe. Uskon, että seuraavan käynnin jälkeen olosi on huomattavasti parempi.

NIMIASIAA:Meillä oli jo valmiina pojan nimi,mutta ultran jälkeen sitten jouduimmekin miettimään tyttöjen nimiä. Mulla kesti pari viikkoa siihen, että totuttelin sukupuoleen kun olin ajatellu poikaa koko ajan. Nyt olemme keksineet nimen typykälle ja kutsumme häntä jo sillä nimellä kotona. Läheisille kerromme sukupuolen kuitenkin vasta syntymän jälkeen.

Alisa ja joku muukin kirjoitteli ystäväpiiristään ja lapsista. Mulla on vain yksi kaveri, jolla on neljä vuotias lapsi ja muilla hädin tuskin kumppaniakaan. Täten eivät aina ymmärrä jaksamiseni rajoja ja muita raskauteen liittyviä seikkoja. Olen tehnyt viimeiset kolme viikkoa 6-päiväistä työviikkoa plus hieman ylitöitä ja viime lauauntaina kaveri soitteli, että lähdenkö huvipuistoon ja sen jälkeen saunomaan. Sanoin, etten millään jaksa (syystä että edellä mainitut) ja olin juuri tullut töistä ja helvetin väsynyt. Hän vähän närkästyi ja ihmetteli, miksen jaksaisi kävellä paahtavassa helteessä neljä kilometria ja käydä kiertelemässä muutaman tunnin puistossa.Tämän jälkeen menisimme saunomaan ja he ottaisivat siinä juominkeja ja lähtisivät puolen yön aikaan baariin. Minä siis kattelisin koko illan ryyppäystä ja pääsisin kotiin nukkumaan puolen yön aikaan aikaisintaan. Otin vähän itseeni tästä, vaikka en maininnut asiasta hänelle. No onneksi täällä voi purkaa tuntoja.

Huomenna neuvola ja saanpi kelan paprut samalla. Ihaninta on päästä kuulemaan sydämen sykkyröitä. Mulla ainakin täytyy käydä palkanlaskijalla täyttämässä kelan laput, kun äitiyspäivärahassa tullaan huomioimaan 6 kk palkat. Muuten ei kai tarvitse täytätyttää papereita työpaikalla ellei sitten ole vakituisessa työsuhteessa ja työnantaja maksaa kaksi ensimmäistä kuukautta palkkana.

Odottelen malttamattomana huomista, kun meillä on ensin uuden asunnon tarkastus ja sitten neuvola. Näiden jälkeen palkitsen itseäni kiinalaisella ruoalla.

Kesäterveisin

Ale-80 ja yökyöpeli 22+5

Vierailija
19/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla kommentoimaan, että musta on kyllä todella ihmeellistä, että esim. neuvolatoiminnassa on niin eri käytäntöjä paikkakunnasta riippuen. Ja että säästetään vähentämällä käyntikertoja ja lääkärin vastaanottoja.

Miksiköhän lääkärit ovat eri viikoilla? Nimittäin terkkari meinasi unohtaa varata minulle ko. lääkäriajan ja kun sanoin, että sopii minulle, että aika olisi myöhemminkin, niin totesi vain, että sen pitäisi olla mahdollisimman lähellä 26 raskausviikkoa (en huomannut kysyä, että miksi). No joo, kuntakohtainen juttu siis.

K

Vierailija
20/20 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ollut elämä sellaista hurlumheitä että hyvä että mukana on pysynyt. Mä en ole edes kerennyt/jaksanut lukea kaikkia pinoja vaikka kiinnostusta kyllä olisi. Illat menee ' koomassa' , töissä on sellanen hullunmylly ettei tosikaan. Kotona on vaan pakko olla ja yrittää nollata tilanne jotta jaksaa seuraavana aamuna taas raahautua töihin...

Työsuhdetta jäljellä enää 7 työpäivää ja sekös on ruvennut tuntuu taivaalliselta! Eihän työttömänä oleminen ainakaan taloudellisesti juhlaa ole, mutta jotenki on alkanut olla fiilis että ois löydettävä voimavarat selvittää tätä meitin kotitilannetta eikä mulla ole ollut sellaseen voimia enää töiden jälkeen. Ehkä nyt saan tilaisuuden keskittyä olennaiseen eli parisuhteeseen ja elämässä jaksamiseen.

Neuvola oli tuossa reilu parisen viikkoa sitten ja kaikki muuten oli ihan ok, mutta hb oli laskenut. Enne oli 127 ja nyt 117. Sain rautalääkkeet mukaan, mutta en ole vielä saanut aikaseksi alottaa niitten popsimista. Ja kuten joku muukin täällä taisi kertoa, ei mullakaan ole niin välttämätöntä syödä niitä päivittäin. On kyllä ruvennut olee veto niin pois, että ehkä täytyis ryhdistäytyä ja kiltisti vaan kokeilla joskos lääkkeet virkistäis.

Mun sf mitta oli 19cm ja mun masu on kasvanut kokoajan kohti rintavarustusta... neuvola-täti sanoikin että mun kohtu onkin hauskan kapea vaikka yli puolenvälin raskautta ollaanki. Vauva on kasvanut normaalisti ja kaikki on muutenkin mennyt ihan niin kuin pitääkin, joten huoleen ei kuulemma ole aihetta. Kai se mun kohtukin ajan kanssa ' levähtää' myös tuonne sivu suuntaan:)

Huomenna on 4D, jännää!!! ja sitten 5.7. ois neuvolalääkäri ja siinä nähdään onko mun lantio alkanut yhtään levitä. Ekalla lekurin tapaamisella tohtori sanoi mulla olevan poikkeuksellisen ahdas lantio ja että ihmeitä saa tapahtua että alateitse voin synnyttää, joten nyt on kiinnostavaa nähdä onko mitään tapahtunut vai alkaako sektion todennäkösyys olla erittäin suuri.

Mitäpä muuta... joskus oli puhetta hankinnoista. Meillä on Oran yhdistelmät (yhdellä lapsella olleet/ todella siistit eikä maksettu niistä kuin 100e), pinnasängyn ja turvakaukalon saan tutulta sitten kun vaan ne haluan noutaa. Jonkun verran tulevat isovanhemmat ovat ostaneet vaatteita ensimmäiselle lapsenlapselleen, ja meillä mies on ostanut kirppikseltä vähän vaatteita. Mä olen.... hmmmmm... en ole ostanut mitään. Eipäs kun nyt huijasin. Ostin sellasen ankan joka narusta vedettäessä soittaa unilaulua. Ja se tuli ostettua noin 2 viikkoa siitä kun sain tietää olevani raskaana:)

Mutta enkähän mä vielä ehdi törsätä vaikka kuinka paljon ennen kuin pienokainen syntyy.

Jeps. Mä poistun nyt ' linjoilta' ja toivotan kaikille mahdollisimman hyvää vointia ja mukavia kesäpäiviä!

terveisin vimati78 ja vötkäle 23+4